Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Anttti-Pekka Männistö
Liittynyt: 17 Hel 2008 Viestejä: 346
|
Lähetetty: 30.04.2012 07:17 Viestin aihe: Luottamus palautumassa! |
|
|
Luottamus ja usko JM:n tulevaisuuteen on kaikilla osa-alueilla palautumassa vuoden takaisesta tilanteesta ”pikavauhdilla”!
Kaikissa alkuvuoden kilpailuissa ovat osanottajamäärät olleet reippaassa nousussa viime vuoteen verrattuna ja peruttuja kilpailujakaan ei taida olla tähän mennessä lainkaan. Parhaimmillaan tuo osanottajamäärien nousu on ollut viime vuoteen verrattuna yli 40% ja Asfalttikunkun osanottajaennätys (yli 900) kertovat omaa vahvaa kieltään luottamuksen ja uskon palautumisesta lajin harrastajien keskuudessa.
Kiitos kehityksestä kuuluu ehdottomasti koko ketjulle: jäsenille, seuroille, liittovaltuustolle, lajiryhmälle, hallitukselle ja uudelle pj:lle jotka ovat uskaltaneet tehdä kuluneen vuoden aikana hyvinkin raskaita päätöksiä. Osa tehdyistä päätöksistä on jo alkuvuodesta osoittautunut oikean suuntaiseksi.
Toivottavasti tämä harrastajalähtöinen kehityspolitiikka jatkuu myös tulevaisuudessa ja turhat ”strategiavouhotukset” jätetään taka-alalle, keskitytään tulevaisuudessa tärkeimpään eli autojen turvallisuuteen.
Oikein hyvää ja näköjään loistavasti alkanutta Jokkisvuotta kaikille lajin piirissä puuhasteleville!
Terkuin!
AaPeeÄmmä (valopää)
Viimeinen muokkaaja, Anttti-Pekka Männistö pvm 30.04.2012 09:08, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hannu Kettunen
Liittynyt: 18 Tam 2008 Viestejä: 191
|
Lähetetty: 30.04.2012 07:49 Viestin aihe: |
|
|
Näihän tässä on hyvällä tavalla käynnyt että kilpailijoita on tullut mukaan lisää.
Esim. 2011 Vetelissä oli 597 kilpailijaa ja nyt tänä vuonna yli 900 ja vielä ennätys lukemat kautta aikain 951.
Toivottavasti saadaan muihinkin kisoihin hyviä lukuja näin järjestäjän kannalta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kusti
Liittynyt: 08 Tou 2009 Viestejä: 67 Paikkakunta: vaasa
|
Lähetetty: 30.04.2012 09:34 Viestin aihe: |
|
|
Kaiki on suhteellista, suurin numero autoissa on 618 , yleisessä on 440 kuskia, 315 autoa kuitenkin osallistuu myös evk luokkaanjoka, yhteistulos näyttää suurelta mutta kun noin 300 ajaa kahdessa luokassa niin osallistujajoukko näyttää paljon suuremmalta kun todellisuudessa on.
Kemoraan tarttis saada nyt jo systeemi että varikolla on vain yksi huoltoauto kilpa-autoa kohti koska varikko on jo useina vuosina ollut aivan täynnä kun jokaisella kilpailijalla on ollut hioltoauto varikolla vaikka ajavat samalla autolla, parhaimmillaan jopa 4 huoltoautoa yhden kilpurin ympärillä, ei siinä sitten ole viimeisillä tulijoilla oikein minkäänlaista varikkopaikkaa käytettävissä ja siinä reunapaikoilla vois olla systeemi että huoltoauto olisi nurmikolla eikä kilpurin vieressä varikkotilaa viemässä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hannu Kettunen
Liittynyt: 18 Tam 2008 Viestejä: 191
|
Lähetetty: 30.04.2012 10:27 Viestin aihe: |
|
|
Joo eihän sellaista kisaa tuukkaan jossa tuo loppulinnen osanottajamäärä olisi et kaikki olisi eri osanottaja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2064 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 30.04.2012 12:38 Viestin aihe: |
|
|
Luokkien määrä A-kunkussa on pysynyt samana jo vuosia..
Vuonna 2010 oli 902 ilmoittautunutta, 682 eri kuljettajaa.
Joku halutessaan voisi tehdä samanlaisen selvityksen tältä vuodelta. Oletukseni on että mennään ylikin. On paljon jo lopettaneitakin listoilla.
Ilahduttavinta on nuorten ilmoittatuneiden määrä, 100!
Ollaan palattu vuoden 2010 tasolle, jopa ylikin.
