Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
AIK-tiedote
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Harri Laine



Liittynyt: 07 Syy 2009
Viestejä: 62

LähetäLähetetty: 18.10.2010 23:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näköjää täällä vastutetaan uudempia koreja, koska niiden painot nousseet vuosien varrella ja nimenomaan turvallisuuden parantuessa.
Linkistä voi vähän verrata:

http://www.ajovalo.net/Paino-mitat1.htm

Myös materiaalit parantuneet huomattavasti suurlujuusterästen muodossa.


You Tube sieltä voi katsella Euto ncap:n testejä
Sielläkin se ero vanhemmilla autoilla hitaampi nopeus ja täys törmäys
uudemmilla suurempi nopeus ja osa törmäys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vesa-Matti Junnila



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 61

LähetäLähetetty: 18.10.2010 23:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näppärä on kaveri joka pudottaa auton siviilipainosta 300 kiloa pois turvallisuuden siitä kärsimättä vaikka mimmosen putkiviidakon kabiiniin taiteilisi... No onneksi sellaisiakin löytyy ihan jokkis.netin foorumeilta. Ristus
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aki Uusi-Äijö



Liittynyt: 05 Syy 2010
Viestejä: 2

LähetäLähetetty: 19.10.2010 16:35    Viestin aihe: painot Vastaa lainaamalla viestiä

poika kirjoitti:
http://www.autourheilu.fi/27146.aspx


Eikö AKK:ssa tiedetä että autoja on valmistettu 1,8 litraisina. Eli mihin on jäänyt painoluokka 1850 / 780kg???
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
keijo nieminen



Liittynyt: 09 Syy 2010
Viestejä: 50

LähetäLähetetty: 19.10.2010 21:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Missäs täälä nyt on vastustettu uusia korimalleja ja millä perustein? Kenenkään näppäryyksistä en tiedä sanoa, enkä edes halua tietää mitä kaikkea kukin osaa, mutta asenteilla voikin olla jo hieman enemmän merkitystä. Onhan se nyt enemmän kuin merkillistä, että aikakaudella, jolloin on käyty kuussakin moneen eri otteeseen, aletaan marginaaleihin takertumaan ja koetaan kaikki pientä ponnistelua vaativa eriarvoistamiseksi. Jos tällä samalla tyylillä, millä uusien autojen ryntäys nyt taataan(?), hoidettaisiin jotain yhteiskunnallisia asioita, eläisimme varsin mielenkiintoisia aikoja. Tällä ajatusmallilla ratkaistaisiin esim. kansalaisten ylipaino-ongelmatkin silmänräpäyksessä: Nostetaan liikalihavuuden raja 375:n kiloon, kaikki sen alle jäävät pituudesta tai mistään riippumatta ovat normaalipainoisia. Kyllä olisi hienoa, ongelma ratkaistu ja saataisiin varmasti valtavasti maailmanlaajuista huomiota ja arvostusta?

Huhua olen kuullut, että muutamassa vuosikymmenessä on materiaalit ja turvallisuus saattaneet hieman parantua. Näppäryyttäkin saatetaan vaatia, kun liimaa normi hitsillä suurlujuusteräkset ja vesijohtoputket yhteen tinkimättä mistään aiemmasta autonvalmistajan rakenne- ja turvallisuusminimistä... Salliihan kattojärjestökin kantavan korirakenteen korvaamisen muovilla, niin miksi tavallinen ihminen ei saisi olla luova rikkomatta ja kiertämättä sääntöjä? Eipä täälä sellaiset tunnu rutisevan, jotka ovat valinneet ajokikseen edustusluokan kookkaan ja näinollen todennäköisesti hieman painavammankin menopelin. Todennäköisesti samalla myös tiedostaen, etteivät ehkä pääse ihan minimipainoihin kalustoineen. Nyt vaikuttaa siltä, että jokaisen pitäisi saada säännöt sitämukaa kun on omat fantasiat ja fetissit... Itse en ainakaan ostaisi uima-allasta, mikäli tarvitsisin pienen vaasin leikkokukille. Onneksi on valinnan mahdollisuus
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika Heikkilä



