Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 443 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 15.11.2011 10:29 Viestin aihe: |
|
|
En ole koskaan kokeillut Hans järjestelmää joten siitä ei ole omakohtaista kokemusta, mutta kun katselee ja lukee sivuston alussa olevat linkit niin vaikuttaa selkeästi siltä että Hansin oikeaoppinen asentaminen ja säätäminen vie takuuvarmasti enemmän aikaa kuin normaalilla niska/kaulatuella säätäminen.
Odottaako kilpailun lähettäjä niin kauan aikaa kunnes Hans järjestelmä on asennettu ja säädetty oikeaoppisesti?
Käykö kilpailun katsastushenkilö tarkastamassa lähdönkeräilyalueella että Hans järjestelmä on FiA sääntöjen mukaisesti tehty
jos se ei ole oikeaoppisesti tehty niin keskeytyykö kisa siihen?
Sitten tullaankin tähän kilpailija allekirjoituksellaan vakuuttaa osallistuvansa kilpailuun omalla vastuullaan.
Miksi kukaan ei ole katsonut videoa numero 21--- korjataan BMW:n --- volttisarjasta?
mikähän on todellinen vahingon aiheuttaja, oliko se irronnut pakoputkisto jolloin moottorin tehot putosivat 25%.............
vai oliko joku muu loppujen lopuksi syynä volttisarjaan?
Viimeinen muokkaaja, Juha Hytönen pvm 16.11.2011 22:56, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jake74
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 135
|
Lähetetty: 15.11.2011 12:11 Viestin aihe: |
|
|
Juha Hytönen kirjoitti: | En ole koskaan kokeillut Hans järjestelmää joten siitä ei ole omakohtaista kokemusta, mutta kun katselee ja lukee sivuston alussa olevat linkit niin vaikuttaa selkeästi siltä että Hansin oikeaoppinen asentaminen ja säätäminen vie takuuvarmasti enemmän aikaa kuin normaalilla niska/kaulatuella säätäminen.
Odottaako kilpailun lähettäjä niin kauan aikaa kunnes Hans järjestelmä on asennettu ja säädetty oikeaoppisesti?
|
toissa vuonna istuin kaverin kartturina rallissa ja kaveri käytti hanssia. kypärää ei koskaan rallin aika irrotettu hanssista ja lyhyimmät siirtymät kaveri ajo kypäräpäässä ja hanssi niskassa ni ei tarttenut joka pätkän alussa säätelee kohilee remmejä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
marko räty
Liittynyt: 12 Lok 2008 Viestejä: 11 Paikkakunta: Riihimäki
|
Lähetetty: 16.11.2011 11:24 Viestin aihe: |
|
|
Ei se juha ole mikään järjestelmä vaan niskatuki.Se laitetaan valmiiksi jo varikolla niinkuin kaularinkulakin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 255 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 16.11.2011 16:32 Viestin aihe: |
|
|
Juha Hytönen kirjoitti: |
Ps. videolla näkyvä Porsche numero 21
mikähän oli tuollaisen volttisarjan lopullisena aiheuttajana? |
Mikä Porsche numero 21 ja millä videolla?
Noista HANS-jutuista en nähnyt kuin bemarin jonka numero oli 21, sitä kyllä hiukan autettiin pois ajolinjalta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 443 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 16.11.2011 22:59 Viestin aihe: |
|
|
Kiitos korjauksesta, auto on BMW.
Video löytyy tämän kirjoitusketjun sivulta 1 ensimmäisestä empun kirjoituksesta ensimmäisestä linkistä sivun alareunaan rullauksen jälkeen.
Mikä on todellinen ja lopullinen syy BMW:n volttisarjaan ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 443 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 18.11.2011 22:20 Viestin aihe: |
|
|
Eikö video näy? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
keijo nieminen
Liittynyt: 09 Syy 2010 Viestejä: 50
|
Lähetetty: 18.11.2011 22:40 Viestin aihe: |
|
|
Näin äkkiseltään vilkaistuna volttisarja sai alkunsa auton osuessa esteeseen, eli olisiko joku jättänyt vanhoilla hyväksymismerkinnöillä olevat ajotamineet radanvarteen ja lopettanut koko harrastamisen? Harmi sinänsä, olisihan niillä vanhoilla leimoilla voinut jatkaa JR:n puolella..
