Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
citydog
Liittynyt: 04 Maa 2008 Viestejä: 38 Paikkakunta: vantaa
|
Lähetetty: 26.03.2013 07:23 Viestin aihe: pirun rengas sekoilu |
|
|
teijän pitäs tehä niin vaan yksinkertaisesti et kaikille laittomat renkaat alle ni sitpä saa nähä saako ajaa vai peruuko järjestäjä koko kisan ![Twisted Evil](images/smiles/icon_twisted.gif) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Jouni Rautio
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 41
|
Lähetetty: 26.03.2013 14:38 Viestin aihe: |
|
|
Ja sais alkaa pikkuhiljaa tulemaa se sallittujen renkaitten lista, tulee muutes aika hoppu. Oisivat nyt vaa kieltäneet nuo "kilparenkaat", menee aivan järettömyyksiin tämä touhu. On mulla kaks hyvää Rollsteria, taijan pistää ne Latuskaan alle, katotaan sit et kellä se kumi palaa. ![Twisted Evil](images/smiles/icon_twisted.gif) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
kusti
Liittynyt: 08 Tou 2009 Viestejä: 67 Paikkakunta: vaasa
|
Lähetetty: 26.03.2013 17:33 Viestin aihe: |
|
|
No jotenkinhan sitä osanottomäärää pitää rajata kun pian ei kaikki mahdu Veteliin kun aikansa on soviteltu uusia luokkia kunkkuun, ensi vuodeksi pitää varata viikko kesälomasta vapulle että saa kaikki lähdöt ajettua valoisana aikana tai sitten pitää autoihin asentaa ajovalot pimeänajoa varten, ensi vuonna vois vaikka kokeilla luokkaa jossa sallittu kaikki renkaat jotka mahtuu pyöriin sääntökirjan määrittämässa lokasuojassa, ei olis montaakaan kuplaa mukana, eikä tulisi mutinaa kielletyistä renkaista vaan kielletyistä lokasuojista |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Marko Kinnunen
Liittynyt: 05 Huh 2011 Viestejä: 151
|
Lähetetty: 26.03.2013 18:17 Viestin aihe: |
|
|
Se ottaa nyt joitain kovasti päähän kun evk-autot on nousseet uhkaamaan tuuppareiden valta-asemaa isojen kisojen voitoissa. Tätä säätämistä ei voi muuten ymmärtää, kuin juuri edellä kirjoittamani perusteella. Järjestäjälle luulisi olevan aivan sama kuka kisan voittaa. Järjestäjä on nyt lähtenyt aivan suotta väärään rekeen. Jos järjestäjä saa tuon hakemansa oikeuden , tekee laji suuren takapakin jälleen! Tuskin tätä järjestelyä ollaan tekemässä takarivin harrastajan eteen. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Kimmo Ronkanen
Liittynyt: 11 Syy 2011 Viestejä: 2
|
Lähetetty: 26.03.2013 19:38 Viestin aihe: |
|
|
Johan se kardaanien uhka torjuttiin aiemmin pienillä painon lisäyksillä "pikku volvotkin" isolla koneella alkaa olla jo melko painavia. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
P K
Liittynyt: 26 Maa 2013 Viestejä: 1
|
Lähetetty: 26.03.2013 20:34 Viestin aihe: |
|
|
Ei kai tässä muita muutoksia tarvii tehä ku nuo kalliit rata käyttöön tarkotetut renkaat laittomiksi..kahtoo vaikka rengas valmistajan sivuilta mihin käyttöön rengas on tarkotettu.
Ei kartaanitkaan niistä enää hyötyä saa jos joka takatuupparin alla on samanlaiset gummit!!! Ainoa kuka noitten kalliitten renkaitten käytöstä hyötyy on rengas myyjät!!! |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Mika Lähteenmäki
Liittynyt: 29 Tam 2008 Viestejä: 163 Paikkakunta: Humppila/Säkylän UA
|
Lähetetty: 26.03.2013 22:11 Viestin aihe: |
|
|
Markkis kirjoitti: | Se ottaa nyt joitain kovasti päähän kun evk-autot on nousseet uhkaamaan tuuppareiden valta-asemaa isojen kisojen voitoissa. Tätä säätämistä ei voi muuten ymmärtää, kuin juuri edellä kirjoittamani perusteella. Järjestäjälle luulisi olevan aivan sama kuka kisan voittaa. Järjestäjä on nyt lähtenyt aivan suotta väärään rekeen. Jos järjestäjä saa tuon hakemansa oikeuden , tekee laji suuren takapakin jälleen! Tuskin tätä järjestelyä ollaan tekemässä takarivin harrastajan eteen. |
Hyvin sanottu!Viime vuoden Kemoran Yleisen A-finaalin tulos ei ollut kaikkien mieleen. ,mutta suurimmalle osalle se oli!!! ![Wink](images/smiles/icon_wink.gif) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 255 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 26.03.2013 22:37 Viestin aihe: |
|
|
Mikä on perimmäinen syy miksi listaa sallituista renkaista haetaan?
Mikäli tarkoitus on rajoittaa nopeuksia niin liukkaammat renkaat ovat yksi huonoimpia vaihtoehtoja.
Pitkän suoran lyhentäminen olisi paljon turvallisempi joka luokassa ja jokaiselta suunnalta asiaa katsottuna. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
petri korpela
Liittynyt: 25 Tam 2008 Viestejä: 140 Paikkakunta: kaustinen
|
Lähetetty: 27.03.2013 11:41 Viestin aihe: |
|
|
ILVES-Joe kirjoitti: | Mikä on perimmäinen syy miksi listaa sallituista renkaista haetaan?
