Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
KOIVI
Liittynyt: 18 Tam 2008 Viestejä: 24
|
Lähetetty: 04.12.2014 09:44 Viestin aihe: |
|
|
Volkkarissa käytettevät saabin vanteet ei ole syy renkaitten lentelyyn, enkä oo koskaan nähny et kyseinen vanne repeäis siitä kohanta mistä on tehty uudet reijät pölykapselin reijistä. volkkari tulee kärsiin enniiten tämmösestä säännösä, volkkari miehillä on varmasti aikalailla nuita saabin vanteita nurkissa ja nyt yhtäkkiä ne kielletään. Miksi pilata tuoki ja pakottaa säännöllä kuplamiehekki porraileen rumpuihin uusia jakoja,siksikö että saatas lissää renkaitaita irtoileen? Ei oo taas asiasta oltu perillä ku tämmösiä suunitellaan. Vika kohta on nimenomaan rummut mihin on huonosti tehty uusi pulttijako ja ne on niitä rengas linkoja ja niistäki suurin osa fiiatteja joista irtoilee. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 07.02.2015 06:54 Viestin aihe: |
|
|
Hallituksen kokous 2/2015
http://www.autourheilu.fi/42311.aspx _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tami
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 81 Paikkakunta: Somero
|
Lähetetty: 07.02.2015 07:54 Viestin aihe: |
|
|
KOIVI....kyllä niitä renkaita on irtoillu samanlailla KUPLISTA ja EVK autoistakin,ei taas niin että vaan fiiateista,sitäpaitsi suurimpaan osaan kuplistakin jako jo muutettu ja jos vanteista pulaa,meiltä löytyy kyllä.
markku tamminen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KOIVI
Liittynyt: 18 Tam 2008 Viestejä: 24
|
Lähetetty: 07.02.2015 10:10 Viestin aihe: |
|
|
Suurin syy renkaitten irtoamiseen on juuriki se suurin syy, että rumpuihin on muutettu pulttijako ja esim. se että alumiini vanteissa ei oo oikeanlaisia pyöränpultteja. Ei yleensä oo syynä esim. kuplan rummuissa käytetty saapin vanne joka tulee kuiten rummun alkuperäseen pulttijakoon kiini ja kyseiset vanteet ei halkea sen vuoksi, että pölykapselin reikiin on tehty uusi pulttijako, varmempi se on ku rumpu missä jako muutettu. Ja yleensä normi hommiin kuuluu erien välissä tarkistaa pyörän pultit vaikka ois omala jaolla ja vanteilla, autoko auto. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
T.H
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 249 Paikkakunta: ALASTARO
|
Lähetetty: 07.02.2015 13:35 Viestin aihe: |
|
|
Miten se kierre eroaa siitä että missä se on tehty vai onko jumala suonut volsun rumpuun ainoastaan jaon joka on 130mm?!? Mulla on sit vissiin ollu manalan rumpuja kun on ollu alkuperäis jenka huono. P.S mullakin on kerran irronnu muutetusta jaosta alumiini vanne kun se oli unhottunu kiristää mut samas jaos on pysynyt pyörä kiinni ainakin viisi kisaa sen jälkeen kun pyörät on muistettu kiristää |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KOIVI
Liittynyt: 18 Tam 2008 Viestejä: 24
|
Lähetetty: 07.02.2015 14:15 Viestin aihe: |
|
|
Tästähän voi jauhattaa vaikka kuinka jos jaksaa,mutta ei se ongelma sillä katoa et saabin vanteitten pulttijakoa ei saa ennään muuttaa,eikö?!? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tero Kankaanpää
Liittynyt: 23 Kes 2010 Viestejä: 5
|
Lähetetty: 07.02.2015 22:30 Viestin aihe: |
|
|
Tällänen saabin vanne vilppulan sm:ssä.
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Toni Bergman
Liittynyt: 26 Huh 2008 Viestejä: 16
|
Lähetetty: 07.02.2015 23:12 Viestin aihe: |
|
|
Häätyiskö muuttaa pulttijako muutokset kielletyiksi. Navan alkuperäinen ja vanteen alkuperäinen pulttijako sallituiksi. Ei siinä ainakhaan ongelmaa pitäs olla... _________________ Älä tee sitä tänään, minkä voit huomennakin jättää tekemättä.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 08.02.2015 07:34 Viestin aihe: |
|
|
Vanteen putlttijaonmuutokset on nyt kielletty. Sääntö ei vapauta edes keskiön vaihtamista sallituksi.
"Vanteen kääntäminen on mahdollista
kun keskiö jää entiselleen. Pulttijaon muuttaminen vanteeseen
on kielletty."
Olisikohan pitänyt vielä määrätä että kiinnitys tulee tehdä navassa/rummussa olevalla pinnapultilla? _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vastapaino
Liittynyt: 03 Lok 2008 Viestejä: 40
|
Lähetetty: 08.02.2015 08:09 Viestin aihe: |
|
|
emppu kirjoitti: | Vanteen putlttijaonmuutokset on nyt kielletty. Sääntö ei vapauta edes keskiön vaihtamista sallituksi.
