Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Marko Rantanen
Liittynyt: 04 Hei 2009 Viestejä: 22
|
Lähetetty: 10.07.2010 19:33 Viestin aihe: Ostotarjous? |
|
|
En tiedä onko joku jo ehdottanut tälläistä sääntöä mutta katsotaan.
Eli kun saa auton jostain kilpailusta tulisi sen kyseisen ihmisen ilmoittautua esim. 2kk:den sisään johonkin kilpailuun kyseisellä autolla.
Koska minua henk. koht ...taa nämä "jopparit". Kun onni suosii saadaan auto 1150€:lla ja kohta se on myynniissä netissä ainakin 3000€:oon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jarnol
Liittynyt: 17 Tam 2008 Viestejä: 19
|
Lähetetty: 10.07.2010 21:39 Viestin aihe: |
|
|
2 kuukautta voi olla liian lyhyt aika, mutta onhan tästä täällä väännetty, mutta joku tällainen siihen pitäisi saada, että ostajat oikeasti ajaisivat näillä autoilla eikä vaan kävis kisoissa tilin perässä.
Toki varmaan kisajärjestäjätkin tätä vastaan, koska tarjousten määrähän putoaisi reilusti. On tää nykyään ihan älytöntä, kun nykyään on joka viikonloppu satoja tarjouksia näistä kotteroista. Kotteroiden varustelu toisaalta taas karannut aivan käsistä paitsi korien turvallisuuden osalta, joka tuntuu olevan se mistä säästetään. Mitä väliä sillä jos kaaret tulee läpi tai penkki ei pysy paikallaan tyyliin... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vwtyp1
Liittynyt: 26 Tam 2008 Viestejä: 96 Paikkakunta: Ep
|
Lähetetty: 10.07.2010 22:56 Viestin aihe: |
|
|
Siitä suuret tarjousmäärät autoa kohti johtuu kun auton hinta on liian alhainen nykypäivän rakennuskustannuksiin nähden.
Hinnan nosto suosisi hieman tekemään "uusia" koreja mukaan. Autoihin tehtäviä "satsauksia" tuo hinnan nosto ei juurikaan enää lisäisi koska niihin on tehty jo kaikki lähes tehtävissä oleva sääntöjen sisällä ja ne jotka satsaavat kalustoon paljon rahaa,laittavat siihen joka tapauksessa oli se hinta sitten mikä tahansa.
Ja toinen sääntö voisi olla se että ei aikarajaa,mutta autolla tulisi kilpailla sen henkilön joka autosta ostotarjouksen tekee ja auton saa,mutta silti samalla autolla saisi ajaa toinenkin kuski samassa kilpailussa eri luokassa.
Tulikohan sohaistua muurahaispesää
Nykyisetkin säännöt ovat ihan ok,enkä itse kaipaa sääntömuutoksia välttämättä mitenkään,tässä vain muutamia ajatuksia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Marko Rantanen
Liittynyt: 04 Hei 2009 Viestejä: 22
|
Lähetetty: 11.07.2010 16:45 Viestin aihe: |
|
|
Jotain tähän tyyliin kyllä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 254 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 11.07.2010 20:16 Viestin aihe: |
|
|
Ostotarjousoikeus vain kisaan oikeutetuille kuljettajille sekä ennakkoon nimetyille toimihenkilöille (joilta vaaditaan luonnollisesti toimitsijalisenssi)
Suojia omasta autosta kolme ja yksi tarjous ulkopuolisista.
Voisi alkaa olemaan innokkaita toimitsijoita.
sohitaan muurahaispesää lisää...
Tosiasia on että jotain on tehtävä älyttömille hinnoille kisan ulkopuolella ja mielettömille rahallisille panostuksille kisapeliin jonka todellinen hinta on 1150e.