Liittynyt: 23 Mar 2008
Viestejä: 27
Paikkakunta: Hartola

LähetäLähetetty: 20.10.2010 09:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mitäpä jos tuo liikalihavuuden raja onkin NYT 55KG, monenko luulet menevän rajan alle helposti. että mietippä vähän! ja ei tuo lisä vielä silti saa kaikkia tavis autojakaan minimiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
keijo nieminen



Liittynyt: 09 Syy 2010
Viestejä: 50

LähetäLähetetty: 20.10.2010 21:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos ja jos... En todellakaan luule, enkä liioin tiedä mistään mitään, mutta mietiskely aika ajoin tekisi varmasti hyvää itse kullekkin...

Eniten hämmästyttää, missä nämä kaikki sadat, elleipä jopa tuhannet, erimalliset/merkkiset uudensäännön jokamiesautot oikein on, kun niitä kirjoitusten perusteella on tehty sankoin joukoin kaikista mahdollisista vaihtoehdoista ja kaikki autot ovat olleet ylipainoisia millä tahansa taulukolla ja menetelmällä mitattuna? Mielenkiintoista olisi lukea, miten kauas minimeistä onkaan jääty, kun on toteutettu käytännössä kaikki, mitä ihminen ja pappi pystyy tekemään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika Lähteenmäki



Liittynyt: 29 Tam 2008
Viestejä: 163
Paikkakunta: Humppila/Säkylän UA

LähetäLähetetty: 20.10.2010 21:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla oli mk3 escortti(kardaaniksi muutettu) painoi 851kg .Volvon 2.0 moottorilla eli lasketaan 2050ccm painoihin.eli on vielä tulevillakin ensivuoden painoilla 31kg lihava. Crying or Very sad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Eero Nurkkala



Liittynyt: 27 Tam 2010
Viestejä: 22

LähetäLähetetty: 21.10.2010 07:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Primera painoi Kemoran punnituksessa 920kg, elikkä 100kg liikaa ja tuota määrää on aika hankala enää keventää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juha Korpela



Liittynyt: 03 Maa 2008
Viestejä: 20
Paikkakunta: Ilmajoki

LähetäLähetetty: 21.10.2010 08:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

fiatti painaa 700 kiloa. Kuski 100 ja se on TODELLA vaikea keventää.
Painot on mitä on. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Jorma Peltokoski



Liittynyt: 28 Maa 2010
Viestejä: 255
Paikkakunta: Koskenkorva

LähetäLähetetty: 21.10.2010 21:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Samalla voisi sinne sääntökirjaan merkata järjestäjille velvollisuus punnituksiin, vapaaehtoinen esikatsastuksessa ja finaalien jälkeen koko porukka puntarin kautta.

Tänä kesänä ajamissani kisoissa oli vain parissa puntarit ja niissä oli paikalla AT:n porukka hienojen puntarien kera... Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
petri korpela



Liittynyt: 25 Tam 2008
Viestejä: 140
Paikkakunta: kaustinen

LähetäLähetetty: 21.10.2010 21:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onhan se sääntö siellä tälläkin hetkellä. Tässä lisäpainoasiassa mennään taas vaan pahemman kerran metsään. Kyllä parempihermoistakin alkaa jännitää kun auto kaatuu reilun satkun vaihdista ja vieressä lepää 100kg pultattua rautaa..........................ei perkele
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tero Tuomola



