Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jarmo mellin
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 127 Paikkakunta: Vammala
|
Lähetetty: 09.11.2010 18:04 Viestin aihe: Jokkis Race tiedote |
|
|
Hallituksen kokouksessa päätetty seuraavanlaisia asioita:
Ajovarusteina hyväksytään kilpailukäyttöön tarkoitetut varusteet ilman FIA hyväksyntää.
Tulenkestävät ajopuku ja kypäränhuppu pakolliset.
Penkki kilpailukäyttöön tarkoitettu kuppi-istuin.
Kilpailukäyttöön tarkoitetut 6-piste vyöt.
Nahkaiset tai muuten tulelta suojaavat jalkineet ja hanskat.
Kypärän osalta tulee tarkennuksia,mutta esim. MP-kypärät käy.
Nykyinen niskatuki riittävä.
Kuskin oveen sisäpuolelle kiinnitettävä popniiteillä 1mm vahvuinen rautapelti,jos ovirakenteet ei ole alkuperäiset. Niittaus max 20cm välein.
Turvakehikkoon kuskin oven puolelle lisäputkea tai ristikkoa suositellaan.
Kilpailuun osallistuvilla kuskeilla ostotarjousoikeus 2+1 (kaksi suojaa+ 1 vieras).
Muilla kilpailijamaksun suorittaneilla tarjousoikeus 1kpl.
Ostotarjousrahoista 50% jaetaan matkarahoina parhaille kuskeille(jakoperusteita vielä työstetään).
Kilpailijajäsenmaksu (lisenssi) tulee olemaan 35E + mahd. vakuutusmaksu.
Kilpailuorganisatioon tulee pieniä muutoksia,mutta tekniikkasäännöt pysyvät nykyisellään,paitsi se 60kg lisää tulee myös meidän sääntöihin.
Joissakin kilpailuissa ajettaneen myös luokka ilman myyntivelvotetta.
Säännöt saadaan valmiiksi tämän kuun loppuun mennessä.
SEURAT jotka haluavat järjestää kisoja Jokkis Race:n säännöillä,voivat ottaa yhteyttä minuun 0414914884 tai "Emppu" Tuomiseen 0405950754.
Jokkis.net Timo Pohja on tehnyt hienoa työtä,ja luonut sivustot toimintaa varten, mm. tutkinnot suoritetaan netissä.
Sivut aukeavat loppuvuodesta.
Hyvää risteilyä! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ari koivisto
Liittynyt: 06 Syy 2010 Viestejä: 15 Paikkakunta: alaveteli
|
Lähetetty: 09.11.2010 18:55 Viestin aihe: |
|
|
asia on yksinkertainen kun joku vain osaa sen toteuttaa oikein,kiitokset puurtajille,paljon olette tehneet todellisten harrastejien eteen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mika Ilomäki
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 198 Paikkakunta: Oulainen
|
Lähetetty: 09.11.2010 19:45 Viestin aihe: |
|
|
Hienoa työtä tosiaan olette tehneet!
Nyt vain toivotaan mahdollisimman paljon yhteistyöhalua seuroilta ympäri Suomen. Toivottavasti seuratkin uskaltavat kapinoida "jumalaa" (lue: AKK:ta) vastaan.
Hitsi kun tuli tilattua jo uudet vyöt, kun virta vanhoista loppuu vuoden lopussa.. No, onpahan molempiin autoihin omat. _________________ Se on ihan sama mistä päästä auto vetää, kunhan se on hyvä ajettava. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
raketti77
Liittynyt: 06 Hel 2008 Viestejä: 34
|
Lähetetty: 09.11.2010 21:00 Viestin aihe: |
|
|
Hyvältä kuulostaa,kiitos ja kumarrus! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mika Lähteenmäki
Liittynyt: 29 Tam 2008 Viestejä: 163 Paikkakunta: Humppila/Säkylän UA
|
Lähetetty: 09.11.2010 21:04 Viestin aihe: |
|
|
Hieno juttu |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mika Herranen
Liittynyt: 10 Lok 2009 Viestejä: 30 Paikkakunta: Ylivieska
|
Lähetetty: 09.11.2010 21:34 Viestin aihe: |
|
|
Mahtava juttu. Kunhan saatas myös pohjanmaalle kisoja . Sellainen ajatus säännöistä, et kun saadaan paketti kasaan niin säännöt ois voimassa aina 3-5-vuotta eteen päin, niin kaikki tietäs missä mennään?!? miltäs tälläinen kuulostas. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
bmwMvoimaa
Liittynyt: 07 Mar 2010 Viestejä: 1
|
Lähetetty: 09.11.2010 23:28 Viestin aihe: |
|
|
Joissakin kilpailuissa ajettaneen myös luokka ilman myyntivelvotetta.
