Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Ehdotus lajin yhdistämiseksi:
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jyrki Siekkinen



Liittynyt: 17 Tam 2008
Viestejä: 143
Paikkakunta: Jkl Rock City

LähetäLähetetty: 28.05.2011 20:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mare kirjoitti:
Eiköhän siellä uusi lajiryhmä tee töitä näitten sääntöjen muokkaamiseksi täydellä touhulla. Annetaan täysi työ rauha kyseiselle porukalle. Hehän eivät kirjoittele täällä niinkuin eräs lajiliittoon kuuluva kirjoittelee täällä.


Antaa ihmisten kirjoitella. Täältä saattaa hyvällä tuurilla tulla uusiakin ideoita lajiryhmän hyödynnettäväksi.

Onneksi sentään joku kirjoittelee tännekin. Avoimuuttahan tässä on kaivattu AIK:n toimintaan viimeiset kymmenen vuotta.
_________________
Ei haittaa, jos ei voita. Kunhan ei häviä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Jyrki Siekkinen



Liittynyt: 17 Tam 2008
Viestejä: 143
Paikkakunta: Jkl Rock City

LähetäLähetetty: 28.05.2011 20:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

qaz kirjoitti:
Porkkanaksi antaisin uusille koreille minipainoksi 650kg tai jopa vähemmän. Ihan siitä syystä, että tällöin uuden korin tekemisestä olisi ns.hyötyä verrattuna vanhojen parsimiseen.


Tämähän se parantaa turvallisuutta, kun niitä koreja rälläköitäisiin entistäkin enemmän.
_________________
Ei haittaa, jos ei voita. Kunhan ei häviä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Ilkka Ollikainen



Liittynyt: 03 Syy 2010
Viestejä: 24

LähetäLähetetty: 28.05.2011 20:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

qaz kirjoitti:
Omasta mielestä nykyinen painosääntö on naurettava, eikä ainakaan omaan silmään ole pistäny uudempikoristen suurta ryntäystä kilpailuihinkaan, eli mikä oli säännön aikaansaama tulos? Ehkäpä se lisää jännitystä niin yleisössä, kuin radallakin, että koskahan keneltäkin mikäkin paino putoaa?


Ei varmaan puolessa vuodessa vielä vaikutukset näykkään?? muuta kuin että uudempikoppaiset on tasaväkisempiä vanhoja vastaan. Toiseksi, meinaat että painot irtoaisi autoista? Jos ei osaa lisätä auton painoon 60kg niin että se siellä pysyy, niin anna se tehtäväksi jollekin taitavammalle ja enemmän mielikuvitusta omaavalle henkilölle... Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pive



Liittynyt: 22 Tam 2008
Viestejä: 236
Paikkakunta: Juuka

LähetäLähetetty: 28.05.2011 20:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos joku saa tehtyä ehjän,tervepeltisen ja turvallisen fiatin painoon 680kg.Niin miksi siihen pitää keinotekoisesti lisätä painoa 60kg.?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2064
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 29.05.2011 06:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nuo painot on suht pieni ongelma mikä pitäisi ratkaista. Uuden lajiryhmän tekemisistä on tihkunut sen verran tietoa että on lupa odottaa jotain parempaa kuin aikaisemmin on nähty, ongelmien ratkaisemiseksi.
Joustamattomuus on se jota tässä on eniten pelättävä. Kompromisseihin on pyrittävä, ainakin heidän jotka todella haluavat että laji tervehtyy.

On tehty virhearviointeja, ne pitäis myöntää kakistelematta. Jääräpäisesti puolustamalla tehtyjä päätöksiä tilanne sen kuin huononee.

