Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Jokkis Race hallitus
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Janze



Liittynyt: 21 Maa 2008
Viestejä: 75

LähetäLähetetty: 06.04.2010 17:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muistui mieleen tuolta Vilppulan palaverin yhteenvedosta tämmönen vertailuna:

"Vapaan keskustelun lomassa suoritettiin äänestyksiä, tässä muutamia tuloksia:
- Halutaanko pudottaa nopeuksia vai lisätä turvavarusteita:
- Nopeudet alas 95%
- Turvavarusteita lisää 5%

Tilaisuudessa oli mukana reilu 100 henkeä."


http://jokkis.net/phpBB2/viewtopic.php?t=3236
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrki Siekkinen



Liittynyt: 17 Tam 2008
Viestejä: 143
Paikkakunta: Jkl Rock City

LähetäLähetetty: 06.04.2010 17:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joko lajipäälliköltä tuli varmistus yhdistyksen asemaan? Eli onko takuita, että nämä ehdotukset menevät lajiryhmän pöydälle?
_________________
Ei haittaa, jos ei voita. Kunhan ei häviä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Antti Salmi



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 361
Paikkakunta: Keskeinen Suomi

LähetäLähetetty: 06.04.2010 19:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siekkistä peesaten tarkalleenhan puhe oli:
"Ajajayhdistykselle vaadittiin mahdollisuutta osallistua sääntöjen
valmisteluun. Varmuudella tätä ei luvattu ja Ari Virtanen vaati
lajipäälliköltä päivämäärää, jolloin voidaan olla varmoja päästäänkö
sääntöihin vaikuttamaan vai ei. Ja lopulta päivämääräksi saatiin
huhtikuun viimeinen päivä."


Eli aikaahan on vielä kunhan vaan yhristys painostaa vastauksen. Ja tuohan on siis koko yhdistyksen ainoa tarkoitus, eli jos ei pääse -> unohdetaan koko homma.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jamo



Liittynyt: 25 Tam 2008
Viestejä: 91
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 06.04.2010 20:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minun mielipide tuosta kirjeestä on , että olisi parempi kun se ei tavoittaisi lajiryhmää ollenkaan ! Perusteluna se että noilla ehdotuksilla ei ole mitään yhtäläisyyksiä vauhdin alentamisen tai turvallisuuden lisäämisen kanssa ! Ja sitten vielä puhutaan kustannusten alentamisesta !
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Jyrki Siekkinen



Liittynyt: 17 Tam 2008
Viestejä: 143
Paikkakunta: Jkl Rock City

LähetäLähetetty: 06.04.2010 20:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jamo kirjoitti:
Minun mielipide tuosta kirjeestä on , että olisi parempi kun se ei tavoittaisi lajiryhmää ollenkaan ! Perusteluna se että noilla ehdotuksilla ei ole mitään yhtäläisyyksiä vauhdin alentamisen tai turvallisuuden lisäämisen kanssa !


Henk.koht. osittain samaa mieltä, on tuossa toki hyviäkin ehdotuksia joukossa. Ensisijaista kuitenkin olisi ensin saada yhdistykselle selkeä asema AKK:n suuntaan, muutoin noilla ehdotuksilla (olivat sitten hyviä tai huonoja) ei ole mitään virkaa.
_________________
Ei haittaa, jos ei voita. Kunhan ei häviä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
kusti



Liittynyt: 08 Tou 2009
Viestejä: 67
Paikkakunta: vaasa

LähetäLähetetty: 06.04.2010 20:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ehdottomasti stoppi moottorien suurentamiselle, maa on pullollaan tehokkaita ja edullisia pienempiä moottoreita joista saa riittävät tehot .
2350 tois vain jo valmiiksi kalliita volvon 2,3 koneita keveisiin pikkuautoihin ja 1850 mahdollistais kaikkiin pikkukinnereden takaluukkuihin ylimääräistä potkua liikaa, ja vauhti senkun kasvaa entisestään, mikä silloin perusteeksi kalliiden varusteiden tarpeettomuudelle, eikä mitään kaksihintajärjestelmää käyttöön. Ruotsin Folkrace ollut koko ajan sitä mitä pitääkin olla, auton hinta on ollut vain 3500 skr nykykurssilla noin 360€, vaikka siellä on samat varustesäännöt suunnilleen kuin meillä nyt. Aihioita tulee koko ajan lisää joissa on jo vakiona yli 170 hv hintaluokassa 500€ mm audi, wv vr6 , ford v6, pikkujenkit , muutamat japsitkin ja korealaiset lisäksi. Muuten hyvä että uusi uhdistys on saanut jotain aikaiseksi, mutta pitää pitää mielessä miksi sitä lähdettiin puuhaamaan eikä heti aleta mopoo ratastaan, SEHÄN KARKAA KÄSISTÄ KOKEMATTOMALTA.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
arsi



