Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Tero Tuomola
Liittynyt: 30 Tam 2008 Viestejä: 28 Paikkakunta: Kaarina
|
Lähetetty: 22.09.2011 10:48 Viestin aihe: 2012 jokkiksen tekniikkapuolen säännöt |
|
|
Joskos jotain tietoja/varmoja huhuja ensikauden säännöistä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vwtyp1
Liittynyt: 26 Tam 2008 Viestejä: 96 Paikkakunta: Ep
|
Lähetetty: 22.09.2011 15:32 Viestin aihe: |
|
|
Toivottavasti tulee v. 2010 painoluokat takaisin,huhuja kuullut,varmoista en tiedä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ari-matti salminen
Liittynyt: 19 Hei 2010 Viestejä: 224
|
Lähetetty: 22.09.2011 16:49 Viestin aihe: |
|
|
Kaikki autot on muutettu jo nykyisiin painoihin, vesi/hiekkakannu virittäjätkin tod.näk muuttanut ne jo asialliseksi.
Jotkut lisännyt painoa vahvistamalla rakenteita, jotkut lisännyt kaaria jne.
tilanne on rauhoittunut kentällä ja turvallisuus on lisääntynyt edes hieman kun alumiinin ja norsuteipin sijaan on voinutkin käyttää peltiä.
Turvallisuus on lisääntynyt myös sitä kautta kun samassa lähdössä olevat autot on edes hieman lähempänä toisiaan painoiltaan.
Kyllä, nyt on juuri se hetki kun painoja voidaankin taas pudottaa. Samalla voitaisiin sallia myös ne vanhat ajovarusteet, melkein kaikki onkin jo ne uudet saanut hommattua.
Nascar-verkko kuulemma tulee pakolliseksi, huhu ei kerro mitä leimoja siinä vaaditaan.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JUSA
Liittynyt: 18 Hel 2008 Viestejä: 96 Paikkakunta: Lappila
|
Lähetetty: 22.09.2011 18:21 Viestin aihe: |
|
|
Kuullut myös kohtuu luotettavilta tahoilta että autojen hinnat ovat nousussa... _________________ Toyotismia toisessa polvessa jo vuodesta -70 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sittana
Liittynyt: 04 Jou 2008 Viestejä: 168
|
Lähetetty: 22.09.2011 19:22 Viestin aihe: |
|
|
Takatuuppari kuskit hermoilee painoista, kun etuvetoset ja kardaanit on saatu kilpailukykysemmiks. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 22.09.2011 19:50 Viestin aihe: |
|
|
Leipä nousee ja viina kallistuu. Nämä ei ole huhua.
Varmoja huhuja ei ole, niitä jotka eivät pidä paikkansa on suurin osa.
Kyllä ne säännöt sieltä tulevat aikanaan. Meidän kaikkien matusteltaviksi. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
PRH
Liittynyt: 20 Hel 2008 Viestejä: 52
|
Lähetetty: 22.09.2011 19:50 Viestin aihe: |
|
|
Sittana kirjoitti: | Takatuuppari kuskit hermoilee painoista, kun etuvetoset ja kardaanit on saatu kilpailukykysemmiks. |
Joo, SM:ssäkin niitä etuvetosia ja kartaaneja oli pilvinpimein finaaleissa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sittana
Liittynyt: 04 Jou 2008 Viestejä: 168
|
Lähetetty: 22.09.2011 21:21 Viestin aihe: |
|
|
PRH kirjoitti: | Sittana kirjoitti: | Takatuuppari kuskit hermoilee painoista, kun etuvetoset ja kardaanit on saatu kilpailukykysemmiks. |
Joo, SM:ssäkin niitä etuvetosia ja kartaaneja oli pilvinpimein finaaleissa... |
Kyläkisoja lähinnä tarkotin missä tää muukin kalusto pääasiassa ajelee. Koitappa keventää "nykyajan" auto painaan 640kg 1650 koneella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Teemu Yrjölä
Liittynyt: 24 Hel 2010 Viestejä: 41
|
Lähetetty: 22.09.2011 21:48 Viestin aihe: |
|
|
eiköhän vähempikin keventäminen riitä, tohon joutus laittaan vanhoillakin painolla 40 kg lisää rautaa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Marko Kinnunen
Liittynyt: 05 Huh 2011 Viestejä: 151
|
Lähetetty: 22.09.2011 22:05 Viestin aihe: |
|
|
Päätöntä homma jos painoja nyt pudotetaan kun ne on sinne jo laitettu. Pysyis nyt säännöt edes viisi vuotta samana. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Esko Reinikainen
Liittynyt: 25 Maa 2011 Viestejä: 71
|
Lähetetty: 23.09.2011 07:26 Viestin aihe: |
|
|
Täysin turhaa paniikkimielialan luomista. Koittakaa mielipiteitänne viedä lajiryhmän jäsenille. Siellä niillä on aivan eri painoarvo kun kun tällä areenalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Teppo Kankare
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 41 Paikkakunta: Turku
|
Lähetetty: 23.09.2011 09:23 Viestin aihe: |
|
|
Turhaa spekulointia noiden painojen kanssa. Niin kauan kun niitä ei järjerstelmällisesti valvota eikä koneita availla niin täysin turhaan niistä vaahdotaan. Säännöissä saisi olla vaaka pakollinen joka kilpailussa.