Se mikä on myös myönnettävä. Ilman JR:n panosta, kentän ääni olisi edelleen kuulumattomissa. Kilpailuissa vieläkin vähemmän osallistujia!
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Pioneer



Liittynyt: 24 Syy 2009
Viestejä: 30
Paikkakunta: Pyhäjoki

LähetäLähetetty: 29.05.2011 08:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täytyy kyllä ihmetellä kanssa että miten tuo painon lisäys tuntuu täysin mahdottomalta. Se on totta että vaikutuksena on huomannu että "uudemmat" (80-90 luvun autot) Jotka ovat kylläkin kaukana uudesta nekin ovat tasaisempia fiiattien kansa. Ei muutakon painot kuntoon ja puntarit joka kisaan!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
JJo



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 73

LähetäLähetetty: 29.05.2011 09:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sese vaan on sillälailla että näitä uusia koreja ei vaan nähtäis kuin SM ja liiga kisoissa senjälkeen seisoisivat taas jonkun takapihalla seuraavaan vuoteen tai joskus kauemminkin, kuten nykyäänkin paremmat kilpurit. Jollakin kuulemma jopa yli 50 jokkista pihallaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Caasari



Liittynyt: 10 Maa 2008
Viestejä: 42
Paikkakunta: Kemi

LähetäLähetetty: 29.05.2011 15:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hehee painoihin nähden, näinpä hauskan unen: Kaippari heitti tuupparin ympäri, irtosi katto joka oli hepattu kiinni vain reunoistaan. Takatuliseinä oli 1mm alumiiniä, kiinni sikaflexillä ja tietenkin turvavyöt kiinni siinä. Huoltomies tuli paikalle ja kantoi laitteen varikolle.... kärjestä kaatui. Minnekähän se motti ja laatikko jäi?
_________________
Näyttävä sladi on vauhtia tärkeämpää...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Vieras






LähetäLähetetty: 29.05.2011 16:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Palataanpa ajatuksissa takaisin 90-luvulle. Aikaan jolloin vierasmoottorit tekivät vasta tuloaan.
Silloin oli monta asiaa paremmin kuin nyt.
Yleisen luokan SM-kilpailuun lähtijät ratkottiin tuohon aikaan karsintakilpailuilla, yleensä kolme kisaa (ainakin Länsi-Suomen alue) ja niistä eniten pisteitä keränneet SAIVAT mahdollisuuden osallistua SM-kilpailuun.
Karsinnat olivat kovatasoisia, ainakin tuon ajan mittakaavassa.
Kilpailijoita oli paljon, jouduttiin jopa ajamaan samana päivänä kahdessa eri paikassa saman alueen karsintoja, suuren osallistujamäärän takia, muistaakseni.
Tuolloin SM-kisoissa ajoivat ne jotka sinne oikeasti halusivat, ne jotka sinne ajamalla paikan lunastivat.

Silloin mentiin 85.5-kuplilla "lujaa" ja parhailla karsinta-autoilla pärjäsi vielä SM-kisassakin.

