Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Sittana
Liittynyt: 04 Jou 2008 Viestejä: 168
|
Lähetetty: 04.11.2013 18:37 Viestin aihe: |
|
|
Mikään ei enää kiellä jatkamasta isoissa koneissa iskunpituutta.. kattelinkin tossa jo valiantin keulalle tommosta 440 koneen stroukkipakettia jolla sais 543 koneen. Jokohan alkais rainexpertistä pito loppumaan? |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
T.H
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 249 Paikkakunta: ALASTARO
|
Lähetetty: 04.11.2013 20:30 Viestin aihe: |
|
|
Mikä älli nois vitun roiskeläpis on ennemin tarttis paneutua ratojen pinta materiaaliin kun tietyissä paikoissa lentelee nyrkin kokoisia kiviä. Taas korjataan seurausta ei syytä. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Heikki Härkönen
Liittynyt: 26 Maa 2013 Viestejä: 314
|
Lähetetty: 04.11.2013 21:10 Viestin aihe: |
|
|
No roiskeläpistä on varmastikin enemmän hyötyä kun haittaa. Ei ollenkaan huono asia. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
jouni ylitervo
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 303 Paikkakunta: jämsänkoski city
|
Lähetetty: 05.11.2013 18:37 Viestin aihe: |
|
|
OLEN SAMAA MIELTÄ ET MITÄ HAITTAA ON ROISKELÄPISTÄ.KERRANKIN HYVÄ SÄÄNTÖ |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
T.H
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 249 Paikkakunta: ALASTARO
|
Lähetetty: 05.11.2013 19:55 Viestin aihe: |
|
|
MITÄ HYÖTYÄ! Katotaan sit ku niitä lentelee KOSKA kaikki ei niitä saa kunnolla kiinni niin sehän on komeeta kun se tulee tuulilasiin ja Mitä hyötyä on talvella ja Kemorassa??? |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Tuke
Liittynyt: 12 Lok 2012 Viestejä: 34
|
Lähetetty: 05.11.2013 20:10 Viestin aihe: |
|
|
Eikö se nyt ole ihan selvä hyöty että tuulilasia ei tarvitse olla joka toisen kisan jälkeen vaihtamassa? Nojoo, ehkä jos ajaa pelkkiä tolppia tilastoihin niin ehkä se lasi pysyy ehjänä..
Eiköhän katsastusmiehet tuu valvomaan tätäkin asiaa, siis että läpät on kunnolla kiinnitetty (pulteilla ja isoilla korilaatoilla) , JOS se kerran on niin yleistä ja piinaavaa että ne löytyy tuulilasista joka kisassa. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Antti Salmi
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 361 Paikkakunta: Keskeinen Suomi
|
Lähetetty: 05.11.2013 20:46 Viestin aihe: |
|
|
T.H kirjoitti: | Mikä älli nois vitun roiskeläpis on ennemin tarttis paneutua ratojen pinta materiaaliin kun tietyissä paikoissa lentelee nyrkin kokoisia kiviä. Taas korjataan seurausta ei syytä. |
Olen samaa mieltä. "Aikanaan" kymmenkunta kisaa samana vuotena ajaneena SAMALLA tuulilasilla ilman, että roiskeläppiä tarvittiin. MUTTA sen kerran kun sattui tietyille radoille, niin kisa ja lasi. Eli kyllä SYY on tässä tapauksessa radoissa. Toki ajotyylillä (linjalla) voi vaikuttaa onko lasissa yksi reikä vai kymmenen.
Veikkaan, että tämä sääntö on ollut jonkun henkilön idea ja päähänpinttymä joka nyt on saatu runnottua läpi. Hyvä hänelle, jäädä historiaan "roiskeläppäsankarina", kaikkien tuulilasien pelastaja. Tietyillä radoilla kivet lentää edelleen ja järjestäjä voi ajaa isompaa kiveä tilalle. Mahtavaa.
Toki jos nyt roiskeläpät on ratkaisu niin hyvä, mutta epäilen. Lähinnä laastari kuten tapana on. Toivon silti vilpittömästi, että läpät toimii ja en usko niiden lentelyn olevan suuri asia. Jännä juttu kuitenkin, että tuommoinen vakio etuveto lennättää kiviä enemmän kuin SuperCar krossissa... Vai tuleeko heillekin läpät ruuvattavaksi? Ja pakollisella lisälenkillä asennettava uudet jos putoo? Osallahan noita jo tietty on.
