Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Ajovarustesääntö 1.1.2011 alkaen
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 25, 26, 27  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Mika Herranen



Liittynyt: 10 Lok 2009
Viestejä: 30
Paikkakunta: Ylivieska

LähetäLähetetty: 24.10.2009 20:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo ei voi kuin toivoa et saatais UUSI JM luokka aikaiseksi ja siinä jatkettais näillä nykyisillä varusteilla ja autoilla sekä parannetais hieman autojen katsastus syyniä eli laho viat pois niin sillä sais jo lisää turvallisuutta. En uskonu kun 1988 aloitin jokkikset et tälläinen päivä tulis! Ei per.....e ei voi olla totta, jos saadaan uusi laji aikaiseksi niin siinä vois sitoa säännöt vaikka 5 vuodeksi eteen päin niin kaikki tietäis miten mennään . Toivottavasti vuosi 2010 ei ole viimeinen lajin parissa (olis vielä 2 hyvää kuplan koppaa odottamassa rakentamista tällä hetkellä ei kiinnosta edes ajatella niiden tekoa)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika Ilomäki



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 198
Paikkakunta: Oulainen

LähetäLähetetty: 24.10.2009 21:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän ne etuvetokuskit on kans aika köyhiä (ainaki minä), joten nuo AKK:n ehotukset ovat syvältä arsesta.

Mutta asiaan: Olen kyllä valmis pistämään nimeni alle, mutta oikeasti niitä nimiä pitäisi sitten kans olla niin perkeleesti, että jos nämä kaikki uhkakuvat toteutuu, olen jo viimeisen kisani ajanut. Eli tarkoitan tällä sitä, että jos en osta vuodelle 2010 lisenssiä, niin en hyvin suurella tod. näköisyydellä osta tulevaisuudessakaan, jos säännöt tulee voimaan. Olisihan tuo helvetin kiva ainakin vielä yksi kausi ajaa, jos oikeasti jokkis halutaan tappaa. Mutta se uusi järjestö, jota nyt näyttää suurin osa vaativan PITÄISI saada kasaan, ja jokkisseurat (joita Suomessa taitaa riittää) liitettäisiin sen alle. Miten olisi, jos saataisiin tämän jokkis.netin kautta oikeasti tämä pyörimään ja tästä tulisi meidän "AKK:n sivu?"
_________________
Se on ihan sama mistä päästä auto vetää, kunhan se on hyvä ajettava.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Juha Hytönen



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 443
Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala

LähetäLähetetty: 24.10.2009 22:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt on vuosi 2009.

Ehdotuksen mukaan ajovarustesääntöehdotus tulisi voimaan v.2011.

Sääntöjä voidaan muutella vielä moneen kertaan joten en usko että nyt esillä olevat kaikki ajovarustesääntöehdotukset tulevat voimaan v.2011.

AKK hyötyy melko vähän ajovarustesääntömuutoksista, mutta FiA:n saama taloudellinen hyöty on merkittävä.

Ajovarusteiden uusinta pitäisi perustua muuhun kuin valmisteaikaleimoihin, se pitäisi perustua varusteiden kuntoon kuten autojenkin katsastus.
Exclamation Kukaan ei ole vielä pystynyt näyttämään toteen miten esim. turvavyöt pilaantuvat käyttökelvottomiksi 5 vuoden varastoinnin aikana Exclamation
!!!..................................................................................................!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rasvapipo



Liittynyt: 04 Tou 2009
Viestejä: 75

LähetäLähetetty: 24.10.2009 23:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sen sijaan kilpailukykyisen auton rakentaminen taitaa olla melko haastavaa tuolla ostotarjoussäännön lunastushinnalla. Kustannukset ovat siis karanneet aivan väärästä päästä, eikä sen takia ole syytä pistää korkeita kustannuksia turvavarusteiden piikkiin. Faktahan on se, että nykyautojen nopeudet ovat vähintään rallicrossin luokkaa ja autot huomattavasti esim. crossia heikompirakenteisia. (lainasin tuolta jostain tekstiä) onhan tossa järkeekin, no mites tää
http://rasvapipo.suntuubi.com/?cat=84&img=669 autoon tulee pieni kolhu, ni alkaa uretaanit -ja lasikuidut lenteleen. Jokkis autot on kumminkin peltiä, vaikka valillä vähän ruosteisia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
kusti



Liittynyt: 08 Tou 2009
Viestejä: 67
Paikkakunta: vaasa

LähetäLähetetty: 25.10.2009 14:43    Viestin aihe: nopeutta pois Vastaa lainaamalla viestiä

