Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Jari Pirttimaa
Liittynyt: 28 Tam 2008 Viestejä: 95 Paikkakunta: Nivala
|
Lähetetty: 30.05.2011 13:29 Viestin aihe: |
|
|
Vieras oli kirjoittanut hyvän tekstin ja vaikka itsellä ei kokemusta ja näkemystä ole niin pitkältä ajalta, silti rohkenen ottaa kantaa. Heittolan Jukkakin varmaan muistaa kun kerran puhuttiin ton pistepörssin merkityksestä. Mielestäni sillä voisi olla muutakin virkaa ku se, että saadaan jännätä kuka tulee Rajalan jälkeen toiseksi (joo tiedän, että moni kuljettaja seuraa omaa pärjäämistään pörsseissä.)
Lähinnä kaipailen sen perään, et pistepörssillä suoritettas karsintaa SM-kisoihin! Tavallaan se nostaisi SM:ien arvoa. Esim joku ensikertalainen tai vaikka allekirjoittanut voisi lähteä kurvailemaan SM-kisoihin Pitäisi sinne jotain pääsyvaatimuksia olla! Pientä lisäarvoa sillä voisi saada takaisin myös pikkukisoihin, jos ns nimimiehet/rahamiehetkin joutuisi nöyrtymään ajamaan kyläkisoissa jos ei asfalttikunkusta tai Pellosta olekaan tullu pisteitä! Toki nämä on kakspiippusia juttuja esim vaikutus SM-kisojen osallistujamääriin. Tietty tämä vaatisi lajin palaamista saman lipun alle, muuten ei oo paljo varaa karsia!
Noista toimitsijalisensseistä tuli mieleen. Onko tullu jokin sääntömuutos vai mitenköhän meijän seuran jäsenille on myönnetty noita peruslisenssejä ilman mitään koulutusta? Paperit vaan vetämään ja niistäkin 20€/hlö laskua seuralle! Onnistu ainakin viime vuonna
Etukäteen anteeksi paikoitellen kärkäs kirjoitustyylini, ei vaan osaa itseään kauniimmin ilmaista |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Markku Kankare
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 272 Paikkakunta: Somero
|
Lähetetty: 30.05.2011 14:45 Viestin aihe: |
|
|
Moi
Perustoimitsijakoulutus tuli kuvioihin tänä vuonna.
T.Markku Kankare |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vwtyp1
Liittynyt: 26 Tam 2008 Viestejä: 96 Paikkakunta: Ep
|
Lähetetty: 30.05.2011 15:59 Viestin aihe: |
|
|
Alkaa menemään aika lailla hiustenhalkomiseksi jo nämä jutut
Nykyinen "porkkana" joka on tarjottu kilpailuihin tuleville toimitsijoille että saa tehdä 5 tarjousta on pitänyt siitä huolen että kilpailuissa on riittänyt työntekijöitä,mikäli johonkin normaaliinkin hommaan tarvitsisi lisenssin johon ennen on päässyt ilman sitä ja saanut tehdä sen 5 tarjousta niin kohta ei ole enää senkään vertaa toimitsijoita kun nyt.
Toimitsijat kilpailun johdon kanssa tekevät kilpailun ja seisovat vaikka koko päivän vesisateessa tai tuskallisen kuumassa kun muut ajavat ja pitävät hauskaa.
Onko se perisuomalainen kateus tässäkin joka tulee esiin kun toimitsija saa tehdä muutaman tarjouksen sitten enemmän siitä edes pieneksi korvaukseksi KOKO päivän tehdystä työstä muitten hyväksi!
Kuitenkin ne tarjoukset maksavat kaikille saman rahan,eikä se ole mitenkään varmaa tuleeko sittenkään autoa arvonnassa.
Kuitenkin itsekin olen sitä mieltä että toimitsija tarjouksen määrän voisi tiputtaa 2-3/per hlö , niin vähentyisi suuret tarjous määrät,
mutta jonkinlainen "porkkana" siinä pitää silti olla jotta saadaan porukkaa hommiin ja kisat pyöriin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2064 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 30.05.2011 16:35 Viestin aihe: |
|
|
Olen ollut tekemässä useita kisoja, kymmeniä. Kahta SM-kisaa kilpailunjohtajana.
