Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Tomi Tuomainen
Liittynyt: 02 Jou 2011 Viestejä: 3
|
Lähetetty: 10.03.2014 15:17 Viestin aihe: |
|
|
markomartini kirjoitti: | Mitä teette liitolla joka ei hoida asiaa tuon paremmin ?
Perustakaa oma jokkisliitto ja neuvotelkaa vakuutukset sitä kautta.
Vastuuvakuutukset saa ja kilpailu tekeminen ei lienne ongelma. |
Ja jos tuo jotenki onnistuis, nii AKK peruuttaa kaikkien tuohon hommaan vähänkään osallistuneiden lisenssit... |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
jouni ylitervo
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 303 Paikkakunta: jämsänkoski city
|
Lähetetty: 10.03.2014 16:40 Viestin aihe: |
|
|
onhan yritetty esim jokkisrace eipäs täällä etelässä kisoja saatu järjestettyä näyttää akk olevan iso monopoli |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
marko riihimäki
Liittynyt: 22 Jou 2012 Viestejä: 58
|
Lähetetty: 10.03.2014 21:17 Viestin aihe: |
|
|
Tomi Tuomainen kirjoitti: | markomartini kirjoitti: | Mitä teette liitolla joka ei hoida asiaa tuon paremmin ?
Perustakaa oma jokkisliitto ja neuvotelkaa vakuutukset sitä kautta.
Vastuuvakuutukset saa ja kilpailu tekeminen ei lienne ongelma. |
Ja jos tuo jotenki onnistuis, nii AKK peruuttaa kaikkien tuohon hommaan vähänkään osallistuneiden lisenssit... |
Höpö höpö niillä on markkinatuomioistuimen päätös että näin ei voi menetellä. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2064 Paikkakunta: Lahti
|
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Heikki Härkönen
Liittynyt: 26 Maa 2013 Viestejä: 314
|
Lähetetty: 11.03.2014 09:40 Viestin aihe: |
|
|
..näkyyvät korostavan, että KASKOvakuutuksissa mekekein edullisin; mitäpä lie tarkoitit... kilpaautojen vakuutus VAIN OMILLE asiakkailleen.. > eli tarkoittaako sitä; että täytyisi keskittää ekana omat muut vakuutukset ko. virmaan, ni sit saa tuon pikkuvakuutuksen kilpuriin.. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2064 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 11.03.2014 11:18 Viestin aihe: |
|
|
Aika usealla on omassaan myös kasko. Asiakkuus syntyy yhdestäkin vakuutuksesta ![Laughing](images/smiles/icon_lol.gif) _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
jukka heittola
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 223 Paikkakunta: kemi
|
Lähetetty: 11.03.2014 13:23 Viestin aihe: |
|
|
Aika normaalia kaupankäyntiä että vakio asiakkaille tarjotaan etuja tämä Jokkisautojen vakuuttaminen kohtuuehdoilla ei liene iso bisnes ole vakuutusyhtiölle ja yksikään vakuusyhtiö sinä aikana kun näitten kanssa olen ollut tekemisissä kolmevuotta, ole tarjonnut järkevää tapaa vakuuttaa Jokkisauto kohtuukuluilla.
LähiTapiola on ainoa kohtuullisella hinnalla vakuuttaja muut ovat olleet varsin kalliita.
Meidän porukka siirtyy käyttämään pitempiaikaista vakuutusta saahan sen poikki silloin kun haluaa.
Nyt ei tarvitse erikseen soitella tai lähetellä sähköpostia , niin Racen kun Akk:n kisassa käy sama vakuutus Racessa ei vain tarvitse ostaa lisäksi lisenssivakuutusta jolla ei tee mitään pelkkä jäsenmaksu riittää 30e ja ilmainen tutkinto katsastuskorttikaan ei maksa mitään. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
ville härkönen
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 53 Paikkakunta: mäntyharju
|
Lähetetty: 11.03.2014 14:50 Viestin aihe: |
|
|
No ei muuta kun racen kisoja etelään päin niin unohdetaan tuo akk _________________ kardaani sen auton pitää olla! |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
petri korpela
Liittynyt: 25 Tam 2008 Viestejä: 140 Paikkakunta: kaustinen
|
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2064 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 12.03.2014 14:05 Viestin aihe: |
|
|
Liikennevakuutuslaki koskee myös racen kisoja, siltäosin tilanne ei miksikään muutu.
