Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Jokamiehenluokan tarkoitus
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
JUSA



Liittynyt: 18 Hel 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Lappila

LähetäLähetetty: 10.09.2010 12:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JV kirjoitti:
JUSAlle:
Oletko sitä mieltä että jokkisautokaupalla pitäisi rahoittaa omaa harrastamista? Jos olet niin kieroutunut on ajatuksenjuoksusi. Verottaja jo tasaa tuloerot niin samalla viivalla siinä ovat lähes kaikki, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. AINOA syy ostaa näitä autoja pitäisi olla tarkoitus ajaa sillä itse. Muuten voidaan koko homma kuopata. Ja näihin haluan yksiselitteisen vastauksen:

Millä autojen myynti moninkertaiseen hintaan kisojen ulkopuolella estetään? (Minun mielipide, hintaa nostamalla)

Mitä tehdään nykykalustolle jos haluamasi vakioautoilu korvaa jokamiesluokan nykyisellään? (Minun mielipide, tilalle tulee korvaava organisaatio joka pyörittää tätä "vanhojen" jokkisautojen luokkaa ja halpaluokassa ei aja kukaan)

Vastauksia, kiitos!


Ei pääsääntöisesti mutta Kyllä olen tätä mieltä että silloin ne rahat jotka itse saat ylimääräisenä menee itsesi ja harrastuksesi hyväksi. Ja jos nyt ajatellaan että sait tämän vuoden kunkusta hyvän kardaanin, ja sun pitäisi saada (turha)kytkentä laatikko Liiga-Fiattiin. No eikös silloin kannata myydä tämä hyvä kardaani astetta kovemmalla hinnalla ja ostaa sillä rahalla hyvä laatikko sekä uusi ajopuku vanhan repeytyneen tilalle? Tämä sitten taas mahdollistaa sun osallistumisen seuraavaan SM-liigakisaan itse rakentamalla autollasi ja joku muu kenellä nyt sattui olemaan ylimääräistä rahaa juuri silloin niin on tyytyväinen kun sai EVK-Liigaan omasta mielestä itselleen täydellisen auton? Oravanpyörä sulkeutuu ja jokainen käytti rahaa juuri sen verran kun itsellään oli varaa ja kaikki olivat tyytyväisiä vaikka autot joutui kisan jälkeen myymään hinnalla 1150€ koska tähän pakolliseen myyntitapahtumaan velvoittaa sääntö.


Tässä siis yksinkertainen vastaus mikä on taas mun mielipide kuten sinäkin ilmaisit omasi : Eli ei autojen myyntiä tarvitse estää eikä tarvitse hintoja nostaa. Jokainen ajaa ja harrastaa tavallaan ja oman varallisuuden ja innostuksen puitteissa.

Oletko huomannut että joskus myös näillä vakio-autoilla voidaan kyläkisoissa pärjätä?
Kuka sanoo että on pakko mennä SM-kisoihin ajamaan ? Tai voihan sinne mennä kokeilemaan että kuinka pitkälle rahkeet riittää, Ja pitäähän niitä valopilkkuja sielläkin olla ettei kaikki ole vaan tylsiä 100000000 kierrosta vinkuvia 10000€ autoja...

Nykykalusto voitaisiin muuttaa uusien sääntöjen kanssa yhteensopiviksi. vaikka hinta tiputettaisiin takaisin 700€. Mikä estää vanhojen muuttamista uusille sääännöille?? Tai jos ajatellaan että Minimipainoja nostettaisiin niin miksei vanhaa kalustoa voi muuttaa siihen sekä uusia rakennelmia rakennettaisiin ilman kevennysiä,ja tämän painon lisäämisen näihin vanhoihin voisi ihan hyvin toteuttaa jo monasti jokkis.netissä lukeneella LISÄÄ KAARIPUTKIA. Pelkäättekö tuupparikuskit että teillä ei enää olisi mahdollisuuksia jos painoja nostettaisiin?

