Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Jokamiehenluokan tarkoitus
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
JV



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 132
Paikkakunta: Nakkila

LähetäLähetetty: 28.09.2010 10:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No autokrossiauton rakentaminen maksaa 15 000=> jos voittajakaluston haluaa alle, ja muut luokat sitten vielä enemmän eli tarvitaan moninkertaista panostusta.
Kiitos Karille ja Markolle omakohtaisten kokemusten kertomisesta, merkillinen juttu miten harva pitää omaa turvallisuuttaan ja terveyttään yli 1000 euron arvoisena.
Uusi luokka kuulostaa kyllä hyvältä "koko perheen harrastukselta", kaluston saa varmasti rakennettua pienellä vaivalla ja -rahalla.

Niille, joita vauhti kiehtoo enemmän, nykyiset jokkissäännöt pienin viilauksin sopivat sitten paremmin. Luokkia tulee kyllä liikaa, mutta voisko sen jättää kilpailun järjestäjien harkintaan mitä luokkia ajetaan?

Ja saahan sillä "vakioluokan" pelillä varmaan osallistua myös nykyiseen jokkikseen, tuskin sitä säännöillä pois rajataan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Marko Solkinen



Liittynyt: 21 Huh 2008
Viestejä: 102
Paikkakunta: äetsä

LähetäLähetetty: 28.09.2010 13:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

-> Mika Väänänen: Ei sen rakentelun ja muuttelun tarvitse maksaa, itse kun tekee niin voi olla jopa ihan ilmaista.

Ja juuri niinkuin JV yllä kirjoitti, autokrossiauton hinta on kuitenkin moninkertainen. Itse olen laskeskellut harrastavani keskimäärin 1500-2000 euron kalustoilla jos otetaan mukaan esim ostoautojen hankkimiseen menevät kulut (ostoreissut kisoihin, tarjoukset ym.) joten krossiauton hinta olisi kymmenkertainen. En kuitenkaan usko olevani ainut, joka ajattelee samoin, en itse asiassa usko edes olevani vähemmistössä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Roni Poola



Liittynyt: 07 Maa 2008
Viestejä: 108

LähetäLähetetty: 28.09.2010 14:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikavaan kirjoitti:
Kysymys niille ketkä tykkää että autoja pitää saada rakentaa ja muutella niin paljon kuin haluaa, MAKSOI mitä MAKSOI ja HANSsit ja kalsarit on ok: Miksi ette aja autokrossia tai jotain muuta RC - luokkaa?
Ne on teitä varten mielestäni.


itse tykkään autoja rakentaa ja muutella: niinkuin Solkinenkin sanoi , pitää kiinnostuksen yllä. ja eipä montaa yli 1150 e autoa meillä ole koskaan ollut ja tuskin tulee koskaan olemaan. yleensä se autojen kulkupuolessa näkyy mutta sen takia tämä onkin harrastus...
_________________
Volvo POWER! :d
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika Väänänen



Liittynyt: 21 Kes 2010
Viestejä: 219
Paikkakunta: Lehmo - city

LähetäLähetetty: 28.09.2010 15:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

markosolkinen kirjoitti:
-> Mika Väänänen: Ei sen rakentelun ja muuttelun tarvitse maksaa, itse kun tekee niin voi olla jopa ihan ilmaista.

Ja juuri niinkuin JV yllä kirjoitti, autokrossiauton hinta on kuitenkin moninkertainen. Itse olen laskeskellut harrastavani keskimäärin 1500-2000 euron kalustoilla jos otetaan mukaan esim ostoautojen hankkimiseen menevät kulut (ostoreissut kisoihin, tarjoukset ym.) joten krossiauton hinta olisi kymmenkertainen. En kuitenkaan usko olevani ainut, joka ajattelee samoin, en itse asiassa usko edes olevani vähemmistössä.


Kyllä kyllä..En tarkoittanutkaan Teitä joiden autot maksaa mainitsemasi verran. Tuohan on vielä ihan kohtuullista.

