Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Ari Korpela
Liittynyt: 26 Tam 2008 Viestejä: 214
|
Lähetetty: 31.05.2011 11:08 Viestin aihe: |
|
|
emppu kirjoitti: | Taas ohi topicin..mutta..
Kaikki kilpailuun hyväksytyt auto pitää olla myyntimenettelyn alla. Tämän säännön muuttaminen ei nopeuta kilpailua yhtään, sekoittaa vaan.
Kilpailua saa nopeutettua ymmärtämällä missä välissä pitää taukoja, ja se miten pitkiksi tauot määrätään. Taukoja on melko turha kirjoitella aikatauluihin etukäteen, ennen kuin on varma siitä miten kilpailua ajetaan ja paljonko on kussakin luokassa on lähtöjä.
Saattaa etukäteen tieto tauoista kaikille jotka tietoa tarvitsevat, esim radankunnostajat ymv.
Sekin nopeuttaa että ymmärretään mistä milloinkin on kyse. Luokkien väleihin ei ihan riitä 15 minuutin tauko, kun perumisaikaa on annettava se 10 minuuttia ja pitää antaa tulospalvelullekin aikaa tehdä ajokaaviot ja lähtölistat. Aikaa kilpailijoille käydä lukemassa nuo tiedot, ja aikaa siirtyä autoon ja siitä keräilyalueelle. Sekin nopeuttaa kilpailua että kilpailun sisällä tieto kulkee oikeaan aikaan ja oikeaan paikkaan. Esimerkiksi juuri nuo peruutukset ja muutokset pitää saattaa tiedoksi niille jotka sitä tietoa tarvitsevat.
Huono kilpailun sisäinen tiedottaminen on yksi suurimmista syistä miksi kilpailut venyy, toinen on kun haalitaan kaikki mahdolliset luokat yhdelle kilpailupäivälle. |
Oikein Emppu-Tapio |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Raul Sandberg
Liittynyt: 31 Tam 2008 Viestejä: 48 Paikkakunta: Laihia
|
Lähetetty: 31.05.2011 11:45 Viestin aihe: |
|
|
emppu kirjoitti: | Taas ohi topicin..mutta..
Kaikki kilpailuun hyväksytyt auto pitää olla myyntimenettelyn alla. Tämän säännön muuttaminen ei nopeuta kilpailua yhtään, sekoittaa vaan.
|
Niin on ohi topicin...
Miksi kaikkien autojen pitäisi olla myynnisssä?? Ai koska aina on ollut?
Jannella on ollut luultavasti tällä topicillä tarkoitus yrittää hieman tehdä mielekkäämmäksi tilannetta jos/kun joutuu "laulukuoroon" ennen semejä(ei kisojen nopeuttaminen).
Tästä päästäisiinkin siihen että, osallistujat kyläsoihin on kovassa laskusuunnassa ja kalusto on oikeasti todella huona. Voisi ehkä kuvitella että mikäli tuot ns vähän paremman/siistimmän auton kisoihin ja sattunneesta syystä tiput pois suunniteltua aikaisemmin(itselle käy lähes aina niin ), niin saisit kuitenkin pitää autosi ja tuoda ehkä vielä kerran sen samaisen kilpurin kisoihin. Ainakin jobbarit jäisi tässä tapauksessa nuolemaan näppejään..
Yhdistettynä sillä että tarjousrahat jaettaisiin edes osaksi suoraan finalisteille/semifinalisteille, voisi sekin kannustaa sen jemmatun auton tuontia kisoihin.
Se että B-menetelmää käytettäisiin olisi mielekästä koska usein, ainakin itsellä se tilanne, että kisojen jälkeen on sellaisia kotteroita jotka olisi kuitenkin kelvannu. Mutta kun ei niitä tarjouksen tekijöitä ole liiaksi asti, eikä autorahojakaan usein kuin se yksi, niin luultavasti sillai ainakin jotain kotiinviemistä että pääsee kisoja ajelemaan(edellyttäen tietysti arpaonnea).
