Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Billet-kannet kiellettävä |
Kyllä |
|
54% |
[ 47 ] |
Ei |
|
45% |
[ 39 ] |
|
Ääniä yhteensä : 86 |
|
Kirjoittaja |
Viesti |
JV
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 132 Paikkakunta: Nakkila
|
Lähetetty: 18.01.2014 11:13 Viestin aihe: Jopas jotain... |
|
|
En näköjään olekaan ainoa jolla on väärä lääkitys...
https://fi-fi.facebook.com/pages/Mosa-Osat-Oy/169713096496163
Tästä johtuen äänestys:
Billet-kannet kieltoon.
Ennemmin sallitaan vaikka kaikista mahdollisista vakiomoottoreista kaikki mahdolliset viritykset, jos tässä nyt yleensä joku vielä lisää vauhtia tai kustannuksia kaipaa.
Tai jos TC jonkun mielestä on ylivoimainen, niin sallitaan muille moottoreille kuutiorajaksi 1850 nin alkaa tasoittumaan ja kustannukset putoavat, ainakin jos uskoo noihin laskelmiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 441 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 18.01.2014 12:25 Viestin aihe: |
|
|
Kun seurasi esim. v.2013 Kotkan Liigafinaalia niin yksi toteamus on että lähtösuoran leveys pitäisi olla kolminkertainen ja kaistanvaihtokieltoalue myös vähintään kolme kertaa pidempi kuin Kotkassa. Silloin typerät poukkoilut ja taklaukset jäisivät pois. Eikä siitä 15000 euron arvoisesta autosta ole hyötyä jos se on romuna jo ennen ensimmäistä mutkaa ja pisteet 0. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jarmo mellin
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 127 Paikkakunta: Vammala
|
Lähetetty: 18.01.2014 14:00 Viestin aihe: |
|
|
Kun puhutaan ns. Billet-osista,niin eikö yksittäisen osan kieltäminen ole hieman kyseenalaista. Eikö silloin pitäisi samoin perustein,kuin kielletään yksi osa, kieltää kaikki Billet-osat. (ehkä niin pitäisikin,mutta olisi vaikeaa valvoa)
Vaihtoehtoisesti voisi kirjata, että saisi käyttää vain sarjavalmisteisen moottorin kantta? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tomi Suomela
Liittynyt: 17 Maa 2013 Viestejä: 32
|
Lähetetty: 18.01.2014 20:03 Viestin aihe: |
|
|
Päin vastoin. eikös ole hienoa että jokkiskansa viitsii kehittää kaikkea uutta..
En oikein ymmärtänyt tuota että miksi billet kansi pitäisi kieltää. mosa-osat sivuilla juuri luki että voimaa ei suoranaisesti tule enempää mitä 125a sesta. Saman voiman vaan saisi reilu tuhannen euroa halvemmalla. Mitä tässä nyt sitten on niin väärää? Antaa niitten laittaa kenellä sitä seteliä löytyy.. Joku sen kalleimman ja parhaimman kuitenkin tekee. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juksu
Liittynyt: 20 Hel 2008 Viestejä: 27
|
Lähetetty: 19.01.2014 00:05 Viestin aihe: |
|
|
tomi: kun et edes aja näillä ns"kalliimmilla autoilla"mistäs moinen näkemys tulee? kyllähän mosa osien sivuilla oli laskettu juuri niin se kaava että 125a saatiin kallis ja heidän tuotteesta halpa tämä tietenkin sillä että jotain tällä asialla hämätään..no entäs sit kun tämä heidän ns"cnc kansi" sitten onkin parempi kun tottakai tässä haetaan lisä tehoja sitähän aina billet kannella haetaan nyt kun se saadaan läpi ja onkin parempi hintahan nousee tähtitieteeliseksi kun on ainoa mahdollisuss pärjätä..eikös jokkis pidetä kuitenki jokkiksena niiltä osin kun vielä pystytään ja kannatan melin jarmon sanoja kansi pitää olla sarjavalmisteinen!
t.juha veikanmaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tami
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 81 Paikkakunta: Somero
|
Lähetetty: 19.01.2014 10:54 Viestin aihe: |
|
|
samaa mieltä Juha |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Timo Mattila
Liittynyt: 07 Lok 2010 Viestejä: 63 Paikkakunta: Vimpeli
|
Lähetetty: 19.01.2014 11:21 Viestin aihe: |
|
|
Ei tuo kansi niin hurjalta kuullosta että käyttö pitäisi kieltää.
Jos tämänpäivän säännöillä sallitaan 16v taka-moottorinen/-vetoinen Morris Mini, jossa akseleita ja paloseiniä siirretty sekä moottori voi olla osittain korin ulkopuolellakin. Eipä silloin tuota alkuperäistä Miniä ole paljonkaan jäljellä, ja tälläisessa tapauksessa minusta on aivan sama millä kannella auto on. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jamo
Liittynyt: 25 Tam 2008 Viestejä: 91 Paikkakunta: Kuopio
|
Lähetetty: 19.01.2014 11:26 Viestin aihe: |
|
|
Niin , tulee vaan mieleen , että rallin F-ryhmästä ne kiellettiin jo ajat sitten
ja ensi vuonna kielletään autocrossista ! Eli , olisiko parempi kieltää ne jokkiksestakin heti , ennen ku niitä tulee kisoihin sitä ensimmäistäkään ?