Mutta siis, mitenkään Hansseja väheksymättä, onnettomuuksien ennaltaehkäisyynkin voisi kai keskittyä? Ja ylipäätään ehkäisyyn, jossain tapauksissa jopa vakituisissa parisuhteissakin.. Eli ei se kauluri tai tulikalsarit edelleenkään mikään autuaaksi tekevä asia ole, jos kaiteita sun muita esteitä on 'tyrkyllä'. Se äkkipyssäys... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sittana
Liittynyt: 04 Jou 2008 Viestejä: 168
|
Lähetetty: 19.11.2011 10:37 Viestin aihe: |
|
|
qaz kirjoitti: | Näin äkkiseltään vilkaistuna volttisarja sai alkunsa auton osuessa esteeseen, eli olisiko joku jättänyt vanhoilla hyväksymismerkinnöillä olevat ajotamineet radanvarteen ja lopettanut koko harrastamisen? Harmi sinänsä, olisihan niillä vanhoilla leimoilla voinut jatkaa JR:n puolella..
Mutta siis, mitenkään Hansseja väheksymättä, onnettomuuksien ennaltaehkäisyynkin voisi kai keskittyä? Ja ylipäätään ehkäisyyn, jossain tapauksissa jopa vakituisissa parisuhteissakin.. Eli ei se kauluri tai tulikalsarit edelleenkään mikään autuaaksi tekevä asia ole, jos kaiteita sun muita esteitä on 'tyrkyllä'. Se äkkipyssäys... |
Jos äkkipysäytykset haluaa lopettaa, niin joutuu lopettaan samalla koko lajin. Ei ne onnettomuudet pelkästä radasta johdu, mut toki muutoksilla saadaan niitä vähennettyä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 255 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 19.11.2011 20:52 Viestin aihe: |
|
|
Miten volttisarjan syy liittyy tähän ketjuun eli HANS:siin?
Kumminkin syy näyttäisi olevan epätasainen "turva-alue" josta ilmaento lähti alkuun, onneksi kuski käytti HANS:sia ettei käynyt pahemmin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 443 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 19.11.2011 23:46 Viestin aihe: |
|
|
Jokkis netin keskustelupalstoilla on paljon kirjoituksia jotka eivät liity mitenkään aloitusaiheeseen, onko se rikos josta "tutkinnan aloituksen suunnittelija" rikosylikonstaapeli Jouni Niskanen määrää poliisitutkinnan aloittamisen
(siinä on muuten sellainen mies joka on esim. keskeyttänyt murhatutkimukset siksi että Poliisin tiedostosta ei ollut löytynyt aikaisempaa ilmoitusta ko:sta asiasta, ts. kukaan ei ole aiemmin ilmoittanut siitä asiasta)
Jos omaa vähänkään ajattelutaitoa niin varmaankin ymmärtää että BMW:n tapauksessa on radantarkastaja syyllistynyt rikokseen hyväksymällä tuollaisen radan kilpa-autoja varten joiden huippunopeus on 280 km./h.
On täydellistä järjettömyyttä rakentaa rata-alueelle hiekkakasoja josta auto saadaan BMW:n tyyliseen volttisarjaan.
Kotkassa saatiin muutama vuosi sitten piilotettua hyvin nopeasti kaivonrenkaat sitten vasta kun onnettomuus oli jo tapahtunut.
Pieksämäen miesten SM:ssa oli pääsuoran loppupäässä radan ulkokaarteen takana isoja kiviä vaikka AKK:n radantarkastajan hyväksymässä ratapiirroksessa paikalla oli täysin sileä alue.
Kalle L. törmäsi autonsa kanssa juuri ko:n kiveen.
Montako volttisarjaa on tapahtunut Hyvinkään vanhan ratamallin lähtösuoran oikealle kaartuvassa mutkassa hiekkapenkkojen avustamana?
AKK:n hyväksymät radantarkastajat voisivat kiinnittää huomiota muuhunkin kuin kilometrikorvausten ja päivärahojen kuittaamiseen kieltämällä kilpailijoille vaarallisten ratojen käytön kunnes epäkohdat on korjattu.
Vai onko AKK:n tavoite saada FiA hyväksyttyjen "turvavarusteiden" käyttö pakolliseksi hyväksyttämällä kilpailijoille vaarallisia ratoja
Eräs JM-lajipäällikkö sanoi kerran että JM-kisoissa pitää olla kaatoja ja volttisarjoja jotta katsojat viihtyvät paremmin.
Hänen ajatusmaailmansa muuttui kun hän törmäsi autonsa kanssa Vantaan radalla "juoksuhaudan" pystyseinään, taisi sattua kipeästi selkään?
Ps. keijon vastaus oli erittäin hyvä ja oikein.
