Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Kilpailuiden osanottaja määrät ja ilmoittautuminen
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Kilpailut
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Teemu Matinaho



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 26

LähetäLähetetty: 17.05.2016 21:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä se ainakin Vilppulassa sekotti ja pidensi kisapäivää sen verran, et varikolla suurin osa sano ettei enään tule ajaan sellasiin kisoihin jossa rossiromut on! Ja katsastus piti olla teidän takia varikolla kiertävä, ei varmaan kaikki tykkää seisoskella koko aamua siinä auton vieres et koskahan se tullaan katsastaan Very Happy Eikä kaikkien mielestä noissa ole edes mitään katsottavaa, kuten allekirjottaneen mielestä!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ari Pohjaniemi



Liittynyt: 02 Kes 2015
Viestejä: 100
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 18.05.2016 08:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä tuosta rossi ja crosskart touhusta on tullut enemmän haittaa kun hyötyä... Nokialla oli viimekesänä crossikartit ja katsomossa kuuli oikeastaan vain että ärsyttävää ininää.

Emppu kyllä puhuu jälleen asiaa ja Empun esittämällä tavalla asia tulisi hoitaa tai pyrkiä hoitamaan mikäli niiden on pakko jokkiskisoja sekottaa.
Nämä minun mielestä ei kuulu jokkikseen mitenkään..

Eikö nämä voisi ajella kilpailunsa esim rokkirallin yhteydessä? tai rallicrossin.. Muistaaksein joskus on rokkirallin yhteydessä ajettu.
Jokkiksessa tuntuu muutenkin välillä olevan liikaa täyteluokkia. Joskus aikanaan luokat oli nuoret, naiset ja yleinen .. nyt on lisänä vähintäänkin evk.. ja monesti papat.

Eikö järjestäjä voisi hoitaa asiaa vaikka niin mikäli osanottajia on vähemmän että jättää EVK:n tai papat.. tai molemmat ajamatta ja ajetaan vain nuoret, naiset ja yleinen. Ei tämäkään varmaan millään muotoa toimiva ratkaisu ole mutta ehdotus silti Very Happy
_________________
On se joskus valmis!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Pullonkaula



Liittynyt: 12 Maa 2014
Viestejä: 38

LähetäLähetetty: 18.05.2016 22:27    Viestin aihe: Usein liikaa luokkia Vastaa lainaamalla viestiä

Henkilökohtaisesti olen kyllä ollut jo kauan sitä mieltä että usein on liikaa luokkia, muun muassa EVK ja Papat jne. Ennen oli nuoret, naiset ja yleinen ja siinä se, päästiin kotiinkin ehkä järkevissä ajoin jos järjestäjä ei alkanut sekoilemaan pitkien taukojen kanssa. Vaikka laji on osa omaakin elämää niin mieluummin sitä kuitenkin on illalla kotona saunaa lämmittämässä kun soramontulla odottelemassa että jonkun hevonhitonpappaEVK:n sijoituserän kuudes saa munakuppinsa. Joten ei kiitos täytelajeille jokkiskisoissa, etenkin nyt kun laji on saanut viime vuosina vähän uudestaan tuulta siipiensä alle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2063
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 19.05.2016 04:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikö vieläkään ymmärretä sitä miksi laji on saanut lisätuulta siipiensä alle? Tuntuu että ei!
Juuri EVK-luokka on se mistä tämä puhuri on peräisin – ja se pitäisikin nyt vähintäänkin kieltää.

Ongelma ei ole evk-luokka, vaan se että joihinkin kisoihin tulee (otetaan) liikaa osallistujia ja päivät venyy siitä syystä. Toki tästä osasyy on siinä että on liian monta luokkaa.
Naiset, Nuoret, EVK ja Yleinen voidaan lukea jo perusluokiksi. Pappojen ajattamista pitäisi harkita, tai ajattaa ainakin siten että naiset, nuoret ja he ajaisivat limittäin.
Näkisin mielelläni senkin päivän että joku rohkenisi ajattaa evk:n ja yleisenkin limittäin. Tosin tästä seuraisi se että monelta jäisi kisa kokonaan ajamatta, lisääntyvin määrin näkee että evk autolla ajaa evk:n ja yleisen eri henkilö…
Summasummaarum. Järjestäjillä on tässä ryhdistymisen paikka. Pitäisi olla munaa rajata osallistumista, mutta ymmärrän järjestäjiäkin. Kaikki eurot kassaan on tarpeellisia.
Mutta kuten jo aikaisemminkin olen todennut, minkä osanottomaksuissa menettää – saa sen pitkässä juoksussa penkalta takaisin 
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Ari Pohjaniemi



