Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Timo Liikala
Liittynyt: 18 Syy 2008 Viestejä: 49 Paikkakunta: Alajärvi
|
Lähetetty: 28.03.2012 19:12 Viestin aihe: UUSIko Rengassääntö? |
|
|
Alotan lainauksella Jokkisnettiin tulleella myynti-ilmoituksella:
Tulossa tällä viikolla! AVON-Kilparenkaat! Asfalttikunkku lähestyy! Tilaa renkaat ajoissa ja varmista pito vuoden ensimmäiseen asfalttikilpailuun!
Yhden rengassodan käyneenä ja sen "hävinneenä", olen kiinnostunut saamaan Teiltä, kuljettajat, tietoa mitä Te tiedätte Kemoraa ajatellen voimassa olevasta rengassäännöstä - MITKÄ KILPARENKAAT ovat tulleet nyt säännön puolesta hyväksytyiksi? Viittaan Jokkisnetin myynti-ilmoitukseen, ja ilmoituksen jättänyt myyjä VOISI KERTOA HYVÄKSYTYISTÄ AVONEISTA tarkemmat tekniset tiedot?
Mitä mieltä olette esim. YOKOHAMA AD08 ADVAN NEOVA -renkaasta, näyttäiskö jokkisrenkaalta? Ja tuntuisko säännönmukaiselta(sama löytyy myöskin Track Day-puolelta).
Tämä hyväksytyt renkaat-osio olis nyt hyvä käydä läpi ENNEN KUIN KOVIN MONI TILAA SELLAISIA RENKAITA, JOTKA AKK:N TAHOLTA VOIDAAN KIELTÄÄ PÄIVÄÄ ENNEN KEMORAN KISAA.
Toivon, että pääkatsastaja ja Iltasen Mika(lajiryhmästä) ainakin kommentoisivat tätä rengasasiaa.
Ottakaa osaa keskusteluun!
Viimeinen muokkaaja, Timo Liikala pvm 28.03.2012 19:38, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Racing-shop
Liittynyt: 17 Maa 2012 Viestejä: 17 Paikkakunta: jyväskylä
|
Lähetetty: 28.03.2012 19:24 Viestin aihe: |
|
|
Eli ei ole virallisesti kilparengas vaan AVON ZZ3
ZZ3 on:
Erittäin suorituskykyinen rengas
Erinomainen pito vesikelillä
Loistava ohjautuvuus kuivalla
Kolhiintumista ehkäisevä vannesuoja
Kyseinen rengas on jokkissääntöjen mukainen, ja ei ole tehty kilpailuseoksesta mutta pyörä antaa loistavan pidon. Eli loistava vaihtoehto asfalttirenkaaksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Mika Lähteenmäki
Liittynyt: 29 Tam 2008 Viestejä: 163 Paikkakunta: Humppila/Säkylän UA
|
Lähetetty: 28.03.2012 19:55 Viestin aihe: |
|
|
Ajo-ominaisuudet ovat hyvät, ja Avon ZZ3 tarttuu tiehen kuin liima, vaikka tämä rengas voi joskus olla hieman kova sateella ja kylmässä.