Nämä on vain omia näkemyksiä perusharrastajana joten sillä vakavuudella saa tämän ottaakin
www.hiase.suntuubi.com |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2064 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 31.05.2011 12:29 Viestin aihe: |
|
|
Ehkä juuri siksi, tai sitten ei:
Kyläkisoissa vähän osanottajia: Lisääntyykö osallistujat ja kilpailun talous sillä että kaikkia autoja ei myytäisi, mielestäni ei
Kalusto huonoa: Paraneeko ne sillä että kaikkia ei myytäsi, mielestäni ei.
Auto jobbareille: Jobbaraiden markkinat sen kuin paranee mitä vähemmän on autoja kisoista saatavissa.
Tarjousrahat: Olen samaa mieltä että joku määrätty osa (esim 50%) tarjousrahoista pitää palauttaa kilpailijoille tavalla tai toisella. Tasasuuruisina, vähintään kymmenelle parhalle.
B-menettely: Järjestäjän päätettäväksi kumpaa menettelyä käytetään.
Yksi tarjous per henkilö, per kilpailupäivä, per..kele
Omia näkemyksiä nämäkin.
Muistutan vielä että lajiryhmästä on lähestytty seuroja ja harrastajia, kyselyn muodossa. Nyt jos koskaan, käsittääkseni ensimmäistä kertaa, on mahdollisuus kaikken harrastajien saada kantansa päätöksentekoon aidosti.
Olkaa seurapäättäjiinne yhteydessä, jos sieltä ei ole vielä mitään kuulunut.
Vastauksilla on kiirus, ainakin meidän kohdalla. Kysely tuli sähköpostiin eilen ja se pitäisi olla vastattuna 7.6.
Me järkkäsimme pika-aikataulula harrastajille yhteisen palaverin maanataiksi. Tietoa on lähetetty jäsenille sähköpostilla ja tekstiviestein. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Janne Anttila
Liittynyt: 27 Maa 2011 Viestejä: 6
|
Lähetetty: 31.05.2011 14:20 Viestin aihe: |
|
|
Miksi kaikkien autojen pitäisi olla myynnisssä?? Ai koska aina on ollut?
Jannella on ollut luultavasti tällä topicillä tarkoitus yrittää hieman tehdä mielekkäämmäksi tilannetta jos/kun joutuu "laulukuoroon" ennen semejä(ei kisojen nopeuttaminen).
Juurikin tuo laulukuoron tilanne oli mielessä !!!
Ja kun olen tälläkin kaudella katsonut niin AIKA vähän on noita autoja ollut mistä tarjouksia on tehty, montakohan niistä on keräilyjen jälkeen tippuneista ? Ja jos on tarjouksia niin aika usein on se yksi tai kaks jossa lukee suoja !! Tuskin tuon tarjouskäytännön muuttaminen autoja enää huonommaksi muuttaa, voisihan siinä käydä vaikka ihan päinvastoin
Tietysti isot kisat on sitten jo ihan eri juttu, mutta siellähän onkin usein myytävänä eka päivänä ne autot jotka ei ole kerenneet toiselle päivälle , eikös tuo ole vähän samaa ajatusta ?? |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
jouni ylitervo
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 303 Paikkakunta: jämsänkoski city
|
Lähetetty: 31.05.2011 14:37 Viestin aihe: |
|
|
vanha kunnon yks lappu per kuljettaja.on hyvä |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Jari Kaukola
Liittynyt: 24 Kes 2008 Viestejä: 103 Paikkakunta: Vaasa
|
Lähetetty: 31.05.2011 14:46 Viestin aihe: |
|
|
Tai jos vaan annettais olla säännöt koskemattomina edes yhden kokonaisen vuoden.. Mieluiten mun mielestä vaikka viisvuotta. _________________ Ainoa heikkouteni on ääretön nopeus... |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
sami kleemola
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 161
|
Lähetetty: 31.05.2011 15:13 Viestin aihe: |
|
|
Joskus olikin puhetta viidestä vuodesta.
