Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
SK 2014 Jokamiehenluokka
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Sittana



Liittynyt: 04 Jou 2008
Viestejä: 168

LähetäLähetetty: 04.11.2013 18:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikään ei enää kiellä jatkamasta isoissa koneissa iskunpituutta.. kattelinkin tossa jo valiantin keulalle tommosta 440 koneen stroukkipakettia jolla sais 543 koneen. Jokohan alkais rainexpertistä pito loppumaan?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
T.H



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 249
Paikkakunta: ALASTARO

LähetäLähetetty: 04.11.2013 20:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikä älli nois vitun roiskeläpis on ennemin tarttis paneutua ratojen pinta materiaaliin kun tietyissä paikoissa lentelee nyrkin kokoisia kiviä. Taas korjataan seurausta ei syytä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Heikki Härkönen



Liittynyt: 26 Maa 2013
Viestejä: 314

LähetäLähetetty: 04.11.2013 21:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No roiskeläpistä on varmastikin enemmän hyötyä kun haittaa. Ei ollenkaan huono asia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jouni ylitervo



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 303
Paikkakunta: jämsänkoski city

LähetäLähetetty: 05.11.2013 18:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

OLEN SAMAA MIELTÄ ET MITÄ HAITTAA ON ROISKELÄPISTÄ.KERRANKIN HYVÄ SÄÄNTÖ
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
T.H



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 249
Paikkakunta: ALASTARO

LähetäLähetetty: 05.11.2013 19:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MITÄ HYÖTYÄ! Katotaan sit ku niitä lentelee KOSKA kaikki ei niitä saa kunnolla kiinni niin sehän on komeeta kun se tulee tuulilasiin ja Mitä hyötyä on talvella ja Kemorassa???
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tuke



Liittynyt: 12 Lok 2012
Viestejä: 34

LähetäLähetetty: 05.11.2013 20:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikö se nyt ole ihan selvä hyöty että tuulilasia ei tarvitse olla joka toisen kisan jälkeen vaihtamassa? Nojoo, ehkä jos ajaa pelkkiä tolppia tilastoihin niin ehkä se lasi pysyy ehjänä..

Eiköhän katsastusmiehet tuu valvomaan tätäkin asiaa, siis että läpät on kunnolla kiinnitetty (pulteilla ja isoilla korilaatoilla) , JOS se kerran on niin yleistä ja piinaavaa että ne löytyy tuulilasista joka kisassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antti Salmi



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 361
Paikkakunta: Keskeinen Suomi

LähetäLähetetty: 05.11.2013 20:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

T.H kirjoitti:
Mikä älli nois vitun roiskeläpis on ennemin tarttis paneutua ratojen pinta materiaaliin kun tietyissä paikoissa lentelee nyrkin kokoisia kiviä. Taas korjataan seurausta ei syytä.


Olen samaa mieltä. "Aikanaan" kymmenkunta kisaa samana vuotena ajaneena SAMALLA tuulilasilla ilman, että roiskeläppiä tarvittiin. MUTTA sen kerran kun sattui tietyille radoille, niin kisa ja lasi. Eli kyllä SYY on tässä tapauksessa radoissa. Toki ajotyylillä (linjalla) voi vaikuttaa onko lasissa yksi reikä vai kymmenen.

Veikkaan, että tämä sääntö on ollut jonkun henkilön idea ja päähänpinttymä joka nyt on saatu runnottua läpi. Hyvä hänelle, jäädä historiaan "roiskeläppäsankarina", kaikkien tuulilasien pelastaja. Tietyillä radoilla kivet lentää edelleen ja järjestäjä voi ajaa isompaa kiveä tilalle. Mahtavaa.

Toki jos nyt roiskeläpät on ratkaisu niin hyvä, mutta epäilen. Lähinnä laastari kuten tapana on. Toivon silti vilpittömästi, että läpät toimii ja en usko niiden lentelyn olevan suuri asia. Jännä juttu kuitenkin, että tuommoinen vakio etuveto lennättää kiviä enemmän kuin SuperCar krossissa... Vai tuleeko heillekin läpät ruuvattavaksi? Ja pakollisella lisälenkillä asennettava uudet jos putoo? Osallahan noita jo tietty on.