Eikös Kemora yleensä ole aika kylmä,ja joskus saattaa sataakkin.... |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Racing-shop
Liittynyt: 17 Maa 2012 Viestejä: 17 Paikkakunta: jyväskylä
|
Lähetetty: 28.03.2012 20:04 Viestin aihe: |
|
|
Tulossa myös TIGAR HITRIS renkaat joka toimii loistavasti kemorassa myös. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 255 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 28.03.2012 20:56 Viestin aihe: |
|
|
Lajiryhmän kokouksessa ei näköjään taidettu renkaista keskustellu, ei ainakaan virallisesti kun ei pöytäkirjamerkintää ole tehty:
http://www.autourheilu.fi/33260.aspx
Ehkä seuraavassa kokouksessa joka on 25.5 ??? |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Racing-shop
Liittynyt: 17 Maa 2012 Viestejä: 17 Paikkakunta: jyväskylä
|
Lähetetty: 29.03.2012 13:33 Viestin aihe: |
|
|
ZZ3 on laillinen on laillinen jokkispyörä vaikka asian pyörittelisi mitenpäin tahansa. Asia on tarkastettu Jokkiksen lajipäälliköltä ja kemoran katsastuspäälliköltä. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Sittana
Liittynyt: 04 Jou 2008 Viestejä: 168
|
Lähetetty: 29.03.2012 13:50 Viestin aihe: |
|
|
Ja onhan tuota pyörää näkynyt jokkiksessa jo aiemminkin. Ihme haloo taas.. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Racing-shop
Liittynyt: 17 Maa 2012 Viestejä: 17 Paikkakunta: jyväskylä
|
Lähetetty: 29.03.2012 13:53 Viestin aihe: |
|
|
Ehkä omaa vikaa kun kirjoitin KILPARENGAS vaikka kyseessä on SIVIILIRENGAS lähinnä tarkoitus oli korostaa renkaan hyviä ominaisuuksia! |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Timo Liikala
Liittynyt: 18 Syy 2008 Viestejä: 49 Paikkakunta: Alajärvi
|
Lähetetty: 29.03.2012 15:12 Viestin aihe: |
|
|
Racing- shop/Niemiselle tiedoksi, käytin tähän kuumana käyvään rengaskeskusteluun VAIN AASINSILTANA ilmoitustasi, anteeksi.(No saitpahan hiukan lisähuomiotakin)
Pääasia on, että"nykysäännöillä" hyväksyttyjä renkaita merkintöjen puolesta saattaa löytyä jopa seuraavista:
* Kumho Ecsta
* Hankook Ventus RS-2 212
* Yokohama Advan Neova
* Yokohama AO48 Advan
* Toyo R 888
* jne...
Nyt kun profiilia laskettiin niin tämän tyyppiset renkaat näyttäisi tulevan mahdollisiksi/sama parin vuoden takainen "rengaspolemiikki" on taas käsillä. --lisää nopeutta- ja ... huh, huh.
Pikaista tiedotetta odotellen ja mämmiä syöden... |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Juho Ketonen
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 70
|
Lähetetty: 29.03.2012 15:27 Viestin aihe: |
|
|
Kesäkauden rengassääntö
Hyväksyttyjä renkaita ovat tieliikennekäyttöön tarkoitetut yleisesti myynnissä olevat E-hyväksytyt hienokuvioiset renkaat sekä liiton hyväksymä Ässä Renkaiden valmistama Pilot merkkinen pinnoitettu uusiorengas, jossa on merkintä Jokkis. Muiden pinnoitettujen sekä
jälkikuvioitujen renkaiden käyttö on kielletty, samoin renkaan pinnan muotoilu tai jälkikäsittely.Renkaan enimmäisleveys on 185 mm. Kardaani-/ etuvetoisten autojen rengasleveys on vapaa. Renkaan profiilisuhde on minimi 50.C-renkaat sekä RF merkinnällä varustetut renkaat
on sallittu vain kardaaniautoissa. M+S, MS, M/S tai vastaavin merkinnöin (myös kuvallisin) varustetut renkaat ovat kielletty, poislukien M+S (North America only) -merkinnällä varustetut renkaat. Kilpailu- tai ratakäyttöön tarkoitetut renkaat (track tyres, race/racing tyres, street race tyres, slick tyres, No highway use, sport tms.) ovat kiellettyjä.