Ei muutu edes LähiTapiolassa, pitää olla asiakas ja yhtiö on ohjeistanut että kertavakuutusta ei saa myydä vaan vakuutuksenottajan tulee huolehtia tästälähin vakuutuksen keskeyttämisestä ja päättämisestä - kuten muissakin yhtiöissä.
Tällä hetkellä jokkikseen parhaiten sopiva liikennevakuuttaminen taitaa olla katsastuskonttorilta saatava siirtokilpiin liittyvä liikennevakuutus.
Ihmettelen että he saavat tälläistä määräaikaista vakuutusta myydä, mutta ei muut.
Mitä tulee tuohon MP-puolen liikennevakuuttamiseen, hinta nousee sitä myötä kun vakuutukseen liittyvät korvattavat vahingotkin lisääntyy. Se ei ole missään nimessä uutta ja ennen kuulumatonta.
Suomen Moottoriliiton lisenssihinnoista voi kertoa sen verran että hinnat pyörii 170-400 euron tasolla, ja vakuutusturva on vastaava kuin AKK:kin kilpailijalisensseissä.
Tämän liikennevakuuttamisen ongelmat jokamiehenluokkaa koskien on tiedoStettu lajiryhmän, harrastajien ja kilpailunjärjestäjienkin piirissä, muista "piireistä" en tiedä sanoa. Kertokoon muut jos tietävät. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Heikki Härkönen
Liittynyt: 26 Maa 2013 Viestejä: 314
|
Lähetetty: 12.03.2014 16:36 Viestin aihe: |
|
|
...eli ymmärretäänkö tuo nyt niin, että Raittinenkaan ei sit myy 8vrk vakuutusta enää?? Toisin kun etusivun infossa Kolan osalta todetaan.. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Anttti-Pekka Männistö
Liittynyt: 17 Hel 2008 Viestejä: 346
|
Lähetetty: 12.03.2014 16:55 Viestin aihe: |
|
|
Tämän vakuutusasian hoitaminen ei kuulu lajiryhmälle eikä yksittäisille toimijoille vaan yksinomaan kattojärjestölle, jonka tehtäviin tämäkin asia kuuluu.
Mistä hemmetistä niille toimiston ”jäppisille” oikein maksetaan?
![Shocked](images/smiles/icon_eek.gif) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
marko riihimäki
Liittynyt: 22 Jou 2012 Viestejä: 58
|
Lähetetty: 12.03.2014 17:07 Viestin aihe: |
|
|
markomartini kirjoitti: | Tomi Tuomainen kirjoitti: | markomartini kirjoitti: | Mitä teette liitolla joka ei hoida asiaa tuon paremmin ?
Perustakaa oma jokkisliitto ja neuvotelkaa vakuutukset sitä kautta.
Vastuuvakuutukset saa ja kilpailu tekeminen ei lienne ongelma. |
Ja jos tuo jotenki onnistuis, nii AKK peruuttaa kaikkien tuohon hommaan vähänkään osallistuneiden lisenssit... |
Höpö höpö niillä on markkinatuomioistuimen päätös että näin ei voi menetellä. |
linkki: http://www.kilpailuvirasto.fi/cgi-bin/s ... 03-61-0329
Teksti osittain, muuten ei mahdu:
Dnro 329/61/2003, 9.6.2004
Määräävän markkina-aseman väärinkäyttöepäily autokilpailujen järjestämisessä
Osapuolet
Autokilpailuharrastajat — AKH ry
AKK-Motorsport ry
Ratkaisu
Toimenpidepyyntö ei anna aihetta toimenpiteisiin. Asia poistetaan käsittelystä.
