Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2064 Paikkakunta: Lahti
|
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Arto Niskanen
Liittynyt: 23 Maa 2008 Viestejä: 27 Paikkakunta: Espoo/Iisalmi
|
Lähetetty: 09.11.2011 22:29 Viestin aihe: |
|
|
Tämähän tuli sopivasti kun ylikovaa.comin blogissa samaista asiaa raavitaan HANS-testitulosten muodossa.
Ylikovaa.com _________________ YLIKOVAA.com |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Miitri Ketonen
Liittynyt: 17 Tam 2008 Viestejä: 110 Paikkakunta: Lieto
|
Lähetetty: 12.11.2011 11:44 Viestin aihe: |
|
|
En edelleenkää väheksy HANSsin hyötyä tms. Nyt heräsikin kysymys missä on tulokset joissa on vertailtu törmäystä HANS vs. tavallinen niskatuki? Eihän me ajeta kilpaa ilman niskatukea? Kuvista päätellen vertailussa oli HANS vs. ilman mitään niskatukea?
Onhan se itsestään selvää että tuloksissa saadaan suuret voima ja kiihtyvyys erot kun testissä on HANS ja ei mitään tukea. Mielenkiinnosta olisi hyvä nähdä kuinka suuret erot on HANS vs. Tavallinen niskatuki. Tämähän on se tieto mitä kilpailijat haluaa. _________________ http://www.mms-racing.fi
Viimeinen muokkaaja, Miitri Ketonen pvm 14.11.2011 23:16, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Kari Mäkiranta
Liittynyt: 17 Elo 2011 Viestejä: 53
|
Lähetetty: 12.11.2011 18:34 Viestin aihe: |
|
|
Oli sitten käytössä nykyinen niskatuki tai ei tukea ollenkaan niin siitä ei pääse mihinkään,
etteikö Hans ole se joka noita vammautumisia ainoana tukena parhaiten suojelee.
Testituloksia tai ei niin sellaiset tietämäni kuskit jotka kaadon tai pyörimisen Hanssin kanssa ovat kokeneen,
sanovat, että ei olisi niskat ja paikat tällaisesse kunnossa jos tuota HANSSIA ei olisi ollut.
Kaikki hanssin kanssa kaadon kokeneet ovat puhuneet siis Hanssin puolesta,
kallishan se on mutta mikäpä ei harrstuksissa maksaisi.
Sillon kun on turvallisuudesta kysymys ja vammautumisien ennalta ehkäisemisestä,
suosittelen kokemuksista kuulleena HANS tukea vaikka sille hintaa tuleekin, mielummin kahdella jalalla kuin kahdella pyörällä. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
pive
Liittynyt: 22 Tam 2008 Viestejä: 236 Paikkakunta: Juuka
|
Lähetetty: 12.11.2011 19:18 Viestin aihe: |
|
|
Toimitsija kirjoitti: | Oli sitten käytössä nykyinen niskatuki tai ei tukea ollenkaan niin siitä ei pääse mihinkään,
etteikö Hans ole se joka noita vammautumisia ainoana tukena parhaiten suojelee.
Testituloksia tai ei niin sellaiset tietämäni kuskit jotka kaadon tai pyörimisen Hanssin kanssa ovat kokeneen,
sanovat, että ei olisi niskat ja paikat tällaisesse kunnossa jos tuota HANSSIA ei olisi ollut.
Kaikki hanssin kanssa kaadon kokeneet ovat puhuneet siis Hanssin puolesta,
kallishan se on mutta mikäpä ei harrstuksissa maksaisi.
Sillon kun on turvallisuudesta kysymys ja vammautumisien ennalta ehkäisemisestä,
suosittelen kokemuksista kuulleena HANS tukea vaikka sille hintaa tuleekin, mielummin kahdella jalalla kuin kahdella pyörällä. |
Joko sinulla on hans tuki käytössä jokkiksessa? |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Kari Mäkiranta
Liittynyt: 17 Elo 2011 Viestejä: 53
|
Lähetetty: 13.11.2011 08:28 Viestin aihe: |
|
|
pive kirjoitti: |
Joko sinulla on hans tuki käytössä jokkiksessa? |
Eihän sitä tarvita muuta kuin JM- SM kisoissa, niskatuella mennään nascar verkon kanssa kansallisissa kisoissa.
Nuo jotka sitä Hanssia tulee tarvitsemaan niin eivät päästele suuriakaan ääniä Hans tukea vastaan.
Kai ne on ymmärtäneet, että sillä on vaikutusta turvallisuuteen tai rahasiat sitten ovat kunnossa.
Enhän minäkään ole puoltanut Hanssia jokkikseen vaan olen esittänyt mielipiteeni sen vaikutuksesta vammautumiseen.
Hans nyt kuitenkin taitaa olla kiistatta niskatukea parempi vaihtoehto ehkäisemään vammoja niskaan, kaulan ja selän seuduille. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 443 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 13.11.2011 10:50 Viestin aihe: |
|
|
Et vastannut kysymykseen:
Joko sinulla Kari Mäkiranta on Hans-tuki käytössä jokkiksessa?
Jos samalla autolla samassa kisassa ajaa 3 kuljettajaa jotka ovat eri kokoisia niin miten kauan aikaa vie turvavarusteiden?? säätäminen jokaiselle kuljettajalle erikseen?
