Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Asfalttikunkun rengas asiaa
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Kilpailut
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
citydog



Liittynyt: 04 Maa 2008
Viestejä: 38
Paikkakunta: vantaa

LähetäLähetetty: 26.03.2013 07:23    Viestin aihe: pirun rengas sekoilu Vastaa lainaamalla viestiä

teijän pitäs tehä niin vaan yksinkertaisesti et kaikille laittomat renkaat alle ni sitpä saa nähä saako ajaa vai peruuko järjestäjä koko kisan Twisted Evil
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Jouni Rautio



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 41

LähetäLähetetty: 26.03.2013 14:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja sais alkaa pikkuhiljaa tulemaa se sallittujen renkaitten lista, tulee muutes aika hoppu. Oisivat nyt vaa kieltäneet nuo "kilparenkaat", menee aivan järettömyyksiin tämä touhu. On mulla kaks hyvää Rollsteria, taijan pistää ne Latuskaan alle, katotaan sit et kellä se kumi palaa. Twisted Evil
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kusti



Liittynyt: 08 Tou 2009
Viestejä: 67
Paikkakunta: vaasa

LähetäLähetetty: 26.03.2013 17:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No jotenkinhan sitä osanottomäärää pitää rajata kun pian ei kaikki mahdu Veteliin kun aikansa on soviteltu uusia luokkia kunkkuun, ensi vuodeksi pitää varata viikko kesälomasta vapulle että saa kaikki lähdöt ajettua valoisana aikana tai sitten pitää autoihin asentaa ajovalot pimeänajoa varten, ensi vuonna vois vaikka kokeilla luokkaa jossa sallittu kaikki renkaat jotka mahtuu pyöriin sääntökirjan määrittämässa lokasuojassa, ei olis montaakaan kuplaa mukana, eikä tulisi mutinaa kielletyistä renkaista vaan kielletyistä lokasuojista
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Marko Kinnunen



Liittynyt: 05 Huh 2011
Viestejä: 151

LähetäLähetetty: 26.03.2013 18:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se ottaa nyt joitain kovasti päähän kun evk-autot on nousseet uhkaamaan tuuppareiden valta-asemaa isojen kisojen voitoissa. Tätä säätämistä ei voi muuten ymmärtää, kuin juuri edellä kirjoittamani perusteella. Järjestäjälle luulisi olevan aivan sama kuka kisan voittaa. Järjestäjä on nyt lähtenyt aivan suotta väärään rekeen. Jos järjestäjä saa tuon hakemansa oikeuden , tekee laji suuren takapakin jälleen! Tuskin tätä järjestelyä ollaan tekemässä takarivin harrastajan eteen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kimmo Ronkanen



Liittynyt: 11 Syy 2011
Viestejä: 2

LähetäLähetetty: 26.03.2013 19:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Johan se kardaanien uhka torjuttiin aiemmin pienillä painon lisäyksillä Very Happy "pikku volvotkin" isolla koneella alkaa olla jo melko painavia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
P K



Liittynyt: 26 Maa 2013
Viestejä: 1

LähetäLähetetty: 26.03.2013 20:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei kai tässä muita muutoksia tarvii tehä ku nuo kalliit rata käyttöön tarkotetut renkaat laittomiksi..kahtoo vaikka rengas valmistajan sivuilta mihin käyttöön rengas on tarkotettu.

Ei kartaanitkaan niistä enää hyötyä saa jos joka takatuupparin alla on samanlaiset gummit!!! Ainoa kuka noitten kalliitten renkaitten käytöstä hyötyy on rengas myyjät!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika Lähteenmäki



Liittynyt: 29 Tam 2008
Viestejä: 163
Paikkakunta: Humppila/Säkylän UA

LähetäLähetetty: 26.03.2013 22:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Markkis kirjoitti:
Se ottaa nyt joitain kovasti päähän kun evk-autot on nousseet uhkaamaan tuuppareiden valta-asemaa isojen kisojen voitoissa. Tätä säätämistä ei voi muuten ymmärtää, kuin juuri edellä kirjoittamani perusteella. Järjestäjälle luulisi olevan aivan sama kuka kisan voittaa. Järjestäjä on nyt lähtenyt aivan suotta väärään rekeen. Jos järjestäjä saa tuon hakemansa oikeuden , tekee laji suuren takapakin jälleen! Tuskin tätä järjestelyä ollaan tekemässä takarivin harrastajan eteen.



Hyvin sanottu!Viime vuoden Kemoran Yleisen A-finaalin tulos ei ollut kaikkien mieleen. Laughing ,mutta suurimmalle osalle se oli!!! Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Jorma Peltokoski



Liittynyt: 28 Maa 2010
Viestejä: 255
Paikkakunta: Koskenkorva

LähetäLähetetty: 26.03.2013 22:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikä on perimmäinen syy miksi listaa sallituista renkaista haetaan?

Mikäli tarkoitus on rajoittaa nopeuksia niin liukkaammat renkaat ovat yksi huonoimpia vaihtoehtoja.

Pitkän suoran lyhentäminen olisi paljon turvallisempi joka luokassa ja jokaiselta suunnalta asiaa katsottuna.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
petri korpela



Liittynyt: 25 Tam 2008
Viestejä: 140
Paikkakunta: kaustinen

LähetäLähetetty: 27.03.2013 11:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ILVES-Joe kirjoitti:
Mikä on perimmäinen syy miksi listaa sallituista renkaista haetaan?

