Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jarmo mellin
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 127 Paikkakunta: Vammala
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
sami kleemola
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 161
|
Lähetetty: 02.04.2011 11:56 Viestin aihe: |
|
|
On aika huvittavaa että puhutaan säännöistä vuodelle 2014.
Siihen on aikaa kuitenkin vain kolme vuotta, eikö voitaisi jo kertoa ne v.2014 visiot että kaikilla olisi aikaa valmistautua?
Nyt taas vaikuttaa salamyhkäiseltä touhulta.
Odotetaan nyt sen hallituksen kokoustaminen ensin, katsotaan sitten hurrataanko vai ei, esitykset olivat kohtuu hyvät.
Akk kartelloimassa taas touhujaan noista lajiryhmän esityksistä kun tuli ilmi. Jokkisrace on varteen otettava peikko heille. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Anttti-Pekka Männistö
Liittynyt: 17 Hel 2008 Viestejä: 346
|
Lähetetty: 02.04.2011 12:07 Viestin aihe: |
|
|
Mikäli minua on oikein infottu niin kyse on nimenomaan v 2014 strategian esittelemisestä valmistelua varten, menee varmaan kiiressä tehdyn tiedotteen piikkiin. Minusta on hyvä, että edes jotain tiedotettiin, kehitystä sekin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vesa Launiainen
Liittynyt: 14 Lok 2008 Viestejä: 82
|
Lähetetty: 02.04.2011 12:22 Viestin aihe: |
|
|
Mites tuo kypärä homma sun muut menee snell leimat ei taida vieläkään käydä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 02.04.2011 13:54 Viestin aihe: |
|
|
Verkkolehdessä 2/11 on hallituksen laatiman eri lajien lajistragiapohjan esittely. Toimintatavat miten lajisännöt tullaan vastaisuudessa laatimaan - kannattaa lukea.
Tuo tiedote antaa asiasta täysin väärän kuvan.
http://www.autourheilu.fi/lehti/28786.aspx
Tosin 18.3 ilmestyneessä lehdessä ei aisasta ole mitään vaikka tuo verkkolehden juttu niin antaa ymmärtää. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
acer
Liittynyt: 13 Tou 2008 Viestejä: 13
|
Lähetetty: 02.04.2011 14:44 Viestin aihe: |
|
|
Kyllähän asioita jäi vielä paljonkin auki, mutta suuntaus on mielestäni nyt oikea ja jäsenistön pitää antaa työrauha uudelle lajiryhmälle sillä on selvää ettei edellisen täysin fiasko lajiryhmän tekosia yhdessä kokouksessa korjata vaan se vaatii pitkäjänteistä työskentelyä ja asioiden valmistelua.
Odotellaan nyt mitä hallitus päättää ja sitten on hyvä suunnitella jatkoa eikä olla koko ajan niin negatiivisia jos ei joka pykälä muutu kertaheitolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
T.H
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 249 Paikkakunta: ALASTARO
|
Lähetetty: 02.04.2011 21:39 Viestin aihe: |
|
|
Vesalle kato autourheilun säänntökirja ja sieltä liite J=tekniikka ja sivu 87 siel on kypärä normit! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyrki Siekkinen
Liittynyt: 17 Tam 2008 Viestejä: 143 Paikkakunta: Jkl Rock City
|
Lähetetty: 03.04.2011 13:35 Viestin aihe: |
|
|
acer kirjoitti: | Odotellaan nyt mitä hallitus päättää ja sitten on hyvä suunnitella jatkoa eikä olla koko ajan niin negatiivisia jos ei joka pykälä muutu kertaheitolla. |
Tuskin kukaan odotti, että jokainen pykälä muuttuisi kertaheitolla. Ja yhteinen historia AIK:n kanssa saa osan ajattelemaan lähtökohtaisesti negatiivisesti. Ehkä oikeutetustikin.
Positiivista on, että lajiryhmän kokouksesta on tehty tiedote nettiin, noita ei ole tainnut kovin usein aiemmin tulla. Futistermein 'eteenpäin on menty'.
Jokkis Raceen ja sen mahdolliseen oikeuteen säätää jatkossa jokkiksen säännöt olis toivonut lajiryhmältä kannaottoa. _________________ Ei haittaa, jos ei voita. Kunhan ei häviä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 254 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 03.04.2011 16:52 Viestin aihe: |
|
|
Uudistumista hillitään laskemalla painoja 30kg (siis suunnittelemalla laskua)
Painojen laskeminen osuu pahasti nimenomaan tuupparien kehitykseen, nykyisillä painoilla olisi edes jonkinlainen mahdollisuus kehittää uutta kilpailukykyistä kalustoa radalle kun minimipainot olisivat tasolla johon on mahdollisuus ilman hillittömiä peltien leikkelyjä yms. kevennys variaatioita. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jouko korhonen
Liittynyt: 30 Maa 2011 Viestejä: 2
|
Lähetetty: 03.04.2011 23:14 Viestin aihe: |
|
|
Tuo minimi paino olis saanu pysyä tuolla +60. Ois edes pieni mahollisuus tehä Painoihin noita "yli ysikymppi koreja". Olis ne vähän turvallisempia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 04.04.2011 07:47 Viestin aihe: |
|
|
Tuo +30kg on kirkko keskellä kylää. Olen edellisten kirjoittajien kanssa samaa mieltä että ei pidä olla mitään esteitä uudempien korien käytölle.
