Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Anssi Nykänen
Liittynyt: 13 Hel 2013 Viestejä: 2
|
Lähetetty: 13.02.2013 14:26 Viestin aihe: Corollan 4-Linkki |
|
|
Noniin,kertokaapas viisaammat vähän infoo mitä tehdä. Eli ke20 corollaan vaihdettu crownin jäykkä taka-akseli,jossa nuo neli linkit. Mutta tuppaa tekemään lumella kiihdyttäessä,että akseli pomppii.. Kokeilin toisilla iskareilla,toisilla jousilla ja on puslat linkkien päistä vaihdettu moneen kertaan. Jousia kokeiltu 9mm langalla olevilla,ja sitten 11mm. Tupla iskarit? väärä neli linkkien asento? perä niiaa nätisti kyl lähdössä. Nyt infoa kiitos! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jarmo Ylipelkonen
Liittynyt: 21 Mar 2008 Viestejä: 36 Paikkakunta: Lapua
|
Lähetetty: 14.02.2013 11:48 Viestin aihe: |
|
|
Väärä linkkien asento. Katso missä kohtaa autoa linkkivarsien kuviteltu "leikkauspiste" on. Etupenkkien istumakorkeus vois olla hyvä lähtökohta.
Kun perä niiaa nätisti lähdössä tarkoittaa se sitä että jouset imevät itseensä painoenergiaa joka ei koskaan siirry pyörille asti. Sitten kun saat perän nousemaan lähdössä tai pysymään paikallaan tiedät että renkaat purevat paremmin tiehen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Anssi Nykänen
Liittynyt: 13 Hel 2013 Viestejä: 2
|
Lähetetty: 14.02.2013 14:13 Viestin aihe: |
|
|
Juu kokeilinki jo. heti parani!! ylä linkkien etuset sääsin alemmas nii pomppiminen hävisi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ari-matti salminen
Liittynyt: 19 Hei 2010 Viestejä: 224
|
Lähetetty: 15.02.2013 20:36 Viestin aihe: |
|
|
Olen ollut siinä uskossa että perän putoamisella lähdössä haetaan "painopisteen" siirtoa taaksepäin ja siis pitoa takapyörille.
Nostavilla linkeillä asia kaiketi menee juuri päinvastoin vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? kuka ajodynamiikan tuntee selittäköön. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jarmo Ylipelkonen
Liittynyt: 21 Mar 2008 Viestejä: 36 Paikkakunta: Lapua
|
Lähetetty: 16.02.2013 19:15 Viestin aihe: |
|
|
Keula nousee aina lähdössä joten painopiste siirtyy taaksepäin vaikka peräpää teksi mitä tahansa, Esim. dragracingissa käytetään etuakselissa ns. 10/90 iskareita jotka vaimentavat ylöspäin vain 10 % jotta keula nousis vapaasti ja laskeutuu takaisin hitaasti.
Korkealle sijoitettu paino auttaa myös asiaa mutta ei ajettavuutta.
Kokeile hypätä katolta alas mutta älä koukista polvia ollenkaan ja hyppää sitten uudestaan polvia koukistaen, kumpi iskee enemmän kantapäihin? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|