Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
ari-matti salminen
Liittynyt: 19 Hei 2010 Viestejä: 224
|
Lähetetty: 15.10.2010 16:03 Viestin aihe: AIK-tiedote |
|
|
Jatketaan täällä, |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jussi koskinen
Liittynyt: 18 Hei 2010 Viestejä: 26
|
Lähetetty: 15.10.2010 16:16 Viestin aihe: |
|
|
ny tarvii sit pahvin/alumiinin pelkääjänki puolelle... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mika Lähteenmäki
Liittynyt: 29 Tam 2008 Viestejä: 163 Paikkakunta: Humppila/Säkylän UA
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 255 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 15.10.2010 20:08 Viestin aihe: |
|
|
Hyvä että ovien tilanne saatiin selväksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
J.Tuomela
Liittynyt: 13 Kes 2010 Viestejä: 14
|
Lähetetty: 15.10.2010 20:55 Viestin aihe: |
|
|
Jaa, että ovien osalta homma on selvä? Mitä tehdään niille 99% autoja, joissa alkuperäiset ovien sisuskalut on heitetty mäelle?? Entä käykö 1mm pelti oviverhoilun tilalle, vai kelpaako vain alumiini??? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri korpela
Liittynyt: 25 Tam 2008 Viestejä: 140 Paikkakunta: kaustinen
|
Lähetetty: 15.10.2010 21:14 Viestin aihe: |
|
|
J.Tuomela kirjoitti: | Jaa, että ovien osalta homma on selvä? Mitä tehdään niille 99% autoja, joissa alkuperäiset ovien sisuskalut on heitetty mäelle?? Entä käykö 1mm pelti oviverhoilun tilalle, vai kelpaako vain alumiini??? |
Niihin 99% kevenettyihin oviin hommataan uudet sisuskalut ts keventämättömät ovet ja . Sääntöhän on yksiselitteinen. Samaten säännössä lukee 1mm alumiini, joten materiaaliksi kelpaa vain alumiini. Jippii............. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Janne Kivenmäki
Liittynyt: 11 Huh 2008 Viestejä: 17
|
Lähetetty: 15.10.2010 21:17 Viestin aihe: |
|
|
On se saatanan hyvä että Jorma sai tilanteen selväksi ovien osalta!
Tämä syksy hitsailtu ja fiksailtu kisattua kuplan koria, vm-67. Kori nyt siisti, ehjä ja maalausta vailla.
Tulee painamaan ilman lisäpainoja n.650kg!
Tarkoitus oli laittaa isolla, 2020cm koneella jolla vaatis vuoden alusta 170kg lisää!
Taitaa olla viisain kun lykkää pihalle takaisin, pikkukoneellakin vaatii siis 90kg lisää painoa!
Eli, siisti kuplan kori myynnissä, uudella puolikaslaatikolla, omilla paikoilla ja 31-perällä. Korista kaikki käyty läpi, jarrut, loksut ym. On ryhdikäs.
050-3329684, s-postiin saa kuvia.
Kokemäellä ja kyllä vituttaa! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha-Matti Kontti
Liittynyt: 13 Kes 2008 Viestejä: 22 Paikkakunta: Jämijärvi
|
Lähetetty: 15.10.2010 21:27 Viestin aihe: |
|
|
No nyt ne sääntönikkarit on keksiny ratkaisun lajin turvallisuuden parantamiseks,lisätä painoa 60 kg..-no huh.huh. LUULETTEKO TE TOSIAAN!! Kilpailioiden olevan niin tyhmiä että pultataan 60 kg apukuskin lattiaan. Käytännössä se piilotetaan tuuppareissa auton rakenteisiin ja mihinkähän suuntaan mahtaa muuttua esim.133 ajettavuudeltaan ja hallittavuudeltaan ku siinä on 30kg per puoli lyijyä takapyörän takapuolella,epäilisin että ei ainakaan parempaan päin..HALOO!!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Olli Tonttila
Liittynyt: 15 Hel 2010 Viestejä: 9
|
Lähetetty: 15.10.2010 22:18 Viestin aihe: |
|
|
konde kirjoitti: | No nyt ne sääntönikkarit on keksiny ratkaisun lajin turvallisuuden parantamiseks,lisätä painoa 60 kg..-no huh.huh. LUULETTEKO TE TOSIAAN!! Kilpailioiden olevan niin tyhmiä että pultataan 60 kg apukuskin lattiaan. Käytännössä se piilotetaan tuuppareissa auton rakenteisiin ja mihinkähän suuntaan mahtaa muuttua esim.133 ajettavuudeltaan ja hallittavuudeltaan ku siinä on 30kg per puoli lyijyä takapyörän takapuolella,epäilisin että ei ainakaan parempaan päin..HALOO!!! |
Mielestäni lisää turvallisuutta jos sen 60 kg edestä lisäilee vaikka kaariputkia ja vahvistaa kuskin lattiaa ja muuta koria. Mutta jokuhan saattaa ajatella ei kai se kannata jos helpommallakin voi päästä, eli lisäämällä lisäpainon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 443 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 15.10.2010 22:18 Viestin aihe: |
|
|
Lisäpainon (painojen) asentaminen muualle kuin "sääntöjen" määräämälle paikalle on kielletty.
Lähes 200kg:n painon pulttaaminen lattiaan apumiehen paikalle ei tunnu kovin terveelliseltä.
