Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Pidetään ne Nascar-verkot kunnolla kiinni.

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Riku Hietamäki



Liittynyt: 27 Tam 2008
Viestejä: 43
Paikkakunta: Sievi - Oulu

LähetäLähetetty: 17.12.2012 20:20    Viestin aihe: Pidetään ne Nascar-verkot kunnolla kiinni. Vastaa lainaamalla viestiä

Tulipa vastaani kuva netin syövereistä, Pieviläisen Jannen ottamana:

http://jannepievilainen.com/season2011/bestof2011/_43X8822.jpg

Katsastusmiesten jupiseminen nippusiteistä ym. kiinnikkeistä Nascar-verkon kiinnittämiseen eivät ole huuhaata. Myös Nascar-verkon sijainnilla on suuri merkitys siihen, että miten se käsi sieltä pihalle putkahtaa.

Sopivasti sijoitettuna, Nascar verkko suojaa hyvin kuskia, eikä ole varsinaisen ajamisen edessä. Nascar-verkkoon kun tottuu, niin sen pois jättäminen tuntuu melkein samalta kuin ajaisi ilman kypärää Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jari törmänen



Liittynyt: 28 Tam 2010
Viestejä: 52
Paikkakunta: rovaniemi

LähetäLähetetty: 17.12.2012 21:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kun katsoo kuvaa tarkemmin niin näyttäisi et oviputkessa ois klipsi kiinni. vaarallisen näköinen tilanne. toivottavasti ei käynyt kuljettajalle huonosti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Jyrki Siekkinen



Liittynyt: 17 Tam 2008
Viestejä: 143
Paikkakunta: Jkl Rock City

LähetäLähetetty: 17.12.2012 21:17    Viestin aihe: Re: Pidetään ne Nascar-verkot kunnolla kiinni. Vastaa lainaamalla viestiä

ukir85 kirjoitti:
Nascar-verkkoon kun tottuu, niin sen pois jättäminen tuntuu melkein samalta kuin ajaisi ilman kypärää Smile


Nascar-verkossa ja kypärässä on yksi sama piirre: jos sen kiinnittää väärin, niin hyötysuhde on olematon.
_________________
Ei haittaa, jos ei voita. Kunhan ei häviä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Taka Piru



Liittynyt: 14 Maa 2008
Viestejä: 78

LähetäLähetetty: 18.12.2012 10:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onhan tämäkin asia totta. Mutta toivottavasti ei tule sitä kuvaa koskaan vastaan missä auto on oikealla kyljellä sekä on syttynyt tuleen eikä kuljettaja pääse autosta ajoissa kun verkko estää oven kumilenksun avamisen ja on hyvin kiinnitetty oviputkeen. Asia tuli vaan mieleeni tämän vuoden Kardaani kunkun yhteydessä kun naisten finaali tuli maaliin ja 3-kärki ajatettiin eri paikkaan,kolmikosta vain YKSI pääsi itse pois autosta kyseisen verkon ja kumilenkin vuoksi. Niin sanotut "takapenkiltä" ajettavat ovat tässä asiassa mielestäni hiukan turvallisempia kun kumilenksu ei ole penkin selkänojan takapuolella nas-verkon takana.
_________________
Se jolta kuollessaan löytyy eniten romua ON VOITTAJA.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sami kleemola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 161

LähetäLähetetty: 18.12.2012 13:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No niin

Tätä mä tarkootin aikanaan kun pyysin kiinnittämään huomiota kiinnitystapaan eri valmistajien verkoissa kun niitä ostellaan.

Niiden reppumallin lukot on heikko kohta tuskin se vyö rikki mene vaikka vähän venyiskin.
Voidaan kiistellä myyjien kanssa mutta jos se muovinen lukko käy polkupyörän turvaistuimeen ja rattaisiin 15kg lapselle.
Autossa ei ole enään samoja lukkoja turvaistuimissa alle 10 kg lapsukaisillakaan jostain syystä..

Tai voihan niistä reppumallin lukoista pyytää testituloksia..
Kyllä se varmaan sen yhden käden voi pitää sisällä.
Kaadoissa ja niissä pahoissa totuus on usein kuvan kaltainen.