Siihen aikaan oli useamalla mahdollisuus rakentaa itselleen kilpailukykyinen auto, siis alusta loppuun, suht edullisesti.
Nyt asiat on toisin. Harva nykyinen kuski pystyy rakentamaan edes kyläkisoihin voittaja-auton, siis täysin itse, alusta loppuun.
Toki niitäkin vielä on mutta väitän että murto-osa entisestä.
Helpompi ja monelle ainoa tapa on kaivaa takataskua ja ostaa auto valmiina tai teettää, laatikko siellä, kone tuolla, kori jostain ja sitten vielä palkata joku joka osaa yhdistää nuo kokkareet toisiinsa, penkittää jne.
Ja sitten viurataan että voi että kun kun on kallista touhua!
Näin se nykyään menee, haluttiin tai ei.
Nämä nykyiset säännöt ovat pikkuhiljaa vieneet homman siihen pisteeseen että mikäli haluaa kyläkisoissakin pärjätä, saatikka SM-kisoissa, pitää olla valmis maksamaan, kuka enemmän, kuka vähemmän.
Tämä ei koske sitä pientä joukkoa joka pystyy sen huippukaluston tekemään itse alusta loppuun. Tietenkin osat maksaa niillekkin mutta kallis vieraan työn osuus jää pois. Euro-aika on tämänkin sekoittanut. Teetit sitten kuinka pienen koneistuksen taikka kansityön hyvänsä, lähes aina puhutaan satasesta tai kahdesta. Se on kuitenkin vanhassa rahassa tonnin molemmin puolin ja jo suuri osa kisahinnasta.
90-luvulla jaettiin poikkeuksetta joka kyläkisassakin pyttyjen lisäksi tarjousrahat finalistien kesken, lisäksi muutamalle parhaalle vielä jotain tavarapalkintoja, milloin turvakaaria, milloin jotain ASIALLISTA työkalusarjaa tms.
Silloin vaan oli useammalla mahdollisuus kisoissa pärjätä kun niitä hyviä autoja oli tavallisen pulliaisenkin mahkut tehdä ja suht edullisesti.
Riitti kun kisan jälkeen ennen seuraavaa kisaa auto lähti käymään, sillä lähdettiin ja oli jopa mahkuja pärjätä. Nykyään on vähän toista. Viilataan ja säädetään, kuskataan jarrusta toiseen ja yritetään parantaa kalustoa. Loppujen lopuksi viedään peruutuus kisoihin kun on riittävästi "paranneltu" ja viikon parin palkka silitelty.
Ehkä juuri se suht tasavertaisuus sai ennen porukkaa kisoihin eikä silloin juostu noiden palkintojen perässä. Tottakai silläkin oli merkityksensä mutta silloin harrastettiin, KAIKILLA oli hauskaa ja varikolla oli porukka aidosti yhtä suurta perhettä.
Nykyään kun näkee lähtöluettelon, pystyy lähes varmasti nimeämään A-finalistit, eikö?
Vanhaan hyvään aikaan sääntöjä ei muljattu edestakaisin kuin sitä kuuluisaa esin..kaa. Ne pysyivät samoissa vuositolkulla, joitain pikkuviilauksia silloin tällöin.
Ei puhuttu palamattomista varusteista tai hansseista eikä muistakaan.
Riitti kun pussissa oli nahkakintaat, nahkanilkkurit, kypärä ja ajopuku.
Eikös se pentsiini jo silloinkin ollut yhtä helposti syttyvää?

Autoja puntaroitiin silloinkin, jopa kyläkisoissa.
Joskus piti lisäpainoja lisätä mutta se hyväksyttiin kun painorajat olivat järkevissä kuosissa. Tiedän kyllä että nykyisellä painosäännöllä haetaan tuoreempaa(turvallisempaa?) kalustoa viivalle mutta minä puhunkin nyt ajasta jolloin oli JOKAMIESLUOKKA.

Liiga-hommatkin oli tuohon aikaan vähän eri touhua. Kaikki joukkueen kuskit oli lähes poikkeuksetta samoilta nurkilta, toki poikkeuksiakin oli mutta samaa seuraa edustivat kuitenkin. Taas tullaan tähän että useammalla joukkueella oli silloin mahdollisuudet pärjätä, pitkin syksyä ajettiin karsintakisoja, parhaat joukkueet finaaliin ja divarista nousivat parhaat seuraavaksi vuodeksi liigaan. Sekin on nykyään vähän toisin. Ja puhutaan vähän eri rahoista.

Paljon on touhu muuttunut vuosien varrella eikä kaikki välttämättä parempaan suuntaan.
Kuvittelen että aika moni pitkän linjan HARRASTAJA vaihtaisi mielellään takaisin 90-luvun malliin.
Se oli mielestäni yksinkertaisesti helvetin hienoa aikaa, tavallisten ihmisten hieno harrastus johon lähes kaikilla oli mahdollisuus, kaikilla oli hauskaa ja tänä päivänäkin on jäljellä ympäri Suomea niitä ystävyys-suhteita jotka ovat aikoinaan varikolla syntyneet.

Ymmärrän kyllä että kaikki muuttuu, ja pitääkin muuttua, mutta mikäli jokkis halutaan säilyttää kaikkien ulottuvilla ja harrastajamääriä saada takaisin, pitää ottaa jonkunmoinen askel taaksepäin, ehkä isompikin, mukaanlukien kaikki, niin säännöt kuin radatkin.

Tämäkin vain minun mielipiteeni ja tarkoitettu niille HARRASTAJILLE jotka tuntevat myös alkuperäisen Jokamiesluokan. Viisi vuotta lajin parissa pyörinyt harrastaja ei tästä tiedä mitään!

