Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Vesa-Matti Junnila
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 61
|
Lähetetty: 22.10.2010 22:20 Viestin aihe: |
|
|
Painon nosto on mielestäni sentähden hyvä muutos että enää ei tarvitse yhtä pakosti tehdä pikkufiiusta jos aikoo tehdä hyvän auton. Skodat ovat olleet ylipainoisia, kaikki kardaaniautot ovat olleet ylipainoisia... NE SAATANAN PIKKUFIATIT ON VÄHISSÄ JUMALAUTA!!! 80-luvun pikkuautoja saa ilmatteeks tai vajaalla satasella ihan ok-kuntoisia aihioita, mutta fiiun aihioita ei ole! satasella kappale saa tuoda meille kaikki 133/850 siviilifiiatit joissa on ehjät helmat,osat paikoillaan ja koppa muutenkin ryhdikäs....
Painon nostossa oli vain yksi vika, niitä nostettiin mielestäni liian vähän. Ja jos on mahdotonta laittaa punttia autoon niin sitten pienempää moottoria... Säännöt on sääntöjä ja niiden kanssa on vain elettävä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
T.H
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 249 Paikkakunta: ALASTARO
|
Lähetetty: 22.10.2010 22:38 Viestin aihe: |
|
|
Mut kohtahan sen 80:kyt lukusenkin saa paalata jos tää yksi hölmö sais sen päättää yksin? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nisse
Liittynyt: 03 Tou 2008 Viestejä: 76 Paikkakunta: Iisalmi
|
Lähetetty: 22.10.2010 23:09 Viestin aihe: |
|
|
Tuo painojen nosto yks hailee pikku kisoissa kun ei ole vaakoja..
Eli ens vuonna voi surutta ajella ihan samanpainoisilla ku tähänkin asti...
Siis jos ajajia enää ylipäätään on...
Viimeinen muokkaaja, Nisse pvm 22.10.2010 23:20, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
keijo nieminen
Liittynyt: 09 Syy 2010 Viestejä: 50
|
Lähetetty: 22.10.2010 23:18 Viestin aihe: |
|
|
Tarviiko sitä nyt sentään alkaa huutelemaan apuja sekä ylä- että alakerrasta, jos joku automerkki on 'kortilla'?
Kai niitä nyt maailmassa muitakin merkkejä on, kuin Fiat? Miksei jostain muusta saisi hyvää autoa, jos sellaisen on päättänyt rakentaa? Onko tosissaan kukaan sellaista kokeillut tehdä? Vai onko tämä nyt sitä ajatusmallia, että haluttaisiin vakioautoilla ajaa 'kilpaa`?
Kardaaneissa ja etuvetoisissa ei omasta mielestäni ole moottorin enimmäiskokoa rajattu yhtä pieneksi, kuin tuuppareissa. Ei liene tuupparikuskin vika, jos joku välttämättä haluaa ajaa alle litraisella Valiantilla vaikka kaluston elopaino sallisi kumminki parikin litraa muhevamman mosan? Tokkopa oli kemorassa pariinkin otteeseen nähty ripeähkö volvokaan ihan 1650cc?
Satasella ei saa tänäpäivänä juurikaan mitään, tuskin sellaisia museorekisterikelpoisia pikkuautojakaan vaikka olisi pihassa kuinka tilaa. Yksi hölmö? Ken hän lienee, sekö, joka maalaa autojensa kylkiin äitin ja anopin nimet? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
T.H
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 249 Paikkakunta: ALASTARO
|
Lähetetty: 22.10.2010 23:30 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä se sullekkin keijo vielä valkenee! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vwtyp1
Liittynyt: 26 Tam 2008 Viestejä: 96 Paikkakunta: Ep
|
Lähetetty: 22.10.2010 23:56 Viestin aihe: |
|
|
qaz kirjoitti: |
Kai niitä nyt maailmassa muitakin merkkejä on, kuin Fiat? |
No onhan nyt toki Mm. VW Kupla ja Sumbeam imp, jos tästä lajista keskustellaan...
Fiatillla vain tullaan voittamaan isot kisat vielä monina vuosina,ja kyllä niitä fiatin koreja suomessa vielä riittää,ei ole loppu ei!
Kaariputkillahan tuo painon nousu olisi ollut järkevin toteuttaa ja tietyt vahvistukset koriin sallia ja ruostevauriosta tarkempi syyni katsastuksessa! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2064 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 23.10.2010 05:16 Viestin aihe: |
|
|
On se nyt kumma jos ei painoja saada pysymään korissa kiinni. Miten ihmeessä saadaan moottorit ja vaihdelaatikot pysymään? Kotitekoisesti ne vierasmoottoritkin vaihdelaatikoineen on kiinnitetty. Menee yli ymmärrykseni taas kerran.
Painojoen nosto on tehty siksi että uusia korjea rakentaessa voidaan valita uudempi ja jo alkujaan turvallisempi kori tai näitä perinteisiä koreja rakentaessa tervejärkisesti laittaa vahvempia rakenteita ruosteisien paikkojen tilalle. Kukaan ei kiellä vahvistamasta vaikka turvakehikkoa ja sen kiinnityksiä, ei mikään sääntö tule sitä kieltämään.