Tää B tapa oliskin hyvä ostajille. niin kuin Raul mainitsikin kommenteissaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
jukka heittola
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 223 Paikkakunta: kemi
|
Lähetetty: 31.05.2011 15:19 Viestin aihe: |
|
|
Kyllähän nämä nykyiset säännöt lähes pakottaa ottamaan kaikki luokat mukaan että järjestäjän talous toimii nykyisillä kilpailija määrillä joko kilpailu perutaan tai tehdään tappiollisena ellei satu olemaan hyviä yhteistyö kumppaneita jotka tappiot peittää ei vain kaikilla seuroilla ole.
Kyläkisoissa tämä ongelma on näkynyt tänä vuonna pahasti,mikäs sen kivempaa kun vakioluokat ja neljän tunnin päästä kotiin.
Hallitus pähkäilee seuraavassa kokouksessa mistä rahat tappioihin näin ei voi kauan toimia.
Kyllä täällä pohjoisessa |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Marko Kinnunen
Liittynyt: 05 Huh 2011 Viestejä: 151
|
Lähetetty: 31.05.2011 16:33 Viestin aihe: |
|
|
Jos näillä säännöillä jatkettaisi viisi vuotta se olisi hyvää yötä jokkis.
Jokkis tartte F1 varusteita. Toimitsija tartte sen enempää tarjouksiaku ku muutkaan. Painosäännön vois rustata siten että alle 740 kiloset lähtis viis metrii taaempaa ku yli 740 kiloset Yksinkertaista ja kuskin valittavsissa lisääkö vai poistaako puntteja. Taitas puol tai metriki riittää että puntteja lisättäs innolla. Ei tartteis koneita aukoo kun kilot määräis lähtöviivan paikan.
Säännöt vois yksinkertastaa ja vapautus lakimiehet käräjoikeuksii hoitelee herrojen töppäyksii. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
ari-matti salminen
Liittynyt: 19 Hei 2010 Viestejä: 224
|
Lähetetty: 31.05.2011 17:06 Viestin aihe: |
|
|
Tarjousrahat kuuluu mielestäni seuralle, edellä olikin jo hyviä syitä miksi näin, osallistumismaksujen pitäminen alhaalla esim.
onko sille tehtävissä jotain että joku seura saa noita rahoja 100 000€ ja joku toinen 1000€ en tiedä.
Jos onnistutaan kiertämään verot ja nuo rahat palautetaan kuskeille niin eikö se juuri innosta panostamaan kalustoon kun luvassa on riihikuivaa rahaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Ari Korpela
Liittynyt: 26 Tam 2008 Viestejä: 214
|
Lähetetty: 31.05.2011 17:50 Viestin aihe: |
|
|
salmari kirjoitti: | Tarjousrahat kuuluu mielestäni seuralle, edellä olikin jo hyviä syitä miksi näin, osallistumismaksujen pitäminen alhaalla esim.
onko sille tehtävissä jotain että joku seura saa noita rahoja 100 000€ ja joku toinen 1000€ en tiedä.
Jos onnistutaan kiertämään verot ja nuo rahat palautetaan kuskeille niin eikö se juuri innosta panostamaan kalustoon kun luvassa on riihikuivaa rahaa. |
Isot kisat ja isot tarjousrahat ym. tulot vaatii seuran ALV:n piiriin.
Kilpailijoille,esim. SM kisassa 30 parhaalle(kuten ennen oli) tarjousrahat jakoon=
ilmoitus veroviranomaisille mätkyjen välttämiseksi! |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Timo Liikala
Liittynyt: 18 Syy 2008 Viestejä: 49 Paikkakunta: Alajärvi
|
Lähetetty: 31.05.2011 18:57 Viestin aihe: |
|
|
Hei, pitää aina muistaa että kaikki kauppatavara(ostotarjousmenettelyssä) on [b]kuljettajien omistamaa[/b]. Aattelis jotta puolet takaisin kuljettajille/puolet järjestäjälle - ja ilmoittautumis maksut max. 25,- € luuokkaa kohti. _________________ Timo Liikala |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|