Mikäli tarkoitus on rajoittaa nopeuksia niin liukkaammat renkaat ovat yksi huonoimpia vaihtoehtoja.
Pitkän suoran lyhentäminen olisi paljon turvallisempi joka luokassa ja jokaiselta suunnalta asiaa katsottuna. |
Perimmäinen tarkoitus tälle listalle on TURVALLISUUS. Lähtösuoralle on aika hankala alkaa rakentaa tsikaania jolla nopeutta saadaan pois. Nämä ns. katuslicksit käytännössä aiheuttaisi vain välinerikkoja joista tulisi vaaratilanteita. Tämä rengaskeskustelu tulisi saada JM-Lajiryhmässä päätökseen, mitä nopeammin sen parempi. Veikkaampa että suurinosa harrastajista kuitenkin haluaisi jatkaa asfaltilla ajelua ihan normaaleilla ns. hienokuvioisilla renkailla. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Anne Lindh
Liittynyt: 25 Huh 2008 Viestejä: 62
|
Lähetetty: 27.03.2013 11:53 Viestin aihe: |
|
|
Vetelin UA ei ano kokeilulupaa rengassäännön muuttamiseksi Asfalttikunkussa 2013 |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
T.H
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 249 Paikkakunta: ALASTARO
|
Lähetetty: 27.03.2013 13:06 Viestin aihe: |
|
|
Hip hei! Rupee riittämään? Mitähän vois vappuna muuta tehdä? |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
pive
Liittynyt: 22 Tam 2008 Viestejä: 236 Paikkakunta: Juuka
|
Lähetetty: 27.03.2013 15:32 Viestin aihe: |
|
|
T.H kirjoitti: | Hip hei! Rupee riittämään? Mitähän vois vappuna muuta tehdä? |
Osallistua vappumarssille. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 255 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 27.03.2013 16:11 Viestin aihe: |
|
|
Renkaiden rajoittaminen ei lisää turvallisuutta kovin ratkaisevasti, moninkertaisesti turvallisempaa olisi laskea nopeutta sinne ensimmäiseen kaarteeseen.
Ei se liian kova työ olisi tehdä oikaisua ennen tuomaritornia jolloin rata pysyisi ajettavana (ei olisi typeriä keinotekoisia shikaaneja) mutta nopeus ensimmäiseen kaarteeseen ei silti nouse ihan tajuttomaksi.
Kannattaisi jotain tehdä radalle ennenkuin sattuu tosi pahasti.
Nykyään liian moni auto kulkee renkaasta riippumatta liian kovaa auton turvallisiin ajo-ominaisuuksiin verrattuna.
Kiellettyjen renkaiden lista olisi helpoin toteuttaa ja sillä rajoittaa ns. katuslicksit pois.
Renkailla turvallisuutta saisi paranettua paljon sallimalla vain matalaprofiiliset (alle 55) renkaat ja niihin minimirengaspaineeksi renkaan valmistajan suosittelema paine...
(pikku provo... ) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
petri korpela
Liittynyt: 25 Tam 2008 Viestejä: 140 Paikkakunta: kaustinen
|
Lähetetty: 27.03.2013 18:40 Viestin aihe: |
|
|
ILVES-Joe kirjoitti: | Renkaiden rajoittaminen ei lisää turvallisuutta kovin ratkaisevasti, moninkertaisesti turvallisempaa olisi laskea nopeutta sinne ensimmäiseen kaarteeseen.
Ei se liian kova työ olisi tehdä oikaisua ennen tuomaritornia jolloin rata pysyisi ajettavana (ei olisi typeriä keinotekoisia shikaaneja) mutta nopeus ensimmäiseen kaarteeseen ei silti nouse ihan tajuttomaksi.
Kannattaisi jotain tehdä radalle ennenkuin sattuu tosi pahasti.
Nykyään liian moni auto kulkee renkaasta riippumatta liian kovaa auton turvallisiin ajo-ominaisuuksiin verrattuna.
Kiellettyjen renkaiden lista olisi helpoin toteuttaa ja sillä rajoittaa ns. katuslicksit pois.
Renkailla turvallisuutta saisi paranettua paljon sallimalla vain matalaprofiiliset (alle 55) renkaat ja niihin minimirengaspaineeksi renkaan valmistajan suosittelema paine...
(pikku provo... ) |
Eipä VetelinUA:lla ole mahdollisuutta toisen rataan alkaan kiinteitä tsikaaneja rakennella. Siksi toisekseen moottorirdat on suunniteltu isoille ulosajonepeuksille, joten äkkipysäyksiä ei pääse muodostumaan silleen kuin jollain korpiradoilla. Siinä olet oikeassa että liian moni auto kulkee liian lujaa ominaisuuksin nähden, eikä tätä tilannetta paranna ainkaaan tämä ns katusliksien salliminen. Pahoinpa pelkään että lisääntyneestä pidosta koittaa autowanhuksille ikävyyksiä. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Timo Mattila
Liittynyt: 07 Lok 2010 Viestejä: 63 Paikkakunta: Vimpeli
|
Lähetetty: 28.03.2013 22:28 Viestin aihe: |
|
|
Järjestäjähän päättää onko katsatukseen tuotua wanhusta turvallista päästää kilpailemaan radalla. Näinhän on toimittu jo aiemminkin ja nyt siihen on parempia syitäkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|