Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Karel Kuusisto
Liittynyt: 20 Mar 2012 Viestejä: 9 Paikkakunta: Kuopio
|
Lähetetty: 20.11.2012 10:57 Viestin aihe: Ford ohc, 44idf, röpöttää rikkaalla alle 3000rpm |
|
|
Ongelmana röpötys alle 3000rpm jolloin seosmittari näyttää 10,1 eli minimiä. 2-litrainen ohc, bf63+säädettävä pyörä, kiinankopio 44idf:t.
Toimi moitteettomasti penkinssä, sen jälkeen vaihdettiin pääsuuttimet takaisin oikeisiin (140) ja radalle jolloin röpötys alkoi.
Kaasuttimet purettu ja putsattu paineilmalla, sytty tarkastettu, kokeiltu toista bensapumppua mutta ongelma ei häviä. Tuon 3000 rpm jälkeen toimii niin kuin pitää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 20.11.2012 14:11 Viestin aihe: |
|
|
Tästäkään mitään tiedä, mutta mitä isommat pojat on puhunut, niin veikkaisin vian löytyvän tyhjänäkäyntipiiristä. Ilmavuotokin yksi mahdollisuus. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Karel Kuusisto
Liittynyt: 20 Mar 2012 Viestejä: 9 Paikkakunta: Kuopio
|
Lähetetty: 20.11.2012 15:28 Viestin aihe: |
|
|
Tyhjäkäynti/ilmasuuttimia kokeiltu puhdistaa ja vaihtaa.
Täytyy tutkia ilmavuodot vielä, tuntuu vaan oudolta kun on kuitenkin rikkaalla... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tuke
Liittynyt: 12 Lok 2012 Viestejä: 34
|
Lähetetty: 20.11.2012 21:35 Viestin aihe: |
|
|
Oman tiimin kalustossa havaittu vastikään hieman vastaavanlaista ongelmaa, ja mahdollista on että liian suuri bensanpaine (sähköpumppu) pistää kaasarit tulvimaan neulaventtiileistä tai kiihdytyspumpun suuttimet liian suuret
--> seurauksena se että kun antaa kerralla läpät/luistin selälleen, meinaa tukehtua ja muutenkin käynti sekoilee eikä nosta kierroksia, mutta kun hitaasti antaa kaasua niin yläkierroksilla pelaa hyvin.
En tiedä onko tästä apua sun tapauksessa mutta tuli mieleen, toivottavasti saat laitteet toimimaan.
-Tuke |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Karel Kuusisto
Liittynyt: 20 Mar 2012 Viestejä: 9 Paikkakunta: Kuopio
|
Lähetetty: 20.11.2012 21:39 Viestin aihe: |
|
|
Kone on omalla mekaanisella pumpulla, testattiin tänään facetin "lasikuppi"-pumpulla ja ihan samanlainen röpötys/tukehtuminen.
Kokeilin irroittaa ilmasuuttimet ja antaa varovasti paineilmaa sieltä niin tulee bansat ulos kurkkujen välissä olevasta reiästä, voisiko siinä olla vikaa? Tiivisteet on ehjät ja kohojen neulat toimii.
Jännä kun vika tuli periaatteessa pääsuuttimien vaihdon jälkeen ja ne on tarkastettu monta kertaa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Karel Kuusisto
Liittynyt: 20 Mar 2012 Viestejä: 9 Paikkakunta: Kuopio
|
Lähetetty: 01.02.2013 07:44 Viestin aihe: |
|
|
Vika katosi kun vaihtoi Dellorton 48:t, eli kaasareissa oli jotain häikkää.
Täytyy purkaa ne vielä kerran ja tarkastaa tiivisteet pääseekö vuotamaan bensaa väärälle puolelle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sumupaalu
Liittynyt: 07 Tam 2009 Viestejä: 22
|
Lähetetty: 01.02.2013 20:21 Viestin aihe: röpötys |
|
|
kokeileppa 155 tai 160 pääsuutinta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Karel Kuusisto
Liittynyt: 20 Mar 2012 Viestejä: 9 Paikkakunta: Kuopio
|
Lähetetty: 01.02.2013 21:16 Viestin aihe: |
|
|
Nyt siis paikallaan toiset kaasarit, kokeilin 130-155 pääsuuttimia, eikä toiminta parantunut, huononi korkeintaan. Joku mainitsi että pitäisi vaihtaa tiivisteet niin voi auttaa. Täytyy purkaa osiksi ensi viikolla jos vaikka vika selviäisi.
Kiitos vastanneille! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Arttu Tikkala
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 107 Paikkakunta: Ylihärmä
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Karel Kuusisto
Liittynyt: 20 Mar 2012 Viestejä: 9 Paikkakunta: Kuopio
|
Lähetetty: 01.02.2013 22:15 Viestin aihe: |
|
|
Ne on alkuperäiset mitkä tulee kopio-webereissä.
Seokset säädettiin penkissä jonka jälkeen vika tuli esiin, toimi penkissä sekä ennen sitä normaalisti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jarmo Ylipelkonen
Liittynyt: 21 Mar 2008 Viestejä: 36 Paikkakunta: Lapua
|
Lähetetty: 03.02.2013 16:58 Viestin aihe: |
|
|
""Toimi moitteettomasti penkinssä, sen jälkeen vaihdettiin pääsuuttimet takaisin oikeisiin (140) ja radalle jolloin röpötys alkoi.""
Tarkoittaa mitä???
Pudotitteko ilmasuuttimen tms. pois vahingos kun suuttimia vaihtelitte?
Meniko suuttimet varmasti pohjaan saakka kun kiristitte paikalleen?
Oliko "oikeat" suuttimet varmasti samankokoiset kuin väärät suuttimet penkis? suuttimen numeroihin ei kannata luottaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Karel Kuusisto
Liittynyt: 20 Mar 2012 Viestejä: 9 Paikkakunta: Kuopio
|
Lähetetty: 03.02.2013 18:50 Viestin aihe: |
|
|
Kokeilimme penkissä kolmea pääsuutinkokoa, suunta oli saatu laajakaistamittarilla ja lopulta parhaat käppyrät tuli juuri alkuperäisillä.
Vaihdoimme ne takaisin ja menimme radalle jossa vika oli ilmaantunut.
Purin sen jälkeen kaasarit kahdesti ja kokeilin eri suuttimia, myös ilmasuuttimia. Nyt kone toimii dellortoilla mutta laatikko menee jumiin kolmosen kohdalle, kertaalleen jo korjattu (halkinainen siirtäjä), nyt täytyy katsoa voiko kepin juureen laittaa täytettä jottei siirtäjä hyppäisi yli. Kyseessä 4-v loota tran-x välityksillä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Arttu Tikkala
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 107 Paikkakunta: Ylihärmä
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|