Toki niitä kiinnityksiä voi parantaa vaikka vanhoista kisavöistä, takapenkkiläisten keskivyöstäkin saa hyvän.
Myös pakoputkiklemmareilla ja tangolla toisesta kiinnityspäästä kaareen kiinni.

Siitä paksusta nippusiteestä joka on nopea irroittaa mutta kesto ei ole UV takia taattu.. kuivuu ja napsuu helposti poikki ellei vaihda usein sit uudet.
Samasta syystä UV säteily on haitaksi myös ajan kanssa noille muovisille (reppulukoille).

Mitä myydään halvalla ei ole välttämättä sen 20-30e arvoista.
Käsi ylös kuka haluaa olla istumassa samassa tilanteessa.
Tai kattoo niitä kullanmurujaan hyvällä omalla tunnollaan?

Toivottavasti tilanteesta selvittiin vain mustelmilla.

Traktorin kaatuessa pidä ohjauspyörästä kiinni älä hyppää. Lukenu jossain.
Siitä ratista pitää pitää kiinni (jos on tajuissaan).
Turvavyöt myös oltava tiukalla.
Kyllä se pää sopii sieltä uloskin jos kättäkin näkyy noin paljon.

Tuo jalka ja käsi ovenvälissä ja ovi takas kiinni tossakin kuperkeikassa, niin.. onko se halki poikki ja invalidi? Toivottavasti ei?

Eikä muuten kannattane kokeilla mitä se lisenssivakuutus korvaa kyllä sieltä joku pykälä löytyy että oot ite maksumies..


Pirulainen! Mites kilpaillaan siitä romun määrästä meillä ku o aartehia.


Mieleen tuli ny viälä
Hyvä ystäväni Vaasasta

Turvallista Joulua
Moni pitää sinusta..
Samma på svenssille niin ja sopii se kirgisiallekin kääntää täälä Vähässäkyrössä Laughing .

Sisäpiiriläisille
Kyllä yritys palkinto pitäis muuttaa vuoden kulttuuriteoksi. Wink


Viimeinen muokkaaja, sami kleemola pvm 20.12.2012 13:35, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Joni Jusi



Liittynyt: 18 Jou 2012
Viestejä: 1

LähetäLähetetty: 18.12.2012 23:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyseisen auton kuljettajana voin kertoa että nascar verkko oli kiinni niin kuin kuulukin siinä mukana saaduilla remmeillä eikä ne myöskään pettäneet vaan verkon ompeleet monestakin kohtaa.. eikä myöskään ollut halvin malli! niin ja mitä siihen tulee että täytyy aina pitää ratista kiinni kaadonaikana mutta miten pidät jos on taju pois? eikä siitä sit oikeen muita tullut kun mustelmia Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Riku Hietamäki



Liittynyt: 27 Tam 2008
Viestejä: 43
Paikkakunta: Sievi - Oulu

LähetäLähetetty: 19.12.2012 08:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joppee kirjoitti:
Kyseisen auton kuljettajana voin kertoa että nascar verkko oli kiinni niin kuin kuulukin siinä mukana saaduilla remmeillä eikä ne myöskään pettäneet vaan verkon ompeleet monestakin kohtaa.. eikä myöskään ollut halvin malli! niin ja mitä siihen tulee että täytyy aina pitää ratista kiinni kaadonaikana mutta miten pidät jos on taju pois? eikä siitä sit oikeen muita tullut kun mustelmia Smile


Olipas hyvä kun kommentoit. Tiedetään ainakin syy tähän tapaukseen. Erikoista, että verkkoon kohdistuu niin suuri voima, että se repeytyy. Kiinnikkeet ovat siis ainakin tarpeeksi lujia, jos niitä oikein käytetään.