Liittynyt: 04 Tou 2009
Viestejä: 32

LähetäLähetetty: 06.04.2010 21:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onhan tossa hyviäkin asioita ja hyvä että yhdistys vie asioita eteenpäin. Osittainenkin moottorien suurentaminen kyllä puhuu vähän vauhtien alentamisia vastaan. Polttoainesääntö on jo periaatetason ajatuksenakin ihan perseestä, toimittajan tietää kaikki jo etukäteen. Kyllähän tuo kirje mun mielestä kannattaa päättävien elimien tietoon toimittaa, siitähän sen ensimmäiseks näkee onko ehdotuksilla tai yleensäkään koko yhdistyksellä mitään virkaa ja onko liiton puolella todellinen halu ajaa jokkis alas vai halua kehittää lajia.
Itse uskon ettei ajovarustesääntöä kumoa eri yhdistyksien vetoomukset, avoimet kirjeet yms. Sen sijaan noihin tulevaisuuden turvallisuus+vauhtikysymyksiin voitais joku ratkaisu löytääkin.
Tuohon kun saadaan liiton kanta ja syksyn kyselyn tuloksia julkaistaan niin nähdään kenen alaisuudessa jokkista tulevaisuudessa ajetaan jos ajetaan.
Kyllä se aik herää siinä vaihees kun kassaan ei tulekaan entiseen malliin rahaa Wink

Offtopicina tuli mieleen voiko yhdistys vaikuttaa missään määrin autojen jobbaukseen? Keinoja on varmasti monia. VPRn vieraskirjassa näytti olevan mainittukin muutama. Niitäkin harrastajia kun valitettavasti on jotka voisivat käyttää jobbauksesta saamansa voiton vaikkapa siihen uuteen varustesettiin... Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2063
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 07.04.2010 07:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vierasmoottoreiden vapauduttua huomattiin melko pian mihinkä se johtaa, tai on johtamassa. Asia nousi keskusteluun jopa siinä määrin että Jokkisristeilyllä (2004?) oli mukana lajiryhmä ja lajipäällikkö. Risteilyllä pidettiin keskustelufoorumi jossa puitiin muun muassa tätä ”epäkohtaa”.
Siellä monella suulla esitettiin liitolle että moottoreiden ilmamäärä tulisi rajoittaa ettei tehot, vauhdit ja kustannukset nousisi. Huoli tehojen, vauhtien ja kustannuksien noususta ei saanut päättäjien päitä kääntymään. Syynä myös sekin että lajin piiristä tuli myös suurta vastustusta esitetylle.
Kuunneltiin TOP kuljettajia, autojen rakentajia ja heidän intressejään. Ei ymmärretty mihin laji on menossa.
Tai sitten ymmärettiin, tiedä häntä. Oliko tämä jopa harkittua, vai vain ymmärtämättömyyttä sekä osaamattomuutta.
Silloin olisi voinut vielä laivan kääntää, nyt se saattaa olla jo myöhäistä….
On mielenkiitoista nähdä mitä tämä kysely tuo tullessaan. Minäkin olin jo sillä kannalla että jatketaan näillä vierasmoottoreilla, vähenevin tehona ja lisätyin painoin. Nyt olen kyllä tullut aivan toiseen tulemaan.
Laji pitää synnyttää uudestaan!

Niille jotka parjaavat heti alkajaisiksi ajajayhdistyksen toimia haluaisin sanoa muutaman sanan.
Kaikesta moittimisesta huolimatta liitto, eli AKK on edustuksellisen demokraattisesti toimiva autourheilijoiden etujärjestö.
Sen säännöt on vahvistaneet suomalaiset autourheiluseurat ja sitä kautta niiden jäsenistö. Eli me kaikki.
Siitä varmaan ollaan montakin mieltä onko päätöksenteko AKK:ssa toimiva, ottaako se huomioon tarpeeksi kenttää.

