Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
PRH
Liittynyt: 20 Hel 2008 Viestejä: 52
|
Lähetetty: 15.10.2011 11:25 Viestin aihe: |
|
|
Lopettakaa jo tuo vitun kitinä joka asiasta! Säännöt ovat OK!!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Olli Tonttila
Liittynyt: 15 Hel 2010 Viestejä: 9
|
Lähetetty: 15.10.2011 17:29 Viestin aihe: |
|
|
Vielä pitäis säännöt jäädyttää vaikka 3 vuodeksi. niin että ei yhtäkään muutosta seuraavaan 3 vuoteen! Eiköhän vuoden päästä taas muuteta painoja ja ajovaruste sääntöä kun ei ollutkaan hyvät. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jouni ylitervo
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 303 Paikkakunta: jämsänkoski city
|
Lähetetty: 15.10.2011 18:16 Viestin aihe: |
|
|
niinhän toi akk tekee joka vuosi,ei mikään ole hyvä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
T.H
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 249 Paikkakunta: ALASTARO
|
Lähetetty: 15.10.2011 18:57 Viestin aihe: |
|
|
Kysymys paljonko vaatii 1mm peltiä mitä säännöt on vaatinu lisäämään n:60kg tai paljonko oon vaatinut kaariputken lisäämistä metriä? Vastatkaa! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 254 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 15.10.2011 20:31 Viestin aihe: |
|
|
Painojen tiputus on lyhyen ajan (vuosi-pari) katsonalla hyvä mutta pidemmälle (viisi vuotta ja yli) tulevaisuuteen erittäin huono.
Suihkutusmoottorien sääntö on hyvä.
Rengasprofiilin laskeminen 50 on erittäin hyvä koska nykypäivänä on enää harvassa autossa ensiasennusrenkaan profiili 65 tai suurempi, 50 sarjalaisten tarjonta on parempi kuin 65 sarjalaisten. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vesa-Matti Junnila
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 61
|
Lähetetty: 16.10.2011 11:39 Viestin aihe: |
|
|
Noin vuosi sitten kirjoittelin putkien painoja... Oliskos ollut 42,4X3,2 noin 3,3 kiloo/metri ja millin pelli neliölle karvan alle 8 kiloo. En jaksanut tarkistaa isostakirjasta mutta kuin olis sellanen mielikuva että ruostevauriot korjattava vähintään 1mm pellillä...
Mutta mitäpä tuota turhaan ajattelemaan lajin tulevaisuutta, noita pikkufiattejahan löytyy edelleen joka puolelta? Uudempi aihio on raskaampi...Mahtaako olla jotain yhteistä sillä että ne jotka kannattavat kevyempiä painoja haluavat myös hintaan korotusta... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
markku luostarinen
Liittynyt: 01 Huh 2011 Viestejä: 34
|
Lähetetty: 16.10.2011 15:45 Viestin aihe: |
|
|
Säännöthän on jäädytetty vuodeen 2020. Näinhän Suulperi sanoi Kaanaassa, vierelle tulee uusi luokka 2015 ja uusiluokka pääluokkana 2020. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jouni ylitervo
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 303 Paikkakunta: jämsänkoski city
|
Lähetetty: 17.10.2011 16:25 Viestin aihe: |
|
|
olis voinut poistaa noi pe...leen FIA leima vaatimukset...ei noilla leimoilla ajeta ja ne eivät lisää yhtään turvalisuutta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sami Siitonen
Liittynyt: 02 Hel 2012 Viestejä: 10
|
Lähetetty: 02.02.2012 12:18 Viestin aihe: |
|
|
jone y kirjoitti: | olis voinut poistaa noi pe...leen FIA leima vaatimukset...ei noilla leimoilla ajeta ja ne eivät lisää yhtään turvalisuutta |
Elämme tällä hetkellä 2000 lukua, emme ole enää 60 luvulla. Kaikki kehittyy, Ei enään voi ajaa puukengissä ja paskasissa työhaalareissa.
Itse aloittavana harrastajan haluan että en pala sinne autoon tai taita niskoja jos kaadan..
Itse olen hanssin kannalla nähtyäni viime kesänä muutaman erittäin pahan kaadon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sami kleemola
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 161
|
Lähetetty: 02.02.2012 13:58 Viestin aihe: |
|
|
Saa sen hanssin ostaa ei täältä tarvi hyväksyntää kysellä siihen.
Tais se olla palaminen lähellä viime kesänä..
