Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Janne Anttila
Liittynyt: 27 Maa 2011 Viestejä: 6
|
Lähetetty: 30.05.2011 13:38 Viestin aihe: Ostotarjousmenettely |
|
|
Liekö olisi kuulunut sääntöosion alle tämä ajatus ??
Tuli tuossa mieleen muutaman kisan ajaneena tuo ostotarjous systeemi.
Oliskohan tuo kauhean vaikea asia järjestää tai muuttaa sääntöjä sellaisiksi kun esimerkiksi rokkiralllissa on käytössä että ostotarjousmenettelyn alaisia autoja olisi vain semifinaaleihin ja finaaleihin asti päässeet autot ja muut saisi laittaa trailerille ja lähteä kotio kohti jos ei halua jäädä loppupäiväksi muuten katsomaan kisoja. Nythän siihen kai tarvitaan pätevä syy ja tuomariston hyväksyntä.
Voitostahan kisoihin yleensä lähdetään ajamaan ja ne "parhaat" tai ne joista niitä ostotarjouksia tehdään taitaa kuitenkin siellä semeissä ja finaaleissa olla. Harvemmin taitaa hirveästi ensimmäisessä lähdössä hajonneesta tai kaadetusta autosta lappuja olla. Ja tuskin kukaan huippuautoja omistava sen takia jättää semeissä ajamatta että pääsee pois tarjousmenettelystä, voittohan se on kaikilla kai kuitenkin tavoitteena.
En usko että kauhean paljon oikein järjestettynä toisi liikennettä varikolle ja vähenisihän se ostotarjosmenettelyn jälkeinen kaaos ainakin vähän.
Tämä on taas sarjaa "minun mielipiteeni", mutta kantaa saa ottaa. Itse olen muutaman kerran hajonneen auton kanssa odotellut, tosin minä kyllä nautin katselustakin että ei sen puoleen ole oma lehmä ojassa !! |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Jari Pirttimaa
Liittynyt: 28 Tam 2008 Viestejä: 95 Paikkakunta: Nivala
|
Lähetetty: 30.05.2011 13:49 Viestin aihe: |
|
|
Pikkukisoissa vois jotenkin toimia, isoissa kisoissa ei! Mihin sitten vedetään pienen ja ison kisan raja? Äkkiseltään luulen, et moni vois tätä kannattaakin, mut epäilen ettei ihan helposti uppoa suurelle enemmistölle! |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Antti Salmi
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 361 Paikkakunta: Keskeinen Suomi
|
Lähetetty: 30.05.2011 13:51 Viestin aihe: |
|
|
En tiedä kumpaan ketjuun tämäkin kevennys kuuluisi, mutta kun tuossa toisessa ketjussa alettiin "halkomaan" hiuksia tuon toimitsijalisenssi-asian kera, niin tähän otsikkoon nostetaan toinen täky:
Sääntökirjassa kohdassa 7. Ostotarjousmenettely, 7.1 Ostotarjous:
"Kilpailun toimitsijoilla on oikeus tehdä enintään yhteensä
viisi (5) ostotarjousta kilpailussa / kilpailupäivä
mistä tahansa autosta."
Eli Toimitsija saa tehdä AUTOSTA, ei AUTOISTA, no halkeaa se hius helpommallakin... eli kuinka moni toimitsijana ollessaan on tehnyt usemmasta kuin yhdestä autosta... Kevennys loppuu tahän, jatkakaa vääntämistä ![Rolling Eyes](images/smiles/icon_rolleyes.gif) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Raul Sandberg
Liittynyt: 31 Tam 2008 Viestejä: 48 Paikkakunta: Laihia
|
Lähetetty: 30.05.2011 14:23 Viestin aihe: |
|
|
Tässä on ideanpoikasta. Lisähöysteenä vois kehittää muinaista "B-menetelmää". Eli pääfinaalin jälkeen arvotaan kaikista tehdyistä tarjouksista yhtä monta kuittia kuin semeihin osallistunutta autoa. Ja näistä nostetusita itse kukin valitsee halutun auton järjestyksessä(tai jättää ostooikeuden käyttämättä)....ymmärsiköhän kukaan
Höytynä olisi että voisi jätää tarjouksen milloin haluaa ja jos ei natsaa, niin ei tarvitse jäädä värjöttelemään tarjouksenpurkua. Autoja luultavasti menisi enemmän kaupan niitä tarvitseville, ehkä..