Asian vireilletulo
Autokilpailuharrastajat — AKH ry (AKH) on 11.4.2003 Kilpailuvirastoon saapuneessa toimenpidepyynnössään katsonut, että AKK-Motorsport ry (AKK) on syyllistynyt kilpailunrajoituslain (480/92) 7 §:ssä tarkoitettuun määräävän markkina-aseman väärinkäyttöön julkaisemalla tiedotteen, jolla tämä AKH:n näkemyksen mukaan pyrkii rajoittamaan autokilpailuharrastajien mahdollisuutta valita tarjolla olevista kilpailunjärjestäjistä parhaimmaksi katsomansa.
Asiaselostus ja ratkaisun perustelut
Suomessa järjestetään vuosittain noin tuhat autokilpailu- tai harjoitustapahtumaa. Autokilpailujen järjestäminen ei ole Suomessa luvanvaraista tai muutoinkaan rajoitettua toimintaa. Sen sijaan autourheilutoiminnan laajuus ja luonne tosin asettavat erityisvaatimuksia toimintaan liittyvälle kansainväliselle ja kansalliselle sääntelylle, jonka tavoitteena on yhtäältä taata kilpailutapahtuman turvallisuus sekä kilpailijoille että katsojille ja toisaalta luoda mahdollisimman tasaväkiset tekniset kilpailuolosuhteet. Näiden tavoitteiden saavuttamiseksi AKK julkaisee vuosittain autourheilun sääntökirjan (Sääntökirja), johon on koottu keskeisimmät autokilpailujen järjestämistä koskevat ohjeet ja määräykset.
Kilpailuvirasto on aikaisemman tapauskäytäntönsä yhteydessä todennut, että kansallisilla lajiliitoilla on tietty erityisasema nimeään kantavan urheilulajin osalta ja että ne voivat omalla toiminnallaan vaikuttaa merkittävällä tavalla ko. urheilulajin ympärillä tapahtuvaan elinkeinotoimintaan. Tämän vuoksi Kilpailuvirasto on katsonut, että niiden toiminnan tulee kilpailuneutraliteetin turvaamiseksi olla läpinäkyvää ja syrjimätöntä. Varmistaakseen AKK:n sääntöjen läpinäkyvyyden ja syrjimättömyyden Kilpailuvirasto on aikaisemmin saamansa toimenpidepyynnön perusteella neuvotellut 30.10.2002 AKK:n ja Suomen Liikunta ja Urheilu ry:n (SLU) kanssa tiettyjen sääntökohtien muuttamisesta mainitussa Sääntökirjassa. Nämä muutokset ovat tulleet voimaan 1.1.2004 ja niitä on kuvattu viraston aikaisemmassa päätöksessä (Dno 625/61/02, 18.12.2002).
Tässä päätöksessään virasto katsoi, että tehdyt sääntömuutokset mahdollistavat AKK:n lisenssin haltijoiden osallistumisen sanktiotta sellaisiin AKK:n ulkopuolisten järjestämiin autokilpailutapahtumiin, joissa noudatetaan yleisesti hyväksyttyjä autourheilun turvallisuudelle ja tekniselle tasapuolisuudelle asetettuja kriteereitä ja jotka eivät muutoinkaan ole ristiriidassa autourheilussa yleisesti omaksuttujen periaatteiden kanssa. Kilpailuvirasto katsoi lisäksi, että muutosten jälkeen AKK:n säännöt eivät estä AKK:n ulkopuolisten elinkeinonharjoittajien mahdollisuutta järjestää autourheilutapahtumia ja että säännöt antavat AKK:n ulkopuolisille järjestäjätahoille kohtuullisen mahdollisuuden hakea kilpailutapahtumilleen AKK:n myötävaikuttamista.