Viimeinen muokkaaja, Juha Hytönen pvm 21.11.2011 22:13, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
keijo nieminen
Liittynyt: 09 Syy 2010 Viestejä: 50
|
Lähetetty: 20.11.2011 00:38 Viestin aihe: |
|
|
'Miten mikäkin mihinkäkin aiheeseen liittyy'? Kas, siinäpä pulma,ilman sukkahousuja ja pääkalloa kädessä. Tosin, tässä ketjussa ei toistaiseksi ainakaan meikäläisen sisälukutaidolla ole ilmennyt sellaisia epäselvyyksiä, miksi ei puhuttaisi em. syistä ja mahdollisista seurauksista. Vakavemman onnettomuuden sattuessa tietääkseni selvitellään paljon muutakin kuin ajovarusteiden hyväksymismerkinnät, ihan kilpailijan aikaisemmista kilvanajosuorituksista lähtien kilpailupäivänä aamiaiseksi nautittuihin elintarvikkeisiin asti. Puhumattakaan kilpailualueen 'spekseistä'. Saa 'oikaista', mikäli elän harhaluulossa käsityksineni.
Aiheesta ja ihmettelyistä tulee mieleen vanha urbaanilegenda Kannaksen kahinoista (tuosta juoksuhaudasta tuli mieleen ja näin itsenäisyyspäivänkin kynnyksellä), jossa asemasodan aikana upseeri kysyi eräältä vartiomieheltä, miksi hän ei käytä kypärää poterossa periskoopilla vihollista tarkkailessaan. Sotilas vastasi: Ei ole tarvetta, jolloin upseeri alkoi tivaamaan tarkempaa selitystä moiseen uppiniskaisuuteen ja rikkeeseen. Upseeri muotoili kysymyksen uudelleen antaen esimerkkeinä kaksi eri sotilasta, jossa toisella olisi kypärä ja toisella ei, ja kysyi vartiomieheltä sitten, että kumpaakohan sotilasta mahtaisi sattua pahemmin, jos lyötäisiin miekalla päähän? Tähän sotilas vastasi hetkeäkään epäröimättä, että 'No sitä jota lyödään'. Jaa että mikäkö oli tarinan opetus? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Esko Reinikainen
Liittynyt: 25 Maa 2011 Viestejä: 71
|
Lähetetty: 20.11.2011 10:16 Viestin aihe: |
|
|
AKK:n onnettomuuksien tutkimisesta. Esimerkkinä tapaus Destia jm 2010 / Marko Solkisen onnettomuus. Kyseessähän oli auton syttyminen tuleen kahden auton kolaroinnin yhteydessä. Kilpailupaikalla niin tekniikka kun onnettomuuksien tutkintaryhmäkin toimivat täysin kiitettävästi. Kilpailun sihteerin ominaisuudessa lähetin kaikki onnettomuuden asiapaperit, onnettomuuden jossa oli erittäin vakavan loukkaantumisen vaara olemassa lajipäällikölle ( Timo Lampinen ) ja pyysin häntä viemään asian liitossa tutkittavaksi, lähinnä miten kyseiset onnettomuudet voitaisiin ennalta ehkäistä. Vielä tähän päivään mennessä ( 20.11.2011 ) ei liitosta ole tullut minkäänlaista vastausta pyyntööni.
Tämäkin tapaus on todistamassa sitä tosiasiaa, että kun turvallisuudesta AKK:ssa puhutaan, niin se kulmioituu lähinnä erinlaisen FIA merkkisten tavaroitten väkisin kauppaamiseen kun todelliseen haluun ennaltaehkäistä onnettomuuksien syntyminen. Väitteeni voi tuntua aika kovalta, mutta perusteet väittämälle on tässä kaikkien luettavissa. Edellisistä kirjoitteluista päätellen tämä ei ole edes millään lailla yksittäistapahtuma. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 255 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 20.11.2011 19:10 Viestin aihe: |
|
|
Hyvä että keskustellaan, ilman keskustelua ei tule ongelmia esille, kommenttini tarkoitus onnistus eli hieman sohaisin...
Samaa kaipaisin mitä moni muukin eli vertailua jossa testataan samalla tavalla testi jossa on HANS. "Jokkis" niskatuki sekä ilman niskatukea niin nähtäisiin miten suuri/pieni ero eri varusteita käytettäessä.
Eikös tuosta rata-alueen turvallisuudesta kannattaisi tehdä oma ketju, monella radalla on asiassa ongelmia ja ne voisi kerätä ratakohtaisesti yhteen ja informoida radan omistajatahoa.
Siten ehkä saataisiin ratoja turvallisemmaksi, uskoisin että kuljettajilla on paljon sellaista kokemusta/näkemystä radan turvallisuudesta mitä ei radantarkastaja tai tekijä tiedä jalkaisin kiertäessä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|