Onkohan verkossa ollut jokin valmistusvika tai vastaava? Kyllähän sen materiaalin itsessään tulisi kestää, mutta mites saumat sitten.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juha Hytönen



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 443
Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala

LähetäLähetetty: 19.12.2012 09:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joppee kirjoitti:
Kyseisen auton kuljettajana voin kertoa että nascar verkko oli kiinni niin kuin kuulukin siinä mukana saaduilla remmeillä eikä ne myöskään pettäneet vaan verkon ompeleet monestakin kohtaa.. eikä myöskään ollut halvin malli! niin ja mitä siihen tulee että täytyy aina pitää ratista kiinni kaadonaikana mutta miten pidät jos on taju pois? eikä siitä sit oikeen muita tullut kun mustelmia Smile


Oliko volttisarjan lopullinen aiheuttaja rataalueella ollut hiekkakasa ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Marko Kinnunen



Liittynyt: 05 Huh 2011
Viestejä: 151

LähetäLähetetty: 19.12.2012 11:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuntuu että eräät on olleet useammassakin volttisarjassa mukana. He eivät ole selvinneet pelkillä mustelmilla. Hyvää Joulua!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
janne peltonen



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 44

LähetäLähetetty: 20.12.2012 09:19    Viestin aihe: Nascar verkko Vastaa lainaamalla viestiä

Ite huomannu kans samaa et ompeleista verkko repeytyy,ite vaihtanu autosta toiseen verkkoja ja huomannu että myöskin noi verkon omat "koulureppulenkit" ei kyllä kestä tuppaa hajoileen kun useesti availee,lisänä käyttäny maxi kokosia "panttivankkisiteitä" kyllä ne kiinni on pysyny ainakin toistaseks.. oon kyl helpottanu tota verkon kanssa taistelemista sillä että kuljen vänkärin oven kautta kilpailuissa (eihän sitä säännöt kiellä) ja verkko ei vahingossakaan jää huonosti kiinnittämättä,eihän ne kuorma-autojen lastin kiinnittämiseen tarkotetut liinatkaan pidä yleensä jos nutulleen vedät...ainakaan raskaampia kuormia.. T:Flavio Jr
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
sami kleemola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 161

LähetäLähetetty: 20.12.2012 13:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No ompa hienoa.

Kukas on valmistajana näissä teitin hajonneissa ikkunaverkon ompeleissa?

Jos laatu on tuota luokkaa verkoissa lukoissa ja ompeleissa.
Olisko se liika vaadittu ompeleilta että olisivat samaa luokkaa kestoltaan kun kiinnitysliinoissa ja turvavöissä.
Mutta kun ei ole standardia ei sitä valvota.

Kohta se onkin sitte FIA:n hommia luokitukset ja pykälät ikkunaverkon valmistukseen ja viiden vuoden välein vaihto?
Ihmettelen ettei ole jo? Onhan noita ollut käytössä jo muutaman vuoden maailmalla.

Nascarissa käytettettävät verkot on kait sit taas laadukkaammat?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ari-matti salminen



Liittynyt: 19 Hei 2010
Viestejä: 224

LähetäLähetetty: 20.12.2012 17:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ford31 kirjoitti:
No ompa hienoa

Kohta se onkin sitte FIA:n hommia luokitukset ja pykälät ikkunaverkon valmistukseen ja viiden vuoden välein vaihto?
Ihmettelen ettei ole jo? Onhan noita ollut käytössä jo muutaman vuoden maailmalla.

Nascarissa käytettettävät verkot on kait sit taas laadukkaammat?



FIA-kirjaimet ei sitten tässäkään asiassa takaa laatua tai turvallisuutta, oliko näissä hajonneissa nuo kirjaimet?

Lienee todella harvinaista ja vaatinee muutamankin asian samanaikaista sattumaa ennenkuin verkkoon kohdistuva voima rikkoo sen. Toki juuri silloin sen soisi kestävän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NatiaisetRacingTeam



Liittynyt: 20 Huh 2008
Viestejä: 12

LähetäLähetetty: 21.12.2012 19:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Onhan tämäkin asia totta. Mutta toivottavasti ei tule sitä kuvaa koskaan vastaan missä auto on oikealla kyljellä sekä on syttynyt tuleen eikä kuljettaja pääse autosta ajoissa kun verkko estää oven kumilenksun avamisen ja on hyvin kiinnitetty oviputkeen. Asia tuli vaan mieleeni tämän vuoden Kardaani kunkun yhteydessä kun naisten finaali tuli maaliin ja 3-kärki ajatettiin eri paikkaan,kolmikosta vain YKSI pääsi itse pois autosta kyseisen verkon ja kumilenkin vuoksi. Niin sanotut "takapenkiltä" ajettavat ovat tässä asiassa mielestäni hiukan turvallisempia kun kumilenksu ei ole penkin selkänojan takapuolella nas-verkon takana."