Rokkirallissa homma toimii kun siellä on uudempia ja siistimpiä autoja mutta myyntihinta on halvempi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vwtyp1
Liittynyt: 26 Tam 2008 Viestejä: 96 Paikkakunta: Ep
|
Lähetetty: 11.07.2010 20:50 Viestin aihe: |
|
|
ILVES-Joe kirjoitti: | Ostotarjousoikeus vain kisaan oikeutetuille kuljettajille sekä ennakkoon nimetyille toimihenkilöille (joilta vaaditaan luonnollisesti toimitsijalisenssi)
Suojia omasta autosta kolme ja yksi tarjous ulkopuolisista.
Voisi alkaa olemaan innokkaita toimitsijoita.
sohitaan muurahaispesää lisää...
Tosiasia on että jotain on tehtävä älyttömille hinnoille kisan ulkopuolella ja mielettömille rahallisille panostuksille kisapeliin jonka todellinen hinta on 1150e.
Rokkirallissa homma toimii kun siellä on uudempia ja siistimpiä autoja mutta myyntihinta on halvempi. |
Tämä taas sotii lajin perusajatusta vastaan jos ostotarjousoikeus on vain kilpailijalla,tarjousoikeus pitää olla jokaiselle lisenssin ja ko. kriteerit täyttävälle kuten tälläkin hetkellä ja niin että kyseisen henkilö sitoutuu tarjousta tehdessään ITSE ajamaan ko.autolla,sillä lailla olisi reilu peli kaikkia kohtaan.
Montako Fiattia,sumppia tai hyvää kuplaa rakennat 1150€:lla/kpl
jos se mielestäsi on se auton "todellinen hinta" ???
Voihan ne ajaa sitten rokkirallia tai evk luokkaa jotka haluaa ajaa autolla jonka tekeminen maksaa vaan sen 1150€ kokonaisuudessan,mutta kilpa-autosta ei tällöin voida puhua, varsinkaan sellaisesta mikä kulkee tai millä voi menestyä JM:ssä yleisessä luokassa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Matti Karppinen
Liittynyt: 02 Maa 2009 Viestejä: 93
|
Lähetetty: 11.07.2010 22:14 Viestin aihe: |
|
|
Jokamiesluokka perustettiin aikojen alussa nimenomaan edulliseksi jokamiehen saavutettavissa olevaksi harrastukseksi.
Jos autojen hintaa nostetaan, niin luokan nimen voi muuttaa ihan joksikin muuksi.
Meillä nyt vaan on niitä ahneita, jotka tekevät tiliä kalliita autoja rakentamalla, ja on myös niitä jotka ovat valmiit maksamaan niistä pomppukepeistä mitä vain.
On livenny käsistä tämä touhu kokonaan, ei 20 vuotta sitten menny kuukauden palkka auton ostoon, niinkuin nykyään ja näitä väitetään vielä liian halvoiksi.
Vierasmoottorisääntö pois ja auton kisoista ostaneelle velvollisuus ajaa sillä tietyn ajan kuluessa, niin loppuu jobbareiden rikastuttaminen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mikko Matilainen
Liittynyt: 01 Lok 2008 Viestejä: 34 Paikkakunta: Merikarvia
|
Lähetetty: 12.07.2010 00:06 Viestin aihe: |
|
|
Marko Rantanen...
Ajtteles asiaa pikkasen toisin.... Kuinka monta huippu autoa mainaat saada vaikka 2 vuoden aikana jollet voi kaverilta lappua pyytää? Kuka haluaa koittaa autoa kaverin lapulla jos ei itte voi sillä ajaa??
Ehdotuksesi sitoo lapun tekijän ajamaan autolla jollaista ei edes halua...
Tällä tarkoitan kuskeja jotka ovat aina valmiita auttamaan kavereitaan auton ostossa ja ajavat muilla ku parhailla autoilla...
Sorruin TAAS auttamaan kavereita Sotkassa ja tekemään heille lappuja koska itse en milloinkaan osta kisoista autoa... Menis vaan hyvä auto hukkaan osaamattoman käsissä...
