Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
MINIMI PAINOJEN NOSTO |
50kg |
|
25% |
[ 27 ] |
80kg |
|
4% |
[ 5 ] |
100kg |
|
8% |
[ 9 ] |
125kg |
|
0% |
[ 0 ] |
150kg |
|
3% |
[ 4 ] |
0kg |
|
56% |
[ 59 ] |
|
Ääniä yhteensä : 104 |
|
Kirjoittaja |
Viesti |
Mika Heikkilä
Liittynyt: 23 Mar 2008 Viestejä: 27 Paikkakunta: Hartola
|
Lähetetty: 03.01.2009 11:06 Viestin aihe: Tarttis tehdä ! |
|
|
Mitä mieltä ootte?
-Autojen painoja ylös päin 50-100kg voimaan heti!
perusteet: evk autot on jo nyt 85%:sesti yli satakiloa ylipainoisia fiateissakin on helposti 30-40kg yli painoa javanhoista autoista on toivotonta keventää. Helpottais uudempien korien tuloa ja tasottais kummasti kilpailuja
-Toinen oviputki lattian rajaan takatuuppareihin voimaan Heti!
Olis todellinen ja halpa turvallisuus lisä. iteä ainakin hirvittää ajaa fiatilla kun on nähnyt kolme tuulilasiin lyhentynyttä ja etupyörä lattiasta sisään tullutta.. onneksi apparin puolelta!
-roiskeläpät
-evk-autojen renkaat sais olla ehkä vieläkin vapaammat
nyky muutos tosi hyvä, mutta liekko haittais vaikka olis vapaa siviili rengas myös m+s
-ideoita voi olla enmpikin mutta tässä tärkeimmät.
Heikkilä Mika perus harrastaja |
|
Takaisin alkuun |
|
|
T.H
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 249 Paikkakunta: ALASTARO
|
Lähetetty: 03.01.2009 11:17 Viestin aihe: |
|
|
Toi painojen lisäys on taas turvallisuus riski koska esim 50kg on aika paljon rautaa ja nyt on jo autoja mihin on piillotettu 30kg niin ja vielä kun sitä lisäis ton esim 50kg ja osa harrastajista tietäen tyyliin nippusiteellä vaan kiinni. MITÄ tapahtuu kaadossa tai äkki pysäyksessä? P.S tosta äänestyksestä puuttuu vaihto ehtoja esim 0kg. Tomi Hongisto |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Henri Kuisma
Liittynyt: 16 Hel 2008 Viestejä: 5
|
Lähetetty: 03.01.2009 12:22 Viestin aihe: |
|
|
Eihän tos olis taas yhtää mitää järkee tos säännös. Niinku T.H sanos niin ei se ainakaan turvallisuutta paranna toi lisä paino, vaan päin vastoin... Eikä toi lattian nouseminen ylös oo pelkästää fiiattien ongelma, vaan samal taval ne pyörät tulee niist kardaaneist ja etu vetosist sinne jalkoihin, ku sopivast osuu. Itekkin äänestäisin sitä 0kg. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mika Heikkilä
Liittynyt: 23 Mar 2008 Viestejä: 27 Paikkakunta: Hartola
|
Lähetetty: 03.01.2009 12:22 Viestin aihe: |
|
|
Joo, toi 0kg jäi en onnistunu sitä enää lisää, ehkä joku fiksumpi.