Satunnaisissa kisoissa,yllä mainittu luokka on todellakin tarpeeseen esim kuskit voi testata tiettyhin kisohin tarkoitettua autoa ilman myyntipakkoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
H Camber
Liittynyt: 10 Mar 2009 Viestejä: 10
|
Lähetetty: 10.11.2010 09:14 Viestin aihe: Uusi aika ? 2000 luku |
|
|
Saanko esittää toivomuksen uudelle Lajiryhmälle ( Jokkirace) ? Olisiko jo aika päästää 1990 jälkeen tehdyt autot harrastajien rakenteluun.
Kilpailut ( ajelutapahtumat, reenit jne ) eri radoilla saattaisi saada kohtalaisen kiinnostuksen erilaisten kilvana-ajo vehkeitten omistajissa.
Kilpailut joissa on ei myytävien luokka saattaisi kerätä ihmettelijöitä makkaraostoksille yli nykyisten harrastaja joukkojen.
Jos radalle voisi päästä Experimental rakentelijat . Vanhat ralliauot, rata-autot, ym kalusto. Uskon että muutamilla perussäännöillä homma hoituisi:
Painoluokitus esimerkiksi 2011 JM painoluokat.
Jotta tasapuolisuus säilyy etuakselin kohdalta auton paino on oltava esim. 35 % luokitus kokonaispainosta.
Ja lisäksi 1.8 moottorit, 4 ja 5 venttiiliä per sylinteri, turbodieselit, ruiskumoottorit. Yksinkertaisesti autojen pohjana Nykytekniikan autot .
Nyt kun puuhamiehet ovat vauhdissa uuden luokan perustamisessa voisitteko ottaa huomioon että nuoret asentajat olisi päästettävä antamaan näyttöjä osaamisestaan.
Ei se niin ihmeellistä etua tuo jos esim 1.8 Golfin moottorin nostaa takapäähän kaikkine ruiskuineen päivineen. Etu on siinä että ei tarvitse rakennella imusarjoja eikä ostaa kaasuttajia kun kaikki on jo paikallaan.
Ja näitä vastaavia automerkkejä on paalausta vailla pitkin suomea.
Onko se kaasuttaja oltava siinä pelossa näissä säännöissä että joku muukin kuin huru-ukot saisi autot kulkemaan !!
Voisiko jo olla että antaa Akk:n ajattaa kaasuttajaluokkaansa maailman tappiin. Omien kannattajinsa kanssa.
Olen sitä mieltä että kahta JM historikki järjestäjää ei tarvita. Jos se kuvitelma elää että hintataso laskee sillä että sota-ajan volkkarilla ajetaan ollaan pahasti metsässä.
Jos perusluokassa on myyntivelvoite niin se pitää hinnat sillä tasolla mitä kysyntä ja tarjonta edellyttää.
Ne jotka haluaa voittaa, ostaa aihiot ja parantaa niitä ja ne jotka harrastaa tekee myytäviä aihioita tai kyytii kilpailusta toiseen autoja joilla ei ole tarkoituskaan voittaa. Mutta rahaa palaa kaikilta.
Onnea ja menestystä uusille yrittäjille ! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pentti Toivanen
Liittynyt: 13 Syy 2010 Viestejä: 24
|
Lähetetty: 10.11.2010 11:58 Viestin aihe: |
|
|
Mukavaltahan tuo näyttää. Uskoisin seurojen joilla on rata ottavan yhteyttä teihin. Olette tehneet hyvää työtä. Ennenkaikkea tämä on suuri edistysaskel niille autourheilun harrastajille, jotka eivät halua "elvistellä" ajovarusteillaan tai "kiiltävillä" autoillaan. Ja turvallisuus on siitä huolimatta se tärkein asia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jouni ylitervo
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 303 Paikkakunta: jämsänkoski city
|
Lähetetty: 10.11.2010 14:05 Viestin aihe: |
|
|
todella hienosti on lähtenyt käyntiin,olisko mitään mahd et saataisiin lista seuroista jotka lähtee kanssa matkaan? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Roni Poola
Liittynyt: 07 Maa 2008 Viestejä: 108
|
Lähetetty: 10.11.2010 15:38 Viestin aihe: |
|
|
hyvältä kuulostaa ! semmonen pieni ehdotus että jos nascar verkko olis pakollinen ? ei maksa tietääkseni montaa kymppiä ja tuskin ihan turhakaan on kaadettaessa. _________________ Volvo POWER! :d |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Allan Laukkala
Liittynyt: 19 Tam 2008 Viestejä: 60 Paikkakunta: Loimaa
|
Lähetetty: 10.11.2010 17:25 Viestin aihe: |
|
|
Tyhmä kysymys tähän väliin.
