Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Mitä jokamiesluokka on harrastuksena? |
Laji, jossa autokaupoilla tehdään tili jos tuuri on kohdallaan |
|
6% |
[ 3 ] |
Laji, jossa itse rakennetaan turvalliset autot ja käydään niillä kilpailemassa |
|
15% |
[ 7 ] |
Laji, johon jokaisen on voitava osallistua, vaikka ei osaakkaan rakentaa JM-autoa |
|
25% |
[ 11 ] |
Laji, johon on voitava osallistua ilman taloudellisia panostuksia |
|
9% |
[ 4 ] |
Laji, jonka autokaupalla on pidettävä yllä seuratoiminta, koska muista lajeista ei harrastajaa saada lypsetyksi tarpeeksi |
|
2% |
[ 1 ] |
Laji, joka loppuu, koska tarpeellisia muutoksia sääntöihin ei tehdä, ja vain koska pelätään taloudellisten tuottojen pienenevän |
|
27% |
[ 12 ] |
Laji, josta kaikille harrastajille koituu keskimäärin yhtäsuuri osuus niin taloudellisesti kuin ajallisesti kilpailujen järjestämisestä ja kaluston rakentamisesta |
|
4% |
[ 2 ] |
Laji, jonka harrastajat itse lopettavat lyhytnäköisyydellään |
|
9% |
[ 4 ] |
|
Ääniä yhteensä : 44 |
|
Kirjoittaja |
Viesti |
Ari Korpela
Liittynyt: 26 Tam 2008 Viestejä: 214
|
Lähetetty: 03.09.2011 10:10 Viestin aihe: Tehokkuutta... |
|
|
14.10.11 - Seurojen kirjalliset esitykset liittovaltuuston syyskokoukselle
Tähän kannattaa panostaa..
Seuroille on myös lähetetty tai tullaan lähettämään kokousmateriaalia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jouni ylitervo
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 303 Paikkakunta: jämsänkoski city
|
Lähetetty: 03.09.2011 10:13 Viestin aihe: |
|
|
Esko kirjoitaa tosi hyvin niinkuin pitäis mennä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ari-matti salminen
Liittynyt: 19 Hei 2010 Viestejä: 224
|
Lähetetty: 03.09.2011 22:25 Viestin aihe: |
|
|
Selvyydeksi vielä, en kieltäisi tuuppareita enkä muitakaan vetotapoja.
Keskustella voisi siitä onko esim. viiden vuoden päästä jokamiehellä mahdollisuus menestyä arvokilpailuissa vai vain niillä teknisesti lahjakkailla jotka pystyvät muuttamaan autonsa tuuppariksi tai sellaisen teettämään.
Muutoksien tarvetta usein toistellaan mutta onko niille oikeasti mitään tarvetta, 2009 kyselyssä tekniikkaan oli tyytyväisiä 72,6% ostotarjouksiin tyytyväisiä oli 63,2% |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JV
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 132 Paikkakunta: Nakkila
|
Lähetetty: 03.09.2011 22:36 Viestin aihe: |
|
|
Niin kyllä jokamies pystyy muuttamaan autonsa tuuppariksi, onhan niitä kardaaniautojakin rakennettu etuvetoisista. Jokamies pystyy rakentamaan voittaja-auton, tai ainakin lähes. Ne, joilla autot yleensä pysyvät nipussa ja kulkevat, ovat varmasti tehneet riittävästi töitä lajin parissa ja oppineet sitä kautta niksit.
Ei kai lajiin haluta "heti mulle kaikki tänne nyt"-asennetta? Mielestäni olisi outoa jos pystymetsästä voisi tulla lajin pariin ja menestyä arvotasolla välittömästi. Tämä, kuten kaikki muutkin urheilulajit, vaatii jatkuvaa opiskelua ja kehitystä, ja siinähän se lajin suola onkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ari-matti salminen
Liittynyt: 19 Hei 2010 Viestejä: 224
|
Lähetetty: 04.09.2011 00:51 Viestin aihe: |
|
|
Väitän että nykyisin pystymetsästä tulija voi ostaa huippuauton ja menestyä heti, ei ehkä SM, kunhan ostaa juuri siihen kilpailuun rakennetun erikoisauton ja omaa välttävät ajotaidot, väitettäni perustelen sillä että monesti tietyt kilpailut voitetaan samoilla autoilla vaikka kuski voi olla eri, tietenkin menestyneimmillä kuskeilla on tapana pärjätä vaikka alla olisi mikä heteka.
