Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
JJo
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 73
|
Lähetetty: 03.08.2010 13:43 Viestin aihe: |
|
|
Miten näissä jokkiksissa missä pääkaari on takasivulasin kohdalla on toteutettu sääntömääräystä jossa pääkaaret pitää tukea joko pultilla tai hitsaamalla OVIPILAREIHIN? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sittana
Liittynyt: 04 Jou 2008 Viestejä: 168
|
Lähetetty: 03.08.2010 15:18 Viestin aihe: |
|
|
JJo kirjoitti: | Miten näissä jokkiksissa missä pääkaari on takasivulasin kohdalla on toteutettu sääntömääräystä jossa pääkaaret pitää tukea joko pultilla tai hitsaamalla OVIPILAREIHIN? |
TURVAKEHIKKO on kiinnitettävä tuulilasin ja ovipilareiden ylä- ja alaosaan vähintään kahdeksan mm pulteilla tai hitsaamalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
aija huutoniemi
Liittynyt: 08 Maa 2008 Viestejä: 58
|
Lähetetty: 03.08.2010 23:03 Viestin aihe: |
|
|
meehän vähän lukee sääntökirjaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Asko Pursiainen
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 30 Paikkakunta: iisalmi
|
Lähetetty: 04.08.2010 06:35 Viestin aihe: |
|
|
yllä oleva kysyi sivulasin kohdalla olevaa turvakaarta ei ovipilarin kohdalla |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JJo
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 73
|
Lähetetty: 04.08.2010 09:26 Viestin aihe: |
|
|
Juu nämä autot missä kuski istuu miltei takapenkillä! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tuomas Salo
Liittynyt: 21 Tam 2008 Viestejä: 42 Paikkakunta: Nurmo
|
Lähetetty: 04.08.2010 09:52 Viestin aihe: |
|
|
röpö röpö kirjoitti: | yllä oleva kysyi sivulasin kohdalla olevaa turvakaarta ei ovipilarin kohdalla |
Pääkaarihan saa sijaita sivulasin kohdalla, eihän mikään sääntö sitä kiellä?
Säännöissä ei lue että Pääkaari pitäisi hitsata siihen ovipilariin, vaan että Turvakehikko on hitsattava ikkuna ja ovipilareihin. Eli sen voi hitsata vaikka oviputkesta siihen ovipilariin ja samoin katossa menevästä sivuputkesta. Toinen vaihtoehto on laittaa pitkät latat pääkaaren ja ovipilarin väliin. _________________ DoDiin, Ihana Tuote |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mikko Matilainen
Liittynyt: 01 Lok 2008 Viestejä: 34 Paikkakunta: Merikarvia
|
Lähetetty: 10.08.2010 03:48 Viestin aihe: |
|
|
Nokitan Jyrkiä...
Alastarolla aikalailla äskettäin meinattiin hylätä 6 autoa 7:stä ku oli kuskin ovi "kevennety"...
Olisko tää kikkarapään erikoisin? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JUSA
Liittynyt: 18 Hel 2008 Viestejä: 96 Paikkakunta: Lappila
|
Lähetetty: 10.08.2010 08:43 Viestin aihe: |
|
|
Liima kirjoitti: | Jos katsastuksessa tulee korttimerkintä, niin kilpailijalla on oikeus pyytää katsastuspäällikköä näyttämään sääntökirjasta kohta johon merkintä perustuu. Itsellä on muutaman kerran ollut tulossa merkintä jota en ole käsittänyt ja joka kerta merkintä on jäänyt tekemättä. Tämä kuuluu normaaliin kilpailijan oikeusturvaan. |
Mitäpä jos nimeltämainitsemattomat herrat katsastuksessa sanovat että ei heidän tarvitse mitään näyttää että munhan ne säännöt pitäisi osata ulkoa että kyllä mäkin ne samat säännöt tiedän kun hekin. no kaksi kisaa kinattiin asiasta kunnes voitin lajipäällikön puhelulla... nämä kaikki asiat mitkä ei erikseen mainittu sääntökirjassa niin ovat täysin tulkinnallisia. En ymmärrä miksei säännöt ole samat kaikille sekä jokapuolella suomea... _________________ Toyotismia toisessa polvessa jo vuodesta -70 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
S.K.
Liittynyt: 28 Tam 2008 Viestejä: 40 Paikkakunta: Vähäkyrö
|
Lähetetty: 10.09.2010 09:12 Viestin aihe: |
|
|
Jari Saarion vastaus:
Lainaus: | Moi
Kyllä tuo asia löytyy sääntökirjasta kohdasta 253.8.3.2.6. Kannattaa lukea koko pykälä eikä vain alkuosaa. Siellä selvästi kerrotaan, että vähimmäiskiinnityksien lisäksi, voidaan kiinnityspisteitä lisätä, joten tuo korttimerkintä ei ole sääntöihin perustuva.
|
8.3.2.6 Turvakehikon kiinnitys korikehikkoon
Kehikko pitää kiinnittää vähintään seuraavista pisteistä:
- etukaaren kiinnitysjaloista;
- sivukaarien tai puolisivukaarien kustakin kiinnitysjalasta;
- pääkaaren kiinnitysjaloista
- akatukien alapäistä
Jotta turvakehikko saadaan tehokkaasti kiinnitetyksi korikehikkoon,
voidaan alkuperäistä vehoilua ja pehmusteita
muokata turvakehikon ympäriltä leikkaamalla tai
vääntämällä, mutta ei kuitenkaan kokonaan poistamalla
kyseistä osaa. Jos tarpeen, voidaan sulakerasia siirtää
pois turvakaarien asennuksen tieltä.