EDIt: Ja vaikka kettuilua tulikin jollekin tuosta, että materiaalia ei ole määrätty, niin joku vääräleuka laittaa varmasti kiusallaan niin ohutta ja taipuistaa matskua olevat läpät, että niistä ei ole apua... Jotenkin vaan kun tämän porukan tuntee... Ja sitten ensi vuonna säännöissä sallitaan vain FIA hyväksytyt läpät tai jotain vastaavaa. Huoh, tämä on niin nähty. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Juho Ketonen
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 70
|
Lähetetty: 05.11.2013 21:25 Viestin aihe: |
|
|
Huhheijaa mitä vänkäämistä! Rantahiekalla vai täys asfaltillako tässä pitäs jokkista ajaa ettei vaan murikat lennä? Roiskeläpät on ihan hyvä sääntö! Jos ei miellytä niin voi vaikka kiertää omaa pihaa sillä jokkisautolla ettei oo yhtään autoo edessä eikä takana, ei tarvii kisata eikä pelätä kiviä. ![Razz](images/smiles/icon_razz.gif) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
jani rahikainen
Liittynyt: 27 Tam 2013 Viestejä: 16
|
Lähetetty: 05.11.2013 21:27 Viestin aihe: |
|
|
mun mielestä tämä jokkis on vapaa ehtoista,jos ei pysty laittaa parii roiskeläppää aika onnetonta touhuu |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Tuke
Liittynyt: 12 Lok 2012 Viestejä: 34
|
Lähetetty: 05.11.2013 21:32 Viestin aihe: |
|
|
Antti Salmen viimeinen lause on aika osuva, niin kauan sääntöjä kierrellään ja kaarrellaan kunnes pakolliseksi tulee siniset sparcon roiskeläpät ja itketään vielä enemmän kun hinta on 50 euroa pari.
En oo varma mutta olisko crossiautoissa kuitenkin polykarbonaattia lasit? Kyllähän niihinkin naarmuja ja jälkiä tulee kivisateessa, mutta ei mee niin toivottomaan kuntoon heti.
Jokkiksessahan se toimis myös mutta ite en oo vielä löytänyt niin halpaa myyjää että viittis joka autoon aina lapun osuessa vaihtaa rikkinäisen tilalle polykarbonaattisen.
Viimeinen muokkaaja, Tuke pvm 05.11.2013 21:34, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Antti Salmi
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 361 Paikkakunta: Keskeinen Suomi
|
Lähetetty: 05.11.2013 21:33 Viestin aihe: |
|
|
jampe m kirjoitti: | Eipä taas yllätä tämänkään keskusteluosion taso.
Tuota 150kw sääntöä avaisin sen verran,ettei itselläkään ole tähän mennessä tiedossa yhtään jokkiksessa käytössä olevaa vierasmoottoria jonka tehtaan ilmoittama teho olisi yli tuon 150kw.
Säännön tarkoitus on, ettei sellaisia tulisikaan (esim. Honda S 2000 moottori).
Nimim. TakaPirun harmitusta en ymmärrä ollenkaan tämän lajiryhmän osalta. Eihän nyt mitään tilavuuksia ole muutettu. |
Eipä yllätä minuakaan, ei edes vastausten taso. Millä perusteella tuo esimerkkinä oleva Honda S2000 pitää juuri varsinaisesti kieltää? Onko jollain semmoinen ollut tuloillaan vai? Kun nyt uudessa opuksessa kuitenkin esimerkiksi vapautettiin BMW M3 ja muut "urheiluliset autot"? Eli kiellettyjen autojen lista on poltettu toimistolla? Vai putosiko se johonkin? Mitähän muuta on "pudonnut" tällä kertaa opuksesta?