mutta et tainnut ymmärtää suurin osa autoista on yli painoisia ei tartte lisätä. EI vaikuta turvallisuuteen. Mutta sitten yritetään laikata kaikki pois mikä tuskin lisää turvallisuutta. Ja sitä varten on katsastus ettei ole asiattomia painoja. JA TÄMÄ PAINON LISÄ SÖISI KÄYTÄNNÖSSÄ FIATIEN YLI VOIMAA ENITEN. ja minusta kehittäis lajia tasaisemmaksi ja toisi toivon mukaan uusiakin automalleja |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyri Sarin
Liittynyt: 01 Jou 2008 Viestejä: 37 Paikkakunta: Eura
|
Lähetetty: 03.01.2009 12:38 Viestin aihe: |
|
|
0 kiloa minunkin mielipide. EVK: kalustolla ei kerkeisi siltikään niille ja sellaiset painot tollaisiin mätiin hytteihin on todellinen turvallisuusriski. Mielestäni turvallisuus juttuihin pitäisi satsata. Esim. Nämä ovien aukeamiset kaadoissa pitäisi saada estettyä ennen kuin käy niin että se kaksinkerroin oleva ovi tulee kuskin syliin. Oma ajatus ja nähnyt tälläisen autossa, B-pilariin vahva pelti jossa reikä ja oveen tappi ja siihen sokka josta vaijeri oven ulkopuolelle mistä saa sokan nypättyä pois. Ei vaikea toteuttaa ja oven kuuluisi pysyä kiinni. Nykyiset lisälukitus "kumilenkit" monesti väärin laitettu tai liian löysiä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pasi Saarinen
Liittynyt: 23 Hel 2008 Viestejä: 85
|
Lähetetty: 03.01.2009 12:58 Viestin aihe: |
|
|
Tuota painonlisäystähän yritettiin aikoinaan. (Fiatit) Ei tasoittanut yhtään kilpailuja muiden vetotapojen suhteen. Sen muistan että lujin paikka Fiateissa oli jarruletku, kun olkatapit ei kestäneet... Oli hyvää tuuria ettei ne painot sieltä keulasta tullu kuskin päälle. Meillekin kävi yhden ostoauton kanssa niin että kun otettiin talvella paino pois keulasta, niin paino oli samantien kahdessa 20kg osassa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 03.01.2009 13:20 Viestin aihe: |
|
|
Eli voidaanko asia tulkita niin että tehojen rajoittaminen olisi paras tie turvallisuuteen, kustannusten pienentämiseen ja että eri vetotavat olisivat samalla viivalla myös 100m lähdöstä?? _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyri Sarin
Liittynyt: 01 Jou 2008 Viestejä: 37 Paikkakunta: Eura
|
Lähetetty: 03.01.2009 13:44 Viestin aihe: |
|
|
emppu kirjoitti: | Eli voidaanko asia tulkita niin että tehojen rajoittaminen olisi paras tie turvallisuuteen, kustannusten pienentämiseen ja että eri vetotavat olisivat samalla viivalla myös 100m lähdöstä?? |
Emppu on oikealla linjalla, mutta takamoottorisilla ajavat eivät varmasti tästä ideasta tykkää. Oikein olisi suorakytkentä vaihteistojen kieltäminen, kaasuttimien pienentäminen ja max 155 leveät renkaat takatuuppareihin. Nämä eivät olleet ehdotuksia, koska tälläisestä ei tule muutakuin porua. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 03.01.2009 13:49 Viestin aihe: |
|
|
Porua tulee, se on selvä. Mutta poru on kestettävä jos jotain HALUTAAN tehdä nykytilanteen korjaamiseksi!