Jos tuo +30 aiheuttaa sitä että niitä uudempia ei saa painoihin kun vaarallisesti keventämällä ollaan menossa väärään suuntaan.
Päätös asiasta tehdään 5.4 joten siihen mennessä ei voida ko asioita tarpeeksi selvittää joten tuo +30 on hyväksyttävä nyt. Asia pitänee selvittää kaikilta kokonaisuuksiltaan loppuvuoden aikana huolellisesti ja tehdä painoistakin ratkaisu joka on voimassa 2012 ja kolme vuotta siitä eteenpäin.
Minä olen edelleenkin sitä mieltä että jos autoon saadaan vierasmoottorit ja vieraslaatikotkin pysyvästi kiinni niin tuntuu käsittämättömältä ettei autoon ei saada pysyvästi lisäpainoja kiinni. Laitetaan ne painot sitten ohjaamon ulkopuolelle jos ei muuten. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sami kleemola
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 161
|
Lähetetty: 04.04.2011 08:27 Viestin aihe: |
|
|
Niin on hämmästellyt myös minäkin.
Sitäkin että miten tästä näin vaikeata tehdään vaikka muuten rakennetaan jos jonkinmoisia pelejä.
Miten ihmeessä kuljettajan istuin pysyy kiinni siinä vieressä vaikka massa on koko ajan liikkeessä.
Laitetaanko vanhat 4piste vyöt pitämään painoa kiinni?
Penkki on kiinni vain 4 pultilla ja vain pienten irtonaisten vahvistuslappujen varassa lattiassa (nykysääntö ilman 6mm pitkiä lattoja).
Kuljettaja, ajovermeet, penkki n. 60-100kg yhteispaino?
Pitäiskö uusien ruuvien vaihto penkkiin laittaa sääntöihin
Pultin minimi paksuus tais olla vielä 8mm.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hannu Häkämies
Liittynyt: 17 Hel 2008 Viestejä: 13
|
Lähetetty: 04.04.2011 10:52 Viestin aihe: |
|
|
Olen samoilla linjoilla Samin ja Joukon kans, et painot sais pysyy ja vieläkin mennä vaikka ss-autojen kans samoihin.
Uudet korit ois silloin kilpaulukykysempii ilman vaarallisia kevennyksiä.
Ja silloin niitä tehtäisiin kun niillä on mahdollista pärjätä.
Ja itsekkin ihmetellyt et vaahdotaan kun ei saa painoo turvallisesti kiinni.
HÖPÖ HÖPÖ!
Meikä painaa ite 115kg ja penkki siihen sekä varusteet niskaan niin taitaa olla 120kg lähellä ja silti penkki on turvallisesti kiinni!
Ja penkin ei tarvitse olla edes niin hyvin kiinni kuin lisäpainon.
Ja jos penkki irtoo niin vöistähän ei ole mitän hyötyä!
Ja ss-painoissa se puoli et jos volvoon laittaa 2,7l koneen niin joutuu volvoonki jo laittaan lisäpainoo.
Eli ei ole edes etua tämmöisille vehkeille. _________________ Hannu Häkämies |
|
Takaisin alkuun |
|
|
markku luostarinen
Liittynyt: 01 Huh 2011 Viestejä: 34
|
Lähetetty: 04.04.2011 17:29 Viestin aihe: |
|
|
Jokainenhan saa laittaa painoja niin paljon kun haluaa. Hommatkaa niihin kyläkisoihin vaakoja niin saadaan nuo autot edes noihin painoihin mihin ne kuuluu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
janne långström
Liittynyt: 03 Kes 2009 Viestejä: 30
|
Lähetetty: 04.04.2011 19:30 Viestin aihe: |
|
|
Eipä ole tuolla pienellä joustolla itselleni mitään muuta vaikutusta kun että uusia hanskoja ei tarvi ostaa, ne on FIA86
Varusteeni ovat todella hyvä kuntoisia, eikä mitään läpinäkyviksi kuluneita öljyisiä motoral-haalareita. Katsastuksissakin kehuttu kisan siisteimpiin kuuluviksi. Niillä ei vaan saa ajaa kun maagiset kirjaimet F-I-A puuttuvat.
Mielestäni olisi riittänyt vanhaan varustesääntöön lisäykseksi, että yksikerrospuvun kanssa pitää käyttää palamatonta alusasua. Ja vaikka vielä huppuakin niin ei naama pala. _________________ http://www.thu-team.fi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|