Ja sitäpaitsi oletko ajatellut asiaa että miten voit auton ostaa muualta ku kisoista jos autolla pitää ajaa tarjouksen tekijä ennen ku voi myydä tai luovuttaa sen toiselle???
Esimerkki: Herra X pyysi multa lappua SM-Voittaja autosta... En tehnyt... Olin jo luvannut lapun Herra Y:lle... Jos sun sääntö olis voimassa ni en tekis koskaan lappua kelleen...(En ole ikinä ajanu tuupparia ja nyt mun pitäis ajaa sillä Vammalassa ku on tullu mun lapulla)...
OOKOO... Auto tulee mun lapulla ja mun on ajettava sillä... Arvatkaas minkä näkönen se auto on ennen ekaa asvaaltti mutkaa...
Ei ainakaan semmonen ku ostatteassa...
Nyt vittu järki näihin ehdotuksiin... Jos vaan millään sopii??? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 254 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 13.07.2010 14:24 Viestin aihe: |
|
|
vwtyp1 kirjoitti: |
Montako Fiattia,sumppia tai hyvää kuplaa rakennat 1150€:lla/kpl
jos se mielestäsi on se auton "todellinen hinta" ???. |
1150e on oikea ja todellinen hinta (koska se summa lukee sääntökirjassa) jolla valitettavasti ei ole todellisuuspohjaa, toteutuneet hinnat ovat kyllä ihan muuta ja jossain on todella pahoin vikaa kun 1150e hintaisiin autoihin laitetaa jopa kuusinkertaisia summia.
Vastaus kysymykseesi on että rakennan jostain muusta autosta kuin mainitsemistasi, valitsen sellaisen mallin josta saa rakennettua halvemmalla kilpa-auton.
Onko niskalaukaus JM-luokalle ainoa ratkaisu ja sen jälkeen keksitään pyörä uusiksi tekemällä uusi luokka niille jotka haluaa harrastaa ilma älyttömiä rahallisia panostuksia ja sama oravanpyörä pyörii taas?
Vierasmoottorin poistaminen kuivattaisi lajin lopullisesti kun kilpailukykyisiä autoja saisi vain muutamasta korimallista ja taas hinta nousee.
Aikoinaan tehtiin uusi luokka joka piti olla niille jotka halusi ajaa kalliimmilla autoilla ilman myyntipakkoa, KRC siitä tuli, olikos se aluksi joku "väliluokka"?
Miten kävikään pitkässä juoksussa? Jokkiksen hinta nousi silti.
Ongelma pitää ratkaista kokonaisuutena, yhden tai kahden kohdan muuttaminen säännöissä ei auta paljoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Marko Rantanen
Liittynyt: 04 Hei 2009 Viestejä: 22
|
Lähetetty: 13.07.2010 19:48 Viestin aihe: |
|
|
Mikko Matilainen...
En halua mitään pahaa näillä asioilla, vaan itselläni on sellainen käsitys ollut, et jos joku on itselleen hommannut kyseiseen lajiin tarkoitetut dokumentit niin hänellä on tarkoitus harrastaa kyseistä lajia. Esim. allekirjoittanut.
Ei siinä ole oikeestaan mitään, jos kaveria jeesa vaan se "joppaus" mikä on se mikä pitäis saada pois.
Jos joka viikonloppu käy yksissä kisoissa ja jokaisesta saa auton ja sit saa ne myytyä esim. netissä muutaman tonnin voitolla niin siinä tekee kivan tilin.