Nyt kun taas on SM, hyviä autoja kisassa, on halukkuutta toimitsijatehtäviin ollut kiitettävästi.
Kansallisissa kisoissa ei juurikaan.
Kiitos kaikille yhteyksissä olleille, toivottavasti olette yhteyksissä kun kansallisiakin ajetaan.
Nyt on ollut toimitsijat kasassa omasta takaa jo aikaa sitten... _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Janne Kyynäräinen
Liittynyt: 24 Huh 2010 Viestejä: 6
|
Lähetetty: 30.05.2011 19:43 Viestin aihe: |
|
|
pive kirjoitti: | Jos joku saa tehtyä ehjän,tervepeltisen ja turvallisen fiatin painoon 680kg.Niin miksi siihen pitää keinotekoisesti lisätä painoa 60kg.? |
Tuostahan tässä juuri on kysymys! Nykyinen sääntö antaa mahdollisuuden valita sen fiatin tilalle jonkun muun aihion josta rakentaa.
Ja koska noita ehjiä ja tervepeltisiä fiatin koreja ei jokapoika enää nykyään ostakkaan tosta vaan niin pistäähän se miettimään että rakennanko sen 30 vuotta metsässä seisoneen lahon fiatin alusta asti uudelleen + lisään siihen vielä ne vaaditut lisäpainot, vai otanko jonkun uudemman 90-luvun auton jossa on lattia ja kaikki jo valmiina ja rakennan siitä... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pioneer
Liittynyt: 24 Syy 2009 Viestejä: 30 Paikkakunta: Pyhäjoki
|
Lähetetty: 30.05.2011 20:12 Viestin aihe: |
|
|
Totta ^^ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vesa Launiainen
Liittynyt: 14 Lok 2008 Viestejä: 82
|
Lähetetty: 30.05.2011 20:19 Viestin aihe: |
|
|
ei kovin helppo ole kyllä löytää enää 90 luvun autoa missä on lattia ja kaikki kunnossa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mika Ilomäki
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 198 Paikkakunta: Oulainen
|
Lähetetty: 30.05.2011 21:01 Viestin aihe: |
|
|
Ite ainaki oon löytäny ihn tervepohjasia autoja ja aihioit ja vieläpä 80-luvulta!
Ja tosiaankaan sitä uusien autojen minimipainoa ei pidä mennä laskemaan! Heikkenee se uusikin kori, jos paino pudotetaan esim. 800 kilosta 650:een. Se ainaki näin yhtäkkiä tuntuu melko mahdottomalta. Uudet autot kuitenkin painavat jonkin verran enemmän mitä 60-luvun vehkeet.
Autojen hintaa ei kyllä tarvitse nostaa yhtään. Kyllä hyvän kilpailukykyisen (80-90-luvun) auton voi tehdä jopa alle kisahinnalla. Ei kukaan pakota edelleenkään laittamaan tuhansia auton tekoon ja purnaamaan sitte täällä, että ku joku osti sen pois 1150:llä.
Niinkuin Vieras kirjoitti hyvän tekstin, niin ennen pärjättiin "halvalla" itsetehdyllä autolla jopa johonkin asti SM:ssä. Silloin taisi olla kilpailu terveempää ja palkinnot pienempiä (ts. järkevämpiä).
Yhteenvetona voisin sanoa, että turvallisuutta ylös (ratoja/koreja yms parantamalla, nopeuksia pienentämällä) ja palkintoja, jopa auton hintaa(?) alas. Tämä on köyhän perusharrastajan mielipide.
Empulla ja monella muulla on ollut tosi hyviä ajatuksia. _________________ Se on ihan sama mistä päästä auto vetää, kunhan se on hyvä ajettava. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ari Huhtala
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 67 Paikkakunta: Alahärmä
|
Lähetetty: 30.05.2011 21:04 Viestin aihe: |
|
|
Empun ehdottamat säännöt ovat melko hyvät. Myös Vieras kirjoitti erittäin hyvää tekstiä.