Toimenpidepyynnön tekijä on informoinut Kilpailuvirastoa sitä, että AKK on viraston päätöksen jälkeen kevätkaudella 2003 julkaissut verkkosivuillaan tiedotteen, jonka mukaan AKH:n järjestämillä kilpailuilla ei ole AKK:n hyväksyntää ja kilpailuilta puuttuvat vastuu- ja lisenssivakuutukset. Tiedotteensa lopussa AKK-Motorsport ilmoittaa, että "AKK-Motorsport ryhtyy lisäksi toimenpiteisiin liittomme ja jäsenyhdistystemme jäseniä kohtaan, mikäli he osallistuvat kyseisiin tapahtumiin" (www.akk-motorsport.fi/2067.html).
Kilpailuvirasto on alustavana arvionaan katsonut, että tiedotteen sisältö on ristiriidassa suhteessa niihin sääntömuutoksiin, joita AKK sitoutui tekemään viraston aikaisemman päätöksen yhteydessä. Tämän vuoksi Kilpailuvirasto on ollut yhteydessä sääntömuutoksia neuvottelemassa olleeseen kattojärjestö SLU:un ja kehottanut tätä ryhtymään tarvittaviin toimenpiteisiin asiassa.
SLU on ilmoittanut Kilpailuvirastolle 28.5.2004 olleensa yhteydessä AKK:n pääsihteeriin, joka on ilmoittanut, että tiedotteen sisältö on tullut asiallisesti kumotuksi 1.1.2004 voimaan tulleilla sääntömuutoksilla, että vastaavansisältöisiä tiedotteita ei tämän jälkeen ole annettu ja että toimenpidepyynnössä mainittu tiedote poistetaan välittömästi AKK:n tiedotehistoriasta. Kilpailuvirasto on 7.6.2004 käynyt AKK:n kotisivuilla ja todennut, että näin on myös menetelty.
Kilpailuvirasto katsoo, että toimenpidepyynnössä mainittu kilpailunrajoitus on poistunut, eikä asiaan liity muita sellaisia näkökohtia, jotka puoltaisivat sen yksityiskohtaisempaa selvittämistä.
Sovelletut säännökset
päivitetty 16.5.2008 |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
marko riihimäki
Liittynyt: 22 Jou 2012 Viestejä: 58
|
Lähetetty: 12.03.2014 17:12 Viestin aihe: |
|
|
Työpaikka vapaana oliko hommat jäänyt hoitamatta?
Lainaus akk sivuilta alla.
Nopeuslajien lajipäällikköä
AKK-Motorsportin nopeuslajien lajipäällikön tehtäviin kuuluu autourheilun nopeuslajien (ratalajit) seuranta, kehittäminen ja edunvalvontatyö sekä kansainvälisten sääntöjen seuraaminen ja niiden soveltaminen kansalliseen toimintaan. Tehtäviin kuuluu myös kilpailunjärjestäjien toimitsija- ja kilpailijakoulutuksen toteuttaminen ja kehittäminen. Lajipäällikön apuna asiantuntija- ja päätöksentekoelimenä toimivat vapaaehtoispohjaiset lajikohtaiset lajiryhmät.
Odotamme Sinulta
Hyvää kokonaisnäkemystä suomalaisesta järjestö- ja urheilutoimialasta. Katsomme autourheilukokemuksen eduksi. Odotamme sitoutumista ja operatiivista kykyä kehittää autourheilun lajikokonaisuutta. Edellytämme kykyä itsenäiseen työskentelyyn, yhteistyökykyä, kehittämisotetta, hyvää viestintä- ja esiintymistaitoa sekä asiakaspalveluhenkisyyttä. Tehtävien käytännön hoitaminen vaatii hyvää kykyä kommunikoida suomeksi ja englanniksi.
Tarjoamme Sinulle
Vastuullisen, haastavan ja innostavan työn kotimaisen autourheilun ytimessä, kansallisten ja kansainvälisten autourheilulajien parissa.
Ympäriltäsi löytyvät ajanmukaiset työskentelyvälineet, nuorekas, osaava ja dynaaminen työyhteisö sekä viihtyisät toimitilat Vantaalla. Tarjoamme kilpailukykyisen palkan ja hyvät henkilöstöedut.