Liittynyt: 02 Kes 2015
Viestejä: 100
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 19.05.2016 07:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Erittäin hyvä esimerkki tästä naisten, nuorten ja pappojen limittäin ajattamisesta oli autospeedwayssa .. ja homma toimi siltä osin erittäin mallikkaasti!.

Se on kyllä totta nyt kun oikein miettii että EVK on tuonut varmasti lisää kuljettajia ja uutta kalustoa..


Tuli muuten näistä rossiluokkien vapaista harjoituksista mieleen... eikös rokkirallissa ajeta vaparit? sinnehän ne sopisi paremmin kuin hyvin..
_________________
On se joskus valmis!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
jukka heittola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 223
Paikkakunta: kemi

LähetäLähetetty: 19.05.2016 07:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos kokonaisuutta katsoo on jokkis jakaantunut isot kisat voi hyvin, kylä kisojen järjestäjät vähenee vuosi vuodelta ja kisoja perutaan osanottajien vähyyden takia.

Jokkis ei pienissä kisoissa pysty markkinoimaan ja kilpailu muiden tapahtumien kanssa on toista luokkaa kun seitsemänkymmentä kahdeksankymmentä luvulla.
Nuoria lajin pariin on entistä vaikeampi saada laji on aika kallis uudelle harrastajalle ja muut virikkeet vievät eikä jokkis pysty vastaamaan.

Ainoa konsti on lisätä kilpailijoiden osuutta kisan rahoituksessa siksi luokkia pyritään lisäämään jotta tulot kattaisivat kulut.

Kun kisojen järjestämisen hinta tasaisesti nousee ja tulot pienenee niin tulevaisuus ei voi näyttää hyvältä.

Kalliit tavarapalkinnot tuovat kilpailijoita sitä kautta hyviä autoja ostotarjoukset auttavat kisan rahoitusta merkittävästi,onko tämä sitten hyvää kehitystä sen päättää harrastajat.

Tiedän miten pienet kisat saa toimimaan rahoituksen puolesta ,mutta silloin koko syteemiä kattojärjestöä myöten on muutettava se mahtaa olla vaikeaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ari Pohjaniemi



Liittynyt: 02 Kes 2015
Viestejä: 100
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 19.05.2016 08:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä on kyllä hyvin sanottu tästä jakaantumisesta! ... pikkukisoja perutaan ja hyvänä esimerkkinä isosta kilpailusta vaikka asku jossa lähes 900 kuljettajaa... kuhmuissakin taisi olla liki 600.

Tätä palkintoasiaa olen kyllä myös hieman ihmetellyt, että nyt pienissäkin kilpailuissa jaetaan usein melko kalliitakin palkintoja ( kuskien toivossa )

Tästä esimerkkinä nyt vaikkapa sitten vilppulan tuleva seuraava kilpailu, jossa yleisen voittajalle yli 1500€ arvoinen kotiteatteri.. Onko tässä jotain järkeä?

Tuntuu vähän hölmöltä ajatella että kuskit ajaisi / tulisi ajamaan vain palkintojen perässä.. itse en tätä ymmärrä!