Mutta olen ymmärtänyt että jotkut autot, varsinkin jotkut niistä joissa moottori on "väärässä" päässä, maksaa aika paljon enemmän. Näitä suorakytkentöjä, huippualustoja ym. taitaa harvat pystyä itse tekemään, eikä osatkaan ilmaisia ole.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jalmari



Liittynyt: 29 Tou 2008
Viestejä: 29

LähetäLähetetty: 28.09.2010 15:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin Kardaanikunkussa ja EVK-liigassa niitä moottori "väärässä" päässä olevia näkee. Karvan alle kolmelitrainen, tai karvan päälle 2l volvon kone, 48-50 kaasarit, välitetty laatikko suorakytkennällä ja siihen vielä sopiva perävälitys ja alusta. Se oli halpa viritys se =)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
keijo nieminen



Liittynyt: 09 Syy 2010
Viestejä: 50

LähetäLähetetty: 28.09.2010 20:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lienee parempi, jos spekulaatiot JM-auton 'kohtuullisesta' hinnasta jätettäisiin samantien sikseen? Hintahan on ja pysyy, ainakin toistaiseksi, 1150 nykyrahaa ja sillä selvä. Se, mitä kukin henkilökohtaisesti niihin rahaa sijoittaa ostotarjousmenettelyn ulkopuolella, tuskin kuuluu kenellekkään muulle? Tälläiset suorakytkentälaatikoiden kieltäminen ja muu esim. henkensä markkina-arvon mittaaminen ajovarusteilla, alkaa lähestyä lapsellisuuden rajapyykkiä samoin kuin hieno uusi aselaki. Kuten yksikään ase itsessään ei ole ketään surmannut, ei kilpa-auto yksistään ole aiheuttanut yhtäkään vaaratilannetta radalla. Jotain ihan muuta pitäisi kehitellä, kuin totaalista kieltoa jollekkin jo olemassaolevalle asialle. Oma näkemykseni on, että hienosäätämällä nykyisiä jo tunnettuja luokan sääntöjä, voidaan vaikuttaa siihen, ettei välttämättä autossa tarvitse olla suorasyttyä/kytkentää, uutta alustaa ja 'yliluonnollista' moottoria. Keinoja on, haluista en tiedä.

Vai uusi luokka... Jo nyt on joissakin kisoissa liikaa luokkia, mutta ajatuksena varmasti hieno, eli haalia rokkirallimiehetkin AKK:n talutusnuoraan...

Näistä lisensseistä tuli mieleen, että kuinkahan suuri osa näistä on sellaisia, jotka ei ole ajaneet kilpaa koko vuotena? Eli näitä ostotarjouslisenssillisiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ari-matti salminen



Liittynyt: 19 Hei 2010
Viestejä: 224

LähetäLähetetty: 28.09.2010 21:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos tälläinen Civic luokka (vai tuleeko joku muu malli mieleen,vakio alle 1600?) tulee nykyisen rinnalle niin vanhassa luokassahan saa autoja rakennella vanhaan malliin edelleen, eli en usko jokkiksen tuohon loppuvan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2064
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 29.09.2010 05:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minusta on hienoa että löytyy seppiä jotka rakentavat erilaisia autoja jokkikseen. Viimeisinä kruunuina Karttusen Akin Hansa, Iltasen Mikan Civic! Tätä suuntausta ei missään nimessä saa kahlita.

Jokkis on autourheilua, siihen kuulu myös virittäminen, kohtuurajoissa. Vakioautot kuuluvat pihateille ja pelloille!

Mitä tulee auton hintaan, lajiryhmä on esittänyt että hintaa nostetaan. Esitys on 1500€. Lajiryhmä ja liiton puheenjohtaja ovat sitä mieltä että laji voi hyvin. Jos mittarina käytetään ostotarjouksien määrää, olen samaa mieltä.
Onko tuo mittarimato sitten oikea tapa nähdä asia? Mielestäni ei ole. Laji on liian kallis, sen on myöntänyt jopa moni menestyvä ja meriittiäkin omaava kuljettaja. Eräskin on sanonut että ei ole mitään mieltä lähteä ajamaan kansallista kisaa kun kustannus kisaa kohden on 3-4000€, kun auto melko varmaan menee kaupaksi.

Puhutaan että ajetaan vain alle 2000€ autolla. Voitetaanko sillä, tai ollaanko finaalissa vähänkään isommassa kisassa? Ollaan jos se on ostotarjouksilla saatu auto, tai ”puusilmät” eivät ole hereillä, tai tuurit on kohdillaan. Pitääkö olla finaalissa keskustelua ei tähän tarvita. Puhutaan kilpailusta.

