Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Sanna Simontaival
Liittynyt: 22 Lok 2011 Viestejä: 67 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 24.10.2011 13:22 Viestin aihe: uteliaisuus heräsi |
|
|
mitä muutoksia rakkahat kanssa harrastajat sääntöihin/ kilpailuihin haluisitte??
itse haluisin aidon jokkis hengen takasin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kari Mäkiranta
Liittynyt: 17 Elo 2011 Viestejä: 53
|
Lähetetty: 24.10.2011 14:03 Viestin aihe: Re: uteliaisuus heräsi |
|
|
Rinsessa81 kirjoitti: | mitä muutoksia rakkahat kanssa harrastajat sääntöihin/ kilpailuihin haluisitte??
itse haluisin aidon jokkis hengen takasin |
Tuota kun ei säännöillä voida palauttaa ja vaarana voisi olla syytösiä suuntaan tai toiseen.
Näinhän se on ollut näkyvissä kun tulkitsee aikaisempia parannuksia tai huojennuksia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sanna Simontaival
Liittynyt: 22 Lok 2011 Viestejä: 67 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 24.10.2011 18:07 Viestin aihe: |
|
|
juu eihän tuota säännöillä saakkaan...
aloitukseni koskin lähinnä lajin aktiivisia harrastajia, joilla varmasti on mielipiteitä mihin sääntöihin pitteis tehdä muutoksia tai viilata niitä harrastaja ystävällisemmäks... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jamo
Liittynyt: 25 Tam 2008 Viestejä: 91 Paikkakunta: Kuopio
|
Lähetetty: 24.10.2011 19:19 Viestin aihe: |
|
|
Minä haluaisin ostotarjouksiin B-systeemin takaisin . Olisi harrastajalla hieman parempi mahdollisuus saada auto tarjouksella edes joskus , millä osallistua kisaan . Tämä voisi johtaa jopa siihen , et kisoissa olis enempi ajajia ! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Matti Karppinen
Liittynyt: 02 Maa 2009 Viestejä: 93
|
Lähetetty: 25.10.2011 21:26 Viestin aihe: |
|
|
Jamo kirjoitti: | Minä haluaisin ostotarjouksiin B-systeemin takaisin . Olisi harrastajalla hieman parempi mahdollisuus saada auto tarjouksella edes joskus , millä osallistua kisaan . Tämä voisi johtaa jopa siihen , et kisoissa olis enempi ajajia ! |
Olet muuten oikeassa, tuo voisi kovastikin tervehdyttää lajia. Kannattaa ainakin kokeilla.
Oikeasti en tiedä mikä sääntömuutos riittäisi kaikille. Voisihan sitä kyselyn pitää ja kysyä kaikilta foorumilla riiteleviltä, minä mukaanlukien että millainen on oikea jokkis
Saataisiin tosi kattava otanta, jopa yli kymmenen harrastajan mielipide.
Eihän kenestäkään tunnu siltä että pieni joukko puolella ja toisella käyttää ääntä ja antaa itsestään tuhansien ihmisten mielipiteen esiintuojan kuvan.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mikko Sippala
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 56 Paikkakunta: Raahe
|
Lähetetty: 02.11.2011 12:56 Viestin aihe: |
|
|
Onko tuo B-menettely ollut koskaan käytössä "isoissa" kisoissa? Kyläkilpailuissa tuonkin käyttö toisi kyllä mukavaa vaihtelua ainakin, mutta miten toimii kisoissa, joissa normaalisti tehdään vaikkapa 1000 tarjousta? Koska käsittääkseni silloin nostetaan saavista joka-ikinen arpalipuke yksitellen ja ostotarjouksen tehnyt voi siinä tilanteessa päättää ostaako auton vai ei.
Pidetäänkö välillä huutoäänestys, haluaako vielä joku ostaa autoa ja jos ei, niin arvonta lopetetaan (miten varmistetaan?). Mutta jos vaikkapa kaksi haluaa, niin sitten nostellaan pahimmassa tapauksessa loput vaikkapa 700 arpaa, jotta tiedetään kumman arpa on ensimmäinen. Ja siihen saakka myös kukaan kilpailija ei voi autoaan lastata...
Vielä joitain ajatuksia...
B-menettyn kanssa jää se ostotarjousten käsittelyaika ennen arvontaa lyhyeksi, ja autoja voidaan alkaa arpoa periaatteessa heti, kun ostotarjousjonot on tyhjentyneet.
Luulisi, että tuo B-menettely lyhentäisi jonojakin. Voi tehdä sen lapun aikaisemmin ja pitää useampaa autoa kiikarissa ja jättää sitten ostamatta, jos mieluiset ehti mennä.
