Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
toyo
Liittynyt: 17 Maa 2011 Viestejä: 16
|
Lähetetty: 02.06.2011 06:29 Viestin aihe: |
|
|
ihan mieleenkiinnosta ois kiva tietää paljonko oli kuivaniemen radan kustannukset?
paljonko rahaa käytetty zoneen tähän mennessä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Olavi Alavesa
Liittynyt: 26 Tam 2011 Viestejä: 24
|
Lähetetty: 02.06.2011 08:45 Viestin aihe: |
|
|
toyo , luetko Jukan kirjoituksen sivulta 1. 19.02.2011 11:42,siinä suuntia
kustannuksista,mtta se vaatii muutakin kun suuria puheita ja haaveita.
tv.Olavi A |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jukka heittola
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 223 Paikkakunta: kemi
|
Lähetetty: 02.06.2011 08:50 Viestin aihe: |
|
|
Kuivaniemen rataan on käytetty tähän mennnessä 72320e joka on kerätty kymmenistä eri paikoista.
Kone töitä talkoilla 30000e joista on maksettu koneen polttoaineet jotka on edellä mainitussa hinnassa kaikki ei ole perinyt niiitäkään.
Talkoo työtä vähän yli 6000 tuntia.
Suolaa on ajettu kahdessa vuodessa n 60 tonnia joka kaikki on saatu lahjoituksena.
Edellä mainittuun hintaan vaikuttaa alueen maapohja Kuivaniemessä se oli aika hyvä,lukuunottamatta ettei kantavaa maata ollut missään kaikki on jouduttu ostaan ja tuomaan muualta.
Ei Jokkisrata ole mikään miljoona projeksti varsinkaan jos rahaa ei ole.
Joka projektia vetää on syytä olla hintatietoinen ja osata asettaa oikeat tavoitteet ei kaikkea tarvi rakentaa vuodessa eikä kahdessa kun rata itse on valmis harjoittelu/kilpapailu toiminta aloitettu ohessa rata alue kehittyy vuosivuodelta käytettävissä olevien rahojen mukaan.
6 miljoonaa on niin iso porras että se estää koko projektin etemisen.Henkilö kohtaisesti jos olisin sijoittaja ja euroja käytössä en moottorirataan sijoittaisi koska luvassa ei tuottoa ole.
Kuivaniemi ei läheskään ole valmis kokonaisuus mutta harjoitella ja kilpaipailla voi.
Jukka Heittola |
|
Takaisin alkuun |
|
|
toyo
Liittynyt: 17 Maa 2011 Viestejä: 16
|
Lähetetty: 02.06.2011 18:54 Viestin aihe: |
|
|
tarkoitinkin nimenomaan sitä että olin lukenut jostain tuon jukan mainitseman n.70 000€/kuivaniemi,mutten ollut varma nykyisestä saldosta ja jukan mainitsema 2 miljoonaa jos on zoneen mennyt tähän mennessä,eikä tietääkseni risuakaan ole alueelta katkennut.. niin herää kysymys ihan suomeksi että: mihin v*ttuun ne rahat on puskettu???
kyllä luulis 2 millillä tarjoovan "talkooväelle"(löytyykö oulun-alueen harrastajista niin paljon me-henkeä että talkoita edes saataisiin? ) kahvet,ostavan naftaa sekä maa-aineksia/suolaa jo melko läjän..
mielestäni kuivaniemi on osoitus siitä mihin oikea tahto ja me henki yltää (hatun nosto siitä kaikille mukana olleille.).
mutta tämä zonen edistyminen on lähinnä kuin turhapuro elokuvasta appiukon kohtalo: aina menee milli kun vävypoika ilmestyy paikalle..
kyllähän zone hieno asia on jos ja kun toteutuu,mutta tähän asti se on ollut lähinnä erittäin huono suomalainen farssi. hankkeen vetäjiltä ihmettelen tuota rahan käyttöä,jos tosiaan 2 milliä on jo mennyt,kaupungin toimintahan on kaikkien mittapuiden mukaisesti alla arvostelu-asteikon.
nämä ovat mielipiteitä ja ajatuksia sen pohjalta mitä olen kuullut/lukenut ja voin olla väärässäkin/tiedot voivat myös olla vääriä.siksi tässä kyselenkin..
ps.hernehiä saa vetää jos haluaa ja aivan niin paljon kuin haluaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Caasari
Liittynyt: 10 Maa 2008 Viestejä: 42 Paikkakunta: Kemi
|
Lähetetty: 02.06.2011 20:21 Viestin aihe: |
|
|
Tämä on hyvä osoitus siitä kun omistajanohjaus (OUKA) ei ollut kenenkään hyppysissä. Siihen kun yhdistetään talouden (lume)nousukausi, missä kasvu jatkuu ikuisesti, tapahtuu tällaista.
Konsultit pitävät hankkeen avainhenkilöitä hyvänä, kehuvat ja nostavat tunnelmaa - tulee nousukänni.
Mehä ei tehdä mitään monttua, vaan kansainväliset mitat täyttävä moottorirata ..tana!
Tapasin muutama vuosi sitten liikesuunnitelman tehneen konsulttiyhtiön edustajan. Kyselin muutamia kysymyksiä ja tuli vakuuttuminen. EI mitään käsitystä missä mennään. EI kokemusta moottoriurheilusta saati siitä mitä seuroissa tapahtuu. Maksoi maltaita. Piikkiin lisää palavereita infra-, rakenne-, jne osaajien kanssa. Ne eivät inssit ja konsultit istu palavereissa ilmaiseksi. Jokainen viivytys ja uusi suunnitelma on raha-automaatti.
Siis ihan oikeasti. Tänne korpeen ei tule maailmanluokan asfalttikisoja - ei tule. Aivan älytön ajatus. Lähistöllä on varmaan 700.000 poroa, mutta niillä ei ole maksukykyä. Helsinkiläisten laajamittainen saaminen tänne kilpailemaan on huuhaata, saati ulkomailta.
Vaikka tuo rata tulisi ihan tuohon viereen, ei liene kovin viisasta sitä edes sinne viedä. 32 km Kuusamon suuntaan on yleisön kannalta lähes sama kuin saman verran merelle päin.
Maksakoot OUKA sen lupaamansa 3 Meur sinne mihin rata tehdään jo vähäisenkin alun ympärille, vaikka kuivaniemeen tai Lakeudelle. Molemmat 4-tien varressa ja harrastajaystävällisemmässä ympäristössä. _________________ Näyttävä sladi on vauhtia tärkeämpää... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2064 Paikkakunta: Lahti
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
villau
Liittynyt: 01 Syy 2010 Viestejä: 36
|
Lähetetty: 10.05.2013 18:08 Viestin aihe: |
|
|
No miten on nyt?
Paikalliset seurat vievät kisojaan muille paikkakunnille kovien ratavuokrien yms kulujen myötä?
aika hurjia vaatimuksia ouluzonen "säännöissä"...huh huh. onneksi oman seuran radalla saa ajaa ja reenata pelkällä jäsenmaksulla.eikä harjoittelun katselemisesta tarvitse maksaa parkkimaksua... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|