Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
JKA
Liittynyt: 17 Tam 2008 Viestejä: 2
|
Lähetetty: 19.09.2009 19:22 Viestin aihe: FORD/SAAB |
|
|
Mhkä momenttiin laitetaan saabin veivit fordin kampuraan? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Niina Lähteenmäki
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 143
|
Lähetetty: 19.09.2009 20:58 Viestin aihe: |
|
|
Tässä tulee naisen VARMA TIETO 45 - 50 Nm _________________ Team Perat
Niillä mennään mihin ranteet riittää... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mikko Matilainen
Liittynyt: 01 Lok 2008 Viestejä: 34 Paikkakunta: Merikarvia
|
Lähetetty: 19.09.2009 21:57 Viestin aihe: |
|
|
5 kiloo ja ruuvilukite... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jarno Laukkanen
Liittynyt: 24 Jou 2011 Viestejä: 2
|
Lähetetty: 01.01.2012 23:10 Viestin aihe: |
|
|
Moro,
Aloittelija olen tällä alalla ja lueskellut täältä vinkkejä. Minkälaiset Saabin veivit tuohoin yhdistelmään käy tai käytetään. Kiitoksia paljon vastauksesta !
-Jarno- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sami kleemola
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 161
|
Lähetetty: 03.01.2012 11:39 Viestin aihe: |
|
|
ARWIDSONILTA
Saab
90/99/900 2.0/2.0i 1981-91
99 1981-84
90 1984-87
900 1981-91
4-syl. 1985 ksm. 73/87 kW 100/118 hv
B201,H-kaasutin- ja suihkutusmoottorit
halk. x isk.pit. 90x78
puristussuhde 9,5:1
Tuotenimike Tuotenumero Mitat
mäntä 01-47940 90x40-0,4x68(25)
rengastus 1-1,75 1-2 1-4
rengassarja 03-3470NF
männäntappi 24x73
tapinhela 10-9620 24x27x25,5
kiertok. laakeri 06-1191G 51,990/52,000(56,00/56,02)
kkl 54NM
Saab
900 2.0 Turbo 1982-91
900 Turbo 1982-91
4-syl. 1985 ksm. 107 kW/145 hv
B201-turbomoottori
halk. x isk.pit. 90x78
puristussuhde 8,5:1
Tuotenimike Tuotenumero Mitat
mäntä 01-47939 90x40-2,65x75(25)
rengastus 1-1,75 1-2 1-4
rengassarja 03-3470NF
männäntappi 24x73
tapinhela 10-9620 24x27x25,5
kiertok. laakeri 06-1191G 51,990/52,000(56,00/56,02)
Tuossa Turbossa taitaa olla samanmittanen kanki kun männän kolo on eri.
Molemmat B201 kone mallia.
Fodin sivuilta tekstiä
Semmonen budjetti takomäntä sarja on porauttaa ohc mieluiten 205 lohko sierrasta mahlen 92mm matalille takomännille 35mm(alunperin vw kupla) ja laittaa niiden kans saabin H moottorista kiertokanget.
Kiertokangen laakerit saabista ja sopiva hela yläpäähän K.RAAK ESIM. niin sopii ja kampikulma paranee. Vakiomännän kans kanget ei sovi.
Kanget oikein päin ja männät väärin päin, männissä oleva nuoli vauhtipyörään päin! itsellä huono kokemusta ku nuolet laittanut jakopäähän päin!
kuplassa männät laitetaan vauhtipyörään päin... ja saahan sen mittaamalla männäntapistakin ettei ole keskellä ja se "vahvempi" puoli tulee siis sinne päin kun mäntä nousee ylös, eli siis vahvempi kuskin puolelle! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jarno Laukkanen
Liittynyt: 24 Jou 2011 Viestejä: 2
|
Lähetetty: 03.01.2012 21:49 Viestin aihe: |
|
|
Kiitos kattavasta tietopaketista ! Hyvä saada tällainen tieto niin ei tosiaan tarvii opetella kaikkee kantapään kautta. Hyvää vuoden alkua sinne ! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|