Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
raketti77
Liittynyt: 06 Hel 2008 Viestejä: 34
|
Lähetetty: 20.02.2008 21:46 Viestin aihe: vesikone kuplaan |
|
|
tere käykö golffin kone kuppelin lootaan suoraan,siis vauhtipyörähässäkän ja kytkinakselin osalta?jos ei,niin käykö joku muu? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Riku Hietamäki
Liittynyt: 27 Tam 2008 Viestejä: 43 Paikkakunta: Sievi - Oulu
|
Lähetetty: 20.02.2008 23:18 Viestin aihe: |
|
|
Ei sovi. Itellä ollu kahenlaisia yhdistelmiä.
1. Välilaippa itetekonen, golfin oma vauhtipyörä ja paineasetelma, mutta kuplan kytkinlevy. Jos golfin oma vauhtipyörä niin myös startti täytyy olla golfin ja kiinni välilaipassa.
2. kuplan vauhtipyörä golfin keskiöllä, kuplan kytkinlevy/asetelma ja välilaippa. Kuplan omalla startilla laatikossa. Tämä on se mitä käytetään 99% autoista. Parhaiten toimiva ja kestävä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Riku Hietamäki
Liittynyt: 27 Tam 2008 Viestejä: 43 Paikkakunta: Sievi - Oulu
|
Lähetetty: 21.02.2008 09:33 Viestin aihe: |
|
|
Niin ja vielä, että sinne golfin kampiakselin päähän pitää lisätä se neulalaakeri sitä kytkinakselia varten. Lisäksi muistelen, että jos teet golfin omalla vauhtipyörällä, niin joudut lyhentämään kytkinakselia hieman, koska se menee liian syvälle kampiakselin sisään.
Mutta jos teet kuplan vauhtipyörällä ym. kuplan välineillä, niin kytkinakseliin ei tarvitse koskea, kunhan mitoittaa vauhtipyörän etäisyyden ja välilaipan vahvuuden oikein. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 441 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 21.02.2008 10:21 Viestin aihe: |
|
|
Kuplan vp.pultin uusia neulalaakereita saa myös irrallaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Riku Hietamäki
Liittynyt: 27 Tam 2008 Viestejä: 43 Paikkakunta: Sievi - Oulu
|
Lähetetty: 21.02.2008 12:10 Viestin aihe: |
|
|
Joo niin olen kuullut, että jostain sellaisia saa, mutta ollaan totuttu täällä Pohjanmaalla, että ostetaan jostain vanha kuplan kone ja irroitetaan sen vauhtipyörän pultista ite se neulalaakeri :d |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 441 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 21.02.2008 20:41 Viestin aihe: |
|
|
Löytyykö teiltä vanhoja koneita hintaan 5.50 eur.
Jos löytyy, niin ostan niitä siihen hintaan heti aluksi 1000 kpl.
Viimeinen muokkaaja, Juha Hytönen pvm 23.02.2008 11:40, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
raketti77
Liittynyt: 06 Hel 2008 Viestejä: 34
|
Lähetetty: 21.02.2008 21:08 Viestin aihe: |
|
|
kiitosta paljon tiedoista taidan käyttää suosiolla vaihtoehtoa 2. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
raketti77
Liittynyt: 06 Hel 2008 Viestejä: 34
|
Lähetetty: 22.02.2008 14:39 Viestin aihe: |
|
|
ai niin miten tunnistaa 2golffin koneen,on sillä uudemmalla venttiilikopalla.Tilavuutta haen 1,3 vai 1,6...Tietääkö joku? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Heikki Salmijärvi
Liittynyt: 23 Hel 2008 Viestejä: 78 Paikkakunta: jyväskylä
|
Lähetetty: 23.02.2008 00:54 Viestin aihe: |
|
|
1,3 ja 1,6 koneissa on erilaiset venttiilikopat,1,3:ssa muistaakseni vähän kantikkaampi ja eikös siin ole virranjakaja kannen päässä kun 1,6:ssa se on lohkossa.ja 1,6 vent.kopasta lähtee edestä katsottuna oikealta huohotusputki.viisaammat saakoon kertoa lisää tuntomerkkejä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pasi Saarinen
Liittynyt: 23 Hel 2008 Viestejä: 85
|
Lähetetty: 23.02.2008 13:03 Viestin aihe: |
|
|
Eikös helpoin tapa erottaa 1,3 ja 1,6 koneet siitä 1,3 on läpihengittävällä kannella ja 1,6 ja isommat eivät. Isompiin koneisiin on tullut läpihengittäviä kansia vasta 1998 jälkeen. Mm. Audi ja Skoda eisim. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|