En tiedä millä perusteella tässä on katottu kuka pääsee autosta ja missä ajassa. Sen haluaisin itse ainakin sanoa että maaliin tullessani ja autoa ajaessani parkkiin kardaanikunkussa istuin autossa ja otin ensin kypärän pois ja muut varusteet kuten niskatuen, hanskat ja kypärähupun sillä välin katsastushenkilöstö oli jo repimässä ovea auki mikä ei ollut itselläni ensisijainen asia sillä monesti olen huomannut että jos tullaan autosta kypärä päässä ulos sillä on tapana naarmuuntua. Jos kävisi niin että radalla auto kaatuisi en jäisi ottamaan ensin kypärää pois, mutta tälläisessä tapauksessa maaliin tulon jälkeen en koe niin suurta kiirettä tulla ulos autosta että en kerkiäisi rauhassa ottamaan ensin kypärää pois mutta muilla oli kiire saada ovi auki ja minut ulos sieltä. Eli autosta tulo nopeudellekkin voi olla monta eri syytä. Toiset avaavat verkon tulevat kypärä päässä toiset ottavat kypärän ja muut ajokamppeet pois ja sitten avaavat verkon.

Tässä oli vaan mun kommentti kardaanikunkun naisten kolmen kärjen tapahtumista maaliin tulon jälkeen omalta osaltani.

Heidi Lehtonen
_________________
http://www.natiaisetracing.suntuubi.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
juha salminen



Liittynyt: 20 Kes 2011
Viestejä: 8

LähetäLähetetty: 23.12.2012 01:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taka Piru kirjoitti:
Onhan tämäkin asia totta. Mutta toivottavasti ei tule sitä kuvaa koskaan vastaan missä auto on oikealla kyljellä sekä on syttynyt tuleen eikä kuljettaja pääse autosta ajoissa kun verkko estää oven kumilenksun avamisen ja on hyvin kiinnitetty oviputkeen. Asia tuli vaan mieleeni tämän vuoden Kardaani kunkun yhteydessä kun naisten finaali tuli maaliin ja 3-kärki ajatettiin eri paikkaan,kolmikosta vain YKSI pääsi itse pois autosta kyseisen verkon ja kumilenkin vuoksi. Niin sanotut "takapenkiltä" ajettavat ovat tässä asiassa mielestäni hiukan turvallisempia kun kumilenksu ei ole penkin selkänojan takapuolella nas-verkon takana.


No eikö siitä kumilenkistä voisi jo luopua koska sehän on kuitenkin tarkoitettu tilanteeseen jossa ovi auetessaan aiheuttaisi raajojen ulos joutumisen? Ja jos se ei pysy kiinni niin eikö se pitäisi liputtaa kisasta muutenkin? Jos autossa tuplaputket päällekkäin ja verkko, niin ei sieltä pitäisi mitään tulla pihalle. Aloitusviestissä olevassa kuvassa olisi toissa vuoden säännöillä (ruuvattu/hitsattu ikkunaverkko) oltu samassa tilanteessa.
Ja noihin tikkausten kestävyyteen tuli mieleen että onko FIA:n vaatimuksissa että pitää olla tulenkestävä materiaali? Tiedustellessani näitä lankoja, niin tulenkestävät langat ovat vetolujuudeltaan heikompia kuin nyt käyttämäni. Eli parempi varmaan tuo vetolujuus kuin kuumuuden sieto. Ja muutenki, jos auto on jo tulessa , niin parempi varmaan että langat palavat poikki ja helpottavat ulos pääsyä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2064
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 23.12.2012 06:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suomessa käytettäviin Nascar verkkoihin ei vaadita mitään hyväksyntää. FIA ei ole standardisoinut nascar verkkoa. Verkko alkujaan USA:n ratasarjaan kehitetty, ja siellä sillä on standardi.
On valmisteita joissa on joku FIA maininta ” according to FIA” mutta standardi se ei ole. Kellä tällainen verkko on, voisi kommentoida sen materiaaleja, laatua ja käytettävyyttä.

"Standardi (normi) on jonkin organisaation esittämä määritelmä siitä, miten jokin asia tulisi tehdä"
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)