Yhdessä asiassa olen samaa mieltä akk.n kanssa jokkissäänöistä, nykyisillä säännöillä nopeudet ja kustannukset karkaa käsistä,mutta sen on sääntönikkarit sallineet akk.ssa.Helpoin ja myös edullisin tapa rajoittaa kustannuksia on määrätä maksimikoko kaasuttajille, 40.kymppiset kaasarit rajoittaa tehoja ja nopeuksia ja on helppo tarkistaa tarvittaessa, ja vastaavasti kuristin ruiskujen ilmanottoon niin että sen voi todeta suuremmin autoa purkamatta. Huipputehot ja nopeudet putoaa ja samalla kustannukset ja voittajat saadaan kyllä selville vaikka ei ole niitä tuhansien hintaisia ostoautoja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jari Kaukola



Liittynyt: 24 Kes 2008
Viestejä: 103
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 25.10.2009 14:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei 40mm kaasutin tuota vielä mihinkään suuntaan muuta.. Syy miksi mielestäni autojen hinnat/nopeudet ovat karanneet löytyy palkinnoista..
Jos ajettaisiin kuten ennen 500-800€ palkinnoista ei kalusto ole 6000€ arvoista.. Mutta nyt kun ajetaan 20 000€ palkinnosta ei kalusto ole todellakaan 1150€ arvoista vaan huimasti kalliinpaa.. Ajatuksena olisikin että yksittäiselle palkinnolle/saavutetulle sijoitukselle olis palkinnoissa "ovh katto".. Otetaan oletuksena että kyseinen "ovh katto" summa olisi esim. 1000€..
Voi kilpailun järjestäjä jakaa sen(1000€/sijoitus) vaikka kaikille kuljettajille jotka sijoittuvat kilpailussa.. Näin ollen yhä edelleen olisi hyvät palkinnot kisaa kohti sekä järjestäjät pystyisivät houkuttelemaan kilpailijoita kisoihin.. Tällätavalla saataisiin karsittua ne kalliilla ajavien kavereiden panostus kalliisiin autoihin (-->autot halpenee ja mahdollisesti huippuautojen vauhdit hidastuu).. Nyttenhän on pääsääntöisesti silleen että kilpailussa jaetaan sijoille 1-3 hel**tin arvokkaat palkinnot ja muille ei juurikaan mitään..
Nämä olivat ihan 100% mun omia ajatuksia...!! =)
_________________
Ainoa heikkouteni on ääretön nopeus...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Ari Huhtala



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 67
Paikkakunta: Alahärmä

LähetäLähetetty: 25.10.2009 16:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei 40 kaasarisääntö kustannuksia laskis. Päinvastoin, nelikymppisten kysyntä nousee kun ne olisivat ainoat jotka käy --> kysynnän ja tarjonnan laki. Eikä tuo sääntö juurikaan nopeuksia pudottais. Ainakin tuuppareiden 1,6 litrasis on monesti samat tehot 40 ja 45 mm kaasarilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Matti Karppinen



Liittynyt: 02 Maa 2009
Viestejä: 93

LähetäLähetetty: 25.10.2009 16:19    Viestin aihe: Tehon rajoitus? Vastaa lainaamalla viestiä

Minä olisin valmis karsimaan autojen rakentelukustannuksia, mutta en rajoituksilla osiin.
Miten olisi sääntömuutos ostotarjousmenettelyyn? Kisan järjestäjälle etuostooikeus finaaliautoihin kisahinnalla. Silloin ei kikkailtaisi suojatarjouksilla, eikä osteltais autoja ylihintaan takaisin. Kisajärjestäjä voisi ajattaa näin ostamillaan autoilla seuransa kuskeja kisoissa. Saataisiin uusia harrastajia mukaan, kun kaikilla ei tarvitsisi olla omaa autoa aloittaessa.
Ei kauaa menis tämän säännön käyttöönotosta, kun tuhansien panostukset pelkkiin moottoreihin loppuisivat.

Eihän se millään järjellä ole perusteltavissa, että 1150€ auton moottoreita myydään 3500-4000€ kappalehintaan. Tämänhetkinen tila ei todellakaan vastaa jokamiesluokkaa, vaan hinnat ovat karanneet käsistä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2064
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 25.10.2009 17:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ymmärtäkää se että jollain on rajoitettava nopeuksia, kiihtyvyyksiä ja kustannuksia.
Jos me emme siitä pääse yksimielistyyteen, joku pääsee - onko se sitten hyvä?

Säännöistä ei pidä tehdä vaikeita ja monimutkaisia. Vain kilpailunjärjestäjien ajattamat kuljettajatko saisi ajaa näillä "nopeilla" autoilla. Näpräämistä, poppakonsteja jolla ei ongelmaa ratkaista.

Nyt on hyväksyttävä se että laji on karannut käsistä - tullut liian turvattomaksi, onnettomuusherkäksi. Jos autojen tehoja ei saa rajoitaa, mitä rajoitetaan.? Millä me kuvittelemme ongelman poistuvan, jos mitään ei saa muuttaa.