Olis se kiva nähdä kun tämä sama myyntitarjous menettely otettais käyttöön muissakin lajeissa. -Rakenna F-ryhmän kilpuri 25000€:oon, myyntivelvoite kisan lopussa 4250€.- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri korpela
Liittynyt: 25 Tam 2008 Viestejä: 140 Paikkakunta: kaustinen
|
Lähetetty: 13.07.2010 21:48 Viestin aihe: |
|
|
Puotetaan auton hinta 800€. Sama sakki tekee kuitenkin ylihintaisia autoja ja ostelee niitä suoraan suolaiseen rahaan. Samaten vaikka hinta olisi 3500€, sitten ei vain enää ole köyhällä varaa aloittaa lajia. Ne kuljettajat jotka ajaa ja myy nettiautossa tälläkin hetkellä autoa suuremmalla hintalapulla kuin 1150€, voisivat kävellä peilin eteen ja miettiä hetken aikaa syntyjä syviä......entäpä jos..........nojoo tämä on kärrynpyörä joka ei koskaan lakkaa pyörimästä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Taka Piru
Liittynyt: 14 Maa 2008 Viestejä: 78
|
Lähetetty: 14.07.2010 11:33 Viestin aihe: |
|
|
Ainahan tämä sama laulu raikaa...
Ei se huono ehdotus silti ole se että sillä saa ajaa vaan henkilö jonka lapolla auto tulee. Tosin lappojen määrä vaan laskisi ja seurat ei järjestäisi kisoja (positiivista olisi että palkinnot huononisivat ja satsaus autoihin pienenisi). Ei tarvisi kenenkään auttaa toista kun se ei hyödyttäisi ketään ja nuorten luokan kuljettajat kun saavat auton niin saavat päättää kenen kanssa sillä ajavat ja "mitäs mä nyt sulta ottaisin tästä"
Uskonpa että sen jälkeen jopa yleinen luokka alkaisi ajamaan ensimmäisenä sitten vasta nuoret ja naiset.
Ja täytyy muistaa nyky päivänä ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa. Toinen kuljettaja on valmis maksamaan 3000€ siitä hyvästä autosta josta saa tietää tekniikan sisällön ja toimivuuden sekä säästyy koko vuoden kilpailujen kiertämiseltä ja tarjouksien tekemisiltä. Toisaalta ymmärrän myös heitä kun itse olen noin 6-vuotta kiertänyt todella aktiivisesti kilpailuja, tehden aina tarjouksen jokaisessa kilpailussa ja saanut vaan yhden auton joka sekin oli todella huono mutta pakollinen jos aikoo itse ajaa yhtään kilpailua koskaan. Itsellä ei ole varaa suoraan ylihintaista autoa koskaan hakea mutta tekeehän jotkut tarjouksen huonosta autosta ja laittaa siihen paljon rahaa että siitä tulee parempi ja sitten muut pitävät sitä mahdottoman ylihintaisena
PS. (tämä ei ole tarkoitus toteuttaa)Paras tapahan olisi pilata sellaisten kilpailijoiden kilpailu tahallaan jotka ovat kovaan rahaan ostaneet suoralla auton...ai että kun joka kilpailussa joku vanha ritsa ottaa vilpin ja ajaa vaan eteen ja peittää. Siinä on taas hyvää kalustoa 1150 myydä vaikka samalle kuskille ja seuraavassa kisassa sama homma,kyllä siinä lajit vaihtuisivat. _________________ Se jolta kuollessaan löytyy eniten romua ON VOITTAJA. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mikko Matilainen
Liittynyt: 01 Lok 2008 Viestejä: 34 Paikkakunta: Merikarvia
|
Lähetetty: 14.07.2010 21:29 Viestin aihe: |
|
|
Näillä sääntöuudistuksilla ei ainakaan helpoteta joppausta...
On aika halvat varusteet jos onni on myötä...