EDIt: Ja vaikka kettuilua tulikin jollekin tuosta, että materiaalia ei ole määrätty, niin joku vääräleuka laittaa varmasti kiusallaan niin ohutta ja taipuistaa matskua olevat läpät, että niistä ei ole apua... Jotenkin vaan kun tämän porukan tuntee... Ja sitten ensi vuonna säännöissä sallitaan vain FIA hyväksytyt läpät tai jotain vastaavaa. Huoh, tämä on niin nähty.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juho Ketonen



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 70

LähetäLähetetty: 05.11.2013 21:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Huhheijaa mitä vänkäämistä! Very Happy Rantahiekalla vai täys asfaltillako tässä pitäs jokkista ajaa ettei vaan murikat lennä? Roiskeläpät on ihan hyvä sääntö! Jos ei miellytä niin voi vaikka kiertää omaa pihaa sillä jokkisautolla ettei oo yhtään autoo edessä eikä takana, ei tarvii kisata eikä pelätä kiviä. Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jani rahikainen



Liittynyt: 27 Tam 2013
Viestejä: 16

LähetäLähetetty: 05.11.2013 21:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mun mielestä tämä jokkis on vapaa ehtoista,jos ei pysty laittaa parii roiskeläppää aika onnetonta touhuu
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tuke



Liittynyt: 12 Lok 2012
Viestejä: 34

LähetäLähetetty: 05.11.2013 21:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Antti Salmen viimeinen lause on aika osuva, niin kauan sääntöjä kierrellään ja kaarrellaan kunnes pakolliseksi tulee siniset sparcon roiskeläpät ja itketään vielä enemmän kun hinta on 50 euroa pari.

En oo varma mutta olisko crossiautoissa kuitenkin polykarbonaattia lasit? Kyllähän niihinkin naarmuja ja jälkiä tulee kivisateessa, mutta ei mee niin toivottomaan kuntoon heti.

Jokkiksessahan se toimis myös mutta ite en oo vielä löytänyt niin halpaa myyjää että viittis joka autoon aina lapun osuessa vaihtaa rikkinäisen tilalle polykarbonaattisen.


Viimeinen muokkaaja, Tuke pvm 05.11.2013 21:34, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antti Salmi



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 361
Paikkakunta: Keskeinen Suomi

LähetäLähetetty: 05.11.2013 21:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jampe m kirjoitti:
Eipä taas yllätä tämänkään keskusteluosion taso.
Tuota 150kw sääntöä avaisin sen verran,ettei itselläkään ole tähän mennessä tiedossa yhtään jokkiksessa käytössä olevaa vierasmoottoria jonka tehtaan ilmoittama teho olisi yli tuon 150kw.
Säännön tarkoitus on, ettei sellaisia tulisikaan (esim. Honda S 2000 moottori).
Nimim. TakaPirun harmitusta en ymmärrä ollenkaan tämän lajiryhmän osalta. Eihän nyt mitään tilavuuksia ole muutettu.

Eipä yllätä minuakaan, ei edes vastausten taso. Millä perusteella tuo esimerkkinä oleva Honda S2000 pitää juuri varsinaisesti kieltää? Onko jollain semmoinen ollut tuloillaan vai? Kun nyt uudessa opuksessa kuitenkin esimerkiksi vapautettiin BMW M3 ja muut "urheiluliset autot"? Eli kiellettyjen autojen lista on poltettu toimistolla? Vai putosiko se johonkin? Mitähän muuta on "pudonnut" tällä kertaa opuksesta?