"Vanteen kääntäminen on mahdollista
kun keskiö jää entiselleen. Pulttijaon muuttaminen vanteeseen
on kielletty."
Olisikohan pitänyt vielä määrätä että kiinnitys tulee tehdä navassa/rummussa olevalla pinnapultilla? |
Eiköhän anneta olla jo. Kohta kielletään kaikki ovet ja luukut kun joku linkittää kuvan jossa lähtee irti. Seuraavaks kielletään vauhtipyörät kun nekin näistä joskus irtoilee. Sitte voitas kieltää vaikkapa tuulilasit ja korvata verkolla. Sitte kielletään ne ip-ruuvit kun joku on kerran jokkiksen historiassa löytäny sellasen sata vuotta vanhan rollsterin pohjasta eikä ole edes varma onko tullu tallin lattiasta vai mistä. Kielletään nyt kuitenki. Josko jokainen menis sinne talliin asentamaan ja jätetään se netissä jauhaminen vähemmälle asiasta josta ei todellakaan ole mitään apua kellekään. Pyörät oltava kiinni navassa symmetrisesti vähintään neljällä (poislukien autot joissa alunperin vähemmän kiinnityksiä) pultilla tai mutteri-pinnapultti kiinnityksellä. Muuta tuohon lauseeseen ei tarvi.
Se nippusidepäällikkö joka alkaa vielä jauhamaan alkuperäisen pulttijaon muutoksen kieltämisestä napaan tai rumpuun voitaneen yhteistuumin vaientaa. menee melko monet muutkin vanteet sen jälkeen roskiin plus että kyllä se pyörän mutterikin irtoo siinä missä pulttikin jos sitä ei välillä viitti kattoo että onko se kiinni.
Mulla ei muuta. Jos joku on samaa mieltä niin sanokoon aamen.
-mulla olis idea.
-joojoo mutta nyt tarvittas parempi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vastapaino
Liittynyt: 03 Lok 2008 Viestejä: 40
|
Lähetetty: 08.02.2015 09:34 Viestin aihe: |
|
|
Sergei kirjoitti: | Häätyiskö muuttaa pulttijako muutokset kielletyiksi. Navan alkuperäinen ja vanteen alkuperäinen pulttijako sallituiksi. Ei siinä ainakhaan ongelmaa pitäs olla... |
täytyypä vielä kommentoida kun osui silmään.
Tässä se vasta oikein älynväläys on. Mitäs luulet mahtaako skodan 13 ja 14 tuumasten vanteiden ja kaikkien 4x130 jakoisten vanteiden hinnat pompata pilviin, enpä tiedä! Onneks on itellä melko varastot varsinkin tota pienempää mutta en silti kannata ideaa.
Kyllä ne pyörät pysyy kiinni kun asiallisesti jaon muuttaa. Tässähän nyt selkeesti sorkitaan kaikkia kuplan laatikollisia kun jotakuta ahdistaa niin vietävästi. Kuka rupee tutkimaan kardaanipelien pyörännapoja, kuinka moneen ladan tai volvon akseliin on mahdettu pulttijako muuttaa jo silloin kun on F-ryhmäläisenä muinoin ollut?
Järki käteen, kiitos. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 08.02.2015 09:51 Viestin aihe: |
|
|
Toivottavaa on että kukaan ei laita sellaisiakaan kuvia esiin jossa irronnut pyörä on osunut toimitsijaan tai katsojaan. Turvallisuuden parantaminen tässä sääntötarkennuksessa on ollut kyseessä eikä kiusanteko kuten jotkut ovat voineet asian ymmärtää.
Toivotaan että jokainen tarkkailee turvallisuuden nimissä mitä kiinnittää ja miten.
Ja tuota tuupparit vastaan muut korttia on tässä yhteydessä turha käyttää. T
Tuota korttia voisi käyttää tuossa akseliväliasiassa, ja on tiettävästi käytettykin. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Heikki Härkönen
Liittynyt: 26 Maa 2013 Viestejä: 314
|
Lähetetty: 08.02.2015 10:28 Viestin aihe: |
|
|
Kysynpähän nyt anteeksi ihan selvennyksen vuoksi, kun esim. "vastapaino" kommentoi ladan ja volvojen yms. napojen pulttijakoasiaa...
Tuossa säännössähän puhutaan selvästi VANTEIDEN pulttijakomuutoksesta, että vanteisiin ei jakoja muutella. Ei kai tuossa puhuta navoista ja jarrurummuista mtn?? Eli sääntö kieltää nyt lähinnä vanteisiin uusien reikien kairailemisen? Eikö niin.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vastapaino
Liittynyt: 03 Lok 2008 Viestejä: 40
|
Lähetetty: 08.02.2015 10:46 Viestin aihe: |
|
|
emppu kirjoitti: | Toivottavaa on että kukaan ei laita sellaisiakaan kuvia esiin jossa irronnut pyörä on osunut toimitsijaan tai katsojaan. Turvallisuuden parantaminen tässä sääntötarkennuksessa on ollut kyseessä eikä kiusanteko kuten jotkut ovat voineet asian ymmärtää.