MIKÄ JU***AUTA siinä tekstinkäsittelyohjelmassa on niin vaikeaa? Niissä on nykyään myös oikeinkirjoituksen tarkastuksia ja muita hienouksia. Osa jopa osaa katsoa, että sanajärjestys on oikein. Joka vuosi sama homma, veikkauksia koska tulee ensimmäinen "korjaustiedote" julki? Eikököku toimistolla hukkasivat pari kappaletta... joo joo. Olisi kiva tietää kenen koneella oikeasti tämä kirja on auki ja työllä vai ettei olisi saman firman tuotoksia kuin KITI. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Antti Salmi
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 361 Paikkakunta: Keskeinen Suomi
|
Lähetetty: 05.11.2013 21:38 Viestin aihe: |
|
|
Tuke kirjoitti: | Antti Salmen viimeinen lause on aika osuva, niin kauan sääntöjä kierrellään ja kaarrellaan kunnes pakolliseksi tulee siniset sparcon roiskeläpät ja itketään vielä enemmän kun hinta on 50 euroa pari. |
SM kisoissa dramatiikkaa! Harjun voittoauton roiskeläpät osoittautuivatkin raaputustestin jälkeen keltaisiksi, tulokset uusiksi...
No joo, en siis vastusta läppiä, mutta hihityttää niitä asennella autoihin joissa niitä ei ole ollut edes uutena. Ja toivon osaavani asentaa läpän 10cm korkeuteen maasta, mutta etäisyyttä autosta ei ole määrätty (ja jos joku ei ymmärrä ilman selittämistä mitä on ironia, niin...) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
jarmo mellin
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 127 Paikkakunta: Vammala
|
Lähetetty: 05.11.2013 23:21 Viestin aihe: |
|
|
Mese kirjoitti: | jampe m kirjoitti: | Eipä taas yllätä tämänkään keskusteluosion taso.
Tuota 150kw sääntöä avaisin sen verran,ettei itselläkään ole tähän mennessä tiedossa yhtään jokkiksessa käytössä olevaa vierasmoottoria jonka tehtaan ilmoittama teho olisi yli tuon 150kw.
Säännön tarkoitus on, ettei sellaisia tulisikaan (esim. Honda S 2000 moottori).
Nimim. TakaPirun harmitusta en ymmärrä ollenkaan tämän lajiryhmän osalta. Eihän nyt mitään tilavuuksia ole muutettu. |
Eipä yllätä minuakaan, ei edes vastausten taso. Millä perusteella tuo esimerkkinä oleva Honda S2000 pitää juuri varsinaisesti kieltää? Onko jollain semmoinen ollut tuloillaan vai? Kun nyt uudessa opuksessa kuitenkin esimerkiksi vapautettiin BMW M3 ja muut "urheiluliset autot"? Eli kiellettyjen autojen lista on poltettu toimistolla? Vai putosiko se johonkin? Mitähän muuta on "pudonnut" tällä kertaa opuksesta?
MIKÄ JU***AUTA siinä tekstinkäsittelyohjelmassa on niin vaikeaa? Niissä on nykyään myös oikeinkirjoituksen tarkastuksia ja muita hienouksia. Osa jopa osaa katsoa, että sanajärjestys on oikein. Joka vuosi sama homma, veikkauksia koska tulee ensimmäinen "korjaustiedote" julki? Eikököku toimistolla hukkasivat pari kappaletta... joo joo. Olisi kiva tietää kenen koneella oikeasti tämä kirja on auki ja työllä vai ettei olisi saman firman tuotoksia kuin KITI. |
Olet Antti ymmärtänyt väärin,eihän se kielto VARSINAISESTI kohdistunut tuohon Hondan moottoriin, se oli vain esimerkki.
Ja mikäs sääntö tähänkään asti on kieltänyt käyttämästä BMW M3:n tekniikkaa?
Tuolta itse aloittamastasi topicista kiireellä (palstan ylläpitäjänä) poistit yhden kommentin,joka sinua ilmeisesti ei miellyttänyt.
Virallisestihan palstan ylläpitäjä on TA-SOLUTIONS Oy, jonka toimiala on kaupparekisterin mukaan suhdetoiminta ja viestintä.
Minulle ei ihan ole auennut,mitä sinä edustat.