www.hiase.suntuubi.com |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Esko Reinikainen
Liittynyt: 25 Maa 2011 Viestejä: 71
|
Lähetetty: 30.05.2011 14:26 Viestin aihe: |
|
|
Toimitsijalisensenssin myöntämisestä. AKK:n sääntökirja 2011 sivu 24
Perustoimitsijalisenssi voidaan myöntää hakijalle joka on suorittanut kolme toimitsijatehtävää kansallisissa kilpailuissa SEKÄ suorittanut perustason toimitsija kurssin. Hieman aiemmin mainitaan, että lisenssin myöntäminen tapahtuu käytännön kokemuksen ja hankitun KOULUTUKSEN kautta. Eli sääntökirjassa painotetaan myöskin koulutuksen osuutta perustoimitsija lisenssejä myönnettäessä. Jos jonkun seuran jäsen on saanut lisenssinsä ilman tuota koulutusta on jonkinlainen " hyvä veli " järjestelmä pyörähtänyt akselilla hakeva seura / lisenssien myöntäjä. No, eipä tuollainen toiminta olisi millään lailla uutta tämän harrastuksen yhteydessä. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Mika Lähteenmäki
Liittynyt: 29 Tam 2008 Viestejä: 163 Paikkakunta: Humppila/Säkylän UA
|
Lähetetty: 30.05.2011 14:26 Viestin aihe: |
|
|
hiase kirjoitti: | Tässä on ideanpoikasta. Lisähöysteenä vois kehittää muinaista "B-menetelmää". Eli pääfinaalin jälkeen arvotaan kaikista tehdyistä tarjouksista yhtä monta kuittia kuin semeihin osallistunutta autoa. Ja näistä nostetusita itse kukin valitsee halutun auton järjestyksessä(tai jättää ostooikeuden käyttämättä)....ymmärsiköhän kukaan
Höytynä olisi että voisi jätää tarjouksen milloin haluaa ja jos ei natsaa, niin ei tarvitse jäädä värjöttelemään tarjouksenpurkua. Autoja luultavasti menisi enemmän kaupan niitä tarvitseville, ehkä..
www.hiase.suntuubi.com |
KANNATETAAN. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Janne Anttila
Liittynyt: 27 Maa 2011 Viestejä: 6
|
Lähetetty: 30.05.2011 18:58 Viestin aihe: |
|
|
Tuon B-menetelmän tapainen systeemi on just käytössä ainakin rokkirallissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2064 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 30.05.2011 19:23 Viestin aihe: |
|
|
Uudesta lajiryhmästä on lähestytty seuroja kyselyn muodossa. Yhtenä kysymyksenä myös tuo ostotarjoussäänntö.
Pitäkää huoli että saatte äänenne kuuluviin seuroissanne, sillä kysely on suunnattu myös kuljettajille.
Toivottavaa olisi että mahdollisimman moni seura ja kuljettaja vastaa myös tähän kyselyyn.
Jos ei seurastanne ala kuulua mitään tämän kyselyn johdosta, on joko seuranne unessa tai se haluaa päättää puolestanne ![Cool](images/smiles/icon_cool.gif) _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
ari-matti salminen
Liittynyt: 19 Hei 2010 Viestejä: 224
|
Lähetetty: 30.05.2011 21:30 Viestin aihe: |
|
|
Kaikki keinot millä tuota päivän pituutta saisi lyhennettyä on "kotiinpäin"
laitetaas tähän kohtaan jo valmiiksi :"älä lähde kotoa jos sinne niin kova kiire on"
Lähinnä tarkoitan turhaa seisoskelua ja odottamista.B-menetelmän tapainen systeemi, ostotarjouslappujen täyttö ennen tiskille menoa ym.
En tunne tuota järjestelmää, mutta nopeutuuko tarjouksien käsittely jos käytössä on enemmän käsiä/silmiä?
Varikolta yleensä löytyy joutilaita henkilöitä jotka tuota hommaa on ennenkin tehnyt, uskoisin että sieltä saisi apua kun paikalla kuitenkin joutuu muutenkin olemaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
H.A
Liittynyt: 10 Lok 2010 Viestejä: 16
|
Lähetetty: 30.05.2011 22:04 Viestin aihe: |
|
|
kyllä mua on monestikkin kiinnostanut ne hyvin kulkevat, alkuerissä kaatuneet autot.. tarjouksiakin on jätetty. ![Very Happy](images/smiles/icon_biggrin.gif) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
vwtyp1
Liittynyt: 26 Tam 2008 Viestejä: 96 Paikkakunta: Ep
|
Lähetetty: 31.05.2011 00:25 Viestin aihe: |
|
|
salmari kirjoitti: | Kaikki keinot millä tuota päivän pituutta saisi lyhennettyä on "kotiinpäin"
laitetaas tähän kohtaan jo valmiiksi :"älä lähde kotoa jos sinne niin kova kiire on"
Lähinnä tarkoitan turhaa seisoskelua ja odottamista.B-menetelmän tapainen systeemi, ostotarjouslappujen täyttö ennen tiskille menoa ym.
En tunne tuota järjestelmää, mutta nopeutuuko tarjouksien käsittely jos käytössä on enemmän käsiä/silmiä?
Varikolta yleensä löytyy joutilaita henkilöitä jotka tuota hommaa on ennenkin tehnyt, uskoisin että sieltä saisi apua kun paikalla kuitenkin joutuu muutenkin olemaan. |
Lappujen täyttäminen etukäteen on suotavaa ja niitä voisi jakaa jo ilmottautumisen yhteydessä kilpailijoille. Poikkeustilanteita on kuten esim. kaatosade jossa lapun täyttäminen kamppeet nokkuen vettä vesisateessa ei ole mitenkään järkevää,koska niistä lapuista ei saa selvää sen jälkeen kukaan, jolloin se on syytä kirjoittaa vasta luukulla ja jos sen lapun esitäyttäminen ei ole jostain syystä mahdollista etukäteen kiireen yms. takia.