MIKÄ JU***AUTA siinä tekstinkäsittelyohjelmassa on niin vaikeaa? Niissä on nykyään myös oikeinkirjoituksen tarkastuksia ja muita hienouksia. Osa jopa osaa katsoa, että sanajärjestys on oikein. Joka vuosi sama homma, veikkauksia koska tulee ensimmäinen "korjaustiedote" julki? Eikököku toimistolla hukkasivat pari kappaletta... joo joo. Olisi kiva tietää kenen koneella oikeasti tämä kirja on auki ja työllä vai ettei olisi saman firman tuotoksia kuin KITI.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antti Salmi



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 361
Paikkakunta: Keskeinen Suomi

LähetäLähetetty: 05.11.2013 21:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuke kirjoitti:
Antti Salmen viimeinen lause on aika osuva, niin kauan sääntöjä kierrellään ja kaarrellaan kunnes pakolliseksi tulee siniset sparcon roiskeläpät ja itketään vielä enemmän kun hinta on 50 euroa pari.

SM kisoissa dramatiikkaa! Harjun voittoauton roiskeläpät osoittautuivatkin raaputustestin jälkeen keltaisiksi, tulokset uusiksi...

No joo, en siis vastusta läppiä, mutta hihityttää niitä asennella autoihin joissa niitä ei ole ollut edes uutena. Ja toivon osaavani asentaa läpän 10cm korkeuteen maasta, mutta etäisyyttä autosta ei ole määrätty (ja jos joku ei ymmärrä ilman selittämistä mitä on ironia, niin...)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jarmo mellin



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 127
Paikkakunta: Vammala

LähetäLähetetty: 05.11.2013 23:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mese kirjoitti:
jampe m kirjoitti:
Eipä taas yllätä tämänkään keskusteluosion taso.
Tuota 150kw sääntöä avaisin sen verran,ettei itselläkään ole tähän mennessä tiedossa yhtään jokkiksessa käytössä olevaa vierasmoottoria jonka tehtaan ilmoittama teho olisi yli tuon 150kw.
Säännön tarkoitus on, ettei sellaisia tulisikaan (esim. Honda S 2000 moottori).
Nimim. TakaPirun harmitusta en ymmärrä ollenkaan tämän lajiryhmän osalta. Eihän nyt mitään tilavuuksia ole muutettu.

Eipä yllätä minuakaan, ei edes vastausten taso. Millä perusteella tuo esimerkkinä oleva Honda S2000 pitää juuri varsinaisesti kieltää? Onko jollain semmoinen ollut tuloillaan vai? Kun nyt uudessa opuksessa kuitenkin esimerkiksi vapautettiin BMW M3 ja muut "urheiluliset autot"? Eli kiellettyjen autojen lista on poltettu toimistolla? Vai putosiko se johonkin? Mitähän muuta on "pudonnut" tällä kertaa opuksesta?


MIKÄ JU***AUTA siinä tekstinkäsittelyohjelmassa on niin vaikeaa? Niissä on nykyään myös oikeinkirjoituksen tarkastuksia ja muita hienouksia. Osa jopa osaa katsoa, että sanajärjestys on oikein. Joka vuosi sama homma, veikkauksia koska tulee ensimmäinen "korjaustiedote" julki? Eikököku toimistolla hukkasivat pari kappaletta... joo joo. Olisi kiva tietää kenen koneella oikeasti tämä kirja on auki ja työllä vai ettei olisi saman firman tuotoksia kuin KITI.

Olet Antti ymmärtänyt väärin,eihän se kielto VARSINAISESTI kohdistunut tuohon Hondan moottoriin, se oli vain esimerkki.
Ja mikäs sääntö tähänkään asti on kieltänyt käyttämästä BMW M3:n tekniikkaa?
Tuolta itse aloittamastasi topicista kiireellä (palstan ylläpitäjänä) poistit yhden kommentin,joka sinua ilmeisesti ei miellyttänyt.
Virallisestihan palstan ylläpitäjä on TA-SOLUTIONS Oy, jonka toimiala on kaupparekisterin mukaan suhdetoiminta ja viestintä.
Minulle ei ihan ole auennut,mitä sinä edustat.
(anteeksi kirjoitusvirheistä)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antti Salmi



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 361
Paikkakunta: Keskeinen Suomi

LähetäLähetetty: 05.11.2013 23:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Edustan itseäni tuossa ketjussa. Poistettu viesti ei ajanut ketjun asiaa eteenpäin kuten aloitusviestissä totesin. Pidetään se omana asianaan eikä sotketa tähän. Idea oli kerätä virheet ja sitten jossain vaiheessa koostaa ne yhteen ja toimittaa lajiryhmälle kuten toivottiin. Mutta nythän minun ei tarvitse kun olet niitä jo lukenutkin.