(anteeksi kirjoitusvirheistä) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Antti Salmi
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 361 Paikkakunta: Keskeinen Suomi
|
Lähetetty: 05.11.2013 23:33 Viestin aihe: |
|
|
Edustan itseäni tuossa ketjussa. Poistettu viesti ei ajanut ketjun asiaa eteenpäin kuten aloitusviestissä totesin. Pidetään se omana asianaan eikä sotketa tähän. Idea oli kerätä virheet ja sitten jossain vaiheessa koostaa ne yhteen ja toimittaa lajiryhmälle kuten toivottiin. Mutta nythän minun ei tarvitse kun olet niitä jo lukenutkin.
EDIT: Poistin koko aiheen, anteeksi kaikilta jos yritin olla avuksi. Kerätkää joku muu jos kiinnostaa, minulta loppui avunanto tähän hommaan. Mieluummin jatkan ruikutusta kuin yritän auttaa.
Mutta asiaan eli ruikutamiseen, jos kaivelet vanhan kirjan kaapista, niin ennen oli "kielletttyjen autojen lista" jolla rajattiin liian tehokkaat autot pois. Nyt sii omilla moottoreillaan sallittu. Kysymykseni oli, miksi nuo alkuperältään tehokkaat koneet ovat nyt kielletty? Siis mikä oli kantava idea? Kuten sanoin, joka säännöllä kun yleensä oon joku ajatus, miksi sitä ei voisi samalla kertoa? |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2064 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 06.11.2013 08:12 Viestin aihe: |
|
|
Avataan tätä umpisolmua hieman.
Lajiryhmän vilpitön tarkoitus oli selkeyttää sääntöjä ja tehdä sääntökirjasta sellainen että asiat olisi sieltä helppo löytää.
Alunalkujaan oli tarkoitus että säännöt olisivat ”valmiit” hyvissä ajoin ja ne olisi saatu kaikkien töllisteltäväksi ennen kuin ne siirtyy painotalolle taittoon.
Tällä töllistelyllä olisi saatu parempi lopputulos kuin mitä nyt on esillä. Satamäärä silmäpareja näkee ja ymmärtää varmasti enemmän kuin seitsemän. Töllistely ei koskaan toteutunut, ja se on erittäin valitettavaa.
Lajiryhmän työskentelee rajoitetuin resurssein, se ei toimi tehtävässään päätoimisena, se ei saa tehtävästään palkkaa. Se on kuitenkin kokoustanut arkissinkin, ja menettänyt henkilökohtaisia työtulojaankin – eikä valita osaansa siltä osin. On todennettu että sähköpostitse ei tätä työtä pysty tekemään, tarvitaan kokoontumisia.
Lajiryhmä teki tätä työtä siten että meille annettiin liitosta vain takarajoja, eli päivämääriä koska mikäkin piti olla valmiina. Nyt on selvinnyt että muutaman lajin kohdalta julkistus onkin siirtynyt annetuista rajoista, jopa 15.11 saakka. Tätä olisi tarvinnut jokkiksenkin säännöt, ja yleisen tarkastelun jälkeen olisi kirjoitusasu paljon valmiimpi. Tästä on otettava opiksi ja huolehdittava että tulevaisuudessa toimitaan kuten on jo sovittu.
Menemättä sen yksityiskohtaisemmin sääntöihin tai niihin tulleisiin muutoksiin, täytyy antaa muutama kommentti kuitenkin.
Sääntömuutoksia ei ole kuin muutama. Roiskeläpät, 150kW sääntö ja se että akku ja tankki ei saa sijaita samassa umpinaisessa tilassa, moottori- ja polttoainejärjestelmään muutama tarkennus. Viimeisimmästä on pudonnut 90+ mallitarkennus jostain syystä pois. Siinä pääasiat.
”Urheiluautoja” on turha kieltää tuomasta viivalle, jos se täyttää muutoin säännöt. Eihän sääntö kiellä sitäkään kuinka paljon EI urheiluauton teho voi olla, kuin vierasmoottorin osalta. Painotaulukko ja ostotarjousmenettely hoitaa osaansa tässäkin asiassa.
Jos tuo roiskeläppä sääntö osoittautuu jotenkin hankalaksi toteuttaa ja siitä tulee ongelmia, mikään ei estä sitä säännöstä poistamatta. Mikään pikaistuksissa tehty sääntöhän se ei ole, onhan se ollut edellisissäkin lajiryhmissä esillä, että siitä tuli jo suositus kirjaan. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|