Yleisen SM kisassa tullaan näkemään myöskin ennätyksiä, kisa joka Edu muuten on sellainen jossa kaikki on "eri" kuskeja _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hannu Kettunen
Liittynyt: 18 Tam 2008 Viestejä: 191
|
Lähetetty: 30.04.2012 13:25 Viestin aihe: |
|
|
Niinpähän se oli se SM kisa mut yleensä tarkoitin kansallisia missä on monta luokkaa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2064 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 30.04.2012 16:55 Viestin aihe: |
|
|
http://www.autourheilu.fi/33583.aspx _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vesa Launiainen
Liittynyt: 14 Lok 2008 Viestejä: 82
|
Lähetetty: 30.04.2012 17:48 Viestin aihe: |
|
|
Mahtaakohan tuo uus ostotarjous sääntö lisätä kuskeja kemoraan... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Miro Silvennoinen
Liittynyt: 13 Hel 2008 Viestejä: 22 Paikkakunta: Loimaa
|
Lähetetty: 30.04.2012 19:58 Viestin aihe: |
|
|
Mennyt jotenkin itseltä ohi mutta mitä nämä hyvinkin raskaat päätökset ovat ajovarustesäännön lieventämistä lukuunottamatta? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Marko Kinnunen
Liittynyt: 05 Huh 2011 Viestejä: 151
|
Lähetetty: 01.05.2012 07:01 Viestin aihe: |
|
|
Ajovarustesääntöä helpotettiin viime vuoden puolella. Uskoisin että luottamus on todellakin parantunut tehtyjen valintojen johdosta. Raskaita päätökset on olleet päätöksenteosta tipahtaneille ja heidän tukijoilleen. Positiivista on ollut että jäsenistö voi todellakin vaikuttaa jos haluaa.
Avoimuus on selvästi lisääntynyt, päätöksenteon taustoja on avattu paljonkin. Tuota liiton ajankohtaistiedotetta lukiessa heräsi mielenkiinto eikö lisenssimääriä voisi kertoa avoimemmin. Varmaan liiton järjestelmistä saisi tietoja määristä vaikka neljännesvuosittain ja vertailukohtina edelliset vuodet. Lajeittain se lienee vaikeaa kun ei ole lajeilla omia lisenssejä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mika Ilomäki
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 198 Paikkakunta: Oulainen
|
Lähetetty: 01.05.2012 08:43 Viestin aihe: |
|
|
Vielä kun saadaan nuo loputkin hyvät asiat tuolta JR:n puolelta siirettyä myös AKK:n sääntöihin, niin saattaisin jopa ostaa lisenssin myös sinne puolelle. Tuo ajovarustesääntöjen lieventyminenhän ei sinänsä ole asiaa muuttanut mitenkään muuten kuin sen, että JR:n mukaantulo on laittanut AKK:n herrat ajattelemaan. Ilman sitä ei varustesääntöjä olisi varmasti lievennetty.
Nämä muut asiat ovat:
- kisakohtainen vakuutus (tai jos ajaa paljon, KUNNOLLINEN vakuutus koko kaudelle)
- palkinnoiksi pelkät pokaalit parhaille ja jotain halpaa ehkä lisäksi. (Tämä estäisi tätä kilpavarustelua ja ihan normiharrastajakin voisi pärjätä (niinkuin JR:ssä) Arvokilpailut voisi olla asia erikseen.
- Halvemmat lisenssimaksut (aika paljon on eroa lisenssin hinnassa, vakuutuksen osuudeksihan on muistaaakseni joku sanonut 10 euroa)
- Tutkinnon uusiminen suoritettavaksi netissä (uudet kuljettajat voisivat käydä koulutuksen vanhaan malliin)
- Tutkinnon uusiminen netissä sen jälkeen, kun lisenssi on maksettu, joka vuosi (hyvä vanhojenkin kettujen palautella aina sääntöjä mieleen)
- "Kyläkisa-autoille" tarkoitettu joukkuekisa (Paratiisiissa oli helvetin hyvä tunnelma, eikä ollut kovin montaa tykkiä paikalla. Tämä ei vähentänyt yhtään kilpailun loistoa / kilpailijoiden ja yleisön viihtyvyyttä)
- Sääntöehdotusten tekeminen "alhaalta ylöspäin", eli normiharrastaja voi ehdottaa sääntöjä liitolle. Näin mentäisiin OIKEASTI harrastajien toiveiden mukaisesti
- FIA-leimat ei pakollisiksi (AKK on FIA:n alainen, mutta jokkis on kansallinen luokka. Esim. itselläni on ihan täysin viralliset ja hyvät ajokengät, mutta niissä ei ole FIA:n leimaa, niin eipä ole niillä kengillä asiaa enää AKK:n kisoihin. Ennenhän riitti "autourheilukäyttöön tarkoitettu")
Tässäpä nyt muutama asia, millä jokkis muuttuisi lähemmäs vanhaa jokkista, jota on mahdollisuus lähes kenen tahansa harrastaa ja aina välillä jopa pärjätäkin!