Emppu puhuu joskus vähän, Joskus paljon mutta yleensä asiaa...
_________________
Toyotismia toisessa polvessa jo vuodesta -70
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tami



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 81
Paikkakunta: Somero

LähetäLähetetty: 10.09.2010 12:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eli ilmeisesti oli jollain lailla vaikea ymmärtää se asia minkä takia jotkut niihin autoihinsa panostaa..? ja sieltähän se jusa tulikin " pelkääkö tuuppari kuskit etteivät enää pärjäisi", eli evk mies ja näidenhän mukaan näitä sääntömuutoksia koko ajan tehdäänkin Wink tuupparit on vaan nopeempia, minkäs sille mahdat..? ja jos ei asian kanssa voi olla sinut, niin senkö takia pitäis tehdä sääntömuutoksia? Laughing nimimerkillä ajan myös evk-lahnoilla, mutta ne myös käyvät aina kaikilla neljällä sylinterillä..! Wink [/b]

Viimeinen muokkaaja, tami pvm 10.09.2010 13:06, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2064
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 10.09.2010 13:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei taida kukaan ymmärtää sitäkään että jos se 680kg möhkäle lähtee 100 vauhdista pyörimään, niin kauanko pyörii enemmän jos vauhtia onkin 150.
Kardaaniautot pitäisi siis kieltää kun ne painvat enemmän kuin tuo 680kg - laskentakaavoja nämäkin, kaikki tyyni.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
JUSA



Liittynyt: 18 Hel 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Lappila

LähetäLähetetty: 10.09.2010 13:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tami kirjoitti:
eli ilmeisesti oli jollain lailla vaikea ymmärtää se asia minkä takia jotkut niihin autoihinsa panostaa..? ja sieltähän se jusa tulikin " pelkääkö tuuppari kuskit etteivät enää pärjäisi", eli evk mies ja näidenhän mukaan näitä sääntömuutoksia koko ajan tehdäänkin Wink tuupparit on vaan nopeempia, minkäs sille mahdat..? ja jos ei asian kanssa voi olla sinut, niin senkö takia pitäis tehdä sääntömuutoksia? Laughing nimimerkillä ajan myös evk-lahnoilla, mutta ne myös käyvät aina kaikilla neljällä sylinterillä..! Wink [/b]


Mutta joskus myös tuupparia kokeilleena voin sanoa että oli se hienoa kun kakkosta päälle vedettäessä ohjaus meni veteläks kun keula nousi ilmaan. Ja kardaanivekottimia osaan rakentaa omaan käteen sopiviks, Tuupparia en joten sen takia en niitä rakentele.
Mutta jos tilaisuus tulee niin voin kyllä tuupparillakin ajella, Ei ole Rakkaus viha suhdetta. Ja mielestäni oli todella hyvä ratkaisu vapauttaa uusista autoista tuuppareiden rakentelu. Tulee uusia vastuksia juuri fiiatille.
Jos joskus muutettiin sääntöä jotta saataisiin kuplalle vastus niin nyt vastaavaa työtä tehdään Fiatille ja sitä yritetään tehdä mahdollisimman helposti ja halvasti = Eli oma moottori edestä taakse ,Yksinkertaista mielestäni.

En myöskään mielestäni koskaan teksteissäni ole suoranaisesti sanonut että tuupparit pitäisi kieltää koska tosiaan ei ole mitään niitä vastaan vaikka olenkin evk-kuski.
_________________
Toyotismia toisessa polvessa jo vuodesta -70
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vesa-Matti Junnila



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 61

LähetäLähetetty: 10.09.2010 14:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saattaa tuntua että minäkin olen takamoottorisia autoja vastaan mutta asia ei ole näin... Pikku-fiiuista ja impeistä pitää päästä irti sentakia että aihioiden hinnat ovat pilvissä joka taas johtuu siitä että niitä ei ole valmistettu vuosikymmeniin. Jokamiesluokan tulevaisuuden kannalta on ensiarvoisen tärkeää että olisi aihioita kilpa-autoille myös vuonna 2015.

Jokainen JM-harrastaja varmasti tietää että 60-luvun auton saa tehtyä alle 700kg ja 90-lukuista ei alle 800kg helpolla. Siksi omasta mielestäni pitäisi lisätä painoja. Ja aina itketään että onko sitten turvalista lisätä mätään fiudeen 100kg puntti niin siksi pitää lisäpainon koolle asettaa maksimipaino jolloin ei tule vaaratilanteita. Ja jos alle 1650cc auton paino olisi 800kg niin laitetaan sinne 133:seen 1300cc golffi...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
H Camber



Liittynyt: 10 Mar 2009
Viestejä: 10

LähetäLähetetty: 10.09.2010 14:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos Akk antaisi mahdollisuuden käyttää nyt aluksi vaikka 1.8 L vieras moottoreita -90 ja nuoremmissa koreissa tehtaan alkuperäisellä ( moottori) tekniikalla tilanne muuttuisi radikaalista. Esim Opel , Golf , jne autoja mätänee ja paalataan koko ajan kun taas ruosteisia Fiati ja Impin koppeja haeskellaan ympäri maata.

