Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Tuupparit ja EVK omiksi luokiksi? Äänestä! |
Kyllä! |
|
17% |
[ 23 ] |
Ei! |
|
66% |
[ 87 ] |
Yleinen nykyisellään, mutta tuupparit toiseksi lisäluokaksi evk:n rinnalle. |
|
16% |
[ 21 ] |
|
Ääniä yhteensä : 131 |
|
Kirjoittaja |
Viesti |
Mikko Sippala
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 56 Paikkakunta: Raahe
|
Lähetetty: 03.08.2012 09:21 Viestin aihe: Tuupparit ja EVK omiksi luokiksi? Äänestä! |
|
|
Mitä mieltä, jos nykyisen Yleinen ja EVK tilalla jaettaisiin takatuupparit ja EVK omiksi luokiksi? Äänestä! |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
villau
Liittynyt: 01 Syy 2010 Viestejä: 36
|
Lähetetty: 03.08.2012 17:36 Viestin aihe: |
|
|
Pakko oli äänestää ei, perusteluna mielipiteeseen että evk-autolla on helpompi pärjätä yleisessä kuin nyk. evk:ssa. yleisessä ajetaan paljon siistimmin ja herrasmies(nais) maisesti. Evk:ssa taas kiilaaminen alkaa jo järkiään sinisten lippujen kohalla. jos joku muu lisäluokka tarvitaan niin nimenomaan tuupparit. niitä on mukava katsoa,varsinkin isommissa kisoissa kun on kunnon laitteita radalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2064 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 04.08.2012 06:21 Viestin aihe: |
|
|
Kyselyn tuloksen suunta on selvä, sen tiesi jo ennakkoon. Kysely kertoo että kilpailijat haluavat ajaa ja voi olettaa että vastaajista isoin osa on kilpailijoita. Senkin voi huomata millä vetotavalla kyselyyn vastannut pääsääntöisesti ajaa.
Kysely olisi ollut selventävämpi jos vastaajan olisi ollut mahdollisuus kertoa millä vetotavalla hän enimmäkseen ajaa.
Sekin olisi tuonut kyselylle lisäarvoa jos tulos kertoisi montako vastaajaa on yleisön puolelta.
Liekö tällainen vastaus mahdollisuuksien priorisointi täällä edes teknisesti mahdollista? _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Esko Reinikainen
Liittynyt: 25 Maa 2011 Viestejä: 71
|
Lähetetty: 04.08.2012 08:13 Viestin aihe: Tuupparit ja evk omiksi luokikseen.Vastaa. |
|
|
Siitä huolimatta, että tällä hetkellä tuo äänestyksen tulos näyttää selvältä, niin kuinka tosissaan äänestys määrältään tuollaisen otoksen voi ottaa. Jos äänestäjien määrä olisi esim, 800 asia olisi aivan toinen.
Ei muuta kun järjestämään kilpailuja missä luokat ovat erillään. Silloin nähdään missä mennään. ( en ole itse äänestänyt koska en ole kilpailija. Kantaa asioihin voinee silti ottaa ). |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Miitri Ketonen
Liittynyt: 17 Tam 2008 Viestejä: 110 Paikkakunta: Lieto
|
Lähetetty: 04.08.2012 16:58 Viestin aihe: |
|
|
Tai sit vaan ajetaan pelkästään yleinen. Tuuppariluokan olettaisin jäävän tynkäluokaksi? ![Rolling Eyes](images/smiles/icon_rolleyes.gif) _________________ http://www.mms-racing.fi |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Mikko Sippala
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 56 Paikkakunta: Raahe
|
Lähetetty: 06.08.2012 12:16 Viestin aihe: |
|
|
Selkeästi on vaillinainen äänestys tuosta tosiaan tuli. Ainakin tosiaan vetotapa jolla äänestäjä pääasiassa ajaa, olisi ollut hyvä olla mukana.
Toinen kilpailujen pituuteen liittyvä kysymys voisi olla, että moniko niistä kilpailijoista (ne jotka yleensä osallistuvat sekä yleiseen ja evk-luokkaan) jättäisi osallistumatta kilpailuun, jos evk-luokkaa ei ajettaisi ollenkaan?
Tuupparit ja evk omina lisäluokkina (yleisin lisäksi) voisi toimia ykspäiväisissäkin kyläkisoissa, jos ajettais limittäin, ja vaikkapa molemmat kerrasta poikki ajokaaviolla, eli heti alkueristä lähtien vain nopeimmat jatkaisivat. Osallistumismaksu tällaiseen lisäluokkaan voisi olla vaikka edullisempi... |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 255 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 06.08.2012 16:10 Viestin aihe: |
|
|
msippala kirjoitti: |
Toinen kilpailujen pituuteen liittyvä kysymys voisi olla, että moniko niistä kilpailijoista (ne jotka yleensä osallistuvat sekä yleiseen ja evk-luokkaan) jättäisi osallistumatta kilpailuun, jos evk-luokkaa ei ajettaisi ollenkaan |
Jätän osallistumatta.
Vaikka äänestystä ei tästä ole niin vastasin.
Osallistun pääasiassa vain kilpailuihin joissa on EVK erikseen ja niissä kisoissa ajan myös yleisen jos EVK ajaa ensin koska se on kalustolleni "pääluokka" ja yleinen ajetaan "jos huvittaa" ja auto on kunnossa. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2064 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 06.08.2012 16:20 Viestin aihe: |
|
|
Mikko ajattelee asiaa samoin kun minä ja usea muukin..