Olen viimeksi ajanut 2008 vilppulassa ja palo on ollut kova takaisin viivalle..
Valuutan puute tosin nyt vielä haittaa radalle palaamista mutta paluu tapahtuu varmasti! Ja kilpailemaan mennään ajamisen ja kilpailemisen ilosta!! Ei siksi että vois nyt saada sitä materiaa!! Se on ihan sama millanen munakuppi sieltä kouraan tulee kunhan ajamaan pääsis ja pian!
_________________
On se joskus valmis!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Keimo _



Liittynyt: 07 Tou 2014
Viestejä: 33

LähetäLähetetty: 19.05.2016 11:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siis onko kisapäivän pituus ongelma katsojille? Pitäiskö tapahtuman järjestäjien sitten aikatauluttaa kisoja paremmin? Kai sen tunnin tarkkuudella saisi arvioitua milloin EVK:n ja yleisen finaaleja ajetaan. Painaa tapahtumamainokseen näiden finaalien arvioidut ajat, niin maksavan väen ei tarvitse tulla katsomaan liian paljoa karsintaräpiköintiä tai muita täyteluokkia.
Sosiaalisen median myötä tuo aikatauluistakin tiedottaminen on todella helppoa ja vaivatonta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juha Korpela



Liittynyt: 03 Maa 2008
Viestejä: 20
Paikkakunta: Ilmajoki

LähetäLähetetty: 19.05.2016 11:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sohaistaapan sitte vähän myös. Yllä on paljon hyviä syitä miksi kyläkisoihin ei ole enään tulossa porukkaa. Kauan harrastaneena muistan hienosti esim. Härmän iltakisoja. alkoivat kello kaksi ja hyvin kerkesi vielä paikailliseen ennen kymmentä. asuin silloin noin 80 kilsan päässä.

Mutta yksi asia, mikä ei ole tullut esille vielä. ja tämä jakaa varmasti porukkaa. Auton hinta! Se nyt vain on niin, jos tekee auton kuntoon menee rahaa jo paljon->näkyy heikoimpina autoina kisoissa ja sitä myöten katsojat kaikkoavat. Harrastaa pystyy kyllä halvallakin (itse kuulun tähän joukkoon).

Tämä taas johtaa siihen kuinka saadaan lisää harrastajia, jos kustannukset nousee?? Olisiko porukan ajateltava, jotta se raha on lainassa siinä autossa, saahan sen sitten pois.

PS. Koitin talvella ostaa kisavalmista autoa netin välityksellä. maximi hinta oli 2500 euroa. Molemmat kaksi tarjousta tuli.....

Toivottavasti ei kukaan nyt ota kovin herneitä nokkaan, nämä on vain minun ajatuksia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Ari Pohjaniemi



Liittynyt: 02 Kes 2015
Viestejä: 100
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 19.05.2016 12:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On hienoa nähdä että tämä asia puhuttaa ja jakaa mielipiteitä .. niin pitääkin olla..

Juha kyllä puhuu nyt hyvin tästä auton hinnasta .. nyt kun se on se 1400€
On totta että ajamisen aloittaminen on se kallein homma.. jos rakennat auton itse .. ei 1400e riitä mihinkään.

kisoista voit saada toki hyvänkin auton tuolla rahalla mutta harvemmin.. helpolla saa halutessaan kyllä sen auton jolla voi ajella muiden perässä kaksi lähtöä.

En tiedä nyt käsitinkö oikein tämän Juhan tarkoituksen että auton hinta on hieman korkea vai tarkoititko aivan päinvastoin.

Aikanaanhan joskus vuonna yhekskyt jotain auton hinta on ollut 1000mk ja jollen aivan väärin ymmärrä, tonnilla sait tuolloin enemmän kuin nykyään 1400 eurolla.

Nykyään tuntuu siltä että rahalla harrastavat tekee huippu-autoja ( hienojahan ne on ) joille ei sitten tälläinen "halvalla" harrastava mahda mitään. Hyvnkäällä esim Harju meni menojaan.

Muistan hyvin 90 luvun puolesta välistä 90 luvun loppuun kun taisteltiin tosissaan.. nyt riittää se yksi huippu tai keskivertoa parempi auto kyläkisaan niin voittajan tietää jo ennalta mikäli vain pata kestää. Kunnon taistelua ei näe enään kun isoissa kisoissa mikä on sääli ja sehän niitä katsojia myös syö..

Tasaväkisemmät autot + enemmän merkitystä kuljettajan taidoilla = enemmän nähtävää.