Täytyy lisätä omaan höpinään vielä:

Jos painoja nostettaisiin niin uudemman sukupolven autot alkaisivat kiinnostaa rakentajia. Olisihan se hienoa jos vm -90 ja nuoremmat korit seisoisivat viivalla esim SM kisoissa. Moottorin siirtosääntö taakse olisi hyvä säilyttää. Yhtäkaikki miksei moottorin koko voisi olla jopa 2.o L Vielä mausteena olisi nykyaikaiset ruiskuohjaukset autoissa. Kun usein auton tekijät ovat alan miehiä tulisi samalla päivitettyä osaamista nykykalustoon joilla siviilissäkin ajetaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jussi lehtinen



Liittynyt: 11 Kes 2008
Viestejä: 10

LähetäLähetetty: 10.09.2010 14:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

esim. eli henkilö A ostaa henkilö B:ltä auton sovulla 5000€ ja voittaa kilpailut, kilpakumppaneita vi***taa.....

no henkilö A tekee itse auton 1500€ ja voittaa taas kilpailut, taas kilpakumppaneita vi***taa.....

ei tule muuta esiin kun perinsuomalainen kateus....

vai miten se oli....

jobbaus lajiin tullut ja millään ei saada enää loppuun!

vaikka ajettas kaikki vakiolla puntolla ni aina joku voittaa ja haluu sen väkiste itsellensä seuraavaan kilpailuun hinnalla millä hyvänsä....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika Väänänen



Liittynyt: 21 Kes 2010
Viestejä: 219
Paikkakunta: Lehmo - city

LähetäLähetetty: 10.09.2010 16:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tami kirjoitti:
myöskään rokkirallin vertailua jokamiesluokkaan en ymmärrä ollenkaan, eivät kulje keskenään millään lailla samaa polkua, ja jos kisojen hyvät palkinnot kiellettäisiin, niin ketäköhän tässä sen jälkeen mahtaa kiinnostaa tehdä hyviä ja kulkevia autoja, takaraivossa tietäen koko ajan että "noh saanpahan 5euron pokaalin vitriiniin", lähteä tälläsellä mielellä esim etelä-suomesta PELLOON??? eli ei ketään..


Menee vähän ohi aiheesta mutta itse kun ajelen tuota rallia niin sieltä saa yleensä palkinnoksi vain sen pokaalin ja ehkä muutaman kympin tai korkeintaan parin sadan arvoisen tavarapalkinnon.
Että minä ainakin teen tätä ihan vaan omaksi iloksi ja siksi että tykkään ajaa ja KILPAILLA, en todellakaan palkintojen takia. Ne on halvempaa käydä ostamassa kaupasta jos niin halajaa...Smile

No, ehkä JM on asia erikseen sitten.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Teppo Joutsi



Liittynyt: 21 Hel 2010
Viestejä: 28

LähetäLähetetty: 10.09.2010 17:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minkä ihmeen takia ,joka kerta kun täällä puhutaan näistä jokkiksen sääntömuutoksista, pitää aina ruveta vääntään tuupparit vs evk kalusto?Eiköhän tässä kaikki olla samassa veneessä(uppoavassa).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vesa-Matti Junnila



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 61

LähetäLähetetty: 10.09.2010 18:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Lähetetty: 10.09.2010 17:40 Viestin aihe:
Minkä ihmeen takia ,joka kerta kun täällä puhutaan näistä jokkiksen sääntömuutoksista, pitää aina ruveta vääntään tuupparit vs evk kalusto?Eiköhän tässä kaikki olla samassa veneessä(uppoavassa).


Tässä viestiketjussa ei ole nähdäkseni tätä vetotapa-keskustelua ollut muuten kuin nimimerkin JUSA kirjoitukset. Jos tämä keskustelu sentähden tuomitaan kannattamattomaksi niin ei taida paljoa olla järkeä keskustella ollenkaan? Tuupparit on kuitenkin se ryhmä joita valtaosa JM-autoista kisoissa on.