Vyöt ja penkki siinä eniten paloi ne pitäis olla palamattomia kans.
Sääntökirjassa on vaadittavat turvavarusteet luokkiin.
Niitä on saanut ostaa ajat sitte jo lisää jos on halunnut, eipä kovin moni vaan ole niitä leimojen takia ostanut..
Kannattaa sitten muistaa liikkua varikolla varovasti.
Nastakenkiä suosittelen käytettäväksi talvella.
Mutkaan mentäessä turhaan sit makaa koko ajan jarrupolkimella.
Jos hirvittää ei ehkä ole sopivin laji harrastaa.
Ei tossa ole mitään järkeä ees taas rukata noita sääntöjä.
Ja jos se lisäpaino ei pysy 4 ruuvilla kiinni siinä pelkääjän paikalla vahvistetussa lapossa.
Kuinka se kaveri pysyy sinä vieressä vaikka heiluu ja rasittaa 4 pisteen kiinnityksiä, vipuvarttakin tulee aivan erilailla korkeusasemasta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 441 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 02.02.2012 21:36 Viestin aihe: |
|
|
Miten 60 kg. lisäpaino "apumiehen" paikalla parantaa kuljettajan, kanssakilpailijoiden sekä katsojien turvallisuutta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ilkka Ollikainen
Liittynyt: 03 Syy 2010 Viestejä: 24
|
Lähetetty: 02.02.2012 23:50 Viestin aihe: |
|
|
Oisko taustalla kumminkin ollut se uudempien autojen saaminen tasavertaisemmiksi vanhempien kanssa?
Kyllähän tämän valituksen lisäpainon kiinnityksen vaikeudesta ymmärtää kun katselee normaaleja jokkisautoja, näkyy vaikka minkälaisia hitsausyrityksiä ja hitsaamattomia kohtia turvakaarissakin.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sittana
Liittynyt: 04 Jou 2008 Viestejä: 168
|
Lähetetty: 03.02.2012 10:40 Viestin aihe: |
|
|
Juha Hytönen kirjoitti: | Miten 60 kg. lisäpaino "apumiehen" paikalla parantaa kuljettajan, kanssakilpailijoiden sekä katsojien turvallisuutta |
Miten joku voi olla niin kädetön, ettei saa tuota pysymään autossa paikoillaan vaikka pyörisi 100 kertaa ympäri? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sami kleemola
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 161
|
Lähetetty: 03.02.2012 16:45 Viestin aihe: |
|
|
Montako rataa on jossa katsojat pääsee yhtä lähelle kuin ralleissa?
Mitä niistä muista murehtii jos laji alkaa kuoleen jo muutenkin.
Jos se Juhakin on yhtä kätevä kun tuolta ylhäältä luin motin sylinterinputkien sorvauksesta.
Ei pitääs olla tosta lisäpainosta nui kovaa pään vaivaa.
Jokos ne kaikki on menny kaupaksi?
Etupään suojauksen kun tekee sääntöjenmukaan saa painoa sinne tuuppareihin eteenkin.
Kielletään vaikka sen tavaratilan kotelon muokkaus ohjaamoon päin tuuppareissa, kyllä olis muokattavaa.
Kyllä porukka valittaa kun pitääs lisähommiin ruveta ja pihalla on niitä 10.
Jos taas hintaa nostetaan taas hintaa 400-1000e ei haittaa mitää.
Onkohan ollut yhtäkään vuotta kun voisi jäädyttää säännöt edes 3v.? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Teppo Joutsi
Liittynyt: 21 Hel 2010 Viestejä: 28
|
Lähetetty: 03.02.2012 19:29 Viestin aihe: |
|
|
ILVES-Joe kirjoitti: | Painojen tiputus on lyhyen ajan (vuosi-pari) katsonalla hyvä mutta pidemmälle (viisi vuotta ja yli) tulevaisuuteen erittäin huono.
Rengasprofiilin laskeminen 50 on erittäin hyvä koska nykypäivänä on enää harvassa autossa ensiasennusrenkaan profiili 65 tai suurempi, 50 sarjalaisten tarjonta on parempi kuin 65 sarjalaisten. |
Juu oli hyvä toi rengasprofiilin laskeminen mutta samalla olis voinut nostaa ton tuuppareiden rengasleveyden 195. Ei löydy meinaan kauheen helpolla (lue halvalla) esim 185/50/15 rengasta.. 195/50/15 olis pilvin pimein.No pieni ongelma on mut kummiskin.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|