Työsuhde on kokopäivätoinen (37,5h/vko). Toivomme lajipäällikön voivan aloittaa tehtävässään mahdollisimman pian.
Lisätietoja tehtävästä antaa tarvittaessa liiton toimitusjohtaja Jani Backman, 040 522 4346, jani.backman@autourheilu.fi
Lähetä vapaamuotoinen hakemuksesi ansioluetteloineen ja palkkatoivomuksineen 4.4.2014 klo 16:00 mennessä sähköpostitse osoitteeseen jani.backman@autourheilu.fi
<< Takaisin |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Pullonkaula
Liittynyt: 12 Maa 2014 Viestejä: 38
|
Lähetetty: 12.03.2014 19:43 Viestin aihe: |
|
|
LähetäLähetetty: 12.03.2014 19:29 Viestin aihe: Lopetetaan jo Vastaa lainaamalla viestiä Muokkaa/Poista viesti Poista tämä viesti
Taputan käsiä yhteen jos joku osaa selvittää tämän pikku dilemman aiheesta:
JM-lajiryhmän kokous 15.11.
Paikalla: Jani Kola (pj.), Juhani Lepo, Mika Iltanen, Ari Valkonen, Jarmo Mellin, Tapio Tuominen, Jyri Ahonen ja Mika Heinonen (esittelijä)
Sääntökirja 2014, nopeuslajien säännöt:
Keskusteltiin sääntökirjassa 2014 olevasta liikennevakuuttamisvelvollisuudesta nopeuslajeissa. Vakuuttamisvelvollisuus perustuu liikennevakuutuslakiin ja -asetukseen. Näin ollen sillä, onko moottoriajoneuvo rekisteröity tai missä ajoneuvoa käytetään ei ole merkitystä vakuuttamisvelvollisuuteen
SITTEN:
LIIKENNEVAKUUTUSLAKI
1 §
Moottoriajoneuvon liikenteeseen käyttämisestä aiheutunut henkilö tai omaisuusvahinko, jota jäljempänä sanotaan liikennevahingoksi, korvataan ajoneuvoa varten annetusta liikennevakuutuksesta tämän lain mukaan. Valtion omistaman ajoneuvon aiheuttama liikennevahinko korvataan valtion varoista, niin kuin valtio olisi antanut vakuutuksen.
2 §
Moottoriajoneuvo ei ole tässä laissa tarkoitetussa liikenteessä:
1 kohta on kumottu L:lla 16.4.1993/361. (16.4.1993/361)
2) kun sitä liikenneväylistä erillään olevassa paikassa käytetään maatilatalouden työhön tai olennaisesti muuhun tarkoitukseen kuin henkilöiden tai tavaran kuljettamiseen; (5.12.1974/898)
3) kun se on säilytettävänä tai korjattavana autovajassa tai korjaamossa tahi muussa liikenneväylistä erillään olevassa paikassa; eikä (5.12.1974/898)
4) kun sitä käytetään liikenteestä eristetyllä alueella kilpailu-, harjoitus- tai kokeilutarkoituksiin. (5.12.1974/898)
- Miten voi olla vakuuttamisvelvollisuus jos vakuutuksella ei ole korvausvelvollisuutta, koska ajoneuvoa käytetään kilpailutarkoitukseen liikenteeltä suljetulla alueella?
- Miten mahdolliset vahingot tutkitaan, onko joka kilpailussa poliisi paikalla arvioimassa syyllisyyksiä/vahingon laatuja?
- Entä tahallisuudet? Jos tuomaristo toteaa törmäyksen tahalliseksi, kyseessä on silloin ymmärtääkseni vakuutuslain mukaan tilanne jossa liikennevakuutus ei korvaa. Entä jos vastapuoli vaatii korvauksia, kuka päättää kuka maksaa ja mitä maksaa? Ilmeisesti paikalla päivystävä konstaapeli.
Kai tässä saa lisenssiostoa aika kauan pantata, saattaa suvi syöksähtää ohi silmien ajamatta kilpailun kilpailua. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|