Mutta autojen ikä pitää saada uudemmaksi! Se on kyllä aivan totta että saattaa olla 90-mallinen hytti aivan yhtä mätä kuin ne 60-luvun fiiatit mutta totta on jumalauta sekin että niitä 90-mallisia autoja saa kossupullolla kun hiivatin aihioita ei ole jonoksi asti edes kahdellasataa tai kolmellasataa... Ja luulenpa että työmäärä muutettaessa joku opel corsa takatuuppariksi ei ole paljoakaan isompi kuin muutettaessa se 133:nen tai 600:nen ajettavaksi ruosteettomaksi kilpa-autoksi? On olemassa muitakin helpohkoja/edullisia välitettäviä vaihteistoja kuin 30-luvulla suunniteltu, näin on isot pojat kertoneet. Ajan kanssa tulee varmasti uusia vaihteistovaihtoehtoja tarjolle kuplan askin rinnalle jos "uudensäännön" autoja isommissa määrin tehdään.

Jos minun kirjoitukseni halutaan tulkita tuupparivastaiseksi niin vetäkää herne nenäänne. Olen vastaan myös MkI escorttien käytössä jokkiksessa, niitäkään ei ole uusia tehty hetkeen. Myös kartaaniautoissa on tilanne samansuuntainen; pitää hankkia 60-70 luvun aihio jos meinaa tehdä kilpailukykyisen auton. Tai sitten tehdä jostain pirun pienestä autosta joka on tarkoitettu riisipussin ja maitopurkin noutoon lähimarketista tarjouspäivänä. BMW:t, Mersut, Volvot ja Ladat painavat järjettömästi verrattuna escortteihin joten en yhtään ihmettele että autokalusto menee heikkoon happeen; ellei ole niitä kevyitä aihioita tarjolla niin koitetaan viimeiseen asti tekohengittää niitä 90-luvulla tehtyjä 100 kisaa nähneitä hyttejä. Ja laitetaan välillä paikkalappua sinne-tänne ja sikaa perään niin taas menee ihmeesti... Todellisuudessa auton kori väsyy ja repeilee ihmeellisesti ja on kerran nähty sellainenkin että autosta putoaa taka-akseli kun se vaan oli niin hiton väsynyt, ei mätä. Terveisiä seuratoverille Wink

Nämä kaikki kirjoitukset viestiketjussa ovat ko. henkilön mielipiteitä ja kaikki tiedämme että mielipide on kuin pers'reikä: kaikilla sellainen on ja toisen sellainen haisee pahalle.

Tami:
Olen pahimmillaan repinyt kusisia roskapönttöjäni yli 600km matkan eikä koskaan eikä milloinkaan ole ollut minkäänlaisia menestymispaineita tai odotuksia. MINÄ olen harrastanut jokkista rakkaudesta moottoriurheiluun ja varikkotunnelman vuoksi. Enkä tarkoita nyt sitä varikkotunnelmaa joka vallitsee niiden pilttuissa jotka ovat hakanneet autoonsa kolmen tai useamman lunastushinnan verran valuuttaa. Minä henk.koht repelisin autoni uudelleenkin samoihin kisoihin vaikka pääpalkintona olisikin kolme lämpökynttilää ja munakuppi.

T.H:
Jostain syystä tuntuu että takatuupparin tekeminen maksaa jotenkin helvetin paljon enemmän kuin evk-auton??? Millä he-le-ve-tin perusteella? Jos tehdään oikein oikeesti hyvä Fordin OHC 48 kaasareilla, wisecoilla, h-profiilikangilla, teetetään kansi ja koneistetaan koko pata uusiin puihin niin tokko se paljoa halvemmaksi tulee kuin golffilainen samansuuntaisilla leluilla? Ja käsittääkseni kartaaniauton laatikon välittäminen on pikkasen vielä kalliimpaa kuin kuplan laatikon? Syyllistät evk-miehiä että ajavat halvoilla autoilla mutta on niitäkin jotka ajavat halvoilla, kulkevilla takatuuppareilla: kaverit joilla käy arpatuuri. Eli vetotapa ei määritä auton hintaa vaan sen auton rakentaja...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Teppo Joutsi