Miten tämä sitten voitaisi saavuttaa? .. tiukemmilla tekniikkasäännöillä vaiko auton hinnan laskulla vaiko molemmilla?

Vai voitaisiinko tehdä hieman käänteisesti.. nostaa auton hintaa selvästi.. esim 2400€ ?? jolloin saataisiin hyvässä tapauksessa parempia autoja enemmän ja sitä myöden tasasväkisyyttä.
Sehän tosiaan raha säilyy siinä autossa kuten Juha jo sanoi!

Ja niimpä juu eipä näistä kenenkään kannata hernettä ottaa nenäänsä, tämähän nyt on vain keskustelua lajista ja lajiin liittyvistä seikoista... eikös tämä sivusto sitäkin varten ole.
_________________
On se joskus valmis!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Juha Korpela



Liittynyt: 03 Maa 2008
Viestejä: 20
Paikkakunta: Ilmajoki

LähetäLähetetty: 19.05.2016 13:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tarkoitin että pitäisi nostaa hintaa. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Ari Pohjaniemi



Liittynyt: 02 Kes 2015
Viestejä: 100
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 19.05.2016 13:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no näin sitten vähän jälkikäteen järkeilinkin ... Very Happy ja siitähän myös näkemyksen laitoin.. Asian ytimessä olet kyllä
_________________
On se joskus valmis!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Juha Kalliomäki



Liittynyt: 23 Lok 2011
Viestejä: 18
Paikkakunta: PARKANO

LähetäLähetetty: 19.05.2016 15:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä aihe on kyllä sellainen, että koskaan ei löydy päämäärää.
Puhutaan harrastuksesta, mutta monelle tämä tuntuu olevan työtä eli pakko mennä kisoihin ja sitten valittaa.
Kaikille pitäisi saada mahdollisuus osallistua, koska ikään ja sukupuoleen tai seksuaaliseen suuntautumiseen ei voida rajata osallistujia.
Jokainen tuo oman suolansa kisaan ja väitän, että on ollut kilpailuja, jossa papat on viihdyttänyt kaikkein eniten. Nuoret kehittyy huimaa vauhtia joka kisassa ja naisten vauhti kasvaa vuosi vuodelta. Naisista monet pyyhkii yleisen kuskit vasemmalla kädellä.
Kuka siis jätetään pois ?
Auton hintaa nostamalla loppuu harrastajat nopeasti, koska se on 1400€ monelle kova raha nytkin.
Ostotarjouksen hinta takaisin 20€ alkaa osallistujia tuleen, koska on eri asia tehdä satasella viisi tarjousta kolmen sijaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tomi isokangas



Liittynyt: 28 Syy 2012
Viestejä: 21

LähetäLähetetty: 19.05.2016 15:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mielenkiintosta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pullonkaula



Liittynyt: 12 Maa 2014
Viestejä: 38

LähetäLähetetty: 19.05.2016 16:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen kyllä samaa mieltä ettei sitä auton hintaa ainakaan nostaa pidä, sillä tiellä kun jatketaan niin loppuu tämä laji ennen aikojaan. Harrastajat vähenee kun monet ei syystä (ei osaa tai ehdi) tai toisesta (ei ole tiloja/asiaankuuluvia laitteita) autoja alusta asti rakenna eivätkä lähde kalliiden ostotarjousten perään vielä maksamaan autosta vuosi vuodelta kohonneita hintoja. Tosi asia on se että useimmat kisasta ostetut autot vaativat monesti parin sadan euron investointeja ihan vain siihen että ne saa seuraavaan kilpailuun vietyä ajamalla trailerin päälle ja siitä pois. Autot ei kilpailun jälkeen ikinä valmiita seuraavaan kilpailuun, ei ikinä. Muun muassa tästä syystä kulut eivät saa nousta, edelleen pätee se tosiasia että autosta on oltava valmis luopumaan vaikka siihen on investoinut enemmän kuin mitä siitä saa myyntimenettelyssä. Jos joku toivoo jutun olevan ikinä toisin päin niin harhaa näkee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Kilpailut Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 2 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)