PS. Vapautetaan ennemmin nykyaikaisemmat moottorit myös vanhempiin takatuuppareihin , niin ei tule aihio pula ihan heti ! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Aki Uusi-Äijö
Liittynyt: 23 Tam 2012 Viestejä: 10
|
Lähetetty: 19.01.2014 18:03 Viestin aihe: |
|
|
Sinällään hienoa, että porukasta löytyy intohimoa kehittää cnc-kansia jokkikseen... Mielestäni ne eivät kuitenkaan kuulu tähän lajiin. Toivoa vain sopii että ne jotka asioista päättää, ymmärtävät ne kieltää alkuunsa. Sen jälkeen kun niitä on sen 40kpl autois kiinni, ne onki huonompi kieltää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jarmo Ylipelkonen
Liittynyt: 21 Mar 2008 Viestejä: 36 Paikkakunta: Lapua
|
Lähetetty: 20.01.2014 15:50 Viestin aihe: |
|
|
Timo Mattila kirjoitti: | Ei tuo kansi niin hurjalta kuullosta että käyttö pitäisi kieltää.
Jos tämänpäivän säännöillä sallitaan 16v taka-moottorinen/-vetoinen Morris Mini, jossa akseleita ja paloseiniä siirretty sekä moottori voi olla osittain korin ulkopuolellakin. Eipä silloin tuota alkuperäistä Miniä ole paljonkaan jäljellä, ja tälläisessa tapauksessa minusta on aivan sama millä kannella auto on. |
Sehän on hyvä asia jos alkuperäisestä ministä ei ole enää mitään jäljellä, vois olettaa että kaikki on senjälkeen turvallisempaa kuin alkuperäinen 40v vanha kori jollaisia myös suurin osa 40v vanhoista fiateista ym on.
Etuvetokopat ja kardaaneiksi/tuuppareiksi tehdyt uudemmat korit on ehdottomasti turvallisempia kuin vanhat roskapöntöt, en tajua miksi näitä vanhoja koppia pitäis vielä tekohengittää väkisin, aivan varmasti 16v koneisen uudempikorisen saa liikkumaan samoin kuin vanhan tc,n.
Mitenkäs sen vielä voi tietää miten hurja billetkansi saattais olla?
No aivan varmasti aivan eri luokkaa kuin vakiokantiset, tuskin sitä 1:1 tc kannesta kopioivat, miksi kopioidakaan 1:1 60 luvulla kehitettyä kantta.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vesa Launiainen
Liittynyt: 14 Lok 2008 Viestejä: 82
|
Lähetetty: 20.01.2014 16:39 Viestin aihe: |
|
|
Eiköhän joku vois jo pikkuhiljaa rakentaa jonkun uudempi korisen hirmu tuupparin millä ne fiatit jätetään kun siitä täällä foorumilla on jauhettu jo vaikka kuinka kauan. Niin sitten nähdään kuinka halpa oli tehdä ja kuinka hyvä tuli |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Timo Mattila
Liittynyt: 07 Lok 2010 Viestejä: 63 Paikkakunta: Vimpeli
|
Lähetetty: 20.01.2014 22:09 Viestin aihe: |
|
|
Onhan kuitenkin helpompaa/halvempaa hitsailla kuntoon vanhaa pientä koppia, kuin tehdä uudempaan kaikki nollasta.
Painoa vanhoissa koreissa on yleensä vähemmän ja renkaat suosii kevyitä autoja. Ei taida olla mitään uutta näköpiirissä, jos ei billet kansia hyväksytä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Eero Nurkkala
Liittynyt: 27 Tam 2010 Viestejä: 22
|
Lähetetty: 30.03.2014 19:52 Viestin aihe: |
|
|
Mitenkä tämä keskustelu jäänyt näin pimentoon? Kyllä billetti kannella tehoa tulee entistä enempi ja kestävyys koneessa paranee. En käsitä enää tätä jokkis hommaa, kun muissa luokissa billet kannet kielletään niin jokkis kisoissa säännöt sen sallii. Kieltoon vain ennen kuin on myöhäistä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sittana
Liittynyt: 04 Jou 2008 Viestejä: 168
|
Lähetetty: 30.03.2014 22:32 Viestin aihe: |
|
|
nurkkee kirjoitti: | Mitenkä tämä keskustelu jäänyt näin pimentoon? Kyllä billetti kannella tehoa tulee entistä enempi ja kestävyys koneessa paranee. En käsitä enää tätä jokkis hommaa, kun muissa luokissa billet kannet kielletään niin jokkis kisoissa säännöt sen sallii. Kieltoon vain ennen kuin on myöhäistä. |
Eikös nää ens vuonna mene jo kieltoon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juho Ketonen
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 70
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|