Liittynyt: 21 Hel 2010
Viestejä: 28

LähetäLähetetty: 10.09.2010 19:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En oo tuominnut kannattamattomaksi..Älä käsitä väärin..Hyvä ,että keskustelua tulee mutta eiköhän meistä kaikki oo jokkismiehiä tai naisia aivan turhaa hommaa ruveta taas tappeleen siitä kuinka fiatit on pilannut koko jokkiksen tai siitä ,että evk vehkeet on kaikki kolmella pytyllä käyviä romuja..Kaikki kuiteskin tietää ,että asiat ei oo näin..Mun mielestä jokkiksessa pitää olla kaikenlaisia autoja tuuppareita,kardaaneja,etuvetoisia ja näitä uuden säännön vehkeitä..Ainahan ollaan kaikki vetotavasta riippumatta sovittu samalle varikolle ja toivottavasti tullaan sopiin tulevaisuudessakin.Kunhan saatas tää älytön ajovaruste sääntö muutettua harrastaja ystävällisemmaksi..Itse en ole koskaan evk autolla ajanut mutta silti mieltä lämmittää katsoo kun esim Meriläinen tai Laineen Hanski ajaa mitsulla yleisessä a tai b finaaliin..Tuo sitä vaihtelua perus kaavaan..Toivottavasti lajiin saatais se järki mikä oli silloin kun isäukko aloitti ajaan jokkista 70-luvun alusta kun ralli kävi liian kalliiksi..Nyt tuntuu olevan toisinpäin..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
T.H



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 249
Paikkakunta: ALASTARO

LähetäLähetetty: 10.09.2010 19:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuuleppa Junnila minä teen autoni itse enkä teetä kalliita osia siellä ja täällä! lajin perus IDEAhan on rakentaa itse kulkimensa. Rakentaisin kartaanin mutta vielä olen laskeskellut sen tulevan kalliimmaksi kuin kuin tuupparin ollut 63kpl:tta joten luulen tietäväni (tänä vuonna mm 2 kokonaan uutta tehnyt alusta loppuun), ja toisekseen minua ei saa ajamaan millään vakioritsalla kisoihin!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
keijo nieminen



Liittynyt: 09 Syy 2010
Viestejä: 50

LähetäLähetetty: 10.09.2010 20:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mielenkiinnosta kysyisin, mitenkähän vierasmoottoreiden tilavuuden kasvattaminen 1.8l tai suuremmaksi parantaa turvallisuutta, olkoon kori mitä vuosimallia tahansa? Kustannuksia ehkä pienentää, mutta eiköhän tuota vauhtia ala olemaan jo kylliksi tämän päivän tarpeisiin? Nopeuksia jos pudotettaisiin, pahimpien onnettomuuksien todennäköisyys oletettavasti pienenisi. Entä mitäs näille jo nykyisille olemassaoleville välitetyille vaihteistoille yms tapahtuisi, jos jotkut saisivat tahtonsa läpi? Hohhoijaa, josko kukkahattutäteily jo riittäisi... Nykysäännöt tekniikan suhteen melko hyvät, pienellä hienosäädöllä todella toimivat, turhaa ajankäyttöä yrittää keksiä pyörää uudelleen.
Vastakkainasettelua tai ei, mutta miksi evk-kalustolla saa ajaa kahdessa luokassa? Jos ne ovat keskenään tasavertaisia mutta eivät tuuppareita vastaan riitä, taistelkoot paremmuudesta kukin omissa luokissaan, eihän painikilpailuissakaan kaikki samassa sarjassa väännä. Eli jälleen voisi ottaa raviurheilun puolelta mallia, lämpöisille ja kylmille omat sarjat. Tämähän olisi jo muutenkin tätäpäivää, kun lähes joka kisassa on luokkia liiaksi asti, ettei päivänvalo tahdo riittää kisojen läpiviemiseen.
Empun ehdottama yksi ilmainen ostotarjous 'työläiselle' kuulostaa äkkiseltään hyvältä ajatukselta, kannatan myös kuskin yksi+yksi tarjousideaa. Mutta ostotarjousrahat esim.puoliksi järjestajän ja finalistien kesken, olisi porkkana myös järjestäville tahoille. Ja evk:n ja yleisenluokan ostotarjousrahat jaettaisiin siten, miten tarjoukset on jakaantuneet. Evk autoista tehdyt tarjousrahat jaetaan evk finalisteille ja tuuppariluokan rahat tuupparifinalisteille, yksinkertaista. Ostotarjouskupongit vois olla vaikka erivärisiä, mikä helpottaisi käytäntöä... Siinä jokaisella olisi mahdollisuus omissa käsissä kumpaa luokkaa haluaa ajaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vwtyp1