Vieläkö AKK:n ? säännöissä on tämä yksityiskohta:
allekirjoituksellani varmistan sen että osallistun kilpailuun omalla vastuullani.
Tietääkö esim. AKK:n Hallituksen jäsenet ja tämän sivuston lukijat mitä se tarkoittaa
Ps. videolla näkyvä Porsche numero 21
mikähän oli tuollaisen volttisarjan lopullisena aiheuttajana? |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Kari Mäkiranta
Liittynyt: 17 Elo 2011 Viestejä: 53
|
Lähetetty: 13.11.2011 11:13 Viestin aihe: |
|
|
Juha Hytönen kirjoitti: | Et vastannut kysymykseen:
Joko sinulla Kari Mäkiranta on Hans-tuki käytössä jokkiksessa?
|
Ei ole hanssia, eikä tule kun ei tarvita.
Lakkaa nyt jo esittämästä nimellisiä kysymyksiä.
Tuo sun esiintymisesi menee jo trollauksen puolelle, lopeta se.
Minäkin otin kantaa vaan tuohon hanssiin omalla mielipiteelläni siitä onko se tarpeellinen turvavaruste. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
pive
Liittynyt: 22 Tam 2008 Viestejä: 236 Paikkakunta: Juuka
|
Lähetetty: 13.11.2011 11:43 Viestin aihe: |
|
|
Sen verran voisin palata tuohon Karin aiempaan vastaukseen.Ei kai nykysäänöissä ole enää mainintaa että hanssi pitäisi olla SM:ssä.Eikös se juurikin poistunut säännöistä? |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
marko räty
Liittynyt: 12 Lok 2008 Viestejä: 11 Paikkakunta: Riihimäki
|
Lähetetty: 13.11.2011 12:37 Viestin aihe: |
|
|
Ei niiden varusteiden säätäminen vie yhtään enempää aikaa kuin ennenkään. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Kari Mäkiranta
Liittynyt: 17 Elo 2011 Viestejä: 53
|
Lähetetty: 13.11.2011 16:25 Viestin aihe: |
|
|
pive kirjoitti: | Sen verran voisin palata tuohon Karin aiempaan vastaukseen.Ei kai nykysäänöissä ole enää mainintaa että hanssi pitäisi olla SM:ssä.Eikös se juurikin poistunut säännöistä? |
Olet aivan oikeassa, siitähän tuli pelkkä suositus. Anteeksi väärä ilmaisu.
Muiden nopeuslajien kohdallahan tuo Hans pakko jäi kaikissa mahdollisissa luokissa voimaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 443 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 13.11.2011 20:50 Viestin aihe: |
|
|
Mikähän sen numero 21 Porschen volttisarjan loppujen lopuksi aiheutti
Milläs Räty perustelee että oikeaoppinen säätäminen ei vie enempää aikaa kuin ilman Hans järjestelmää? |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Markku Keskikallio
Liittynyt: 24 Tam 2010 Viestejä: 40
|
Lähetetty: 13.11.2011 22:11 Viestin aihe: |
|
|
Toimitsija kirjoitti: | pive kirjoitti: | Sen verran voisin palata tuohon Karin aiempaan vastaukseen.Ei kai nykysäänöissä ole enää mainintaa että hanssi pitäisi olla SM:ssä.Eikös se juurikin poistunut säännöistä? |
Olet aivan oikeassa, siitähän tuli pelkkä suositus. Anteeksi väärä ilmaisu.
Muiden nopeuslajien kohdallahan tuo Hans pakko jäi kaikissa mahdollisissa luokissa voimaan. |
Jos endurance lasketaan nopeuslajiksi niin sielä ei ole hans pakkoa,mutta ei sielä ole kyllä niskatukiakaan pakko käyttää,ei edes suositella,mutta kovasti olis pitänyt vaan hanssia ensi vuonna laittaa,jos löydätte säännöistä muuta niin perun sanani. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
marko räty
Liittynyt: 12 Lok 2008 Viestejä: 11 Paikkakunta: Riihimäki
|
Lähetetty: 14.11.2011 06:19 Viestin aihe: |
|
|
Itsellä hanssi ollut jo vuoden käytössä,ja jos autolla on ajanut joku muu niin vöiden pituuta muutettu samanlailla kuin ennenkin.
Voisitko Juha kertoa mikä on oikeaoppinen tapa säätää jos en vaikka,ja muutkin sen oppisivat. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Mikko Sippala
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 56 Paikkakunta: Raahe
|
Lähetetty: 14.11.2011 11:27 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Onhan se itsestään selvää että tuloksissa saadaan suuret voima ja kiihtyvyys erot kun testissä on HANS ja ei mitään tukea. Mielenkiinnosta oli hyvä nähdä kuinka suuret erot on HANS vs. Tavallinen niskatuki. |
Näin maalaisjärjellä ajatellen ja ottamatta kantaa tukien tarpeellisuuteen, HANS-tuen uskoisin pienentävän niskaan kohdistuvia voimia yleensäkin, koska ainakin osa voimista kohdistuu tuen kautta turvavöihin.
Tavallinen niskatuki taas vain muuttaa niskaan kohdistuvien voimien suuntaa, eli estää niskaa taipumasta ylenmäärin. Tuo taipumisen esto tapahtuukin sitten niskaa venyttäen, näin karkeasti ajatellen..
Jos tuo mun päättely ei pidä paikkaansa ollenkaan, niin olkoon vaikka keskustelun pohjaksi... |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|