Ps. Missäs muuten AaPee on?
Ei ole pitkään aikaan näkynyt palstoilla.
Hänellä oli mielestäni paljon hyviä kehitysehdotuksia lajin suhteen
ja tuntee myös vanhan (hyvän?) jokkiksen.
Takaisin alkuun
pive



Liittynyt: 22 Tam 2008
Viestejä: 236
Paikkakunta: Juuka

LähetäLähetetty: 29.05.2011 16:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Anonymous kirjoitti:
Palataanpa ajatuksissa takaisin 90-luvulle. Aikaan jolloin vierasmoottorit tekivät vasta tuloaan.
Silloin oli monta asiaa paremmin kuin nyt.
Yleisen luokan SM-kilpailuun lähtijät ratkottiin tuohon aikaan karsintakilpailuilla, yleensä kolme kisaa (ainakin Länsi-Suomen alue) ja niistä eniten pisteitä keränneet SAIVAT mahdollisuuden osallistua SM-kilpailuun.
Karsinnat olivat kovatasoisia, ainakin tuon ajan mittakaavassa.
Kilpailijoita oli paljon, jouduttiin jopa ajamaan samana päivänä kahdessa eri paikassa saman alueen karsintoja, suuren osallistujamäärän takia, muistaakseni.
Tuolloin SM-kisoissa ajoivat ne jotka sinne oikeasti halusivat, ne jotka sinne ajamalla paikan lunastivat.

Silloin mentiin 85.5-kuplilla "lujaa" ja parhailla karsinta-autoilla pärjäsi vielä SM-kisassakin.

Siihen aikaan oli useamalla mahdollisuus rakentaa itselleen kilpailukykyinen auto, siis alusta loppuun, suht edullisesti.
Nyt asiat on toisin. Harva nykyinen kuski pystyy rakentamaan edes kyläkisoihin voittaja-auton, siis täysin itse, alusta loppuun.
Toki niitäkin vielä on mutta väitän että murto-osa entisestä.
Helpompi ja monelle ainoa tapa on kaivaa takataskua ja ostaa auto valmiina tai teettää, laatikko siellä, kone tuolla, kori jostain ja sitten vielä palkata joku joka osaa yhdistää nuo kokkareet toisiinsa, penkittää jne.
Ja sitten viurataan että voi että kun kun on kallista touhua!
Näin se nykyään menee, haluttiin tai ei.
Nämä nykyiset säännöt ovat pikkuhiljaa vieneet homman siihen pisteeseen että mikäli haluaa kyläkisoissakin pärjätä, saatikka SM-kisoissa, pitää olla valmis maksamaan, kuka enemmän, kuka vähemmän.
Tämä ei koske sitä pientä joukkoa joka pystyy sen huippukaluston tekemään itse alusta loppuun. Tietenkin osat maksaa niillekkin mutta kallis vieraan työn osuus jää pois. Euro-aika on tämänkin sekoittanut. Teetit sitten kuinka pienen koneistuksen taikka kansityön hyvänsä, lähes aina puhutaan satasesta tai kahdesta. Se on kuitenkin vanhassa rahassa tonnin molemmin puolin ja jo suuri osa kisahinnasta.
90-luvulla jaettiin poikkeuksetta joka kyläkisassakin pyttyjen lisäksi tarjousrahat finalistien kesken, lisäksi muutamalle parhaalle vielä jotain tavarapalkintoja, milloin turvakaaria, milloin jotain ASIALLISTA työkalusarjaa tms.
Silloin vaan oli useammalla mahdollisuus kisoissa pärjätä kun niitä hyviä autoja oli tavallisen pulliaisenkin mahkut tehdä ja suht edullisesti.
Riitti kun kisan jälkeen ennen seuraavaa kisaa auto lähti käymään, sillä lähdettiin ja oli jopa mahkuja pärjätä. Nykyään on vähän toista. Viilataan ja säädetään, kuskataan jarrusta toiseen ja yritetään parantaa kalustoa. Loppujen lopuksi viedään peruutuus kisoihin kun on riittävästi "paranneltu" ja viikon parin palkka silitelty.
Ehkä juuri se suht tasavertaisuus sai ennen porukkaa kisoihin eikä silloin juostu noiden palkintojen perässä. Tottakai silläkin oli merkityksensä mutta silloin harrastettiin, KAIKILLA oli hauskaa ja varikolla oli porukka aidosti yhtä suurta perhettä.
Nykyään kun näkee lähtöluettelon, pystyy lähes varmasti nimeämään A-finalistit, eikö?
Vanhaan hyvään aikaan sääntöjä ei muljattu edestakaisin kuin sitä kuuluisaa esin..kaa. Ne pysyivät samoissa vuositolkulla, joitain pikkuviilauksia silloin tällöin.
Ei puhuttu palamattomista varusteista tai hansseista eikä muistakaan.
Riitti kun pussissa oli nahkakintaat, nahkanilkkurit, kypärä ja ajopuku.
Eikös se pentsiini jo silloinkin ollut yhtä helposti syttyvää?