Ostotarjouksiin nimetyt henkilöt on toimitsijoita joiden nimi pitää lukea kilpailun toimitsijalistassa,joten sinne ei pitäisi, aivan kenen vaan päästä kesken kaiken töihin varikolta, vaikkakin se voisi nopeuttaa hommaa.
Mielestäni nykyinen tarjouskäytäntö on täysin hyvä ja toimiva ja tarjoukset on saatu laskettua hyvin palkintojen jaon aikana useimmiten valmiiksi.
Ja kyllä niistä alku ja välierissä hajonneista autoistakin on monesti tehty tarjouksia ![Smile](images/smiles/icon_smile.gif) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2064 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 31.05.2011 10:15 Viestin aihe: |
|
|
Taas ohi topicin..mutta..
Kaikki kilpailuun hyväksytyt auto pitää olla myyntimenettelyn alla. Tämän säännön muuttaminen ei nopeuta kilpailua yhtään, sekoittaa vaan.
Kilpailua saa nopeutettua ymmärtämällä missä välissä pitää taukoja, ja se miten pitkiksi tauot määrätään. Taukoja on melko turha kirjoitella aikatauluihin etukäteen, ennen kuin on varma siitä miten kilpailua ajetaan ja paljonko on kussakin luokassa on lähtöjä.
Saattaa etukäteen tieto tauoista kaikille jotka tietoa tarvitsevat, esim radankunnostajat ymv.
Sekin nopeuttaa että ymmärretään mistä milloinkin on kyse. Luokkien väleihin ei ihan riitä 15 minuutin tauko, kun perumisaikaa on annettava se 10 minuuttia ja pitää antaa tulospalvelullekin aikaa tehdä ajokaaviot ja lähtölistat. Aikaa kilpailijoille käydä lukemassa nuo tiedot, ja aikaa siirtyä autoon ja siitä keräilyalueelle. Sekin nopeuttaa kilpailua että kilpailun sisällä tieto kulkee oikeaan aikaan ja oikeaan paikkaan. Esimerkiksi juuri nuo peruutukset ja muutokset pitää saattaa tiedoksi niille jotka sitä tietoa tarvitsevat.
Huono kilpailun sisäinen tiedottaminen on yksi suurimmista syistä miksi kilpailut venyy, toinen on kun haalitaan kaikki mahdolliset luokat yhdelle kilpailupäivälle. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Timo Koivunen
Liittynyt: 12 Hel 2008 Viestejä: 23 Paikkakunta: Pertteli
|
Lähetetty: 31.05.2011 10:16 Viestin aihe: |
|
|
Tuosta nopeuttamisesta...
Oisko mahdoton ajatus jos luovuttaisiin kokonaan noista ostotarjous lapuista, ja siirryttäisiin tietokonepohjaiseen arvontaan.
Tarjouksen tekijä ilmoittaisi luukulla vaan id-numeronsa ja auton numeron. Ohjelma kaivaisi loput tiedot tarjouksen tekijästä. Näin ollen kun viimeinen tarjouksen tekijä olisi käynyt luukulla olisi heti kaikki valmista ja voitaisiin ruveta arpomaan. Tietokone arpoisi onnellisen ja homma nopeutuisi huomattavasti.
Tietysti tässä olisi jollekkin softanikkarille hieman haastetta saada ohjelma toimimaan, ja vaatisi kilpailujen järjestäjältä paikalle useamman läppärin ja jonkinmoisen sisäverkon. Mutta periaatteessa voisi olla mahdollista toteuttaa.
Vai onko suomalainen niin kriittinen tällaisiin järjestelmiin että ei tule onnistumaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2064 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 31.05.2011 10:44 Viestin aihe: |
|
|
Joku oli jo kehittelemässä tälläistä järjestelmää. Taisi tyssätä siihen että ID-kortin magneettijuova e sisällä tutkinto- tai lisenssitietoja, ja lopulta siihen että fyysiset lisenssit poistuivat.
Käsillä näpyttelemällä järjestelmään virheiden mahdollisuus on todella suuri, ja varmaan yhtä hidas kuin tämä paperiversionkin käyttäminen.
Mutta kukaan ei varmaan estä kokeilemasta.
Kun "pakotettaisiin" kaikki täyttämään ostotarjoustositteet etukäteen, sekin nopeuttaisi. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Ari Korpela
Liittynyt: 26 Tam 2008 Viestejä: 214
|
Lähetetty: 31.05.2011 11:06 Viestin aihe: |
|
|
Huono kilpailun sisäinen tiedottaminen on yksi suurimmista syistä miksi kilpailut venyy, toinen on kun haalitaan kaikki mahdolliset luokat yhdelle kilpailupäivälle.[/quote]
Oikein Emppu ! |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|