Kiinnityspisteet pää-, etu-, sivu- ja puolisivukaarille:
Kaarien lattiakiinnitystä varten tulee jokaisessa kaaren
alapään kiinnityspisteessä olla kiinnityslevy, jonka
minimipaksuus on 3 mm, muodostaen kiinnitysjalan.
Kaarien alapään kiinnitys korikehikkoon on tehtävä
vähintään kolmella pultilla. Kukin kiinnityskohta tulee
korissa vahvistaa vähintään 3 mm paksulla ja pinta-alaltaan
vähintään 120 cm2 teräksisellä vahvikelevyllä, joka
on hitsattu korikehikkoon. 1.1.2007 alkaen luokitelluissa
autoissa koriin hitsatun vahvikelevyn ja korikehikon kosketuspinnan
pitää olla 120 cm2.
Erilaiset vaihtoehdot ovat kuvissa 253-50 ... 253-56.
Kuvan 253-52 mukaista vahvikelevyä ei välttämättä tarvitse
hitsata koriin.
Kiinnitysjalan pulttien tulee olla vähintään M8 kokoa
ja lujuus vähintään 8.8 ISO normin mukaan. Muttereiden
tulee olla lukkomuttereita tai varustettu jousialuslevyillä.
Kahden pultin välinen kulma tulee olla vähintään
60 astetta.
Takatukien kiinnityspisteet:
Kiinnityskohdat tulee vahvistaa vähintään 60 cm2:n
kiinnityslevyillä muodostaen kiinnitysjalan. Se tulee
kiinnitää koriin vähintään kahdella M8 pultilla (kuva
253-57). Myös kuvan 253-58 mukainen yksipulttikiinnitys
hyväksytään edellyttäen, että käytetään riittävän
vahvaa rakennetta ja että pultille on hitsattu holkki
takatukeen.
Edellä olevat ovat vähimmäisvaatimukset. Lisäksi
voidaan tehdä lisäkiinnityksiä, kaarien kiinnitysjalat
saadaan hitsata korin vahvikelevyihin ja turvakehikko
(määritelmä kohdassa 253-8.3.1) voidaan hitsata korikehikkoon.
Erikoistapaus:
Jos auton korikehikko/alusta on muuta ainetta kuin
terästä, ei turvakehikkoa saa hitsata siihen. Tällöin vain
kiinnitysjalan kiinnittäminen korikehikkoon on sallittu |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vesa-Matti Junnila
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 61
|
Lähetetty: 10.09.2010 15:39 Viestin aihe: |
|
|
Erinomaisia korttimerkintöjä tms ryhmässä JM omalle tai muiden kohdalle sattunut:
Kuljettajan penkki ei ole palamatonta materiaalia (Laitilassa 2002)
Pääkaari ei ole vahvempaa materiaalia <vanhat ryhmäkaaret> (laitilassa 2002)
Turvavyöt eivät ole fia-hyväksytyt (laitilassa 2002)
Penkin kiinnitys "uusi sääntö"= ei saa olla koriin hitsattuja lappuja vaan sisäpuolisen lapun on oltava penkin jalan päällä (kokemäki 2005)
Penkin "uudensäännön" vahvikelappu ei saa olla yhtä suuri latta kuin vanhan säännön vaan oltava pienempi (kokemäki 2005) |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Petri Hyry
Liittynyt: 10 Elo 2010 Viestejä: 20
|
Lähetetty: 13.01.2011 21:56 Viestin aihe: |
|
|
Jos sääntökirjaa oikein tulkitsen niin kaarien kypärää lähellä oleva osa on pehmustettava FIA:n (8857-2001 Type A) pehmusteella joka maksaa 49€/91cm?
Liite. J kohta 8.3.5
Kelpaako rautakaupan harmaa putkieriste muualle?
Saako rattiakselin telineen hitsata kiinni etukaaren poikittaisputkeen? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jari Kaukola
Liittynyt: 24 Kes 2008 Viestejä: 103 Paikkakunta: Vaasa
|
Lähetetty: 14.01.2011 14:55 Viestin aihe: |
|
|
Meillä oli yhdessä kortissa aikanaan merkintä: "Navan suoja puutuu". _________________ Ainoa heikkouteni on ääretön nopeus... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Antti Salmi
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 361 Paikkakunta: Keskeinen Suomi
|
Lähetetty: 15.01.2011 13:11 Viestin aihe: |
|
|
Jarppe-78 kirjoitti: | Meillä oli yhdessä kortissa aikanaan merkintä: "Navan suoja puutuu". |
Kuljettajan vai auton ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|