Teräksen ominaispainolla laskettuna kasan koko on tilavuudeltaan kunnioitettavan kokoinen ja vaatii vähintään 10.9 lujuiset pultit.
Nyt olisikin kiinnostavaa tietää kuka tai ketkä ovat tuollaisen säännön laatineet ? nimiä näkyviin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vwtyp1
Liittynyt: 26 Tam 2008 Viestejä: 96 Paikkakunta: Ep
|
Lähetetty: 15.10.2010 22:31 Viestin aihe: |
|
|
Sen lisäpainon saa "lisättyä" vaikka moottorin tuki/takarautaan kun tekee sen riittävän paksusta tavarasta niin johan painaa ja muihin vastaaviin paikkoihin,mutta lähes 200kg ei noilla saa,loppu sitten lisäpainolla.
Mutta mistä saadaan oven sisäpeltejä muutama sata kappaletta mallia Fiat 133 ja 850, jotka hitsaillaan kiinni kevennettyyn kuskin oveen, joka on lähes joka autossa. Kuka alkaa tekemään sarjatuotantona ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jukka Pöyhönen
Liittynyt: 17 Tam 2008 Viestejä: 38 Paikkakunta: Kokkola
|
Lähetetty: 15.10.2010 22:48 Viestin aihe: |
|
|
vwtyp1 kirjoitti: | Sen lisäpainon saa "lisättyä" vaikka moottorin tuki/takarautaan kun tekee sen riittävän paksusta tavarasta niin johan painaa ja muihin vastaaviin paikkoihin,mutta lähes 200kg ei noilla saa,loppu sitten lisäpainolla.
Mutta mistä saadaan oven sisäpeltejä muutama sata kappaletta mallia Fiat 133 ja 850, jotka hitsaillaan kiinni kevennettyyn kuskin oveen, joka on lähes joka autossa. Kuka alkaa tekemään sarjatuotantona ? |
Onko kuskin oven sisäpeltejä saanut aikasemmin keventää? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vwtyp1
Liittynyt: 26 Tam 2008 Viestejä: 96 Paikkakunta: Ep
|
Lähetetty: 15.10.2010 22:54 Viestin aihe: |
|
|
j.p kirjoitti: | vwtyp1 kirjoitti: | Sen lisäpainon saa "lisättyä" vaikka moottorin tuki/takarautaan kun tekee sen riittävän paksusta tavarasta niin johan painaa ja muihin vastaaviin paikkoihin,mutta lähes 200kg ei noilla saa,loppu sitten lisäpainolla.
Mutta mistä saadaan oven sisäpeltejä muutama sata kappaletta mallia Fiat 133 ja 850, jotka hitsaillaan kiinni kevennettyyn kuskin oveen, joka on lähes joka autossa. Kuka alkaa tekemään sarjatuotantona ? |
Onko kuskin oven sisäpeltejä saanut aikasemmin keventää? |
Ei ole tietääkseni,mutta lähes jokaisessa on niin tehty. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jukka Pöyhönen
Liittynyt: 17 Tam 2008 Viestejä: 38 Paikkakunta: Kokkola
|
Lähetetty: 15.10.2010 22:58 Viestin aihe: |
|
|
vwtyp1 kirjoitti: | j.p kirjoitti: | vwtyp1 kirjoitti: | Sen lisäpainon saa "lisättyä" vaikka moottorin tuki/takarautaan kun tekee sen riittävän paksusta tavarasta niin johan painaa ja muihin vastaaviin paikkoihin,mutta lähes 200kg ei noilla saa,loppu sitten lisäpainolla.
Mutta mistä saadaan oven sisäpeltejä muutama sata kappaletta mallia Fiat 133 ja 850, jotka hitsaillaan kiinni kevennettyyn kuskin oveen, joka on lähes joka autossa. Kuka alkaa tekemään sarjatuotantona ? |
Onko kuskin oven sisäpeltejä saanut aikasemmin keventää? |
Ei ole tietääkseni,mutta lähes jokaisessa on niin tehty. |
Tähän asti on ainakin kelvannu, jos on ottanut vaan jostain ovesta sisäpellin ja hitsannut sen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
keijo nieminen
Liittynyt: 09 Syy 2010 Viestejä: 50
|
Lähetetty: 15.10.2010 23:10 Viestin aihe: |
|
|
Onko näitä uusia sääntöjä jossain muuallakin luettavissa? Tarkoitan lähinnä, tuliko näihin olemassaoleviin sääntöihin/määräyksiin vapautuksia koskien esim. näitä 'takarautoja'? Jotkut kun ovat niihin lisäämässä puuttuvat kilot. Materiaalit ja määrät on melko selvästi muina vuosina kerrottu, koskien sekä näitä takasuojia, että muita vahvistuksia, mukaanlukien pohjapanssarin. Toki pohjapanssarin kokoa/muotoa ei ilmeisesti ole tarkemmin määritelty, karkeasti laskien 8kg/mm/neliö ei siltikään vaadi kohtuutonta pellin palaa. Siis mikäli haluaa mennä siitä, mistä aita on matalin, eli pohjan kokoinen lätkä neljällä 8mm pultilla lattiaan.
Malliesimerkki kattojärjestön ajattelumallista: Lisää kaikkea, kustannuksia ja painoa. Olisivat nyt edes sen turvallisuuden nimissä vaatineet samalla lisää kaariputkia, olisi paino tullut nyt tässä samassa uudistuksessa kuin kaupantekijäisenä, mutta kun ei niin ei.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|