Ei ajajyhdistys ole sellainen ”sampo” että sen tahto toteutuu sellaisenaan. Se ei esimerkiksi ole liiton jäsen.
Välttämättä tuon ajajayhdistyksen nimissä tehtyjä kirjelmiä ei tarvitsisi liitossa käsitellä, siksi juuri kun se ei ole liiton jäsen.
Olen kuitenkin saanut kuulla että ajajayhdistykseltä on liitto pyytänyt ”kannanottoa” vallitseviin ”epäkohtiin”. Sen asema on ainakin joillain tavoin hyväksytty liitossa. Voihan olla että näin vain kikkaillaan, se tulee nähtäväksi.
Kuka odottaa että ajajayhdistyksestä voisi tulla osa liiton päättäviä elimiä kulkee kyllä sumussa. Liiton säännöt on ja pysyy. Liitossa säännöistä päättää sen hallitus. Sääntöjä valmistelee erilaiset ryhmät ja valiokunnat. Niihin valittavat henkilöt valitsee samainen hallitus.
Näin se vaan menee ja tulee menemään. Jos jollakulla on halua ja tarvetta muuttaa tätä päätöksentekoa, täytyy muutos lähteä nykyisistä seuroista. Autourheiluseurojen jäsenistön pitäisi aktivoitua, oikeassa järjestyksessä.

Hän joka olettaa että liitossa päät kääntyisi esimerkiksi tässä ajovarusteasiassa voi valmistautua pettymykseen. Se päätös on nuijittu niin lujaan Kellokukantien toimistopöytiin että vaatisi vähintäänkin muutaman pääkaliffin poistumisen liitosta ja uusien toimistokalusteiden hankintaa.
Jos tuota poistumista tapahtuisi, olisi se semmoinen kalapaliikki, että sen jälkeen toimistopöydät olisivat uusimisen tarpeessa.

Tuossa aprillipilassa, jonka kirjoittelin tuonne foorumille, maalailin kaikenlaista kivaa. Ennekuin tuonkaltainen muutos tapahtuisi ja uusi liitto olisi valmis tantereelle – täytyy löytyä isojoukko päteviä ja osaavia aktiiveja, iso joukko toimivia seuroja.
Sillä se ei onnistu että kilpailuja ajettaisiin niin että toisella olisi AKK:n lisenssi ja toisella jonkun muun. Mitenkäs ostotarjoukset? Suojia saisi tehdän vain toisen lisenssillä...ei onnistu.
Miettikääpäs tätäkin.

Kun kerran odotetaan että ajajayhdistys tekee kaiken puolestanne. Toivoisi että sen kokouksiin olisi suurempi osanotto ja sen vastuullisiin tehtäviin löytyisi enemmän halukkuutta.
Moittia voi ajajayhdistystä jokainen, ihmettelen vaan suuresti että kuka jaksaa ja kuinka kauan – kuunnella moista.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
sami kleemola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 161

LähetäLähetetty: 07.04.2010 07:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Äänestys pystyyn tosta kyselystä etenkin koneen suurentamis asiasta, nimellä kiitos kommentit tää anonyyninä esiintyminen ei auta mitään.

Siinä ei ole mitään järkeä ennemmin painotaulukkoon kohta 2250cc koneillekin. Iskun pituutta kun saa jo muuttaa palvelee jo monia moottoreita jota voi rakentaa 2250cc rajoihin.
Volvon b19-21 Opel ja Ford koneita on vaikka kuinka paljon niistä saa sopivia kyllä.

Kun menis toi painon lisäys juttu läpi nii ei enään tarvetta kompensoida -90 etuvetokoppeihin 1850cc koneita. Niihin on myös 1.6 koneita vaikka kuinka paljon eri merkeistä.
Silloin alkavat olemaan kohrallaan painoluokat, mutta huom. kevyet ja pienet korit -90. VW polo, citikan pikkumallit, Pösö. Riisua pitää nämäkin kovasti.

Ehdoton ei 2 hinta järjestelmään ja hinnan nousuun tästä ei ole mitään puhuttavaa edes ruotsi on tästä hyvä esimerkki. Erikseen on jo lajeja joissa on 2 hinta järjestelmä ja myyntiluokat.

