Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Ehdotus lajin yhdistämiseksi:
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jari Pirttimaa



Liittynyt: 28 Tam 2008
Viestejä: 95
Paikkakunta: Nivala

LähetäLähetetty: 30.05.2011 13:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vieras oli kirjoittanut hyvän tekstin ja vaikka itsellä ei kokemusta ja näkemystä ole niin pitkältä ajalta, silti rohkenen ottaa kantaa. Heittolan Jukkakin varmaan muistaa kun kerran puhuttiin ton pistepörssin merkityksestä. Mielestäni sillä voisi olla muutakin virkaa ku se, että saadaan jännätä kuka tulee Rajalan jälkeen toiseksi Smile (joo tiedän, että moni kuljettaja seuraa omaa pärjäämistään pörsseissä.)
Lähinnä kaipailen sen perään, et pistepörssillä suoritettas karsintaa SM-kisoihin! Tavallaan se nostaisi SM:ien arvoa. Esim joku ensikertalainen tai vaikka allekirjoittanut voisi lähteä kurvailemaan SM-kisoihin Laughing Pitäisi sinne jotain pääsyvaatimuksia olla! Pientä lisäarvoa sillä voisi saada takaisin myös pikkukisoihin, jos ns nimimiehet/rahamiehetkin joutuisi nöyrtymään ajamaan kyläkisoissa jos ei asfalttikunkusta tai Pellosta olekaan tullu pisteitä! Toki nämä on kakspiippusia juttuja esim vaikutus SM-kisojen osallistujamääriin. Tietty tämä vaatisi lajin palaamista saman lipun alle, muuten ei oo paljo varaa karsia!

Noista toimitsijalisensseistä tuli mieleen. Onko tullu jokin sääntömuutos vai mitenköhän meijän seuran jäsenille on myönnetty noita peruslisenssejä ilman mitään koulutusta? Paperit vaan vetämään ja niistäkin 20€/hlö laskua seuralle! Onnistu ainakin viime vuonna Rolling Eyes

Etukäteen anteeksi paikoitellen kärkäs kirjoitustyylini, ei vaan osaa itseään kauniimmin ilmaista Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Markku Kankare



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 272
Paikkakunta: Somero

LähetäLähetetty: 30.05.2011 14:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Moi
Perustoimitsijakoulutus tuli kuvioihin tänä vuonna.
T.Markku Kankare
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
vwtyp1



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Ep

LähetäLähetetty: 30.05.2011 15:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alkaa menemään aika lailla hiustenhalkomiseksi jo nämä jutut Surprised

Nykyinen "porkkana" joka on tarjottu kilpailuihin tuleville toimitsijoille että saa tehdä 5 tarjousta on pitänyt siitä huolen että kilpailuissa on riittänyt työntekijöitä,mikäli johonkin normaaliinkin hommaan tarvitsisi lisenssin johon ennen on päässyt ilman sitä ja saanut tehdä sen 5 tarjousta niin kohta ei ole enää senkään vertaa toimitsijoita kun nyt.

Toimitsijat kilpailun johdon kanssa tekevät kilpailun ja seisovat vaikka koko päivän vesisateessa tai tuskallisen kuumassa kun muut ajavat ja pitävät hauskaa.

Onko se perisuomalainen kateus tässäkin joka tulee esiin kun toimitsija saa tehdä muutaman tarjouksen sitten enemmän siitä edes pieneksi korvaukseksi KOKO päivän tehdystä työstä muitten hyväksi!

Kuitenkin ne tarjoukset maksavat kaikille saman rahan,eikä se ole mitenkään varmaa tuleeko sittenkään autoa arvonnassa.

Kuitenkin itsekin olen sitä mieltä että toimitsija tarjouksen määrän voisi tiputtaa 2-3/per hlö , niin vähentyisi suuret tarjous määrät,
mutta jonkinlainen "porkkana" siinä pitää silti olla jotta saadaan porukkaa hommiin ja kisat pyöriin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2064
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 30.05.2011 16:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen ollut tekemässä useita kisoja, kymmeniä. Kahta SM-kisaa kilpailunjohtajana.

