Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Niina Lähteenmäki
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 143
|
Lähetetty: 28.09.2010 22:58 Viestin aihe: Ajojärjestys |
|
|
Olisko se järjestäjiltä paljon pyydetty että olisi kutsussa ja mainoksissa ajettavat luokat siinä järjestyksessä kuin ne AJETAAN
Ei tarvitsi aina ihmetellä ja kysellä että mikä on ajojärjestys, kun niihin kyselyihinkään ei aina vastata...joo, vois tietenki aina soittaa järjestäjälle mutta kun nekään ei tunnu aina tietävän.
Taas tarttee ilmeisesti viedä peruutusta kun ajetaanki ihan eri järjestyksessä mitä kutsussa ja mainoksessa ![Crying or Very sad](images/smiles/icon_cry.gif) _________________ Team Perat
Niillä mennään mihin ranteet riittää... |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2064 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 29.09.2010 04:57 Viestin aihe: |
|
|
Tiltun kanssa samaa mieltä, vaikka en kuski olekkaan.
Kutsuissa lukee kaikenmaailman turhaa, mutta ei oleellisia asioita.
On yritetty yhtenäistää kutsuja liiton toimesta. Kun sielläkään ei olla hajulla mitä kutsussa ylipäätänsä pitäisi lukea, on tilanne tämä mikä on.
Ihmettelen että tuomaristojen puheenjohtajatkaan eivät puutu kutsuihin, tai eivät ymmärrä puuttua.
Nykyinen kilpailulupahakemuskin on sieltä...tiedätte kyllä mistä. Joka kantilta katsottuna ja varsinkin käytössä
Tätä saamme kun sopiva on parempi kun pätevä ![Laughing](images/smiles/icon_lol.gif) _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Hannu Kettunen
Liittynyt: 18 Tam 2008 Viestejä: 191
|
Lähetetty: 29.09.2010 06:26 Viestin aihe: |
|
|
Eikös siihen mihin tulee ajettavat luokat, niin siinä ne voisi olla myös ajettavassa järjestyksessä. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2064 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 29.09.2010 06:39 Viestin aihe: |
|
|
edu racing kirjoitti: | Eikös siihen mihin tulee ajettavat luokat, niin siinä ne voisi olla myös ajettavassa järjestyksessä. |
Tietysti voi. Mutta onko ne näin, ei läheskään aina.
Siitä tämä epäselvyys.
Kaykää katsomassa KITIssä. Siellä moni käyttää uutta kilpailukutsua, joillain jopa 4 sivua. Ei niissäkään ole mainitaa ajojärjestyksestä.
Kaikki oleellinen tieto mitä kutsussa tulee olla mahtuu yhdelle A4 arkille. Ei siinä tarvitse sivutolkulla kirjoitella turhia jonninjoutavuuksia ![Surprised](images/smiles/icon_surprised.gif) _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 255 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 29.09.2010 22:08 Viestin aihe: |
|
|
Lukeeko tätä foorumia järjestjien edustajia?
Hän voisi antaa selostuksen siitä miksi ajojärjestystä ei voi ilmoittaa ennen ilm.ajan päättymistä, siihen on varmasti perusteltu syy koska suurimmasta osaa kutsuja se tärkeä tieto puuttuu.
Esim. Lapuan POP-Jm kutsusta sai käsityksen että EVK ajaa viimeisenä mutta ilmoittautumisajan jälkeen tiedotettiin että se onkin ensimmäisenä, jos tuon olisi tiennyt niin oltaisiin ajettu myös yleinenkin.
Samaan syssyyn esittäisin toivomuksen että EVK ajettaisiin ensimmäisenä koska se luokka on EVK-kuskeille "pääluokka" ja yleisen he ajaa "lisäluokkana" ja jos "lisäluokka" ajetaan ensin niin sinne ei haluta mennä mahdollisen auton rikkoontumisen vuoksi ennen omaa "pääluokkaa"
(tällä en tarkoita että EVK luokka olisi tärkeämpi kuin yleinen vaan näkemys EVK-kuskin suunnalta) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
keijo nieminen
Liittynyt: 09 Syy 2010 Viestejä: 50
|
Lähetetty: 29.09.2010 22:20 Viestin aihe: |
|
|
Edellisen kanssa ihan täysin samaa mieltä, eli kun kilpailu huipentuu jännittävän kutkuttavaan evk-luokkaan , se kuuluu ajaa ehdottomasti kilpailun kruununa vihoviimeisenä luokkana. Ihan kuten lisäluokkina mainitut yleinen, nuoret ja naiset huipentuvat viimeisenä ajettavaan A-finaaliin. Tässä vaihtoehdossa olisi vain ja ainoastaan hyviä puolia: palkinnot voitaisiin jakaa heti, ostotarjoukset voitaisiin käsitellä heti ja kaikki voisi lähteä kotiin heti, kun evk on saapunut maaliin. Saataisiin päivääkin lyhennettyä. Ja kaikillekkin kilpailun järjestäjille: miksi ihmeessä esim. yleisen luokan kuljettajan pitää olla aamulla ennen sian pieremää 'hollilla', vaikka ajovuoro on aikataulutettu iltapäivän puolelle? Eikö tälläinen kuljettaja voisi tulla vaikka puoleenpäivään mennessä kisapaikalle, pieni lokero varikon sivustalle missä katsastus jne. Onko tämäkin ajatuksena ihan turha? |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 255 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 30.09.2010 21:40 Viestin aihe: |
|
|
Edellisessä kirjoituksessa oli ilmeisti tavoiteltu vitsiä ironian muodossa.
