Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
ari-matti salminen
Liittynyt: 19 Hei 2010 Viestejä: 224
|
Lähetetty: 06.04.2011 21:20 Viestin aihe: |
|
|
Hanskat ja kengät käy jos niistä löytyy nuo maagiset kirjaimet FIA
onko haalareistasi siis lappu hukassa sukat maksaa kympin pari ja kas nythän sulla onkin kaksi lappua.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 08.04.2011 14:58 Viestin aihe: |
|
|
Nyt kuuluu todella kummia. Millähän tiedoilla nämä ajovarustesäännöt on tehty kun FIA-standardi 8856-1986 ei ole edes kuulemma olemassa.
Eikä kuulemma löydy yksikerrospukua jossa olisi edes FIA standardin mukaista "leimaa".
Aikoinaan on ollut säännöissä joku mainita että kun kangas täyttää jotkut asiat luetaan se standardin mukaiseksi.
Tälläistä en enään säännöistä kyllä löytänyt.
Onko kellään yksikerrospukua josta löytyisi tuo standardi tai joku FIA "stämpel" - leima? _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kusti
Liittynyt: 08 Tou 2009 Viestejä: 67 Paikkakunta: vaasa
|
Lähetetty: 08.04.2011 17:47 Viestin aihe: |
|
|
momocorsen puvussa on leima fia norme1986/1986 standar ja numerosarja
05.204.GSAI.95. JOKA VASTAA TUOTA KUMMALLISTA AKK.n NUMEROSARJAA |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Joose Kojo
Liittynyt: 26 Tam 2008 Viestejä: 9
|
Lähetetty: 08.04.2011 18:44 Viestin aihe: |
|
|
Löytyy tuollainen vanha 1986 leimalla oleva ajopuku. Aikanaan lähempänä vuotta 1986 isäukko sai Michelinin tehdaspuvun, jossa on kyseiset merkinnät. Sillä olen ajellut aina viime vuoteen asti. 3 kerros puku on kyllä kyseessä. Että löytyy niitäkin. Tuota pukua ei vaan viitsi myydä, sillä on sen verran kauan tahkottu, että aika laittaa se naftaliiniin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 08.04.2011 20:47 Viestin aihe: |
|
|
Fia 8856-1986 on vanha Fia normi ajopuvuille josta käytetään myös
nimeä FIA 86 STANDART..
Kauluksessa voi lukea esim näin:
FIA
Norme 1986/
1986 Standard
04.257.CSAI.99
Nämä FIA:n standardisoimat puvut ovat 2- tai 3-kerrospukuja.
FIA 8856-2000 standartin puvut ovat 2-,3-,4-kerrospukuja.
Suomessa pääosa käytössä olevista 1-kerros ajopuvuista on Propan
(palosuoja)-käsiteltyjä ajopukuja joista palosuoja materiaali häviää
pikkuhiljaa kun pukua pestään.
Sen sijaan SFI 3.2A/1 hyväksyttyjä pukuja löytyy NOMEX 1-kerrospukuina joita ei saa Suomessa käyttää (USA standardi)
Eli korjataan tiedot ajantasalle.
Kiitos tiedot toimittaneelle asiantuntijalle. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 09.04.2011 10:02 Viestin aihe: |
|
|
Lisätään vielä noiden eri standardien eroavaisuuksia.
Testaus: 800 asteinen liekki 1 cm päästä pukua. Lämpötila puvun sisällä
ei saa ylittää +40 astetta
-FIA 1986 puku n. 25 sek
-FIA 2000 puku n. 45 sek
Vertailun vuoksi vielä:
-1 kerros Nomex n. 5 sek _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jamo
Liittynyt: 25 Tam 2008 Viestejä: 91 Paikkakunta: Kuopio
|
Lähetetty: 09.04.2011 15:56 Viestin aihe: |
|
|
No niin , siinäpä emppu kirjoitti faktoja minkä takia ajopuvut täytyy määrätä välillä vaihtoon vaikka sääntömuutoksella , kun ei muuten uskota ! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Miitri Ketonen
Liittynyt: 17 Tam 2008 Viestejä: 110 Paikkakunta: Lieto
|
Lähetetty: 10.04.2011 20:34 Viestin aihe: |
|
|
Kevennyksenä http://www.youtube.com/watch?v=dE84--4VI30 Tämäkin vanha haalari vaati niskaansa useamman litran bensaa ennen kuin syttyi kunnolla palamaan. Ensimmäiset kaksi yritystä meni siihen kun bensa paloi haalarin pinnalta. Sittemmin kaadettiin kohtuu runsaasti ainetta. _________________ http://www.mms-racing.fi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
marko salojärvi
Liittynyt: 19 Hel 2010 Viestejä: 12 Paikkakunta: äänekoski
|
Lähetetty: 10.04.2011 20:36 Viestin aihe: |
|
|
emppu kirjoitti: | Lisätään vielä noiden eri standardien eroavaisuuksia.
Testaus: 800 asteinen liekki 1 cm päästä pukua. Lämpötila puvun sisällä
ei saa ylittää +40 astetta
-FIA 1986 puku n. 25 sek
-FIA 2000 puku n. 45 sek
Vertailun vuoksi vielä:
-1 kerros Nomex n. 5 sek |
Pitäiskö ottaa omasta ammatista palopuku testiin.Kestää 10min tuolla testillä.Pelastustoimessa testattuja palopukuja joilla kyllä tarkenee kovassakin lämmössä/alus asu mukaan lukien.Saisko niihin maagisen leiman FIA.PS.aikansa ihmetellyt esim hintoja millä myydään alusasuja.TV:Palomies |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vesa Launiainen
Liittynyt: 14 Lok 2008 Viestejä: 82
|
Lähetetty: 12.06.2011 18:59 Viestin aihe: |
|
|
Mistä hyviä ja edullisia ajovarusteita? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Eero Laukkala
Liittynyt: 15 Hei 2008 Viestejä: 8
|
Lähetetty: 03.08.2011 09:54 Viestin aihe: ajopuku |
|
|
kertokaa viisaammat että käykö 1 kerrospuku enää mihinkään. ostettu 2007. en löudä mistään mitään fia merkintää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 03.08.2011 10:04 Viestin aihe: Re: ajopuku |
|
|
ke-20 kirjoitti: | kertokaa viisaammat että käykö 1 kerrospuku enää mihinkään. ostettu 2007. en löudä mistään mitään fia merkintää. |
Ei valitettavasti kelpaa AKK:n luvalla järjestettyihin kilpailuihin. Itsellänikin on yhden kerran käytetty vastaava puku.
Ja kuten varustekauppiaat opastivat sääntöjenlaatijoita ja hyväksyjiä, niin FIA:n hyväksyntää ei ole kuin kerrospuvuissa. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tomi Pulkkinen
Liittynyt: 01 Hel 2009 Viestejä: 71 Paikkakunta: Suonenjoki
|
Lähetetty: 23.10.2011 11:37 Viestin aihe: |
|
|
ralli.netistä bongattua, hans käytössä.
klik |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sami nukarinen
Liittynyt: 10 Tou 2010 Viestejä: 15
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
ari saari
Liittynyt: 14 Maa 2008 Viestejä: 7
|
Lähetetty: 23.10.2011 18:24 Viestin aihe: |
|
|
niin,kuljettajalla oli hans ja kovasti kiitteli kampetta,mutta kartturilla ei ollut vielä.ja kovasti oli potta heilunu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|