Itse en ole autonrakentaja mutta keskustellut heidän kanssa jotka rakentavat menestyviä autoja.
Kyllä sieltä tullut viestit on että summat liikkuu lähempänä 4000€ kuin 2000€.

EVK-liigaankin eräs oli ostanut auton viidellätonnilla! Tätä on jokkis nykyään – äly hoi siellä Kellokukantiellä!

- Järkevästi toteutettava tehojen pudotus ja vauhtia pois.
- Hintaa sopivasti ylöspäin.
- Turvavarusteet perustellusti - ei periaatteella kun muillakin on
- Avoimuutta päätöksen tekoon
- Avoimuutta päätöksen tekoon
- Keskustelua harrastajien ja päätöksiä tekevien välille
- Avoimuutta päätöksen tekoon
- Keskustelua harrastajien ja päätöksiä tekevien välille
- Norsunluutornit kaadettava, samoin norsut!
- Avoimuutta päätöksen tekoon
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Tero Tenlén



Liittynyt: 29 Syy 2010
Viestejä: 1

LähetäLähetetty: 29.09.2010 07:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eihän siellä kisoissa pärjää alle 2000€ autolla enää finaaleissa, koska mukana on näitä ylihintaisia pelejä. Sehän on jokaisen oma valinta upottaa siihen autoon tuhansia euroja ja sen jälkeen tuoda se kisoihin myytäväksi 1150 eurolla. Tottakai se menee kaupaksi. Ja tottakai myös jobataan, kenellepä ei mahdollisuus helppoon rahaan kelpaisi? Kuinka moni täällä tekee loton joka vikko? Taitaa olla paremmat mahdollisuudet voittoon kun tekee joka sunnuntai huippuautosta lapun...

Jos kilpailija on sitä mieltä, että kyläkisaa ei voi ajaa ilman 3-4000 euron kustannuksia ja 1150€ luokan autoon pistetään moninkertaisesti rahaa, niin mitä ihmettä sellainen kaveri tekee jokkiskisoissa? Täytyy olla päässä vikaa tai ainakin pirusti ylimääräistä rahaa... Sitten tullaan vielä tänne valitamaan kun joku toimitsija osti sen auton, ajaakohan se sillä edes itse. Tunnistatko itsesi tästä? Tunnetko harrastavasi jokkista sen alkuperäisen idean mukaisesti?

Jokkiksen säänöt ovat pääpiirteissään hyvät, liikaa ei voi alkaa rajoittamaan vaan sitten saadaan lisää valittamisen aihetta kun AKK rajoittaa harrastamista. Kunhan saataisiin turhan kalliit palkinnot pois niin alkaisi ylihintaiset autotkin vähenemään ja laji alkaisi tervehtyä. Muistettaisiin, että tämä on vain harrastusta. Ei se sääntöjen muuttaminen auta jos kilpailijoilla ja kilpailunjärjestäjillä on vääränlaiset asenteet.

Hyvä tapa parantaa jokkista olisi autokrossin kehittäminen. Lisää kisoja autokrossiin, jospa viimeistään silloin tämä liikaa panostava porukka siirtyisi sinne.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juha Hytönen



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 443
Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala

LähetäLähetetty: 29.09.2010 09:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä alle 2000 euron autolla vielä pärjää, esim. Kukonkoivussa viime sunnuntaina.
Jokainenhan saa itse päättää mikä arvoisella autolla ajaa tai ostaa suoraan, jos on varaa sijoittaa niin se on vapaa valinta.
Minua vain ihmetyttää että joku ostaa 5000 e. jokkisauton ja kuitenkin hänellä on laskut maksamatta jo pitkältä ajalta.

Yksi kokeilun arvoinen kilpailutapa olisi lähettää autot 5-10 sekunnin välein.

Täällä oli aiemmin kirjoitus siitä miksi Suomalaisella ajokenkävalmistajalla ei ole asiaa uusille? myyntimarkkinoille, syy lienee se että he eivät halua maksaa FiA:lle ja AKK:lle siitä että nämä järjestöt laativat sellaisia sääntöjä että niillä saisi parannettua ???? markkinointia.
AKK:n pitäisikin tehdä sellainen sääntö että esim. JM:ssa käytettäisiin vain suomalaista valmistetta olevaa kenkää tai käsinettä (se olisi etua suomalaiselle tuotteelle).

