Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
MINIMI PAINOJEN NOSTO |
50kg |
|
25% |
[ 27 ] |
80kg |
|
4% |
[ 5 ] |
100kg |
|
8% |
[ 9 ] |
125kg |
|
0% |
[ 0 ] |
150kg |
|
3% |
[ 4 ] |
0kg |
|
56% |
[ 59 ] |
|
Ääniä yhteensä : 104 |
|
Kirjoittaja |
Viesti |
jarmo mellin
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 127 Paikkakunta: Vammala
|
Lähetetty: 05.01.2009 15:16 Viestin aihe: |
|
|
Jokkis on nopeatempoinen nopeuskilpailu,missä hyvällä lähdöllä on suuri merkitys.Se pitäisi jokaisella olla tiedossa kun lajiin ryhtyy,ja jokaisella on vapaus valita millaisella kalustolla ajaa.Miksi pitäisi säännöillä "pakottaa" kalusto tasavertaiseksi.Vai pitäisikö ottaa mallia ravipuolelta,ja epätasaiset lähdöt uusia? Nykykalustolle nykyiset säännöt on suht. hyvät,pitäisi vaan esim,näiden 90+ tuuppareiden tekeminen saada kannattavaksi(paino). Yksi vaihtoehto olisi sallia näihin vierasmoottori max 1850cm3. Kyllä näiden kaikkien "tulevaisuusryhmien" pitäisi keskittyä lähinnä siihen,miten saada uutta kalustoa viivalle,eikä sorkkia voimassa olevia sääntöjä. Se nykymenoon tyytymätön porukka on kuitenkin varsin pieni mutta äänekäs. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pive
Liittynyt: 22 Tam 2008 Viestejä: 236 Paikkakunta: Juuka
|
Lähetetty: 05.01.2009 15:31 Viestin aihe: |
|
|
Viimeinen muokkaaja, pive pvm 19.07.2010 12:55, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pasi Laine
Liittynyt: 18 Tam 2008 Viestejä: 7 Paikkakunta: Viiala
|
Lähetetty: 05.01.2009 16:51 Viestin aihe: |
|
|
Puhut Jarmo vähän mutta asiaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tero Tuomola
Liittynyt: 30 Tam 2008 Viestejä: 28 Paikkakunta: Kaarina
|
Lähetetty: 05.01.2009 17:23 Viestin aihe: |
|
|
Hyvät kommentit Jarmolta ! Miten mahtais riittää 1650 koneet tuplakaasareilla korvaamaan painoerohäviötä koska silloin noita koneitakin pystyisi vaihtelemaan takatuuppareiden (esim. Fiat - Polo) välillä vain imupuolta muuttamalla
Tuosta tasoerosta EVK - takatuupparit:
Millainen tasoero on esim. Kunkku voittofinnin taikka SM a-fin Fiatin välillä jos laitetaan vierekkäin ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jari Kaukola
Liittynyt: 24 Kes 2008 Viestejä: 103 Paikkakunta: Vaasa
|
Lähetetty: 05.01.2009 17:48 Viestin aihe: |
|
|
Jarmon kanssa samaa mieltä...
Sääntöjä ei pitäisi kovinkaan muutella.
Tuo Teron ehdotus olisi kyllä ihan jees. Moottorit tulisivat "monikäyttöisimmiksi" mikäli kaasutinpuolella pelattaisiin.
Tässä hieman tilastoa vuodelta 2008.
Tilastoja 2008.
Kisoja: 110
Ilmoittautuneita kisoihin: 8677(yleiseen) joista EVK-Kuskeja: 2980.
Sijoittuneita: 2070(yleisessä)
EVK-autolla ajaneita sijoittunu yleisessä: 430 (+kardaanikunkku ja kardaani-sarjan kisat)
EVK-autolla ajaneita sijoilla 1-8 yleisessä: 70 joista 1voitto, 6kakkos-sijaa, 5kolmos-sijaa, Loput sijoilla 4-8 (+kardaanikunkku ja kardaani-sarjan kisat).
Kaikki tiedot on kerätty Jokkis.Netistä. _________________ Ainoa heikkouteni on ääretön nopeus... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Niko Keronen
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 56 Paikkakunta: Pyhäselkä
|
Lähetetty: 05.01.2009 17:52 Viestin aihe: |
|
|
Pyysikö Ari Virtanen myös julkaisemaan työryhmän + ja - listan lajista täällä pulinaboxissa?
