Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Hannu Kettunen
Liittynyt: 18 Tam 2008 Viestejä: 191
|
Lähetetty: 08.11.2012 13:41 Viestin aihe: |
|
|
empulle! en tarkoitakkaan et se olis säännöissä vaan olis hyvä tapa kilpailijoiden tulla sanomaan tuo asia jos ei aja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 254 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 08.11.2012 21:44 Viestin aihe: |
|
|
Olisiko sellaisen sääntö mahdoton että mikäli kaikki viivalla olijat pääsevät jatkoon lähtö liputetaan maaliin heti kun se ohittaa maalilipun tai sitten lähtö keskeytetään kun kilpailijat olevat lähettäjän alaisena ja ohjataan suoraan takaisin varikolle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
citydog
Liittynyt: 04 Maa 2008 Viestejä: 38 Paikkakunta: vantaa
|
Lähetetty: 09.11.2012 07:42 Viestin aihe: |
|
|
miks moinensääntö??? ettei kisat kestäis vai?? eikö tätä harrasteta kuitenki ajamisen takia mitä väliä et kaikki jatkaa kuhan saa ajaa!!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
viltteri
Liittynyt: 20 Tam 2008 Viestejä: 130 Paikkakunta: Nurmes
|
Lähetetty: 09.11.2012 09:13 Viestin aihe: |
|
|
Ei lähtöä edelleenkään voida liputtaa maaliin, vaan kyllä kilpailijalle on annettava mahdollisuus käydä siellä radalla. Uusi sääntöhän mahdollistaa sen että ensimmäisessä lähdössä ei ole päässyt viivalle mutta keräilyissä on silti ajopaikka, nyt jos tuo keräily liputetaan maaliin jo lähtösuoralta niin semeissä saattaa olla kaveri joka ei ole eläissään kiertänyt rataa autolla kertaakaan ympäri.
Ennemmin vaikka lähdön keräilyn valppaudella tuo hoidettavissa, tikkarimiehille vinkki jos kaikki jatkaa niin he infrmoisivat kuskeja varmasta jatkopaikasta, päätös jäisi kuljettajalle, eikä sääntöjä tarvittaisi. Ei liene laitonta nykysäännölläkään kertoa kuskille että se on varmasti jatkossa. _________________ --Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Markku Kankare
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 272 Paikkakunta: Somero
|
Lähetetty: 09.11.2012 09:48 Viestin aihe: |
|
|
Joo, annetaan kuljettajille tilaisuus ajaa vaikka jatkoonpääsy olisikin varma.
Lähdön tai yhden kierroksen jälkeen maaliin liputtamiset vaan sotkee kilpailijoiden elämää. Ja pahimmassa tapauksessa vaarantavat turvallisuuden. Ei ole ihan yksi tai kaksi kertaa, kun kierroksen jälkeen maaliin liputettu kuljettaja jatkaa radalla kisavauhtia hinureiden seassa. Näissä tapauksissa kuljettaja on vielä päässyt johdon puhutteluun kisaamisen jatkamisesta ruutulipun jälkeen.
Varman jatkopaikkatiedon antaminenkin on vähän niin ja näin. Näkisin sen kovasti virheherkkänä toimintana. Ja auta armias, jos siinä tehdään virhe. Seurauksia puitaisiin pitkään niin kisapaikalla kuin tällä nettisaitillakin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 09.11.2012 11:03 Viestin aihe: |
|
|
Aivan. Kilpailijan itse pitää tietää jatkajien määrä. Siksi ajatetaan ne kierrokset kuin muutkin, että tasavartaisuus säilyisi.
Nämä muutamat hassut lähdöt ei kilpailua pitkitä. Olkoonkin että ne on joskus pitkäveteisiä katsottavia, mutta pudotusajo on osin tälläistä.
Se pitkittäminen tulee aivan muista seikoista kuin kilpailijoiden tekemisistä! Se tulee järjestäjän tekemisistä, osaamisesta.
Jos joku muistaa aikoinaan ne pisteajot, ja niiden aiheuttamat polemiikit. Sitä en minä ainakaan kaipaa. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Henri Liimatainen
Liittynyt: 06 Kes 2010 Viestejä: 10
|
Lähetetty: 09.11.2012 17:47 Viestin aihe: Vanteet |
|
|
Miten se vannesääntö nyt menee oikeasti 6 ja puol tuumaa kaikilla vai |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 09.11.2012 18:17 Viestin aihe: |
|
|
10.16. Levypyörät ja renkaat
Koskee sekä kesä- että talvikauden rengassääntöä.
