emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 10.05.2014 05:42 Viestin aihe: Miten liitto toimii? |
|
|
Viimeisimmässtä AKK:n lehdestä pomittuna.
Pääkirjoituksessa liiton toimitusjohtaja kertoilee vakuutusasioista, kertoo myös että kaikki nopeuslajien lajiryhmät ovat muistuttaneet liikennevakuutuslain voimassaolosta omissa lajisäännöissään.
Tässä hän kirjoittaa kyllä väärin, ei tätä ole lajisääntöihin kirjattu, kun ei tästä ole tehty sääntöesitystä, eikä siten tätä ole hallitus hyväksynytkään. Rata-ajon lajiryhmä on tehnyt esityksen ja sen on hallituskin vahvistanut rata-ajon sääntöön.
Minulla ei ole liikennevakuuttamista mitään vastaa, päinvastoin. Olen liikennevakuuttanut jokamiehenluokan autoni jo monta kertaa, siis kilpailuissa, ennen ”säännön” voimaantuloa.
Toisaalla lehdessä TJ kirjoittaa (sivu29) miten liitto toimii. Teksti on suunnattu selvästi kentälle. Hänen mielestään kentällä ei tunneta näitä asioita. Voi niinkin olla, mutta tietämättömyyttä löytyy kyllä muuallakin, sielläkin missä tuo kirjoituskin on allekirjoitettu.
Muistuttaisin kirjoittajaakin kahdesta eri prosessista johon kirjoittajan kannattaisi paneutua tarkemmin, syystä että näillä kahdella eri prosessilla on aivan suotta saatu kenttä kuohuksiin ja luottamussuunta alaspäin. Kirjoittajan kannattaisi katsoa peiliin, eikä suunnata johtajuutta kentälle, se on aivan väärä osoite.
Ensimmäinen näistä tapauksista oli tuo SM kilpailun siirto. Siinä toimijana oli taho jolla ei tuon kirjoituksenkaan mukaan ole liitossamme päätäntä-, eikä toimintavaltaa, eikä sille sitä voida edes luovuttaa, sääntöjemme mukaan.
Tapauksessa ei toimittu liiton muiden sääntöjenkään mukaan, ohitettiin siis säännöt ja kirjoituksessakin mainittu lajiryhmän toimeenpanovalta. Ohitettiin neljä muuta liiton jäsenyhteisöä joita tämä siirto myös koski. Näille neljälle seuralle ei annettu ennen päätöstä edes puheenvuoroa!
Minulla ei ollut mitään siirtoa vastaan, sille oli perusteltu syy. Toimintaa vastaan oli paljonkin, ja on siis vieläkin.
Toinen tapaus on tämä liikennevakuuttamisprosessi. Siinä on malliesimerkki miten ei pidä toimia.
On aivan turhaa revitellä puolensivun juttua liiton päätöksenteosta jos ei itsekkään tunne miten päätös pitäisi tehdä että se on voimassa! Ja jos tunteekin päätöksenteon kanavat, niin toiminta kertoo kyllä jotain muuta.
Tiedän että hallitus on tuskastunut kentän tapahtumiin ja kommentteihin eri foorumeilla. Osa niistä on, myönnettäköön, epäasiallisiakin.
Hallituksenkin silti pitää katsoa peliin, varsinkin taustasellaiseen. Mitä tuli luvattua? Miten on lupaukset pidetty?
Tiedän että tehtävänne ei ole helppo, mutta miksi tehdä siitä aina vaan vaikeampi? Helpompiakin tapoja olisi ollut, esimerkiksi noudattamalla yhteisesti sovittuja ja kaikkia koskevia sääntöjä. Niiden taakse voi asettua vaikeimmissakin tapauksissa, nehän on yhteisesti hyväksytty.
Mitä hallitus luulee, hyväksyykö kenttä mahdollisesti langettamanne sanktiot, joiden takana on sääntöjen noudattamattomuus tai muu virhe. Arvostaako ja hyväksyykö kilpailija sanktion itselleen sääntöjen rikkomisesta kun Te ette itse kuitenkaan noudata näitä sääntöjä kaikissa tapauksissa.
Te ette saa sanktiota, vaikka toimitte sääntöjen vastaisesti tai hyväksytte sääntöjen vastaisen toiminnan.
Ollaanko samalla viivalla, muka? _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|