Liittynyt: 30 Tam 2008
Viestejä: 28
Paikkakunta: Kaarina

LähetäLähetetty: 22.10.2010 13:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos turvallisuutta haluis parantaan niin oiva kohde monessa autossa olisi kuljettajan alla olevan lattian vahvennus. Itelläkin oli rajusti kisoja nähnyt "kiertopalkinto" jossa penkin kiinnityslatikoissa ~60 porattua reikää ja vaikka kuin penkkiä pohjaan kirras niin pohjapelti latikkoineen eli mukana monen kaadon jäljiltä....siispä reilunkokoinen min 3 mm levy joka pokattava/hitsattava keskitunneliin ja helmakoteloon + alle profiiliputket poikittain + uudet latikat (mieluusti 100 mm leveät et jokaisen reijät osuis latikkaan)....ei tekis pahaa isossa osaa kilpureita Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jorma Peltokoski



Liittynyt: 28 Maa 2010
Viestejä: 255
Paikkakunta: Koskenkorva

LähetäLähetetty: 22.10.2010 15:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikö herranjestas porukalla riitä järki/mielikuvitus muuhun kuin yhden ison rautamöltin pulttaamiseen lisäpainoksi???

Koneesta osataan loihtia huimia tehoja mutta sitten painon noston kanssa menee sormi suuhun... Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Pentti Toivanen



Liittynyt: 13 Syy 2010
Viestejä: 24

LähetäLähetetty: 22.10.2010 16:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minäkin olen hieman miettinyt miksi keventäminen onnistuu kaikilta, mutta painon lisääminen tuottaa ongelmia. Ja kun meille on koko ajan puhuttu tuosta ylipainosta... Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
keijo nieminen



Liittynyt: 09 Syy 2010
Viestejä: 50

LähetäLähetetty: 22.10.2010 21:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No totta ihmeessä loppuu mielikuvitus painon lisäämisessä, onhan se osalta loppunut jo koria kevennettäessäkin... No kumminkin, juurikin tämän takia tuleva painovaatimus on mielestäni syvemmältä kuin Chilen kaivosmiehet, koska ihan hyvin 'lainsäätäjät' olisivat voineet vaatia esim. turvakehikoihin, penkkien ja vöiden kiinnityksiin ym. turvallisuustekijöihin lisää minimejä jolloin paino olisi noussut ns itsestään,mutta ei. Ykskantaan vain ilmoitetaan uudet minimit. Ja 'väkeni tuntien' uskon käytännössä tämän toteutettavan varsin monenlaisin ja värikkäin menetelmin. Ennenkaikkea helposti. Käsiä pystyyn, joka lupaa taivutella ja sovitella sen 60kg:a lisää turvakaariputkea kabiiniin, kun sen lisäyksen voi helpommin piilottaa vaikka kynnyskoteloon, josta seuraa jälleen se, että tuupparit starttaa viivasta edelleen paremmin ja itkuvirsi saa uuden kertosäkeen... Itseasiassa sellainen 'varo sinkoilevia osia/lisäpainoja' varoitustarra siihen sinisen salaman viereen olisi katsojien ja lippumiesten turvallisuuden kannalta ihan perusteltu.

Kukaan ei hienoisesta provosoinnistani huolimatta tarttunut ilmassa leijuneeseen ratkaisumalliin uusien ja vanhojen autojen saattamisesta tasaveroisempaan painosuhteeseen, vaikka mahdollinen vaihtoehto on perusteluineen päiväkausia ollut tässäkin ketjussa luettavissa. Eli lyhykäisesti: Uudempien (ja täälä turvallisiksi väitettyjen autojen) turvakaarivaatimuksia olisi mahdollista pitää pienempänä ja näihin surullisen kuuluisiin lahoihin, alipainoisiin (ja mitä kaikkea kamalaa nämä tuupparit/fiatit nyt olikaan) vaadittaisiin ns. salkokaupalla lisää putkea sinne sun tänne alkais päät kohtaamaan siinäkin asiassa. Jaa ei käy tälläinenkään fiktiivinen päiväuni? No, en ole yllättynyt. Siitä kyllä olisin yllättynyt, että joku perustelisi mielipiteensä, olipa se mielipide miten outo tahansa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 3 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)