Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Timo Mattila
Liittynyt: 07 Lok 2010 Viestejä: 63 Paikkakunta: Vimpeli
|
Lähetetty: 11.03.2013 16:50 Viestin aihe: Kysymyksiä. |
|
|
Onko näin että moniventtiilimoottoreiden (moottori takana/keskellä) kuutiotilaavuusraja aina tuo 1650, vaikka lohko olisi alkuperäinen?
Saako keskimoottorisessa autossa olla vain 2venttiiliä/sylinteri? Mikä poikkeus tässä?
Voikohan Chevroletissa (chevette, monza, opala) käyttää ruiskuissa esim.Corveten 90 mm kaasuläppää ja itsetehtyä imusarjaa (moniventtiilimoottori)? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 254 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 12.03.2013 21:41 Viestin aihe: Re: Kysymyksiä. |
|
|
Lainaus: | Onko näin että moniventtiilimoottoreiden (moottori takana/keskellä) kuutiotilaavuusraja aina tuo 1650, vaikka lohko olisi alkuperäinen? |
Kyllä tuo selkeästi rajaa kuutiot vain alle 1650cc
Tämä moottorin paikan vaihto on sallittu vain silloin, kun moottori on 8, 12 tai 16-venttiilinen enintään 1650 cc
Lainaus: | Saako keskimoottorisessa autossa olla vain 2venttiiliä/sylinteri? Mikä poikkeus tässä? |
Saa olla 4 ventt./sylinteri, sääntökirjan kohdassa "10.12.1. Vaihtomoottorin käyttö"
Lainaus: | Voikohan Chevroletissa (chevette, monza, opala) käyttää ruiskuissa esim.Corveten 90 mm kaasuläppää ja itsetehtyä imusarjaa (moniventtiilimoottori)? |
Tuo olikin mielenkiintoinen kysymys, sääntökirjasta:
10.12.3. Suihkutusjärjestelmät. Suihkutusjärjestelmä on vapaa, mutta läppärunko/-runkojen pitää olla kyseisen moottorimerkin alkuperäisiä, samoin niiden lukumäärä
Säännössä mainitaan yhtäläisyys vain moottorimerkkiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Timo Mattila
Liittynyt: 07 Lok 2010 Viestejä: 63 Paikkakunta: Vimpeli
|
Lähetetty: 12.03.2013 23:01 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä, kyllä...
Lainaus: | Säännössä mainitaan yhtäläisyys vain moottorimerkkiin. |
Jos esimerkiksi chevetessä on nelisylinterinen 16 ventiilinen GM:n moottori, silloinhan kaikki osaset on samaa merkkiä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jake74
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 135
|
Lähetetty: 13.03.2013 02:36 Viestin aihe: Re: Kysymyksiä. |
|
|
ILVES-Joe kirjoitti: |
Lainaus: | Voikohan Chevroletissa (chevette, monza, opala) käyttää ruiskuissa esim.Corveten 90 mm kaasuläppää ja itsetehtyä imusarjaa (moniventtiilimoottori)? |
Tuo olikin mielenkiintoinen kysymys, sääntökirjasta:
10.12.3. Suihkutusjärjestelmät. Suihkutusjärjestelmä on vapaa, mutta läppärunko/-runkojen pitää olla kyseisen moottorimerkin alkuperäisiä, samoin niiden lukumäärä
Säännössä mainitaan yhtäläisyys vain moottorimerkkiin. |
saako tämän mukaan toyotan moottoreissa käytää 4kpl läppärunkoja koska toyotalla on alkuperäisenä esim 4A-GE 20ventiilisessä 4kpl läppärunkoja? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Timo Mattila
Liittynyt: 07 Lok 2010 Viestejä: 63 Paikkakunta: Vimpeli
|
Lähetetty: 13.03.2013 09:17 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | saako tämän mukaan toyotan moottoreissa käytää 4kpl läppärunkoja koska toyotalla on alkuperäisenä esim 4A-GE 20ventiilisessä 4kpl läppärunkoja? |
Mielestäni kyllä, jos ne läppärungot on Toyotan alkuperäisiä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Antti Salmi
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 361 Paikkakunta: Keskeinen Suomi
|
Lähetetty: 13.03.2013 09:22 Viestin aihe: |
|
|
Mitä meinaa moottorimerkki? Olisiko kuitenkin moottorimalli ollut tarkoituksena? Tähänkin olisi kiva saada faktaa, mutta mitä niitä selkeästi kirjoittamaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 254 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 13.03.2013 20:20 Viestin aihe: |
|
|
Moottorimalli tuntuisi järkeenkäyvältä mutta säännöissä lukee moottorimerkki niin silloin se on merkki joka ratkaisee. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 254 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 13.03.2013 20:37 Viestin aihe: Re: Kysymyksiä. |
|
|
jake74 kirjoitti: |
saako tämän mukaan toyotan moottoreissa käytää 4kpl läppärunkoja koska toyotalla on alkuperäisenä esim 4A-GE 20ventiilisessä 4kpl läppärunkoja? |
Periaatteessa kyllä jos muut määritelmät ruiskujen osalta täyttyy.
Esim. jos -89 tai vanhempi, pitää auto olla varustettuna 4AGE moottorilla ja ruiskulla alunperin.
-90 uudemmissa taas omat määritelmät ruiskussa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Timo Mattila
Liittynyt: 07 Lok 2010 Viestejä: 63 Paikkakunta: Vimpeli
|
Lähetetty: 18.03.2013 23:56 Viestin aihe: |
|
|
Voiko Volvon 200- ja 300- sarjan koreissa käyttää 4, 5 tai 6-sylinterisiä moniventtiili moottoreita? Jos 1 kpl olis sarjatuotantoa, niin molemmista löytys 6 sylinteriset mallit. Joskus kuulemma on joku yrittänyt ajaa 16v moottorilla, mutta mihin homma kaatui? Ilmeisesti tuommonen 363cs replica on laiton? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|