Onko "empulla" sisäpiiritietoa?
Kun AKK:sta päin ei tule suoraa tietoa heidän tulevista suunnitelmista niin "emppuhan" voisi toimia tiedonvälittäjänä AKK:n ja JM-harrastajien välillä kuten nyt on jo sitä näkyvissä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri korpela



Liittynyt: 25 Tam 2008
Viestejä: 140
Paikkakunta: kaustinen

LähetäLähetetty: 29.09.2010 09:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muutamia mietteitä aikaisemmista posteista

-Hinta autolla on hyvä sitä ei saa mennä muuttamaan, jos nostetaan auton hintaa osto yms jobbaushinnat nousee entisestään.
-Tehojen pudotus, kakspiippunen asia....ennemmin ratojen kuntoon panostettava ja turva-alueisiin, nyt on niin että ratoja/seuroja on liikaa. Jos yhdistettäisiin riutuvia seuroja saataisiin ehkäpä lisää talkooväkeä ja saataisiin kunnostettua ratojakin.
-Avoimuutta päätösten tekoon, perkele ku hieno idea, mutta tämähän ei ole koskaan toiminut AKK:n alaisuudessa, muistellaanpa vaikka tätä 40kg limppuepisodia fiattien keulassa.........noh olkoon.
-Ostotarjous, joku tuolla mainitsikin että toimitsija joka ostaa kilpailusta auton ei sillä aja, pitää paikkaansa on sellaisia kuljettajia jotka on ostanut jokaviikonloppuna kisoja kiertävälle toimitsijalle lisenssin joka tekee 5 ostotajousta per kisa ja vie n. määrä autoja henkilölle joka ajaa kilpaa, Onko tämä sitä jokamiesluokan hengen mukaista, mielestäni ei, palataan vaan takaisin siihen 1 tarjous per nokka sääntöön, ehkäpä sen 5 suojaa omasta autosta voisi vielä sallia.
-Sitten asia mikä askarruttaa, aktiivikilapailijat ei täällä huutele. Kaikenmaailman maailmanparantajia löytyy mutta kilpailijat vain kilpailee ja antaa muittten mölistä.(kuten allekirjoittanut)
-Ehdoton ei lisäluokalle, menkää itse katsomaan historic kisaan historic formuloiden kisoja ja koittakaa siinä sitten puhua kilvanajamisesta.
-Mitä ajovarusteisiin tulee niin MAALAISJÄRKI on unohdettu, mietitäämpä vaikkapa Kauhajoen SM:ää, olispa ollut melkoinen viikonloppu tulikalsongit ja 3 kerrospuvut päällä.............UGH
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2064
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 29.09.2010 10:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos Kukossa pärjäsi alle 2000 eurona autolla, oli kysessä ostoauto, hirveä tuuri tai sitten ei "osata" rehellisesti laskea kustannuksia yhteen.

Mitä tulee tuohon suomalisen suosimiseen säännöillä, se ei tässä EU pyörteissä onnistu.

Minäkin olen puhunut jo pitkään että pokaaleista ajettaisiin, ei tavarasta. Se ja aikoinaan jaetut rahat tämän kaiken on suurimmaksi osaksi vääristänyt.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
arsi



Liittynyt: 04 Tou 2009
Viestejä: 32

LähetäLähetetty: 29.09.2010 10:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="Anonymous"]
markosolkinen kirjoitti:
Olen pyytänyt että he julkaisisivat tuon kyselyn tulokset, mutta niin ei ole käynyt. Minulla tuo kyselyn tulos on kun pyysin sitä erikseen liitolta. Minulla ei valitettavasti ole sen julkaisulupaa, että salassa pysyy.


Tietääkö tuohon kukaan perusteluita miksi nuo ei kestä päivänvaloa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jalmari



Liittynyt: 29 Tou 2008
Viestejä: 29

LähetäLähetetty: 29.09.2010 11:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olisikohan mahdollista näin "maksavana asiakkaana" vaatia yhdistykseltä johon kuulun kyselyn tulokset?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jussi koskinen



Liittynyt: 18 Hei 2010
Viestejä: 26

LähetäLähetetty: 29.09.2010 11:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tää autourheilijoiden yhteys akk:hon on aikalailla ko avioliitto, mis ollaa lasten takia... Rallimiehet, krossimiehet, driftarit ja jokkismiehet haluu eroon, ko homma ei toimi, mut ollaa vaa, mut miksi?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Sivu 8 Yht. 10

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)