Vannehalkaisija on enintään 16 ” ja enintään 3”:n
vannehalkaisijan ero on sallittua etu ja taka-akseleiden välillä.
Vanneleveys on enintään 6,5 ”, kardaani-/etuvetoisilla
autoilla vapaa. Vanteen kääntäminen on mahdollista
kun keskiö jää entiselleen.
Renkaan saa asentaa vanteelle vain rengasnormien
mukaisesti.
Paripyörät ovat kielletty sekä samoin kahden renkaan asentaminen päällekkäin.
Kaikenlainen renkaiden lämmittäminen on kielletty
koko kilpailun ajan.
Kaikenlaisten suojien ja vastaavien asettaminen
renkaiden päälle on kielletty.
Auton vetäviin renkaisiin suositellaan roiskeläppiä.
Roiskeläppien koko on puolitoistakertainen vetävien pyörien suhteen.
Asennetaan 10 cm maasta ja 15 - 25cm renkaan takapuolelle.
Kesäkauden rengassääntö
Hyväksyttyjä renkaita ovat tieliikennekäyttöön tarkoitetut yleisesti myynnissä olevat E-hyväksytyt hienokuvioiset renkaat,
sekä liiton hyväksymä Ässä Renkaiden
valmistama Pilot merkkinen pinnoitettu uusiorengas,
jossa on merkintä Jokkis. Muiden pinnoitettujen sekä
jälkikuvioitujen renkaiden käyttö on kielletty, samoin
renkaan pinnan muotoilu tai jälkikäsittely.
Vetävillä pyörillä on käytettävä nopeusluokaltaan H tai
alhaisempia renkaita.
Vetävissä renkaissa on oltava tämä merkintä selkeästi
nähtävissä.
Renkaan enimmäisleveys on 185 mm. Kardaani-/
etuvetoisten autojen rengasleveys on vapaa. Renkaan
profiilisuhde on minimi 50.
C-renkaat sekä RF merkinnällä varustetut renkaat on
sallittu vain kardaaniautoissa. M+S, MS, M/S tai vastaavin
merkinnöin (myös kuvallisin) varustetut renkaat ovat kielletty,
poislukien M+S (North America only) -merkinnällä
varustetut renkaat. Kilpailu- tai ratakäyttöön tarkoitetut
renkaat (track tyres, race/racing tyres, street race tyres,
slick tyres, No highway use, sport tms.) ovat kiellettyjä.
.....
Täältä löytyy ne säännöt:
http://www.autourheilu.fi/attachements/2012-11-01T16-08-38175.pdf _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Harri Sihvola
Liittynyt: 31 Tam 2008 Viestejä: 74
|
Lähetetty: 10.11.2012 12:50 Viestin aihe: |
|
|
Periaatteessahan kilpailijan tulee ilmoittaa tulospalveluun, siitä ettei jatka enää kilpailemista(=keskeyttää kilpailemisen)... Mutta tämä vain ja ainoastaan niissä tapauksissa, kun se on mainittu kilpailun ohjaajainfossa(esim." Kun kilpailija ei pysty jatkamaan kilpailemistaan kyseisessä luokassa esim. auton hajoamisen vuoksi, niin hänen tulee ilmoittaa siitä tuloslaskentaan...)
... Ja ohjaajainfohan on etelleen yksi osa kilpailun sääntöjä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jamo
Liittynyt: 25 Tam 2008 Viestejä: 91 Paikkakunta: Kuopio
|
Lähetetty: 10.11.2012 19:00 Viestin aihe: |
|
|
Mikähän on pointti tuossa vanneleveys säännössä ? Rajoittaa takatuuppareissa vanneleveys 6,5 tuumaan ! Itse en lähtis ainakaan vääntämään 185:sta renkaanviulaketta millekkään 7 tuuman vanteelle ! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 254 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 10.11.2012 20:51 Viestin aihe: |
|
|
citydog kirjoitti: | miks moinensääntö??? ettei kisat kestäis vai?? eikö tätä harrasteta kuitenki ajamisen takia mitä väliä et kaikki jatkaa kuhan saa ajaa!!! |
Sen takia tuon kirjoitin kun moni valittaa noista vajaista lähdöistä.