Vaikkei muuta ku kokeilee 3 lapulla Pellon voittaja autoa ja laittaa 3000 myyntiin... Olen varma että auto menee kaupaksi sillä hintaa ja myyjällä on 60€ kalsarit ja hanssit... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petevaasa
Liittynyt: 07 Maa 2008 Viestejä: 46 Paikkakunta: Vaasa
|
Lähetetty: 14.07.2010 23:13 Viestin aihe: |
|
|
Lopetaan jokkis kokonaan niin kateelisten ei tarvi marista että jotkut ostaa auton kalliilla hinnalla,olen lukenut teidän keskustelua ja hymyillyt itsekseni että kyllä porukalla on vähän tekemistä kun on aikaa kirjoitella noin joutavasta aiheesta tänne!!!!!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 15.07.2010 07:37 Viestin aihe: |
|
|
Uskokaa jo että tuo vaatimus siitä että jonkun pitää ajaa sillä autolla jonka ostotarjouksista saa, ei toteudu koskaan. Sitä ei pystytä millään järkevällä tavalla valvomaan, eikä myöskään vaatimaan.
Jobbausta esiintyy niin kauan kuin auton kilpailussa voimassaoleva myyntihinta ja sen arvo ovat kaukana toisistaan, kuten tänään aika useassa tapauksessa on.
Kuten tuossa joku jo kirjoittikin ei se ole "hullu" joka pyytää vaan se joka maksaa.
En pitäisi erityisen hulluna häntäkään joka maksaa 5000e autosta 5000e. Eikös tavarasta ole tapana maksaa sen käypä arvo?
En pidä rosvona häntäkään joka ottaa tavarasta käyvän hinnan. Minäkään myisi tavaraa halvemmalla, mitä sen arvo on. Kantaisin jobbarin arvonimeä mielelläni jos olisin tehnyt kaupassa 3000e tilin.
Onko sitten järkeä sijoittaa autoon tuo 5000e? Näyttää olevan kun niitä rakennetaan ja niilä ajetaan myös kilpaa, tosin hyvinkin valikioiduissa kilpailuissa. Ei niitä näy Tuupovaaran Öllölän kisoissa, joissa palkinnoksi voi saada pokaalin lisäksi akun. Ei Öllölässä näy liioin "ylimääräisiä" toimitsijoitakaan ( 5 ostototarjouksen kiilto silmissä, ehkä tilinkin), jotka pukeutuvat tehtävänsä mukaisiin asuihin ja kaluapasseihin juurikin silloin kun ostotarjouspisteet on avattu
Onko jotain pielessä? Jotkut kisat keräävät useiden satojen osallistujamäärät. Parhaat ja kiinnostavimmat autot. Näissä kisoissa on kaikkein kalliimmat osallistumismaksut. Rahaa tulee järjestäjille ovista ja akkunoista. Palkintoja jaetaan useiden kymmeninentuhansien edestä.
Viivan allekkin jää roima summa.
Sitten on kisoja joissa osanottajamäärä on on sadan pintaan. Edullisimmat osanottomaksut. Viivan alle vo hyvässä tapauksessai jäädä tonni tai kaksi.
Työmäärä on melko sama järjestäjälle. Ehkä pienemmän kisan tekijät on kovvimmilla kun apuun rientäviä toimitsijoita on niukemmin.
Tasan ei käy onnenlahjat - onko tarvekkaan? Kaadetaan pienet kisat ja niiden järjestäjät. Sillähän ongelmasta päästään eroon - eikö niin?
En osoita ketään järjestäjää sormella, osoitan voimassa olevia sääntöjä ja niiden mukanaan tuomia vääristymiä!
Että olisi aiheen mukaistakin mukana. Mielestäni pitäisi palata alkuperäiseen ostotarjousmenettelyyn - yksi tarjous per ukko:!:
Olkoon toimitsijan tarjous vaikka ilmainen - toimitsijan jolla oikeasti on jokin tehtävä kilpailussa.
Ehkä tulevat vuodet ja ajovarustesääntö poistaa ongelmat. Kukaan ei ajakkaan enään huvikseen. Kuskit istuu hanssit olkapäillään autoissaan koko kilpailun ajan. Ajankuluksi, lähtöjen väliin, voisi huoltomiehet laittaa tuulilasiin kisan palkintoluettelon _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|