Vähenisikö suojien teko kun varmaan jokainen jonka lappu ekana nousisi, ostaisi sen helmen pois (pl. ne jotka tekee suojan eikä autorahaa ole mukana). Esim jos A-menettelyssä 1000 tehdystä ostotarjouksesta on voittaja-autolle 100 tarjousta (sis. 5 suojaa), on 5% mahdollisuus pitää auto, mutta B-menettelyssä on kaikki 1000 ostotarjousta arvonnassa mukana.
Puolensa on ja heikkoutensa molemmissa menettelyissä... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 02.11.2011 13:34 Viestin aihe: |
|
|
B-menettelyä voisi koittaa ottaa käyttöön kokeilulkilpailu statuksen alla.
Eli se status täytyy hakea erikseen, ja mikään ei takaa veilä että sen saa.
B-menettelyssä kai olisi tarkoitus tehdä tarjouksia yksi per ukko?
Tämä 2012 voimassa oleva tarjoussääntö lisää kilpailijoita joihinkin kilpailuihin, ja tietenkin tarjouksiakin.
Saattaapi käydän niinkin että SM-kisojen, yleisen, ilmoittautuneiden joukko ylittää jopa neljän sadan kuljettajan haamurajan. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Antti Salmi
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 361 Paikkakunta: Keskeinen Suomi
|
Lähetetty: 02.11.2011 13:39 Viestin aihe: |
|
|
emppu kirjoitti: | B-menettelyssä kai olisi tarkoitus tehdä tarjouksia yksi per ukko? |
Ei ku kaikki viisi =) Lottovoittaja voisi ostaa kisan 5 kovinta autoa ja tehdä tilin =) <- = Kevennys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 02.11.2011 14:48 Viestin aihe: |
|
|
Mese kirjoitti: | emppu kirjoitti: | B-menettelyssä kai olisi tarkoitus tehdä tarjouksia yksi per ukko? |
Ei ku kaikki viisi =) Lottovoittaja voisi ostaa kisan 5 kovinta autoa ja tehdä tilin =) <- = Kevennys |
Voihan se tehdä niin nytkin <- vielä keveämmin _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pive
Liittynyt: 22 Tam 2008 Viestejä: 236 Paikkakunta: Juuka
|
Lähetetty: 02.11.2011 16:10 Viestin aihe: |
|
|
msippala kirjoitti: | Onko tuo B-menettely ollut koskaan käytössä "isoissa" kisoissa? Kyläkilpailuissa tuonkin käyttö toisi kyllä mukavaa vaihtelua ainakin, mutta miten toimii kisoissa, joissa normaalisti tehdään vaikkapa 1000 tarjousta? Koska käsittääkseni silloin nostetaan saavista joka-ikinen arpalipuke yksitellen ja ostotarjouksen tehnyt voi siinä tilanteessa päättää ostaako auton vai ei.
Pidetäänkö välillä huutoäänestys, haluaako vielä joku ostaa autoa ja jos ei, niin arvonta lopetetaan (miten varmistetaan?). Mutta jos vaikkapa kaksi haluaa, niin sitten nostellaan pahimmassa tapauksessa loput vaikkapa 700 arpaa, jotta tiedetään kumman arpa on ensimmäinen. Ja siihen saakka myös kukaan kilpailija ei voi autoaan lastata...
Vielä joitain ajatuksia...
B-menettyn kanssa jää se ostotarjousten käsittelyaika ennen arvontaa lyhyeksi, ja autoja voidaan alkaa arpoa periaatteessa heti, kun ostotarjousjonot on tyhjentyneet.
Luulisi, että tuo B-menettely lyhentäisi jonojakin. Voi tehdä sen lapun aikaisemmin ja pitää useampaa autoa kiikarissa ja jättää sitten ostamatta, jos mieluiset ehti mennä.
Vähenisikö suojien teko kun varmaan jokainen jonka lappu ekana nousisi, ostaisi sen helmen pois (pl. ne jotka tekee suojan eikä autorahaa ole mukana). Esim jos A-menettelyssä 1000 tehdystä ostotarjouksesta on voittaja-autolle 100 tarjousta (sis. 5 suojaa), on 5% mahdollisuus pitää auto, mutta B-menettelyssä on kaikki 1000 ostotarjousta arvonnassa mukana.
Puolensa on ja heikkoutensa molemmissa menettelyissä... |
En tiedä olenko ihan kuutamolla tämän(kin) asian suhteen mutta eikös tuo nimenomainen menettely ollut joskus käytössä kaksipäiväisissä kisoissa lauantaina.Jopa jossain SM:ssä?Muistelen joskus lukeneeni,että ei ollut oikein toimiva systeemi suurissa tarjousmäärissä.Toki tämä mielikuva tästä asiasta on voinut muodostua ihan minun omassa päässä
Huonoa tuossa B-menettelyssä olisi ollut omalla kohdalla se että omaa romua ei pääse periaatteessa lastaamaan ennen kuin kaikki laput on käyty läpi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|