Toivotaan että jokainen tarkkailee turvallisuuden nimissä mitä kiinnittää ja miten.
Ja tuota tuupparit vastaan muut korttia on tässä yhteydessä turha käyttää. T
Tuota korttia voisi käyttää tuossa akseliväliasiassa, ja on tiettävästi käytettykin. |
Samaa toivon minä, mutta tuon sääntöjen tai tarkennusten taustalla tuntuu toisinaan olevan ymmärtämättömyys tai kyvyttömyys ajatella syitä ja seurauksia. Tuntuu välillä että jokkiksen ongelmana on lajissa häärivät marginaaliryhmät jotka eivät aja tai ovat lakanneet ajamasta, asentamasta tai järjestämästä kilpailuja ajat sitten. Sitten on tehty comeback areenoille ja fosforihenkselit kiiltäen tullaan pönöttämään ja tekemään johtopäätöksiä asioista jotka ovat tapahtuneet kerran, olisivat voineet tapahtua kerran tai nähtiin unta että joku netissä kertoi joskus kerran tapahtuneen.
Pahimmillaan tämä esiintyy katsastuspaikoilla käsittämättöminä IP-ruuvien reikien kyttäämisenä kun paloseinän muut saumat päästää auringonsäteet läpi. En voi välttyä ajatukselta, että siviilielämässään totaalinollat tai apukoulupudokkaat tulevat harrastetapahtumiin pätemään ja kyykyttämään toisia kostaakseen itsensä mahdollisesti kohtaamat vääryydet.
Viime kesänä väännettiin kertaalleen IP-ruuvin reijästä, samaan aikaan kun paloseinän saumasta paistoi valo. IP ruuvin reikään piti ruuvata ruuvi mutta muuten paloseinää ei tarvinnut korjata. Sitten tapeltiin penkinkiinnityslatoista. Yksi hyväkäs sanoo että kuskin lattiassa ei saa olla hitsattuja lattoja auton sisäpuolella, eikä ole itseasiassa koskaan saanut ollakaan. Latat pitää olla kuulemma vain alapuolella, mitaltaan 40 NELIÖMETRIÄ per kiinnityskohta. Kysyin että "mitä tehdään, laitetaanko auto takas kärrylle?" niin kommentti oli että sulle on nyt sanottu tästä mutta ei kirjoteta korttiin. Aha. Ei ole yhtäkään autoa tullut toistaiseksi vastaan josta ei lattoja ole sisäpuolelta löytynyt, mutta kai ne on sitten tosiaan kielletty. Korvaavana ratkaisuna toimii kerrostaloyksiön lattiapinta-alaa vastaavat irtoteräslevyvahvikkeet, yksi kappale em. levyjä per kiinnityskohta. Luulis penkin pysyvän nykysin kiinni kun siellä on ison omakotitalon pinta-alan verran levyä toimittamassa prikan virkaa.
Itellä valuu korvista veri kun vastapäinen huomioliivimies selittää järjettömyyksiä kuin olevinaan jumalasta seuraava ja vieläpä ylöspäin ja auta armias jos erehdyt esittämään vastakommentin, kysymyksen tai mitä tahansa niin huomioliivivarajeesus pahoittaa mielensä ja kutsuu kollegan paikalle joka a) on samaa kaliiberia oleva arjen sankari tai b) se järjen ääni joka mahdollisesti huomaa puutteen, esittää miten asia pitää korjata ja kirjaa korttiin merkinnän tai ehdottaa että korjaa tuo ja tuo takas näytille sen jälkeen.
Kyllä se välillä pistää vähän ihmettelemään että miten tälläset a) tapauksen henkilöt ovat selvinneet elämän myrskyistä ja toivoo vaan että käämitys piisaa kun tulee vielä vaikeampi tilanne eteen.
On noissa omissa ropposissa joskus sanomista ollut ja korttiin on aiheesta kirjotettu, ei kyse ole siitä. Itsekin voi peiliin katsoa kun puutteita on ollut. Pitäskö kuitenkin tuonne toimitsija/tekniikkalisenssikoulutukseen vastaavasti vähän lisätä sisältöä kun tuntuu että perusasiat on hukassa, josko aloitettas ihan kertotaulusta ja mittayksiköistä. 4x10cm on 40cm2 eikä niin että 40cm2 on neliö jonka kaikki sivut on 10cm ja niin edelleen.
Ja sitten takaisin itse asiaan.
Taka-akselin uudet kiinnitykset voi tehdä huonosti. Siirretyn paloseinän voi tehdä huonosti. Pulttijaon voi tehdä huonosti. Luukunkiinnitykset voi tehdä huonosti. Penkin kiinnitykset voi tehdä huonosti. Lattiat voi tehdä huonosti.
Kaikki lopulta kuitenkin riippuu siitä miten asiat tehdään, viitsitäänkö vähääkään vaivata ajatusta sille mikä on toimivaa ja mikä ei. Jotain yksilönvastuuta pitää olla, täähän menee ihan valtion hommiks kun kielletään kaikki ihan varmuuden vuoks jos nyt vaikka sattuis sattumaan niin että jotain sattuu.
ps. tekipäs hyvää vähän avautua! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|