Mikäli tarkoitus on rajoittaa nopeuksia niin liukkaammat renkaat ovat yksi huonoimpia vaihtoehtoja.

Pitkän suoran lyhentäminen olisi paljon turvallisempi joka luokassa ja jokaiselta suunnalta asiaa katsottuna.


Perimmäinen tarkoitus tälle listalle on TURVALLISUUS. Lähtösuoralle on aika hankala alkaa rakentaa tsikaania jolla nopeutta saadaan pois. Nämä ns. katuslicksit käytännössä aiheuttaisi vain välinerikkoja joista tulisi vaaratilanteita. Tämä rengaskeskustelu tulisi saada JM-Lajiryhmässä päätökseen, mitä nopeammin sen parempi. Veikkaampa että suurinosa harrastajista kuitenkin haluaisi jatkaa asfaltilla ajelua ihan normaaleilla ns. hienokuvioisilla renkailla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Anne Lindh



Liittynyt: 25 Huh 2008
Viestejä: 62

LähetäLähetetty: 27.03.2013 11:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vetelin UA ei ano kokeilulupaa rengassäännön muuttamiseksi Asfalttikunkussa 2013
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
T.H



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 249
Paikkakunta: ALASTARO

LähetäLähetetty: 27.03.2013 13:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hip hei! Rupee riittämään? Mitähän vois vappuna muuta tehdä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pive



Liittynyt: 22 Tam 2008
Viestejä: 236
Paikkakunta: Juuka

LähetäLähetetty: 27.03.2013 15:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

T.H kirjoitti:
Hip hei! Rupee riittämään? Mitähän vois vappuna muuta tehdä?

Osallistua vappumarssille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Jorma Peltokoski



Liittynyt: 28 Maa 2010
Viestejä: 255
Paikkakunta: Koskenkorva

LähetäLähetetty: 27.03.2013 16:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Renkaiden rajoittaminen ei lisää turvallisuutta kovin ratkaisevasti, moninkertaisesti turvallisempaa olisi laskea nopeutta sinne ensimmäiseen kaarteeseen.
Ei se liian kova työ olisi tehdä oikaisua ennen tuomaritornia jolloin rata pysyisi ajettavana (ei olisi typeriä keinotekoisia shikaaneja) mutta nopeus ensimmäiseen kaarteeseen ei silti nouse ihan tajuttomaksi.
Kannattaisi jotain tehdä radalle ennenkuin sattuu tosi pahasti.
Nykyään liian moni auto kulkee renkaasta riippumatta liian kovaa auton turvallisiin ajo-ominaisuuksiin verrattuna.

Kiellettyjen renkaiden lista olisi helpoin toteuttaa ja sillä rajoittaa ns. katuslicksit pois.

Renkailla turvallisuutta saisi paranettua paljon sallimalla vain matalaprofiiliset (alle 55) renkaat ja niihin minimirengaspaineeksi renkaan valmistajan suosittelema paine...
(pikku provo... Wink )
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
petri korpela



Liittynyt: 25 Tam 2008
Viestejä: 140
Paikkakunta: kaustinen

LähetäLähetetty: 27.03.2013 18:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ILVES-Joe kirjoitti:
Renkaiden rajoittaminen ei lisää turvallisuutta kovin ratkaisevasti, moninkertaisesti turvallisempaa olisi laskea nopeutta sinne ensimmäiseen kaarteeseen.
Ei se liian kova työ olisi tehdä oikaisua ennen tuomaritornia jolloin rata pysyisi ajettavana (ei olisi typeriä keinotekoisia shikaaneja) mutta nopeus ensimmäiseen kaarteeseen ei silti nouse ihan tajuttomaksi.
Kannattaisi jotain tehdä radalle ennenkuin sattuu tosi pahasti.
Nykyään liian moni auto kulkee renkaasta riippumatta liian kovaa auton turvallisiin ajo-ominaisuuksiin verrattuna.

Kiellettyjen renkaiden lista olisi helpoin toteuttaa ja sillä rajoittaa ns. katuslicksit pois.

Renkailla turvallisuutta saisi paranettua paljon sallimalla vain matalaprofiiliset (alle 55) renkaat ja niihin minimirengaspaineeksi renkaan valmistajan suosittelema paine...
(pikku provo... Wink )


Eipä VetelinUA:lla ole mahdollisuutta toisen rataan alkaan kiinteitä tsikaaneja rakennella. Siksi toisekseen moottorirdat on suunniteltu isoille ulosajonepeuksille, joten äkkipysäyksiä ei pääse muodostumaan silleen kuin jollain korpiradoilla. Siinä olet oikeassa että liian moni auto kulkee liian lujaa ominaisuuksin nähden, eikä tätä tilannetta paranna ainkaaan tämä ns katusliksien salliminen. Pahoinpa pelkään että lisääntyneestä pidosta koittaa autowanhuksille ikävyyksiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Timo Mattila



Liittynyt: 07 Lok 2010
Viestejä: 63
Paikkakunta: Vimpeli

LähetäLähetetty: 28.03.2013 22:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Järjestäjähän päättää onko katsatukseen tuotua wanhusta turvallista päästää kilpailemaan radalla. Näinhän on toimittu jo aiemminkin ja nyt siihen on parempia syitäkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Kilpailut Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 2 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)