Pahoin pelkään että tulevat säätömuutokset ovat taas samankaltaisia mitä viimeksikin, jonkun muun kuin harrastajien näkemysten mukaisia...
Mutta toivotaan että herrat suuressa viisaudessaan tekevät hyviä päätöksiä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Eero Nurkkala
Liittynyt: 27 Tam 2010 Viestejä: 22
|
Lähetetty: 23.09.2011 23:58 Viestin aihe: |
|
|
Minunki mieestä painot tulee takaisin 2010 sääntöihin, mitä olen kuullut.
Toivottavasti EI. 100kg joka paino luokkaan lisää niin okei. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vwtyp1
Liittynyt: 26 Tam 2008 Viestejä: 96 Paikkakunta: Ep
|
Lähetetty: 24.09.2011 00:53 Viestin aihe: |
|
|
Tämän vuoden aikana on tullut ostoautoissa vastaan sementtivalua koteloissa,kivimurskaa ja hiekkapusseja yms. muuta lisäpainoa jo laitettujen painojen lisäksi,alkaa jo semmoiset kyllästyttää. Lisäksi on paljon autoja jotka ei ole 2011 painoissa esim.kaikki ne jolla ei ole tänä vuonna ajettu.
Lisäksi nykyisellä painosäännöillä tietyt automallit painaa lisäpainojen kanssa riisuttunakin enemmän kun siviiliautona uutena! Painonlisäys ei juurikaan vaikuta tuuppareiden kilpailukykyyn,ei tee evk autosta oikeastaan juuri yhtään sen kilpailukykyisempiä niihin nähden,lisäpainon ansiosta vaan tuupparit lähtee viivasta entistä paremmin! Ja kolikon toisena puolena massanlisäyksen aiheuttama pitemmät jarrutusmatkat ja enempi tuho pyörityksessä. Se 60kg ei ole paperilla paljon painoa,mutta kun sen tekee tyhjästä kevyeseen koriin niin silloin se on paljon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 24.09.2011 06:11 Viestin aihe: |
|
|
Palataan vuoden 2010 painosääntöihin. Punnitus pakolliseksi ensikatsastuksessa. Otetaan käyttöön se esitys joka oli joissain näissä painokeskusteluissa.
Tässä esityksessä yli 740 kg autot asetettaisiin normaalille lähtöviivalle, tätä kevyemmät 5 metriä taaemmaksi. Mallivuodeltaan yli -90 autot saisivat erivapauden etummaiselle viivalle. Sama etu alle 1400 kuutioisille, edellyttäen että tulisi uusi painoluokka, alle 1400ccm
Jaa, että olenko tosissani? - en ainakaan paniikissa
Mutta sen verran olen vakavissani että sietäisi edes kokeilla.
Vaapaaehtoisuuden kautta, hyvillä täkyillä, saa parhaan tuloksen.
Ehdotus on vielä hiomaton maasälpä, mutta jotain tämänsuuntaista tyrkkyä tarvittaisiin jos halutaan esimerkiksi autokantaa uudistaa. Ei niin että on joku määrävuosi jolloin ajetaan SM:kisoja joillain epämääräisillä, amatöörin tekemillä tai omaapussiin pelaavan säännöillä.
Kun kuuntelee näitä lajistrategian 2020 mukanaan tuomia näkemyksiä jokkiksen tulevaisuudesta, ei voi yhtään ihmetellä että miksi sille nauretaan _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|