Mites Diesel tai TurboDiesel? _________________ Psycho Devil Racing/HämUA |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ari koivisto
Liittynyt: 06 Syy 2010 Viestejä: 15 Paikkakunta: alaveteli
|
Lähetetty: 10.11.2010 18:28 Viestin aihe: Re: Uusi aika ? 2000 luku |
|
|
ommoy kirjoitti: | Saanko esittää toivomuksen uudelle Lajiryhmälle ( Jokkirace) ? Olisiko jo aika päästää 1990 jälkeen tehdyt autot harrastajien rakenteluun.
Kilpailut ( ajelutapahtumat, reenit jne ) eri radoilla saattaisi saada kohtalaisen kiinnostuksen erilaisten kilvana-ajo vehkeitten omistajissa.
Kilpailut joissa on ei myytävien luokka saattaisi kerätä ihmettelijöitä makkaraostoksille yli nykyisten harrastaja joukkojen.
Jos radalle voisi päästä Experimental rakentelijat . Vanhat ralliauot, rata-autot, ym kalusto. Uskon että muutamilla perussäännöillä homma hoituisi:
Painoluokitus esimerkiksi 2011 JM painoluokat.
Jotta tasapuolisuus säilyy etuakselin kohdalta auton paino on oltava esim. 35 % luokitus kokonaispainosta.
Ja lisäksi 1.8 moottorit, 4 ja 5 venttiiliä per sylinteri, turbodieselit, ruiskumoottorit. Yksinkertaisesti autojen pohjana Nykytekniikan autot .
Nyt kun puuhamiehet ovat vauhdissa uuden luokan perustamisessa voisitteko ottaa huomioon että nuoret asentajat olisi päästettävä antamaan näyttöjä osaamisestaan.
Ei se niin ihmeellistä etua tuo jos esim 1.8 Golfin moottorin nostaa takapäähän kaikkine ruiskuineen päivineen. Etu on siinä että ei tarvitse rakennella imusarjoja eikä ostaa kaasuttajia kun kaikki on jo paikallaan.
Ja näitä vastaavia automerkkejä on paalausta vailla pitkin suomea.
Onko se kaasuttaja oltava siinä pelossa näissä säännöissä että joku muukin kuin huru-ukot saisi autot kulkemaan !!
Voisiko jo olla että antaa Akk:n ajattaa kaasuttajaluokkaansa maailman tappiin. Omien kannattajinsa kanssa.
Olen sitä mieltä että kahta JM historikki järjestäjää ei tarvita. Jos se kuvitelma elää että hintataso laskee sillä että sota-ajan volkkarilla ajetaan ollaan pahasti metsässä.
Jos perusluokassa on myyntivelvoite niin se pitää hinnat sillä tasolla mitä kysyntä ja tarjonta edellyttää.
Ne jotka haluaa voittaa, ostaa aihiot ja parantaa niitä ja ne jotka harrastaa tekee myytäviä aihioita tai kyytii kilpailusta toiseen autoja joilla ei ole tarkoituskaan voittaa. Mutta rahaa palaa kaikilta.
Onnea ja menestystä uusille yrittäjille ! | tulisikohan siinä liikaa miettimistä ja totuttamista näin alkuun ensimmäiselle vuodelle,eli miten olis näin alkuun se perinteinen jokkis ja jos se onnistuu niin katsottais seuraavalle vuodelle myymättömiin 4 veto subarut,niitäkin saa halvalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
H.A
Liittynyt: 10 Lok 2010 Viestejä: 16
|
Lähetetty: 10.11.2010 18:49 Viestin aihe: |
|
|
Ruiskuthan on nykyäänkin sallittuja. sääntöä voitaisiin muuttaa niin, että kaasuläpälle määrättäisiin yksi ja sama maksimi halkaisija, niinkuin kaasuttimissa on kurkuille. saataisiin eri moottorityypeistä keskenään tasavertaisempia. nythän on käytettävä kokonaan alkuperäistä imusarjaa.
eikä turboja missään muodossa, ne lisää kustannuksia, eikä ainakaan tuo turvallisuutta.. noista nimittäin saa tehoja sen verran ulos, ettei oo näille laitoksille enään turvallista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jukka heittola
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 223 Paikkakunta: kemi
|
Lähetetty: 10.11.2010 20:36 Viestin aihe: |
|
|
Mielestäni turbot ei perinteiseen Jokkikseen kuulu ,jatkossa voisi kehittää myymättömien luokkaa jossa rakentelu oisi aika vapaata diesselit turbot miksei nelivedot jos kalustoa alkaa löytyä.Nyt on varmasti paljon töitä puuhamiehillä jo perinteisen Jokkiksen pelastamisessa halpana lajina. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|