Kaarisääntömuutos on mielestäni ok noin olis pitänytkin olla.

Lisensseihin 50% alennusta kun nämä muutokset ovat käytössä hanssi lähinnä.
Hanssi tulee joka tapauksessa, siirtymä olis lajin hengen mukaista etenkin kun vaatii vielä kypäränkin. Aikoinaan sovittua oli että 5 vuoden siirtymä isoissa sääntömuutoksissa.

Painon lisäys 60kg on hyvä juttu säännöissä on lisä painosta hyvät pykälät. Sen voi laittaa vaikka pohjaan pelkääjän paikalle.

Toi FIA luokitus saisi olla haalareissa mutta niin että sallisi vanhatkin FIA leimat. Luulisi tässä olevan sen verran myötämielisiä että käy niin kuin
penkeissäkin. Alusasuille ei tarvetta sammutuskalusto lähellä, pienet tankit, sisustasta riisuttu palava pois, tiiviit paloseinät.

Katsastuksessa saisi olla päällikkönä kaveri joka on katsastuskonttorillla töissä näkevät päivittäin kötöstyksiä ja muutos katsastuksia.

Konttoreilla on hyljätty noin joka 10 auto eli jokkiskisoissa voisi olla puolet tästä eli 100 autosta 5, Kemorassa siis n.20. Kun vuosi noin menee alkaa kummasti autojen omistajat ajatteleen, pitäiskö jotain tehdä että pääsis alkukatsastuksesta läpi, niin kuin ennen vanhaan.
Sitten tätä voitais lieventää että joka kisassa 2-5 hyljättäis alkukatsastuksessa. Tämä on sallittua jos on perusteet hylkäyksiin.. Very Happy

Tarkoitan lähinnä ruostevaurioita, pohjassa liikaa penkin reikiä Laughing , paloseinän tiiveys, hitsausjälkeä kaarissa ja akseleissa, ovet ja luukut, ja lokasuojat muoto malli peittävyys.
Jarru koe katsastuksesta pois lähdettäessä se viimeinen tarkistus.
Suoritetaan esim lähtösuoralla ei vaadi paljoa tilaa ja vaivaa, asfaltilla, soralla ja jäällä kertoo kyllä toppaako pyörät ja kyllä kuuluu katsastukseen niin kuin kemorassakin aina.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sami kleemola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 161

LähetäLähetetty: 07.04.2010 08:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä tuo vierasmoottori ja auton rakentelu on lajin suola myös myyntipakko.
Siinä saa rakentaja ihan itse päättää mitä tekee ja kuinka paljon ja millä.

Tää kustannus karkaa käsistä kun ostetaan kaikki valmiina kun on kiire eikä oikein huvita ruuvata ite. Joku tekee koneen siihen ostetaan kaikki sarjat laipat vauhtikset, toinen looran, toinen korin tai kaaret siihen.
Sitte itketään vittu kun on kallista. Ja se sormi kun jotain hajoaa, missä se on.
Tyhmä ja ymmärtämätön saa olla mutta ite pitää kärsiä seuraukset.



Emppu puhuu asiaa..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2063
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 07.04.2010 08:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tosi on että harrastajat liian suurilla panostuksillaan ovat pilanneet lajin.
Täytyy myös muistaa että kaikilla ei ole yrityksiä, joden kuluihin voidaan harraste ujuttaa.
On aivan tosi että pielessä ollaan. Kun nämä "kärkikuskit" ostavat ommiaan takasin jopa 6000 eurolla. Kai he tietävät mikä on käypä hinta. Mitä jokamiehenluokkaa tämä voi olla? Pikemminkin joidenkin etuoikeutettujen näyttämö!

Jokainen tietty panostaa harrasteeseen oman varallisuutensa suomin mahdollisuuksin.

Ensimmäinen ja tärkein muutos mikä pitää lajiin tehdä on että tavarapalkinnot kielletään täysin!
Kilpaillaan sijoituksista eikä tavarasta.

_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Markoto



Liittynyt: 16 Mar 2009
Viestejä: 32

LähetäLähetetty: 07.04.2010 08:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

emppu kirjoitti:
Ensimmäinen ja tärkein muutos mikä pitää lajiin tehdä on että tavarapalkinnot kielletään täysin!
Kilpaillaan sijoituksista eikä tavarasta.