Ei ongelma poistu edes sillä että perustetaan joku toinen organisaatio, toisen rinnalle. Tämän toisen organisaation luominen, kuka sen tekee. Kuka laittaa sen alulle. Kuka maksaa sen kustannukset. Mistä saamme organisaation joka tekee kilpailuja.
Saman suuren määrän se vaati tomitsijoita kuin jo olemassa olevat kisaorganisaatiot. Ei talkootyöt vähene.
Pitäis ajatella ja ymmärtää mitä kaikkea tämä tälläinen vaatii, ennen kuin alkaa puhumaan että perustetaan uusi organisaatio pyörittämään jokkista. Se kuka tälläisä puhuu, ei ymmärrä kyllä mistä puhuu, eikä ymmärrä mitä kilpailun tekeminenkään yleensä on.

Nyt pitää olla valmiita muutoksiin. Tai sitten me hyväkymme mitä tuleman pitää, muiden rakentaessa ne muutokset.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
jarnol



Liittynyt: 17 Tam 2008
Viestejä: 19

LähetäLähetetty: 25.10.2009 17:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eihän se AKK niitä kisoja järjestä vaan kerhot ja yhtälaillahan kerhot voivat järjestää niitä tällä uudelle taholle, jos jokkiskansa poistuu AKK:n alaisuudesta.

Yksi tarjous lisenssi/tutkinto ja auton hinta pidetään samana. Tämän lisäksi kilpailuiden palkintoihin rajoitus, mitä se saa maksimissaan olla. Näillä asioilla on varmasti vaikutusta nykyiseen "ylivarusteluun", eikä sääntöihin tarvitse sen enempää muutoksia.

Aina löytyy niitä, jotka satsaavat harrastukseensa älyttömiä summia siitä ei päästä mihinkään.

Minulla ei töiden puolesta riitä aika organisaation täysipäiväiseen pyörittämiseen, mutta mikäli löytyy porukka, joka sitä lähtee pyörittämään niin olen kiinnostunut olemaan tässä organisaatiossa tuomalla siihen taloudellisen panoksen.

Panostushan, mitä tuo vaatii ei ole kovin monen nyky jokkisauton hinta vapailla markkinoilla...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2064
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 25.10.2009 17:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Avaan uuden keskustelun. Miten parannan turvallisuutta. Miten vähentäisin kustannuksia.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Taito Valonen



Liittynyt: 25 Tam 2008
Viestejä: 102

LähetäLähetetty: 25.10.2009 17:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taitaa EMPPU olla jo AKK:palkkalistoilla kun puhuu kuin olis lajiryhmässä

Kyllä sitä voi muuttaa kun vai muuttaa radat sellaiseksi että vauhti ei nouse yli 80:kympin en tarkota mitään perässä ajelua vaan silloin tulee esiin ne ratti miehet/naiset eikä tehot ratkase ja on tasasempaa vetääkö edestä vai takaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jamo



Liittynyt: 25 Tam 2008
Viestejä: 91
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 25.10.2009 19:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ossi Töhö Team kirjoitti:


Kyllä sitä voi muuttaa kun vai muuttaa radat sellaiseksi että vauhti ei nouse yli 80:kympin en tarkota mitään perässä ajelua vaan silloin tulee esiin ne ratti miehet/naiset eikä tehot ratkase ja on tasasempaa vetääkö e
destä vai takaa


Minun mielestä siinä kävisi just toisin päin .
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2064
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 25.10.2009 20:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tarkoitan juuri sitä mitä kirjoitan. Otan kirjoittelun AKK:sta eroamisesta tosissani sitten vasta kun joku kirjottaa että MINÄ perustan jokkikselle uuden organisaation. MINÄ järjestän ensimmäisen kilpailun uuden organisaation alla...

Kannattaa siis vähän edes ajatella mitä kirjoittaa ja mistä!
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Matti Karppinen



Liittynyt: 02 Maa 2009
Viestejä: 93

LähetäLähetetty: 25.10.2009 20:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[Säännöistä ei pidä tehdä vaikeita ja monimutkaisia. Vain kilpailunjärjestäjien ajattamat kuljettajatko saisi ajaa näillä "nopeilla" autoilla. Näpräämistä, poppakonsteja jolla ei ongelmaa ratkaista.]

Eiköhän ne nopeat autot lopu, jos ostotarjoussääntöä muutetaan esittämääni suuntaan. Ei loputtomiin voi autojen hintaakaan nostaa tai laji ei ole jokamiesluokka. Noiden roskapönttöjen hinnalla rupeaa saamaan jo sprinttiautoja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 25, 26, 27  Seuraava
Sivu 13 Yht. 27

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)