Mielestäni "uuden halpisluokan" tuominen rinnalle on VÄÄRÄ ratkaisukeino, jos joku vielä sellaista mielessään pohtii. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kimmo Vainionpää
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 40
|
Lähetetty: 03.01.2009 14:07 Viestin aihe: |
|
|
Mielestäni tuo kaasuttimen koko olisi helpoin valvottava ja varmasti rajoittaa tehoa. jos lähdetään sääntöjä muokaamaan, ja siinä ei jäisi autoja käyttämättömiksi. _________________ Mistäs sitten tietää, jos ei mistään tiedä ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mika Heikkilä
Liittynyt: 23 Mar 2008 Viestejä: 27 Paikkakunta: Hartola
|
Lähetetty: 03.01.2009 14:49 Viestin aihe: |
|
|
lajia täytyy kehittää ja tehon pudotus ei auta. eikä onnistu ellei mennä olemattomiin kaasareihin eli moottoreiden omiin tai yks kurkkuisiin alle 40mm. ja sehän olis kuolin isku fiatille. kuka niillä ajais jos ei ne kulkis.. sitä paitsi SUURIMPAAN OSAAN AUTOISTA ESIM 50KG LISÄPAINOLLA TUSKIN TARVII KUIN 20KG LISÄÄ. ja uutta kalustoa ei tule jos painoja ei nosteta. toki 100kg tuntuu hurjalta fiatiin. Mutta nähkää tämä mahdollisuutena uusille koreille. vai meinaatteko että fiatteja riittää kymmenen vuoden päästä. ja sama se on muissakin, autoja vois rakentaa tuoreemmista kun paino ei olis ongelma.. Kertokaas kartaani kuskit paljonko autonne on ylipainoisia? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Korpela
Liittynyt: 03 Maa 2008 Viestejä: 20 Paikkakunta: Ilmajoki
|
Lähetetty: 03.01.2009 14:53 Viestin aihe: |
|
|
emppu kirjoitti: | Porua tulee, se on selvä. Mutta poru on kestettävä jos jotain HALUTAAN tehdä nykytilanteen korjaamiseksi!
Mielestäni "uuden halpisluokan" tuominen rinnalle on VÄÄRÄ ratkaisukeino, jos joku vielä sellaista mielessään pohtii. |
HALUTAANKO muutoksia? Itse ainakin sitä mieltä, että mennään nyt näillä eteenpäin. ( Aina tulee olemaa eritasoisia autoja, Myös kuljettajia ).
ja toivottavasti kellekkään ei herneitä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Henri Kuisma
Liittynyt: 16 Hel 2008 Viestejä: 5
|
Lähetetty: 03.01.2009 15:01 Viestin aihe: |
|
|
Minkää ihmeen takia ne tuupparit pitäis nyt saada mahdollisimman nopeasti pois kilpailuista.? Luulen että yleisö tykkää enemmin katsoa hienosti käyviä vehkeitä, kuin räkiviä ja paukkuvia evk kalustoa, joita valitettavasti suurin osa noista kylä kisa vehkeistä on. Ja onhan evk, kalustolla nyttenkin jo omat, sarjat, liigat ja normaaleissa kisoissa myös oma luokka... Niin on se kumma kun mikään ei riitä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Teemu Matinaho
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 26
|
Lähetetty: 03.01.2009 15:09 Viestin aihe: |
|
|
Eikö nyt vois pari vuotta mennä näillä säännöillä eteenpäin ja katsoo sitten mihin suuntaan lajia viedään. Vähän kyllä tuntuu siltä että painon nostoilla koitetaan saada tuupparit pois,eikö evk-kuskeille riitä jo omat sarjat, luokat yms? Kysympähän vaan.! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jari Kaukola
Liittynyt: 24 Kes 2008 Viestejä: 103 Paikkakunta: Vaasa
|
Lähetetty: 03.01.2009 15:36 Viestin aihe: |
|
|
Tere!
Asiasta on keskusteltu myös JM-Työryhmän puolella.
Itse olen sitä mieltä että mitään autoa ei saa ruveta ahdistamaan kiristämällä sääntöjä. Tehoja ei tulisi ruveta rajoittamaan. Muistettakoon että EVK-autoilla on jo nyt todella paljon vapaammat säännöt kuin esim."tuuppareilla".
On kylläkin totta että painotaulukot vaatisivat "päivitystä". Paljonko ja mihin kuutiotilavuusluokkaan niin se onkin harkittava kunnolla. Teho/painosuhteet tulisi tarkistaa.
Pääsääntöisesti olen siinä käsityksessä että nykyisiin sääntöihin ollaan melko tyytyväisiä. Minusta sääntöihin ei saisi tehdä kovinkaan suuria muutoksia muutamaan vuoteen.
Turvallisuuteen liittyviä sääntöehdotuksia täytyy tarkastella ahkerasti kyllä. _________________ Ainoa heikkouteni on ääretön nopeus... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|