Autoja puntaroitiin silloinkin, jopa kyläkisoissa.
Joskus piti lisäpainoja lisätä mutta se hyväksyttiin kun painorajat olivat järkevissä kuosissa. Tiedän kyllä että nykyisellä painosäännöllä haetaan tuoreempaa(turvallisempaa?) kalustoa viivalle mutta minä puhunkin nyt ajasta jolloin oli JOKAMIESLUOKKA.

Liiga-hommatkin oli tuohon aikaan vähän eri touhua. Kaikki joukkueen kuskit oli lähes poikkeuksetta samoilta nurkilta, toki poikkeuksiakin oli mutta samaa seuraa edustivat kuitenkin. Taas tullaan tähän että useammalla joukkueella oli silloin mahdollisuudet pärjätä, pitkin syksyä ajettiin karsintakisoja, parhaat joukkueet finaaliin ja divarista nousivat parhaat seuraavaksi vuodeksi liigaan. Sekin on nykyään vähän toisin. Ja puhutaan vähän eri rahoista.

Paljon on touhu muuttunut vuosien varrella eikä kaikki välttämättä parempaan suuntaan.
Kuvittelen että aika moni pitkän linjan HARRASTAJA vaihtaisi mielellään takaisin 90-luvun malliin.
Se oli mielestäni yksinkertaisesti helvetin hienoa aikaa, tavallisten ihmisten hieno harrastus johon lähes kaikilla oli mahdollisuus, kaikilla oli hauskaa ja tänä päivänäkin on jäljellä ympäri Suomea niitä ystävyys-suhteita jotka ovat aikoinaan varikolla syntyneet.

Ymmärrän kyllä että kaikki muuttuu, ja pitääkin muuttua, mutta mikäli jokkis halutaan säilyttää kaikkien ulottuvilla ja harrastajamääriä saada takaisin, pitää ottaa jonkunmoinen askel taaksepäin, ehkä isompikin, mukaanlukien kaikki, niin säännöt kuin radatkin.

Tämäkin vain minun mielipiteeni ja tarkoitettu niille HARRASTAJILLE jotka tuntevat myös alkuperäisen Jokamiesluokan. Viisi vuotta lajin parissa pyörinyt harrastaja ei tästä tiedä mitään!

Ps. Missäs muuten AaPee on?
Ei ole pitkään aikaan näkynyt palstoilla.
Hänellä oli mielestäni paljon hyviä kehitysehdotuksia lajin suhteen
ja tuntee myös vanhan (hyvän?) jokkiksen.

Hemmetin hyvin kirjoitettu,minun mielestä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Ari Korpela



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 214

LähetäLähetetty: 29.05.2011 19:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Very Happy Ei tarvitse tuota provosoida,koska näin se ON.
Voidaan todeta,että kokemus se on valttia tässäkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Markku Kankare



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 272
Paikkakunta: Somero

LähetäLähetetty: 30.05.2011 07:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Moi
Empun listaan toimitsijoita koskeva sääntömuutosehdotus:

Perustoimitsijalisenssin ehtona olevan koulutuksen poistaminen. Pelkään toimitsijakatoa, mikäli kaikkien kisoihin töihin tulevien pitää istua päivä koulutuksessa osatakseen laskea kierroksia, tunnistaakseen numeroita yms.
Hyväkään koulutus ei takaa minkäänlaista osaamista. Taidot opitaan parhaiten tekemällä.
T. Markku Kankare
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2064
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 30.05.2011 09:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämäkin menee jo sivuun aiheesta, mutta tuo Markun kirjoitus pisti pohtimaan asiaa - kuka on toimitsija?