Tarkennan tuota kommenttiani, kun puhun EVK:sta "pääluokkana"" niin tarkoitan että se on nimenomaan EVK-kuskille pääluokka, ei koko kilpailulle, yleinen on EVK-kuskille tavallaan "lisäluokka".
Yleensähän kisat päättyy huipenukseen ja kyllä yleisen luokan sellaiseksi voi luokitella (jos haluaa) koska siinä on eniten osanottajia ja useimmiten nopeimmat autot. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
keijo nieminen
Liittynyt: 09 Syy 2010 Viestejä: 50
|
Lähetetty: 30.09.2010 22:14 Viestin aihe: |
|
|
Kirjoitukseen ei sisältynyt vitsiä, eikä oikeastaan mitään muutakaan hauskaa, vaan tylsää faktaa. Kokemusten pohjalta esittämäni päiväuni on käytännössä osoittautunut varsin toimivaksi, siitä suuri kiitos niille kilpailunjärjestäjille, jotka ovat saaneet kilpailusta sujuvan kyseisellä ajojärjestyksellä.
Tähän porrastettuun kilpailupaikalle saapumiseen ei ilmeisesti irtoa peukalonkuvia? Siis olipa viimeisenä ajettava luokka nyt mikä vaan, mikä tolkku on olla aamusta iltaan pelipaikalla? Pitävätkö suomalaiset jonottamisesta ja odottamisesta aiempaa luultua enemmän? Siinähän pystyisi laajentaa kilpailureviiriäänkin, jos päiväseltään 'ihmisten aikana' voisi liikkua maantiellä kärryineen. Kovasti houkuttaa jättää osallistumasta kilpailuun, johon pitäisi lähteä klo3 aamuyöstä vain ehtiäkseen odottamaan kuutta tuntia omaa ajovuoroaan. Suht harva perusharrastaja malttaa hotelliyöpymisiä kustantaa onnistuessaankin kokonaisuudessaan n. viisi - kymmenen minuuttia kestävän ajosuorituksen takia... |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Toni Saarakkala
Liittynyt: 24 Tam 2008 Viestejä: 33 Paikkakunta: Jalasjärvi
|
Lähetetty: 30.09.2010 22:24 Viestin aihe: |
|
|
eihän sinne ole pakko lähteä odottamaan omaa vuoroaan. aivan vapaasti voi jäädä kotiin raapimaan pallejaan
joillakin autoilla kuitenkin ajetaan 3 luokkaa tai jopa enemmän .nuoret tai naiset, yleinen, evk ja papat ![Idea](images/smiles/icon_idea.gif) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 255 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 01.10.2010 23:43 Viestin aihe: |
|
|
qaz kirjoitti: |
Tähän porrastettuun kilpailupaikalle saapumiseen ei ilmeisesti irtoa peukalonkuvia? |
Hep... täältä, joskus muinoin rallia ajaessa oli katsastus yms. numeron mukaan, pikkunumerot ensin ja isot viimeksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2064 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 02.10.2010 05:44 Viestin aihe: |
|
|
Tuossa eriaikaan saapumisessa ja katsastuksessa on muutama pointti miksi sitä ei ole suuremmin toeteutettu.
Kaikki alueet ei yksinkertaisesti sovi tähän. Sisääntulotiet on ahtaita, yleisöä sapuu samanaikaisesti.
Katsastusalueet on rata-alueella. varikot on ahtaita kalustojen purkamiseen.
Sekin vielä että tuomariston pitää nykysäännön mukaan hyväksyä kaikki mukaan, niin kuskit kuin autotkin.
Muistaaksen ainakin Kouvolassa ja Vetelissä tätä eriaikaan katsastusta tapahtuu, tai ainakin on tapahtunut.
Jotkut ovat jopa pohtineet sitäkin että osa autojakin voitaisiin myydä aikaisemmin, ainakin isoissa ja pitkissä kilpailuissa.
Näyttää vaan siltä ja onkin että järjestäjillä on paljon muutakin hommaa kuin aina ajatella kilpailijoiden parasta. Tämäkin täytyy ymmärtää. Ajatuksena kuitenkin hyvä. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
keijo nieminen
Liittynyt: 09 Syy 2010 Viestejä: 50
|
Lähetetty: 02.10.2010 16:38 Viestin aihe: |
|
|
Niin, en tokikaan ajanut ilmottautumisen porrastamisella mitään sääntöä tai pakkoa, olen tiedostanut monen radan/varikon tilanahtauden. Lähinnä vaihtoehtona sellaisiin kilpailupaikkoihin, joissa tälläinen menettely olisi mahdollista. Aika monella radalla kumminkin alkaa puitteet olemaan kunnossa. Ja aika monesti kun kilpailijoita varten kilpailuja järjestetään, niin mukavassa paikassa mukavasti/sujuvasti järjestetyt kilpailut ovat olleet aina suosittujakin. Ja tuomaristonkin voisi kaiketi kutsua koolle, kun siltä alkaa tuntumaan? Tarkoitan, että onhan siinä jonkinmoinen tauko jokatapauksessa, kun luokka vaihtuu, en ainakaan ole nonstoppina ajetuissa kisoissa vielä ollut.. Eli aikaa hyväksyä ilmoittautuneet osallistujat kyllä löytyisi. Nooh, ehkä ajatus oli muutaman vuoden myöhässä. Ennusmerkit näyttäisi siltä, ettei tulevina vuosina suuria osallistujamääriä nähdä jolloin kilpailupäivätkin lyhenee automaattisesti. Taannoin löysin laatikon pohjalta lähtöluettelon 80-luvun lopulta, osallistujia oli hieman vajaat 200, ei ollut edes SM-karsintakilpailu vaan ihan tavallinen kyläkisa. Oi niitä aikoja... |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|