Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Teemu Matinaho
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 26
|
Lähetetty: 25.01.2016 21:07 Viestin aihe: |
|
|
Kuva 253-49 ja sivulla on annettu mitat jotka näkyy kuvas A B C putkien välille |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Heikki Härkönen
Liittynyt: 26 Maa 2013 Viestejä: 314
|
Lähetetty: 25.01.2016 21:16 Viestin aihe: |
|
|
Laittamasi "kuvakohdan"-mukaan rakennettuja kaariako jokkiksessa näkee? Ja kyseisiä mittojako pääsääntöisesti tarkastellaan.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Teemu Matinaho
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 26
|
Lähetetty: 25.01.2016 21:24 Viestin aihe: |
|
|
eihän noita a b c mittoja oo voitu tarkistellakkaan kun ei kyseistä putkee oo vielä ole ollut pakko laittaa? mut kukin lukee sääntökirjaa tyylillään.... eikä oo ensimmäinen kerta jos joku on lukenu erilailla tuota opusta, on se sen verran epäselvää tekstiä välillä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Heikki Härkönen
Liittynyt: 26 Maa 2013 Viestejä: 314
|
Lähetetty: 27.01.2016 01:20 Viestin aihe: |
|
|
Tullu vielä kyselyjä nyt tuosta talvikauden valotulkinnasta: säännöissä lukeepi, että päävirtakatkasijasta ois sammuttava kaikki virrat..ok , mutta sitten tuo valojuttu, kun auto jää/jätetään radan varteen? Jätettävä valot päälle (takasumu ja etu-ajo-/huomiovalot), eli jätetäänkö sinne päävirrat päälle vai tehäänkö akulta valoille omat virtalinjat? Jos jätetään päävirrat päälle, tuottaako boxeille sun muille onkelmia? Mikä se viimenen tulkinta on?
Jokkiksen säännöissä mainitaan talvikauden rengassäännöstä: pyydetään lukemaan lisäohjeistusta ..kohdasta 36.4.. katoitteko mitä kohdassa lukee.. jotain trafi ja akk sääntö- ja sanktioasiaa... eli piikkiasia selvinne aivan kai jostain muusta kohdasta.... Teknisten liitteestä J ... eli kohdasta 6.1.2.2
-epätietonen savolainen- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 254 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 28.01.2016 21:53 Viestin aihe: |
|
|
Takasumuvalo ei tarvitse palaa päävirtojen päällä ollessa.
Ainoa vaatimus on jättää valo palamaan jos jää radan varteen.
Kannattaa tehdä kytkentä siten että päävirran ollessa päällä ei ole turhia sähköjä päällä esim. bensapumppu, sytytys, flekti jne. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kimmo Vainionpää
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 40
|
Lähetetty: 29.01.2016 20:45 Viestin aihe: |
|
|
Ei muuta kuin sääntökirjaan lause että x-kuukautta kilpailukieltoa mikäli rengas irtoaa huolimattomasta kiinityksestä kilpailutilaneteessa. Tulepaahan itse kunkin varmistettua tuo sitten ennen kisaa ja ennen lähtöjä.
...mä mitään tiiä[/quote]
olen niin samaa mieltä, jos vähänkään on tuntumaa renkaan kiinnityksestä, niin ei se karkaa. _________________ Mistäs sitten tietää, jos ei mistään tiedä ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JJo
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 73
|
Lähetetty: 31.01.2016 09:33 Viestin aihe: |
|
|
Onkos siitä oikein tutkittua tietoa että pyörät irtoaa juuri näistä rummuista joihin on porattu uudet reijät toiselle jaolle, vai pinnapultikauppiaan pisnes? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tami
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 81 Paikkakunta: Somero
|
Lähetetty: 31.01.2016 17:33 Viestin aihe: |
|
|
ei ne irtoo jos pultit kierretään kiinni,tulee taas varmaan näkyyn hienoja "pinnapultteja" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Raul Sandberg
Liittynyt: 31 Tam 2008 Viestejä: 48 Paikkakunta: Laihia
|
Lähetetty: 01.02.2016 12:17 Viestin aihe: |
|
|
Niinpä, käykö niin että sääntö itseasiassa pahentaa tilannetta? Pinnapulttikiinnitys ei ole ihan yksinkertainen toteuttaa oikein. Pitää olla esireikä oikealla sovitteella sekä oikaistu vastinpinta pultin laipalle. Jos ei tämä ole oikein tehty, vaan ääritapauksessa heftataan normi pultti valmiiksi väljään reikään, niin yleisönä oleminen muuttuu extreme harrastukseksi.
Säännöön valvonta myös liki mahdotonta. Sen takia ehkä parempi antaa säännön olla niinkuin on ja vedota ennemmin kilpalijoihin että katsotaan renkaiden olevan kunnolla kiinni kisoissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jake74
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 135
|
Lähetetty: 01.02.2016 17:07 Viestin aihe: |
|
|
tami kirjoitti: | ei ne irtoo jos pultit kierretään kiinni, |
tarkoitaa myös että pultit ja mutterit ovat sopivia vanteen kartioon, esim pallokartio pultti/mutteri ei kauan pysy suoralla kartiolla olevassa vanteen pultinreijässä ku pito pintaa ei jää paljoa mitään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|