Nyt kun taas on SM, hyviä autoja kisassa, on halukkuutta toimitsijatehtäviin ollut kiitettävästi.
Kansallisissa kisoissa ei juurikaan.

Kiitos kaikille yhteyksissä olleille, toivottavasti olette yhteyksissä kun kansallisiakin ajetaan.
Nyt on ollut toimitsijat kasassa omasta takaa jo aikaa sitten...
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Janne Kyynäräinen



Liittynyt: 24 Huh 2010
Viestejä: 6

LähetäLähetetty: 30.05.2011 19:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pive kirjoitti:
Jos joku saa tehtyä ehjän,tervepeltisen ja turvallisen fiatin painoon 680kg.Niin miksi siihen pitää keinotekoisesti lisätä painoa 60kg.?


Tuostahan tässä juuri on kysymys! Nykyinen sääntö antaa mahdollisuuden valita sen fiatin tilalle jonkun muun aihion josta rakentaa.

Ja koska noita ehjiä ja tervepeltisiä fiatin koreja ei jokapoika enää nykyään ostakkaan tosta vaan niin pistäähän se miettimään että rakennanko sen 30 vuotta metsässä seisoneen lahon fiatin alusta asti uudelleen + lisään siihen vielä ne vaaditut lisäpainot, vai otanko jonkun uudemman 90-luvun auton jossa on lattia ja kaikki jo valmiina ja rakennan siitä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pioneer



Liittynyt: 24 Syy 2009
Viestejä: 30
Paikkakunta: Pyhäjoki

LähetäLähetetty: 30.05.2011 20:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Totta ^^
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Vesa Launiainen



Liittynyt: 14 Lok 2008
Viestejä: 82

LähetäLähetetty: 30.05.2011 20:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ei kovin helppo ole kyllä löytää enää 90 luvun autoa missä on lattia ja kaikki kunnossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika Ilomäki



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 198
Paikkakunta: Oulainen

LähetäLähetetty: 30.05.2011 21:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ite ainaki oon löytäny ihn tervepohjasia autoja ja aihioit ja vieläpä 80-luvulta! Shocked

Ja tosiaankaan sitä uusien autojen minimipainoa ei pidä mennä laskemaan! Heikkenee se uusikin kori, jos paino pudotetaan esim. 800 kilosta 650:een. Se ainaki näin yhtäkkiä tuntuu melko mahdottomalta. Uudet autot kuitenkin painavat jonkin verran enemmän mitä 60-luvun vehkeet.

Autojen hintaa ei kyllä tarvitse nostaa yhtään. Kyllä hyvän kilpailukykyisen (80-90-luvun) auton voi tehdä jopa alle kisahinnalla. Ei kukaan pakota edelleenkään laittamaan tuhansia auton tekoon ja purnaamaan sitte täällä, että ku joku osti sen pois 1150:llä.

Niinkuin Vieras kirjoitti hyvän tekstin, niin ennen pärjättiin "halvalla" itsetehdyllä autolla jopa johonkin asti SM:ssä. Silloin taisi olla kilpailu terveempää ja palkinnot pienempiä (ts. järkevämpiä).

Yhteenvetona voisin sanoa, että turvallisuutta ylös (ratoja/koreja yms parantamalla, nopeuksia pienentämällä) ja palkintoja, jopa auton hintaa(?) alas. Tämä on köyhän perusharrastajan mielipide.

Empulla ja monella muulla on ollut tosi hyviä ajatuksia.
_________________
Se on ihan sama mistä päästä auto vetää, kunhan se on hyvä ajettava.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Ari Huhtala



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 67
Paikkakunta: Alahärmä

LähetäLähetetty: 30.05.2011 21:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Empun ehdottamat säännöt ovat melko hyvät. Myös Vieras kirjoitti erittäin hyvää tekstiä.