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Ep

LähetäLähetetty: 10.09.2010 20:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Auton myyntihinnan nosto 1500 - 1750 euroon ja yksi tarjous per ukko / 5 suojaa omasta+ 1 vieras. Auton myyntihinnan nostolla autettaisiin kohonneita rakenentelukustannuksia,lisäksi tarjousmäärät järkevöityisi hieman ja monelle tulisi helpommaksi saada se auto kisoista ostamalla,lisäksi auton rakentelija saisi hieman rahaa takaisin nykypäivän kustannuksilla rakennettavasta autostaan toisin kun nykyisellä 1150e hinnalla. Hintaa ei kuitenkaan saisi nostaa liikaa vaan tuon verran ainostaan,muuten menee liian kalliiksi.

Ja vaikka hintaa nostettaisiin,se ei kyllä juurikaan ENÄÄ lisäisi autoon panostamista/ylivoimaisuutta koska tuuppareihinkin on tehty jo kaikki mitä tehdä voi käytännössä sääntöjen sisällä,enemmänkin ne voisivat olla sen jälkeen entistä paremmin tehtyjä/siistimpiä.

Ja mikään ei kiellä harrastamasta sillä 500e autolla edelleenkään jos haluaa,luulisi sellaisenkin rakentajalle olla vain hyvä jos auto menisi kaupan tuolla korkeammalla hinnalla sitten Smile

JM on lähtöpainotteinen laji ja laji jossa takamoottoriautot ovat vahvoilla ja tulevat aina olemaan. "Uusiin" koreihin voisi sallia sen 1.8L 8V moottorin tai 1.6L 16v moottorin,siltikään ne eivät välttämättä suosituksi tule,sillä Fiatin koreja suomestakin vielä löytyy aika lailla ja kuplan laatikkoa vastaavaa laatikkoa mihin saa yhtä hyvin / edullisesti osia / yhtä kestävää laatikkoa ei tule olemaan enää uudemmissa autoissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Vesa-Matti Junnila



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 61

LähetäLähetetty: 10.09.2010 21:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

T.H: Tiedän kyllä kuka olet ja arvostan sinun tekemisiäsi niin kuljettana kuin auton rakentajana. Tarkoitin vain että auton rakentamisen hintaa ei määritä vetotapa...

Lainaus:
Asiaa sivuten, koska nämä arvon evk kuljettajat ymmärtävät ettei tällä vastakkain asettelulla voi milloinkaan perustaa mitään uutta? Johan teillä on oma luokka melkein joka kisassa! Minusta tämä keskustelu oli aihe mikä tahansa on aina tuupparit vastaan muut. Minusta kilpa-auton kuuluu olla suorituskykyinen ja varmasti myös yleisö on tätä mieltä! Ruvetkaa tekemään itse autonne (edes vähän kilpailukykyinen) niin tiedätte että kaikki maksaa nykypäivänä.


Halusin vain sanoa että vastakkainasettelu evk-takamoottoriauto ei ole aiheellista edes auton hinnan suhteen. Kaikki olemme samassa uppoavassa veneessä edelläolevaa kirjoittajaa siteeraten. Ja ilmeisesti olet jossain määrin kanssani samaa mieltä?

Lainaus:
Kuuleppa Junnila minä teen autoni itse enkä teetä kalliita osia siellä ja täällä! lajin perus IDEAhan on rakentaa itse kulkimensa. Rakentaisin kartaanin mutta vielä olen laskeskellut sen tulevan kalliimmaksi kuin kuin tuupparin ollut 63kpl:tta joten luulen tietäväni (tänä vuonna mm 2 kokonaan uutta tehnyt alusta loppuun), ja toisekseen minua ei saa ajamaan millään vakioritsalla kisoihin!


Niinkuin aiemmin kirjoitin niin halusin vain kysyä miksi kehotat evk-miehiä tekemään kovan auton ja "kattoon mitä tilistä jää"... Saa niihinkin rahaa menemään joka ilmeisesti on sinullakin tiedossa. Missään nimessä en ole vähätellyt niitä autoja/moottoreita jotka olet tehnyt tai väittänyt niitä kovahintaisiksi. Jos ymmärsit asian niin pyydän anteeksi. Embarassed
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Sivu 3 Yht. 10

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)