Jos tuohon sääntöön nyt katsotaan esim tuota Toyon R 888 niin aivan varmasti renkaasta löytyy joku edellä mainituista track tyres/racing tyres yms. merkinnöistä..... http://toyotires.com/tire/pattern/proxes-r888-high-performance-competition-tires
Minusta tämä on selkeää vai eikö? ![Razz](images/smiles/icon_razz.gif) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Marko Kokko
Liittynyt: 20 Tam 2008 Viestejä: 23 Paikkakunta: Alajärvi
|
Lähetetty: 29.03.2012 16:15 Viestin aihe: |
|
|
Sehän tässä onkin kun noista ns. "semi-slicks/track day" renkaista kylläkin löytyy E ja Dot merkinnät eli ovat täysin katukäyttöön kelpaavia mutta niissä ei lue mitään noista säännöissä mainituista kielletyistä teksteistä.
Lähetin AKK:lle vuodenvaihteessa listan muutamista rengasmerkeistä/malleista pyytäen vastausta onko sallittu jokkiksessa, mutta selkeää vastausta ei tullut muuta kun eräältä lajiryhmän jäseneltä mielipide että kaikki E- ja Dot merkityt pitäisi kelvata.
Parastahan olisi että ajettaisiin "normaaleilla" katurenkailla mutta mihin se raja vedetään että milloin rengas on ratakäyttöön tarkoitettu?
Esim. tuo Yokohaman Advan Neova AD08 alkaa olla jo siinä rajoilla että mihin kategoriaan se kuuluu.
Joissain ihan tavallisissakin renkaissa on mallimerkinnässä sana "sport" esim. Vredestein Sportrac tai Uniroyal Rain Sport, sääntöä voisi tulkita myös niin että em. renkailla ei saa jokkista ajaa?
Avon ZZ3 on täysin sääntöjen mukainen, siitä ei ole epäselvyyttä. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2064 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 29.03.2012 17:14 Viestin aihe: |
|
|
Aika vaikea yksinkertaisesti määrittää ”asiaankuuluvat” renkaat, siis lajiin kuuluvat.
Olisiko siitä apua jos määrättäisiin jo säännössä olevan tekstien lisäksi että renkaassa pitää olla vähintään kaksi pitkittäisuraa koko renkaan pintakuviolla ja koko kulutuspinnalla. Mikä tämän uran leveys olisi, ehkä vähintään 2-3mm.
Kun katselee kesärenkaita siviilipirsseissä, on niissä pääsääntöisesti nuo urat.
Tai sitten mennään näillä säännöillä ja piste. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Viimeinen muokkaaja, emppu tuominen pvm 29.03.2012 19:11, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Pentti Ohranen
Liittynyt: 20 Tam 2009 Viestejä: 44
|
Lähetetty: 29.03.2012 17:27 Viestin aihe: |
|
|
Miksi ei voitas mennä yhteen hyväksyttyyn renkaaseen,se tois selvät säännöt ja kustannussäästöt sekä vauhtia pois ku mentäs tarpeeks kapeeseen ja korkeeseen renkaaseen. Toivoo persaukinen harrastaja |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2064 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 29.03.2012 19:08 Viestin aihe: |
|
|
PJO kirjoitti: | Miksi ei voitas mennä yhteen hyväksyttyyn renkaaseen |
Tuotakin sinänsä hyvää sääntöä on aikoinaan harkittu. Kaatunut kaiketi siihen tosiasiaan että kukaan valmistaja ei takaa renkaalleen jatkuvuutta, että joku kyseinen malli olisi vuotta kauempaa markkinoilla. Olisi siis vuosittainen ruljanssi hyväksyä renkaita, ja kohta niitäkin olisi lukematon määrä.
A-Kunkkuun ollaan rustaamassa lisämääräystä renkaista, kuten etusivu kertoo. Odotelkaamme sitä. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Jarno Virta
Liittynyt: 01 Mar 2010 Viestejä: 11
|
Lähetetty: 29.03.2012 19:17 Viestin aihe: |
|
|
Tuota zz3 saa myös 205/55 r 16, se lie nyt sallittu kun kokosääntö muuttu? |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|