Nuorissakin nähty useasti, kaveri näkee autonsa aamulla ekan kerran ja voittaa sillä koko sillä kisan. Eikö tämä juuri ruoki tuota heti mulle kaikki asennetta
Uskoisin pystyväni muuttamaan etuvedon tuuppariksi jos olisi vuosi aikaa ja neuvoa antavia kavereita ja kyllä siihen myös rahaa tarvitaan vähintään saman verran kuin nykyinen koko vuoden kilpailubudjettini on... mutta, mutta onko se nyt sitä mitä enemmistö jokkikselta haluaa?
Joku voikin haluta vain ajaa kilpaa mahdollisimman edullisesti ja helposti ilman suurta paloa teknisiin innovaatioihin, jos mielestään tämä kaveri onkin vieläpä taitava kuljettaja, niin hän voisi odottaa myös joskus menestystäkin, mihin lajiin hänen kannattaisi osallistua jos se ei ole jokamiehenluokan nimellä kulkeva laji?
On olemassa luokkia joissa pääsee rakentelemaan autoja mielin määrin pitääkö jokkiksen olla yksi niistä?
En kannata vakioautoluokkaa koska niistä on lähes aina tullut yhden merkin temmellyskenttä, En myöskään halua täydellistä rakentelukieltoa koska sillä on taipumus nostaa kustannuksia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JV
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 132 Paikkakunta: Nakkila
|
Lähetetty: 04.09.2011 09:30 Viestin aihe: |
|
|
Mainitsemillasi nuorten luokan voittajilla on varmasti kokemusta ajamisesta, vaikka juuri kyseisen kisan autosta kokemusta ei olisikaan.
Se, että kyläkisoissa on "helppo" pärjätä, johtuu pelkästään kisojen tason radikaalista laskusta viimeisen 15 vuoden aikana. Toki huippukalustokin on kehittynyt, mutta sen vaikutus on ollut pienempi.
Miksi pikkukisoissa on nykyään vähän osallistujia ja kalusto huonoa? Jollain voi olla parempi selitys mutta mielestäni se on liian alhainen myyntihinta. Se että autojen laittamiseen menee reilusti aikaa, on ihan OK, mutta se että myyntihinnalla ei kateta rakentamiskustannuksia ei sitten olekaan oikein. Jos hinta olisi realistisella tasolla ja linja korien kunnon suhteen tiukempi, voitaisiin muutamassa vuodessa saada jokkiskalusto tasisemmaksi, siistimmäksi ja turvallisemmaksi.
Tavallisella harrastajalla olisi mahdollisuus tehdä auto ilman älytöntä tappiota. Se ei voi olla oikein että rakentelijoita rokotetaan. Kun uusia autoja ei tehdä ja hinta pidetään liian alhaalla, niin harvoista hyvistä autoista on aina tolkuton määrä tarjouksia. Tämä meno ei hyödytä kuin seuroja ja jobbareita, harrastajat ovat kärsijän asemassa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sami Peltola
Liittynyt: 06 Tou 2011 Viestejä: 22
|
Lähetetty: 04.09.2011 10:29 Viestin aihe: |
|
|
Tämä AKK:n kyselyn tulokset julkaistiin, jotta harrastajat huomaisivat, että kyselyä EI ole käsitelty täydessä laajuudessaan liiton taholta, vaikka niin väitetään.
Liiton omassa lehdessä ollut pylväsdiagrammi koostui kyselyn vapaasana osiosta koostetusta osuudesta johon oli vastannut noin 20% kyselyyn osallistuneista. Tätä tietoa liitossa pidetään riittävän laajana kun se julkaistaan kyselyn tuloksena. Sinällään en ota kantaa tämän oikean kyselyn tuloksiin, onhan siitä jo kulunut kaksi vuotta, ja kysymysten asettelu ei välttämättä ollut paras mahdollinen.
Tämä oli vain yksi todiste (monien muiden VIELÄ julkaisemattomien joukossa) |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|