Huomioitavaa on se että yleinen luokka on aina kilpailun pääluokka, oli se sitten rajattu vetotavalla tai ei.
Jos kisassa ajetaan yleinen luokka ilman vetotavan rajausta, on se kilpailun pääluokka. Pääluokassa sääntö kahdesta osallistumismahdollisuudesta on hyvä. Jos kisassa ajetaan ”lisäluokkina” yksi kaksi vetotavalla rajattua luokkaa, voisi niissä aivan hyvin karsintaa suorittaa jo alkuerissä.
Ymmärrän että halutaan ajaa paljon. Ymmärtää pitäisi nyt sekin että kisat pitää saada mielekkäiksi myös yleisölle. Ettei käy niin että kesken kilpailun poistuva yleisö ei enää saavu seuraavaan kisaan.
Jos luoja suo, ajetaan 2013 Kukonkoivu JM:ssä viisi luokkaa. Joista kolme, naiset, nuoret ja papat ajetaan limittäin. Kaksi yleistä luokkaa, EVK ja Tuupparit ajetaan myös limittäin. Saattaa olla että näiden kahden yleisen luokan parhaimmiston kesken ajetaan Grande Finaali, esim kolme ko luokan parasta keskenään.
Jokainen järjestäjä tietenkin päätösvaltainen omasta kisastaan ja ajattaa luokkansa niin kuin parhaaksi näkee. Mutta jokainen yhdessä on vastuussa myös siitä että onko sitä yleisöäkin kisoissa, siihen ei yhden järjestäjän toimet juuri vaikuta, teki ne sitten kuinka hyvin tai huonosti tahansa. Leima pitkäveteisistä jokkiskisoista on aika lujassa ja sen poispyyhkiminen on työlästä tällä menolla. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Hannu Kettunen
Liittynyt: 18 Tam 2008 Viestejä: 191
|
Lähetetty: 08.08.2012 07:16 Viestin aihe: |
|
|
Jokainen kilpailujen järjestäjä päättäköön itse mitä luokkia ottaa kisaansa.
En äänestä kyseistä asiaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Pasi Saarinen
Liittynyt: 23 Hel 2008 Viestejä: 85
|
Lähetetty: 08.08.2012 08:42 Viestin aihe: |
|
|
Muistampa ajan kun ajettiiin vain Nuoret, Naiset ja Yleinen. Kilpailijoita tuli niin paljon että piti karsia kilpailijoita... |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Hannu Kettunen
Liittynyt: 18 Tam 2008 Viestejä: 191
|
Lähetetty: 08.08.2012 08:44 Viestin aihe: |
|
|
Niinhän se oli silloin hyvinä aikoina jolloin jokkis oli jokkista. Itsekin olen karsiutunut kisoista pois tuon asian takia. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Esko Reinikainen
Liittynyt: 25 Maa 2011 Viestejä: 71
|
Lähetetty: 08.08.2012 08:44 Viestin aihe: |
|
|
Muistatko Pasi laulua jossa lauletaan, " aika entinen ei koskaan enää palaa ". |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Sami Paananen
Liittynyt: 24 Tou 2012 Viestejä: 5
|
Lähetetty: 08.08.2012 09:09 Viestin aihe: |
|
|
Keräilyerät on usein tuskaa yleisölle, kilpailijoille kuitenkin mahdollisuus ajaa vielä vaikka finaalipaikasta vilppilähdön tai vaikka kaadon jälkeen.
Keräilyerät voi ja mielstäni pitää ajaa. Jos kilpailu voi loppua yhteen lähtöön, nousee taas kynnys lähteä kilpailuihin. Keräilyerät pitäisi aina olla ns. täysiä lähtöjä, jaetaan keräilyihin paikat esim.
alkuerä 1, ensimmäinen putoaja keräilyosallistuja nro. 1
alkuerä 2, ensimmäinen putoaja keräilyosallistuja nro. 2.....
alkueriä esim. 15 kpl.
alkuerä 1, toinen putoaja = keräilyosallistuja 16 jne.
Keräilyosallistujat jonoon keräilyalueelle numerojärjestyksessä, lähdöt täyteen. Viimeinen lähtö jää vajaaksi. Jos kaikille on jatkopaikka, jätetään ajamatta, jos karsittavaa = ajetaan.
Tällä järjestelmällä jäisi turhat kolmen auton lähdöt pois ja jokaisessa lähdössä olisi panosta.
Jos lähtöjä / jatkajia tuleekin oletettua vähemmän vähennetään yksi välierälähtö tai arvotaan keräilyiden ensimmäisistä karsiutuneista jatkajat.
Tätä kannattaisi mielestäni kokeilla ihan siinä kilpailun pääluokassakin. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Timo Pohja Site Admin
Liittynyt: 15 Tam 2005 Viestejä: 305 Paikkakunta: Vilppula
|
Lähetetty: 08.08.2012 09:18 Viestin aihe: |
|
|
Monelleko näissä koostetuissa keräilyissä sitten annettaisiin jatkopaikka? Mistä tiedät kuinka paljon tulijoita vielä on? Moniko jättää tulematta? |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Sami Paananen
Liittynyt: 24 Tou 2012 Viestejä: 5
|
Lähetetty: 08.08.2012 09:34 Viestin aihe: |
|
|
"Jos lähtöjä / jatkajia tuleekin oletettua vähemmän vähennetään yksi välierälähtö tai arvotaan keräilyiden ensimmäisistä karsiutuneista jatkajat."
Tämän parempaa lääkettä en tähän ongelmaan keksinyt. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|