Sitten niitä omia ajatuksia:
- Tarjousrahat vois palauttaa kuljettajille. Esim 70% tarjouksista finalisteille ja loput järjestäjälle. Ja kaikille finalisteille sama määrä.
- Auton myyntihinnasta: Ikinä ei tulla löytämään ratkaisua joka tyydyttäisi kaikkia, mutta kyllä siinäkin pitäis siirtyä vuoteen 2011 tai edes lähemmäs sitä.
- Painotaulukkoon myös 1850cc.
- Moni koohottaa että pitäs saada 90-luvun autoja kisoihin. Tosiasia kuitenkin on että niitä(kin) on viety paalattavaksi jo monta vuotta nimenomaan ruostevaudioiden vuoksi. Toki siellä aikakaudella on enemmän valinnanvaraa ja mahdollisuuksia, mutta väitän että hyvin tehty 70-lukuinen on turvallisempi kuin huono 90-lukuinen. En toki tarkoita että fiateilla pitäisi ajaa maailman tappiin, mutta entisen lajiryhmän pj:n ehdottama 'täyskielto vanhoille autoille' oli sellainen idea joka lajin tappais varmasti.
Huhuja kuuluu, saa nähdä mitä tapahtuu. Mutta jos ei pian tapahdu jotain niin mielenkiinnolla voi odotella ensi vuoden kilpailukalenteria. Saattaapi olla hiljaista.
Tässä pelissä ei ole voittajaa, on vain häviäjiä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mika Ilomäki
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 198 Paikkakunta: Oulainen
|
Lähetetty: 30.05.2011 21:07 Viestin aihe: |
|
|
Joo, no ei missään nimessä niitä vanhoja saa täyskieltää! On toki joku 70-luvun Volvo varmasti turvallisempi kuin 90-luvun alun japsi,mutta valinnanvaraa ja aihioita kuitenki on tarjolla melko paljon sopuhintaan. _________________ Se on ihan sama mistä päästä auto vetää, kunhan se on hyvä ajettava. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 255 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 30.05.2011 22:08 Viestin aihe: |
|
|
Moni haluaisi jostain syystä tarjousrahat pois seuroilta mutta ovatko ajatelleet mitä seurat niillä rahoilla voisi tehdä jos ne saisi?
Muutamia kunnossapitokohteita:
-rata
-varikko
-ravintolatilat
-sosiaalitilat (WC:t, mahd. suihkut)
Noita kaikkia voi aina parantaa.
Kunnon tuloksella kisasta voi seurat tarjota talkooväelle ja muulle jäsenistölle pikkujoulut, rentoutuspäivän huvipuistossa yms. toimintaa jolla motivoidaan jäsenistöä talkootyöhön.
Kumpi on mukavampi kisa ajaa:
-hyvät palkinnot ja paska rata jolla autot hajoaa ja huoltoauto jää varikon kuravelliin kiinni, trailerit pitää viedä jonnekkin metsätien varteen
-palkintoina pokaaleja mutta rata hienossa kunnossa ja turvallinen eikä autorikkoja, varikolla ei tarvitse pelätä kiinnijäämistä, alueella kunnolliset vessat ja suihkut |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ari-matti salminen
Liittynyt: 19 Hei 2010 Viestejä: 224
|
Lähetetty: 30.05.2011 22:15 Viestin aihe: |
|
|
Noista nopeuksista, eilen Honkajoella mentiin vesisateella vakio pösöllä nuortenluokassa ns.pääsuoran/takasuoran jarrutukseen race cronon mukaan tasan 100Km/h Onko tuo sitten paljon vai vähän?
tuohon edelliseen voi vielä lisätä osallistumismaksu 25 vai 80€ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mika Lähteenmäki
Liittynyt: 29 Tam 2008 Viestejä: 163 Paikkakunta: Humppila/Säkylän UA
|
Lähetetty: 30.05.2011 22:31 Viestin aihe: |
|
|
AIK.oon sivuilta.Kilpailukalenteri 2012
Tarkistettiin haetut kilpailut (87 kpl) ja korjattiin muutaman kilpailun päällekkäisyys. Vähenemään päin on. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|