Säännöissä puhutaan toimitsijan tarjousoikeudesta.

Säännöt kertoo että toimitsijatehtävään nimetyllä pitää olla vähintään perustoimtsijalisenssi.
Autourheilun kansalliset määräykset - sivu 24.

Tuolta sivulta löytyy taulukko jossa määritellään kenellä pitää olla päätoimitsijaisenssi, samaisen taulukon alimmassa osassa lukee että; Muu nimetty tomitsijatehtävä, pitää olla perustoimitsijalisenssi.

Jos sääntöä noudatettaisiin, niin ainoastaa sellainen kilpailun toimitsija jolla on vähintään tuo perustoimitsijalisenssi saisi tehdä toimtsijatarjouksia, sillä sääntö kertoo yksiselitteiseti että toimitsijaksi ei saa nimetä kuin sellaisen henkilön jolla on toimitsijalisenssi.

Ihmettelen vaan miksi kutsutuaan niitä kilpailun toimihenkilöitä joilla ei ole toimitsijalisenssiä?
Olisiko oikeudeton toimitsija Laughing

Allekirjoitan tuon Markun loppukaneetin täysin. Ja vielä senkin että vain oman kisan ympärillä pyöriminen ei kehitä ihmistä toimitsijana. Pitää olla valmiutta osallistua muidenkin kilpailuiden järjestelyihin, siihenkin että käy seuraamassa muidenkin virheitä/hyviä suorituksia. Näin oppii kaikkein parhaiten.
Koulutusta toki on hyvä olla tarjolla, niille ketkä sitä haluavat.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754


Viimeinen muokkaaja, emppu tuominen pvm 30.05.2011 13:24, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
jukka heittola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 223
Paikkakunta: kemi

LähetäLähetetty: 30.05.2011 12:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos kaikilla pitäisi olla vähintään perustoimitsija lisenssi ei täällä pohjoisessa järjestettäis yhtään kisaa.
Se että myöskin lisenssittömät ovat tehneet 5 ostotarjousta on taas rikkonut kilpailijan oikeusturvaa aika pahasti.
Kyllä kai säännöistä pitäisi pitää kiinni jos sellaisia on laatinut tai jättää laatimatta jos ei niistä pidetä kiinni.
Paino sääntö on kans tälläinen ei joka kyläkisassa riitä porukka punnitsemaan autoja eikä saatu hidastus vastaa riskejä mitä ne aiheuttaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2064
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 30.05.2011 13:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laitanpa tähän mitä säännössä lukee:

"Toimitsijoita ovat kaikki kilpailunjärjestäjän toimitsijatehtäviin
nimeämät henkilöt, tapahtumien satunnaiset
toimitsijat sekä seurojen toimeksiannosta vapaaehtoistyötä
tekevät henkilöt.
Perustoimitsijalisenssi voidaan myöntää hakijalle
joka on suorittanut kolme toimitsijatehtävää kansallisissa
kilpailuissa sekä suorittanut perustason toimitsijakurssin.
Voimassaoleva kuljettajatutkinto vastaa
yhtä toimitsijatehtävää. Kaikkien näiden sääntöjen 65 pykälän mukaisesti kilpailutoimitsijoiksi nimettyjen toimitsijoiden
tulee olla vähintään Perustoimitsijalisenssin
haltijoita.
"

Onkohan suomessa, tämän säännön voimassa ollessa, järjestetty yhtään autokilpailua joka olisi täyttänyt tämän säännön?

edit:

Tuli puhelu jossa kerrottiin että on järjestetty. Rokkirallissa ja JR:n kisoissa ei ole tälläistä sääntöä, joten niissä sitä ei tarvitse noudattaakkaan.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)