Pytyt vaan kainoloon ja sillä selvä. Jos palkintojen arvo ei olisi tuhansia, kuten nyt jossain kisoissa on, niin voisin väittää että hiljalleen nämä "maltaita" maksavat autot jäisivät lajista pois ja päästäisiin lähelle lajin alkuperää, eli jokamiehenluokkaan takaisin, nykyään siitä ollaan todella kaukana.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JV



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 132
Paikkakunta: Nakkila

LähetäLähetetty: 07.04.2010 09:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja myös liigasta tarjousrahat pois joukkueilta, koska ei niitä henkilökohtaisissa kisoissakaan enää finalisteille jaeta. Parempi käyttökohde olisi esim. rahasto josta seurat voisivat kuittia vastaan saada avustusta esim. ratojen kunnostamiseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JUSA



Liittynyt: 18 Hel 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Lappila

LähetäLähetetty: 07.04.2010 10:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Edellisen kanssa kyllä samaa mieltä että tämä uusi yhdistys voisi kerätä osan tarjousrahoista ja käyttää uusien ratojen rakentamiseen sekä vanhojen parantamiseen.
Turvallisuus paranee kun nopeudet laskee ja radat muutetaan hitaammiksi sekä hintakatto pakinnoille jottei monsteriautoja synny... luulen että jossain vaiheessa silloin rahamiehillä lopuisi kiinnostus rahojen tuhlaamiseen hiteciin kun ei olisi vastaavaa hyötyä palkintojen osalta ja keskittyisivät enemmän vain ajamiseen sekä hauskanpitoon kuin voittamiseen. Enkä näe ongelmana harrastajien katoa jos näitä asioita muutetaan. Yhtä moni aloittaa kuin lopettaa palkintojen ja hintojen laskiessa.
Ja kun porukka valittaa ettei autoa rakenna alle 1150 niin eikai tosiaan rakenna jos se rakennutetaan ulkopuolisilla kokonaan ja pistää hiteciä masiinaan. ei tarvii olla suorakytkentää tai välttämättä edes välitetty laatikko eikä supertechiä tai muutakaan lässynlää tavaraa.
Kyllä auton rakentaa melkeen turvakaarien hinnalla ja yhtä hauskaa on jos vastustajat samaa luokkaa jos vaikka hinnaksi pistettäisiin 500€ niin ajetaan sen hintaisilla autoilla. sehän tässä on idea että halpa ja turvallinen harrastus. nopeudet tippuis samantien alle 100km/h kun käytetään vakioautoja.Eri asia on pärjääkö näille nyky monstereille sillä mutta pointti olikin jos kaikki muuttuisi... Autocrossi on henkilöille joilla rahaa pistää kiinni. Samalla hinnalla jolla nyt rakennetaan jokkis autoja niin rakentaisi kohtalaisen crossiautonkin eikä tarvii myydä...
Mikä suomessa on vikana ettei osata ottaa ruotsista mallia? En ole swensson fani vaan vertaan vain suomen touhua ruotsin vastaavaan? osallistujia älyttömästi ja halvat autot niin miksei tämä toimi suomessa? luulisi olevan yksinkertaista?
_________________
Toyotismia toisessa polvessa jo vuodesta -70
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2063
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 07.04.2010 10:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jokainen yhdistys hoitaa itse varainhankintansa, ajajayhdistyskin.
Mitä tarjousrahoihin tulee käsittelymaksu voitaisiin pudottaa 10 euroon.
Osaakaan niistä ei tarvitse palauttaa kuljettajille takaisin, jokainen seura käyttää ne omaan toimintaansa.

Ei raha-, eikä tavarapalkintoja!

Jos näyttää että jokin kilpailu tuottaa liikaa, voisi järjestäjä pudottaa osallistumismaksuja. Vapaaehtoisesti.

On järjetöntä että mitä isommat kinkerit, sitä isommat osallistumismaksut!

Puoltaisin sitäkin menettelyä että osallistumismaksusta jokin osa olisi kilpailulupamaksua. Kaikille samalla prosentilla.
Näin isommat kisat maksaisivat enenmmän ja nk. kyläkisat vähemmän.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 2 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)