EDIT: Poistin koko aiheen, anteeksi kaikilta jos yritin olla avuksi. Kerätkää joku muu jos kiinnostaa, minulta loppui avunanto tähän hommaan. Mieluummin jatkan ruikutusta kuin yritän auttaa.

Mutta asiaan eli ruikutamiseen, jos kaivelet vanhan kirjan kaapista, niin ennen oli "kielletttyjen autojen lista" jolla rajattiin liian tehokkaat autot pois. Nyt sii omilla moottoreillaan sallittu. Kysymykseni oli, miksi nuo alkuperältään tehokkaat koneet ovat nyt kielletty? Siis mikä oli kantava idea? Kuten sanoin, joka säännöllä kun yleensä oon joku ajatus, miksi sitä ei voisi samalla kertoa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2064
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 06.11.2013 08:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Avataan tätä umpisolmua hieman.
Lajiryhmän vilpitön tarkoitus oli selkeyttää sääntöjä ja tehdä sääntökirjasta sellainen että asiat olisi sieltä helppo löytää.

Alunalkujaan oli tarkoitus että säännöt olisivat ”valmiit” hyvissä ajoin ja ne olisi saatu kaikkien töllisteltäväksi ennen kuin ne siirtyy painotalolle taittoon.
Tällä töllistelyllä olisi saatu parempi lopputulos kuin mitä nyt on esillä. Satamäärä silmäpareja näkee ja ymmärtää varmasti enemmän kuin seitsemän. Töllistely ei koskaan toteutunut, ja se on erittäin valitettavaa.

Lajiryhmän työskentelee rajoitetuin resurssein, se ei toimi tehtävässään päätoimisena, se ei saa tehtävästään palkkaa. Se on kuitenkin kokoustanut arkissinkin, ja menettänyt henkilökohtaisia työtulojaankin – eikä valita osaansa siltä osin. On todennettu että sähköpostitse ei tätä työtä pysty tekemään, tarvitaan kokoontumisia.
Lajiryhmä teki tätä työtä siten että meille annettiin liitosta vain takarajoja, eli päivämääriä koska mikäkin piti olla valmiina. Nyt on selvinnyt että muutaman lajin kohdalta julkistus onkin siirtynyt annetuista rajoista, jopa 15.11 saakka. Tätä olisi tarvinnut jokkiksenkin säännöt, ja yleisen tarkastelun jälkeen olisi kirjoitusasu paljon valmiimpi. Tästä on otettava opiksi ja huolehdittava että tulevaisuudessa toimitaan kuten on jo sovittu.

Menemättä sen yksityiskohtaisemmin sääntöihin tai niihin tulleisiin muutoksiin, täytyy antaa muutama kommentti kuitenkin.
Sääntömuutoksia ei ole kuin muutama. Roiskeläpät, 150kW sääntö ja se että akku ja tankki ei saa sijaita samassa umpinaisessa tilassa, moottori- ja polttoainejärjestelmään muutama tarkennus. Viimeisimmästä on pudonnut 90+ mallitarkennus jostain syystä pois. Siinä pääasiat.
”Urheiluautoja” on turha kieltää tuomasta viivalle, jos se täyttää muutoin säännöt. Eihän sääntö kiellä sitäkään kuinka paljon EI urheiluauton teho voi olla, kuin vierasmoottorin osalta. Painotaulukko ja ostotarjousmenettely hoitaa osaansa tässäkin asiassa.
Jos tuo roiskeläppä sääntö osoittautuu jotenkin hankalaksi toteuttaa ja siitä tulee ongelmia, mikään ei estä sitä säännöstä poistamatta. Mikään pikaistuksissa tehty sääntöhän se ei ole, onhan se ollut edellisissäkin lajiryhmissä esillä, että siitä tuli jo suositus kirjaan.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 3 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)