Ja jos siltä tuntuu, niin saa vetää herneetkin nenään ja käskeä vaikka painumaan ajamaan JR:ää, kun ajan sitä jo muutenkin. _________________ Se on ihan sama mistä päästä auto vetää, kunhan se on hyvä ajettava. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jouni ylitervo
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 303 Paikkakunta: jämsänkoski city
|
Lähetetty: 01.05.2012 09:20 Viestin aihe: |
|
|
kyllä mika puhut vähän mutta asiaa.ei tosta pitäis kukaan vetää herneitä ainaskaan syvälle nenuun |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jukka heittola
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 223 Paikkakunta: kemi
|
Lähetetty: 01.05.2012 11:10 Viestin aihe: |
|
|
Hyvä Mika eipähän tuota selvemmin voisi esittää tuskin tosi asiat ketään ärsyttää.
Tuossa alla Marko kirjoittaa että osanotto maksut ovat liian pieniä se on totta samoin kuin kyläkisojen kannattavuus ei isotkisat viime vuonnakaan ongelma ollut.
Kyllä netti hyvä kanava on mielipide tiedusteluun oikein käytettynä ja yleensäkkin sähköinen toiminta siinä on ero Akk:hon Race toimii sähköisesti myös hallituksella on oma foorumi kokousten valmisteluun jopa selvien asioiden päätöksen tekoon ym.yhteyden pitoon kuten sääntöryhmälläkin nämä ei näy kuin niille jolla on tarvittavat tunnukset.
Netillä hyvin pitkälle viimevuonna toimittiin täälläkin jotta osa tarvittavista sääntö helpotuksista saatiin aikaan ei aina niin kaunista tekstiä ollut ,myöskin vallanvaihdossa sähköiset kanavat oli tärkeässä osassa.
Toivon että käyniin lähtenyt muutosten sarja ei lopu vaan AKK:ssa harrastajan ääni kuuluisi ei rallissakaan kyläkisoissa helppoa ole.
Omastakin näkökulmasta usko on siinä määrin palautunut että pojalle ja miniä ehdokkaalle on FIA kampeet hankittu talven aikana ja pari lisenssiä.
.
Viimeinen muokkaaja, jukka heittola pvm 01.05.2012 18:08, muokattu 2 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Marko Kinnunen
Liittynyt: 05 Huh 2011 Viestejä: 151
|
Lähetetty: 01.05.2012 16:33 Viestin aihe: |
|
|
Hyvä että on mistä valita mitä harrastaa ja kuinka. Tässä keskustelussa oli kai tarkoitus kirjoittaa siitä että AKK;n kisoissa osanottajamäärät on palautumassa entiselleen ja seurojen huoli kisojen taloudellisesta puolesta on jokseenkin väistymässä. Seura on kuitenkin se jonka hyvin tai pahvoinvointi määrää sen miten autourheilu yleisesti voi. On tosi ettei sadan kuljettajan voimin ajettava kisa jätä tulokseksi ainakaan rahaa. Kuinka kauan niitä nollatuloksen kisoja jaksetaan tehdä, on ongelma kaikissa leireissä, osanottomaksut on liian pieniä tälläisissä kisoissa. Palkintojen arvoa ei määrää kuin JR säännöissään, eikä muissakaan säännöissä siihen pakoteta. Vakuutuksissa JR on edellä huimasti. Muissa asioissa vaaka kallistuu kyllä AKK;n suuntaan, jopa sääntöjen teossa. Riitaista näyttää olevan JR;n sääntöjen synnyttäminen, kun lukee heidän keskustelujaan. Ehkä on sittenkin parempi että niitä sääntöjä ei tehdä netissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Matti Karppinen
Liittynyt: 02 Maa 2009 Viestejä: 93
|
Lähetetty: 01.05.2012 21:39 Viestin aihe: |
|
|
Sääntömuutokset on kuitenkin päätetty AKK:n organisaation sisällä. En usko että ulkopuolelle jättäytymällä ja sieltä murisemalla muutosta on saatu aikaan. Aina kun organisaatiota täytyy muuttaa, oli se mikä hyvänsä tulee voima muutokseen organisaation sisältä.
JR uskovaiset hehkuttavat omaa osuuttaan AKK.n sääntöjen muutoksissa aivan suotta, enemmän uskon AP:n järjestämän kunkun kokouksen ja sen allekirjoittaneiden AKK:n jäsenseurojen määrän voimaan.
Niitä 2500 euron jokkisluokkia ja omatoimista sisällissotaa toki saa vapaasti harrastaa, mutta ei kai tarpeen ole kunnian vieminen vieraan organisaation päätöksenteosta?? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|