Sitten niitä omia ajatuksia:
- Tarjousrahat vois palauttaa kuljettajille. Esim 70% tarjouksista finalisteille ja loput järjestäjälle. Ja kaikille finalisteille sama määrä.
- Auton myyntihinnasta: Ikinä ei tulla löytämään ratkaisua joka tyydyttäisi kaikkia, mutta kyllä siinäkin pitäis siirtyä vuoteen 2011 tai edes lähemmäs sitä.
- Painotaulukkoon myös 1850cc.
- Moni koohottaa että pitäs saada 90-luvun autoja kisoihin. Tosiasia kuitenkin on että niitä(kin) on viety paalattavaksi jo monta vuotta nimenomaan ruostevaudioiden vuoksi. Toki siellä aikakaudella on enemmän valinnanvaraa ja mahdollisuuksia, mutta väitän että hyvin tehty 70-lukuinen on turvallisempi kuin huono 90-lukuinen. En toki tarkoita että fiateilla pitäisi ajaa maailman tappiin, mutta entisen lajiryhmän pj:n ehdottama 'täyskielto vanhoille autoille' oli sellainen idea joka lajin tappais varmasti.

Huhuja kuuluu, saa nähdä mitä tapahtuu. Mutta jos ei pian tapahdu jotain niin mielenkiinnolla voi odotella ensi vuoden kilpailukalenteria. Saattaapi olla hiljaista.
Tässä pelissä ei ole voittajaa, on vain häviäjiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Mika Ilomäki



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 198
Paikkakunta: Oulainen

LähetäLähetetty: 30.05.2011 21:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, no ei missään nimessä niitä vanhoja saa täyskieltää! On toki joku 70-luvun Volvo varmasti turvallisempi kuin 90-luvun alun japsi,mutta valinnanvaraa ja aihioita kuitenki on tarjolla melko paljon sopuhintaan.
_________________
Se on ihan sama mistä päästä auto vetää, kunhan se on hyvä ajettava.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Jorma Peltokoski



Liittynyt: 28 Maa 2010
Viestejä: 255
Paikkakunta: Koskenkorva

LähetäLähetetty: 30.05.2011 22:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Moni haluaisi jostain syystä tarjousrahat pois seuroilta mutta ovatko ajatelleet mitä seurat niillä rahoilla voisi tehdä jos ne saisi?

Muutamia kunnossapitokohteita:
-rata
-varikko
-ravintolatilat
-sosiaalitilat (WC:t, mahd. suihkut)
Noita kaikkia voi aina parantaa.

Kunnon tuloksella kisasta voi seurat tarjota talkooväelle ja muulle jäsenistölle pikkujoulut, rentoutuspäivän huvipuistossa yms. toimintaa jolla motivoidaan jäsenistöä talkootyöhön.

Kumpi on mukavampi kisa ajaa:
-hyvät palkinnot ja paska rata jolla autot hajoaa ja huoltoauto jää varikon kuravelliin kiinni, trailerit pitää viedä jonnekkin metsätien varteen

-palkintoina pokaaleja mutta rata hienossa kunnossa ja turvallinen eikä autorikkoja, varikolla ei tarvitse pelätä kiinnijäämistä, alueella kunnolliset vessat ja suihkut
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
ari-matti salminen



Liittynyt: 19 Hei 2010
Viestejä: 224

LähetäLähetetty: 30.05.2011 22:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noista nopeuksista, eilen Honkajoella mentiin vesisateella vakio pösöllä nuortenluokassa ns.pääsuoran/takasuoran jarrutukseen race cronon mukaan tasan 100Km/h Onko tuo sitten paljon vai vähän?

tuohon edelliseen voi vielä lisätä osallistumismaksu 25 vai 80€
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika Lähteenmäki



Liittynyt: 29 Tam 2008
Viestejä: 163
Paikkakunta: Humppila/Säkylän UA

LähetäLähetetty: 30.05.2011 22:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

AIK.oon sivuilta.Kilpailukalenteri 2012
Tarkistettiin haetut kilpailut (87 kpl) ja korjattiin muutaman kilpailun päällekkäisyys. Vähenemään päin on. Question
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)