Itse esim. Virtain syyskisassa vedin koko lähdön täysillä ja vielä maalisuoralla paransin sijoitusta vaikka jatkopaikka oli varma, sai kokeilla eri linjojen toimivuutta melko hankalassa kelissä...
Lähtöviivalla en tiennyt montako autoa siellä oli kun olin laitimmaisella paikalla ja viereisen auton läpi ei nähnyt, vasta hetken ajon jälkeen ja peileihin katselemalla hokasin että eipä seillä takana ole ketään, ei se aina ole taattua että kuski tietää sen varman jatkopaikan kuten joku mainitsi.
Tuohon vannesääntöön, olisiko siinä syy ettei vahingossakaan kukaan yritä 185 rengasta ylileveälle vanteelle vaikka niin tehdyn teini-pop autoissa kadulla näkee... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Teppo Joutsi
Liittynyt: 21 Hel 2010 Viestejä: 28
|
Lähetetty: 10.11.2012 22:51 Viestin aihe: |
|
|
[quote="Jamo"]Mikähän on pointti tuossa vanneleveys säännössä ? Rajoittaa takatuuppareissa vanneleveys 6,5 tuumaan ! Itse en lähtis ainakaan vääntämään 185:sta renkaanviulaketta millekkään 7 tuuman vanteelle
Mikäs siinä hirvittää?? Onko se 4" kuplan vanne parempi sit niille 185 kumeille? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jamo
Liittynyt: 25 Tam 2008 Viestejä: 91 Paikkakunta: Kuopio
|
Lähetetty: 10.11.2012 23:42 Viestin aihe: |
|
|
[quote="Tepanderi"] Jamo kirjoitti: | Mikähän on pointti tuossa vanneleveys säännössä ? Rajoittaa takatuuppareissa vanneleveys 6,5 tuumaan ! Itse en lähtis ainakaan vääntämään 185:sta renkaanviulaketta millekkään 7 tuuman vanteelle
Mikäs siinä hirvittää?? Onko se 4" kuplan vanne parempi sit niille 185 kumeille? |
No , se on se toinen äärilaita , mitä en myöskään tee ! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tero Helenius
Liittynyt: 02 Mar 2010 Viestejä: 13 Paikkakunta: Sastamala
|
Lähetetty: 14.11.2012 23:18 Viestin aihe: |
|
|
Pisti silmään tollanen tälläin järjestäjän näkökulmasta:)
5.4. Jälki-ilmoittautuminen
Jälki-ilmoittautuminen on mahdollista. Jälki-ilmoittautunut
kilpailija maksaa kolminkertaisen osanottomaksun
ja järjestäjä maksaa siitä puolet ko. luokan kolmelle
parhaalle tasaisesti. Jälki-ilmoittautuminen on mahdollista
kilpailua edeltävään päivään asti.
Mikäli kilpailussa on jouduttu ennalta karsimaan osanottajia,
ei jälki-ilmoittautuminen ole mahdollista kyseessä
olevaan luokkaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Markku Kankare
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 272 Paikkakunta: Somero
|
Lähetetty: 17.11.2012 13:33 Viestin aihe: |
|
|
Moro
Pitää oikein kysyä, että ovatko jälki-ilmoittautuneet isokin ongelma jossain päin Suomea. SomUA:n kisoissa jälkkäreiden laskemiseen riittää jopa harrastajasahurin yhden käden sormet.
Ymmärrän kyllä ettei haluta kaikkien ilmoittautuvan jälkikäteen, mutta kolminkertainen maksu vie jälkkärit tykkänään pois. Ja jos niitä tulee, niin järjestäjillä on taas yksi asia lisää laskettavana/muistettavana (puolen summan palauttaminen kolmelle parhaalle)
Ja lisää kysyttävää: milläs jälkkärit teilläpäin perustelevat jälki-ilmoittautumisensa. Meillä isoin syy on se, että luultiin ilmoittaumisen jatkuvan vielä seuraavaan päivää tai puolilleöin. Olisikohan ilmoittautumisajan päättymisen yhdenaikaistaminen lääke tähän?
T. Markku Kankare |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|