Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
JM Keskustelutilaisuus 1.2.2014 (Virtuaali-JM)

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Antti Salmi



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 361
Paikkakunta: Keskeinen Suomi

LähetäLähetetty: 04.02.2014 10:03    Viestin aihe: JM Keskustelutilaisuus 1.2.2014 (Virtuaali-JM) Vastaa lainaamalla viestiä

Tarjosimme ajan, paikan ja ihmiset ko. tilaisuuteen, lajiryhmän harteille jäi toteutus ja asialista. Harmikseni itse en kerinnyt (EsaPekalla oli konsertti kesken) kuuntelemaan mitä tilaisuudessa oli esillä. Voisiko joku paikalla olleena kommentoida oliko mitään uutta? Jos ei, niin senkin voisi kertoa.

Oliko puhetta/päätöksiä mm. billettikannet, rengaslista, sääntökirjan järkevöittäminen/selkeytys tilanne/ideat, KITI, ym muuta ... Vissiin lajiryhmäkin palaveerasi perjantain puolella, siitä sitten erikseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antti Salmi



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 361
Paikkakunta: Keskeinen Suomi

LähetäLähetetty: 05.02.2014 08:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kappas... Heti kun kyseli (otsikon päivämäärä jäänyt päivittämättä):

http://www.autourheilu.fi/39688.aspx
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vastapaino



Liittynyt: 03 Lok 2008
Viestejä: 40

LähetäLähetetty: 05.02.2014 14:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei siis otettu kantaa tuohon billet kansi- tai lohkoasiaan? eli billet-kansia tai lohkoja saa siis tehdä? Nyt pitäisi äkkiä saada kanta tuohon, kohta voivotellaan kun moottoreita on jo tehty niin paljon ettei enää voi kieltää! Kun F-ryhmäläisissäkään ei saa käyttää ja crossistakin ilmeisesti kielletään niin nyt pitäisi olla hereillä, eivät kuulu myöskään jokamiehenluokkaan!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juha Hytönen



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 443
Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala

LähetäLähetetty: 05.02.2014 21:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JM autojen tuotantosäännön määre ! löytyykö jostakin selkeitä lukuja automerkkikohtaisesti ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antti Salmi



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 361
Paikkakunta: Keskeinen Suomi

LähetäLähetetty: 07.02.2014 11:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Mika Koukeri/Ford Sierra V8
Kirjeessä kysyttiin linjausta V8-moottorin käyttöön Ford Sierrassa, koska Etelä-Afrikassa on ko. autoa valmistettu V8-moottorilla. Lajiryhmä linjasi, että autot joiden tuotantomäärät ovat varsin pieniä ja ovat tehty pääasiassa autotehtaan kilpailukäyttöä varten, eivät täytä JM-säännön tuotantoauton määreitä."


Autot joiden tuotantomäärät ovat "varsin pieniä"... Paljon on yksi "varrellinen"? Aikanaan B-ryhmän luokitteluun riitti 200 sarjatuotantoautoa, mutta 250 Afrikan V8 Sierraa ei riitä Suomen jokkikseen. Hyvä toisaalta, että joku "linjan veto" on julkaistu. Mutta mitä jos asiaa ei olisi kysytty kirjeellä, vaan tekijä olisi marssinut paikalliseen kyläkisaan wikipedian lappu kourassa, jossa lukee, että "on niitä tehty"... Kuka katsuri olisi ajamisen kieltänyt? Varsinkin nykyisessä muodossa olevan sääntökirjan mukaan... Lähinnä siis tuo toisen/toisten keskusteluiden Skoda ja 16v moottori siis mielessä. Kuka uskaltaa kirjoittaa seuraavan kirjeen ja kysyä asiaa vai ajetaanko vain?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Anttti-Pekka Männistö



Liittynyt: 17 Hel 2008
Viestejä: 346

LähetäLähetetty: 07.02.2014 11:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Ja hyvässä yhteisymmärryksessä" tietenkin!
Idea Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
sami kleemola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 161

LähetäLähetetty: 08.02.2014 00:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuka katsastusmies olisi ollut niin iso herra et olisi kieltänyt?
Jos SM-huippukuskit toisivat v8 sierran katsastukseen, tokkopa sellaista lappua olis tarvinnutkaan.
Ja toisaalta mitä järkeä siinä on sellaista tehdä?
Saako tehdä vanhimman mallin rellu 5 keskimoottorisen tai tuupparin jokkikseen. Kun siitä on tehty pien erä B-ryhmään luokituksen oikeuttavasti?

Kiireestä kantapäähän.
Mikä takavuosina muuttikaan esim.paloseinä sääntöä?
Toki olihan sillä lähetykselläkin kiire eetteriin samana päivänä. Laughing

Kyllä olis nyt oikea aika antaa päätöksiä. Kun aletaan etsiä mihkä vanhaan ja kevyeen koppaan saa 16v koneen laittaa.
Paino sääntö on vieläkin pielessä,valitettavasti jotta uudempaa kalustoa tulisi viivalle.
Suunta oli hyvä, mutta puolitettiin se painon lisäys. Lisätään nyt ensi vuonna se toinen puolikas?
Etuusiahan ne uudet kopat on ja aika terveitäkin.
Lahonneenakin antaa turvaa enemmän nykypäivän palkkirakenteet kun -60 lukulaisissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sittana



Liittynyt: 04 Jou 2008
Viestejä: 168

LähetäLähetetty: 08.02.2014 01:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä järkeä tehdä sierra veekasilla? Paremminkin voisi kysyä mitä järkeä on panostaa johonkin fiiattiin 10000 tai tunkea kunkku volvoon src-volvon tekniikka..

T:Koukeri
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Marko Kinnunen



Liittynyt: 05 Huh 2011
Viestejä: 151

LähetäLähetetty: 08.02.2014 08:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuohon Auto-Wikiin en hirveästi luottaisi, sitä pystyy kuka tahansa muokkaamaan. Käytiin muokkaamassa tietoja tuon V8:n kohdalta niin että tuo moottori muuttui sääntöjen vastaiseksi. Eli se "ongelma" poistui.
Kilpailijalla on aina näyttövelvollisuus auton sarjatuotantovalmistuksesta ja siihen kuuluvasta sylinterilohkosta, kertoo sääntö. Auto-Wiki ei ole sellainen tietokanta jonka tiedoilla edellämainitut pystytään todentamaan. Mutta mikähän tieto olisi tälläinen, ja kuka näitä tietoja tulkitsee loppuviimein. Sekin pitäisi selventää, mikä dokumentti kelpaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Arttu Tikkala



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 107
Paikkakunta: Ylihärmä

LähetäLähetetty: 08.02.2014 10:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.skoda-auto.co.in/About-SKODA/Tradition/Vintage/SKODA-130

http://www.skoda.co.uk/skoda-history

http://museum.skoda-auto.com/

Siinä muutama melko luotettava tietolähde Wink
_________________
.
.
.
http://www.tikkar.net
.
http://www.facebook.com/groups/323254746378/?ref=ts&fref=ts
.
.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)