Olen saanut kuulla näitä uudempikorisia rakentaneilta että on paljon helpompi rakentaa näistä, ei esim tarvitse tehdä kymmeniä tunteja ruostevauriokorjauksia. Perinteisien rakentajiltakin jää keventäminen pois.
Siis aivan oikea sääntömuutos mielestäni.
Aivan varmasti tullaan punnituksia tekemään, olkaa huoleti. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tuomas Salo
Liittynyt: 21 Tam 2008 Viestejä: 42 Paikkakunta: Nurmo
|
Lähetetty: 24.10.2010 20:15 Viestin aihe: |
|
|
Mitenkähän toi ovisääntö nyt ensivuonna menee. Täytyykö neliovisissa autoissa olla takaovetkin alkuperäiset? Meinaan että on pikkasen monessa autossa takaovet kevennetty oikeen huolella. Eli toisinsanoen vain pintapellit takaovista jäljellä. _________________ DoDiin, Ihana Tuote |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 255 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 24.10.2010 20:57 Viestin aihe: |
|
|
Sääntökirja sanoo vain että takaovet pitää hitsata kiinni, jossain olen nähnyt tarkennuksen että pelkkä pintapelti riittää, olisikohan jossain tiedotteessa vai sitten joskus katsastuspaikalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JUSA
Liittynyt: 18 Hel 2008 Viestejä: 96 Paikkakunta: Lappila
|
Lähetetty: 25.10.2010 06:34 Viestin aihe: |
|
|
ILVES-Joe kirjoitti: | Sääntökirja sanoo vain että takaovet pitää hitsata kiinni, jossain olen nähnyt tarkennuksen että pelkkä pintapelti riittää, olisikohan jossain tiedotteessa vai sitten joskus katsastuspaikalla. |
Mitenköhän sitten jos kuski on takaoven kohdalla? _________________ Toyotismia toisessa polvessa jo vuodesta -70 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
H.A
Liittynyt: 10 Lok 2010 Viestejä: 16
|
Lähetetty: 25.10.2010 08:44 Viestin aihe: |
|
|
iha turhaa kitinää painojen nostoista. hyvä homma, mutta sääntöihin voitaisiin lisätä kohta; "erilliset pultatut lisäpainot kielletty". - noin nyt ei enää ole pelkoa niistä sinkoilevista painoista, vaan tilalla on paksumpaa lattiaa ja lisää kaariputkia, jotta saadaan auto painoihin?! uutta koppaa tehtäessä ei tartte laikata "kantavia korirakenteita" pois. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Raul Sandberg
Liittynyt: 31 Tam 2008 Viestejä: 48 Paikkakunta: Laihia
|
Lähetetty: 25.10.2010 09:10 Viestin aihe: |
|
|
No, koska tästä ovisäännöstä on pikkuhiljaa kehkeytymässä jonkinlainen episodi, niin eikös sääntöihin voisi sitten lisätä että , "mikäli oven rakenteita poistettu niin autossa pitää olla tupla oviputket tai "ristikko"?
Yhtäkkiä helpompi rakaisu, ainakin turvallisempi kuin häthätää hepattu sisäpelti. Tulis sitä vähän lisäpainoakin samalla "oikeaan" paikkaan.
Toimisi vaikka ajaisit hattuhyllyltä(vrt. takaa ajettavat 4-oviset) koska pääkaari tulee aina sijaita kuskin takana.
www.hiase.suntuubi.com
Viimeinen muokkaaja, Raul Sandberg pvm 25.10.2010 11:22, muokattu 2 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JJo
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 73
|
Lähetetty: 25.10.2010 10:51 Viestin aihe: |
|
|
Vaatii kyllä vähintään rälläkkää että pultatut lisäpainot sinkoilee. Montako metriä turvakaarta pitäisi lisätä jotta 60 kg täyttyisi? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Arttu Tikkala
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 107 Paikkakunta: Ylihärmä
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
vwtyp1
Liittynyt: 26 Tam 2008 Viestejä: 96 Paikkakunta: Ep
|
Lähetetty: 25.10.2010 16:25 Viestin aihe: |
|
|
hiase kirjoitti: | No, koska tästä ovisäännöstä on pikkuhiljaa kehkeytymässä jonkinlainen episodi, niin eikös sääntöihin voisi sitten lisätä että , "mikäli oven rakenteita poistettu niin autossa pitää olla tupla oviputket tai "ristikko"?
Yhtäkkiä helpompi rakaisu, ainakin turvallisempi kuin häthätää hepattu sisäpelti. Tulis sitä vähän lisäpainoakin samalla "oikeaan" paikkaan.
Toimisi vaikka ajaisit hattuhyllyltä(vrt. takaa ajettavat 4-oviset) koska pääkaari tulee aina sijaita kuskin takana.
www.hiase.suntuubi.com |
Ihan hyvä ideana,ei muutakun mailia akk jm lajipäällikölle niin asiat voi alkaa etenemään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|