Olisi kiinnostanut kaikki "plussat" jos niitä kerta oli enemmän, nuo esille tulleet aika yleis mailmallisia.
Onko näin että sääntö ehdotuksia tekniikkaan liittyen ei tule muusta kuin takatuupparin kilpailukyvyn heikentämisestä?
Mielestäni olisi parasta että tämä työryhmä käsittelisi asioita ensin "päissään" ja sitten kun olisi ryhmän yhteinen ja pitemmälle valmisteltu esitys valmiina esiteltäisiin täällä. Tämä siis sääntöjen osalta. Nythän voi olla että nämä ehdotukset on parin henkilön tekemiä joita osa on vastustanut ja osa kannattanut. Vältyttäisiin myös väärin käsityksiltä
ym. kun ei kesken eräisiä asioita tänne tuotaisi.
Plus ja miinus lista on tietysti mielenkiintoinen mutta pitäisi olla sitten kaikki listattu "meille" näkyviin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Arttu Tikkala
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 107 Paikkakunta: Ylihärmä
|
Lähetetty: 05.01.2009 19:26 Viestin aihe: |
|
|
Tuo Teron ehdotus kaasareista kuulostaa hyvältä.
Tuo meikäläisen rakentama sitikka on 70kg ylipainoinen ja eipä sitä enää kovin paljoa kevyemmäksi saa ilman että alkaa turvallisuudesta tinkimään.
Sitten noista -90 autojen paloseinä säännöistä sellaista, että kun sitä saa siirtää sen 40 cm takapenkin yläkiinnityksestä niin itsellä tuli sellainen ongelma,
että ainut kaasari vaihtoehto oli pystyimu kun vaakaa ei saanut sopimaan...
Tietenkään tätä ongelmaa ei ole jos tekee volsun laatikolla. _________________ .
.
.
http://www.tikkar.net
.
http://www.facebook.com/groups/323254746378/?ref=ts&fref=ts
.
. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jarmo mellin
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 127 Paikkakunta: Vammala
|
Lähetetty: 07.01.2009 20:08 Viestin aihe: |
|
|
Itsekkin törmännyt tähän paloseinäongelmaan.Golfin tekniikka siirrettynä 205 pösön perään jää öljysuodatin suunnilleen paloseinään kiinni.Ketään tai mitään ei haittaisi vaikka etäisyys selkänojan yläkiinnityspisteestä mitattuna saisi olla vaikka 50 cm. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jarmo mellin
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 127 Paikkakunta: Vammala
|
Lähetetty: 15.01.2009 14:37 Viestin aihe: |
|
|
Vielä yksi näkökulma nykysääntöjen ja myös kisajärjestäjien puolesta:Asia, jota ei ole lainkaan keskusteluissa huomioitu on, että kyllä juuri ne nopeat ja ylihintaiset fiatit ja impit ym. keräävät myös ne tarjousrahat kisajärjestäjille ja näinollen myös palkintorahansa. Väitän,että näiden katoaminen/kadottaminen johtaisi myös tarjousrahojen romahtamiseen ja vaikeuttaisi merkittävästi kisojen järjestämistä. Johtaisi mahd. osanottomaksujen korottamiseen. Ei sitä varsinkaan pikkukisojen järjestäminen mikään kultakaivos ole. Aikalailla lähellä nollabudjettia mennään.Jos joku ajaa 5000E:n fiatilla, niin se on hänen asiansa.Auto on kuitenkin myynnissä 1150E, ja järjestäjien kassaan kilahtaa muutama tonni.(toivottavasti kaikki jobbareitten rahoja). |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Niko Keronen
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 56 Paikkakunta: Pyhäselkä
|
Lähetetty: 15.09.2009 20:08 Viestin aihe: |
|
|
Tämä keskustelu on jäänyt viimeaikona vähemmälle. Saisiko Empulta vastauksen?
Pyysikö Ari Virtanen myös julkaisemaan työryhmän + ja - listan lajista täällä pulinaboxissa?
Olisi kiinnostanut kaikki "plussat" jos niitä kerta oli enemmän, nuo esille tulleet aika yleis mailmallisia.
Onko näin että sääntö ehdotuksia tekniikkaan liittyen ei tule muusta kuin takatuupparin kilpailukyvyn heikentämisestä?
Mielestäni olisi parasta että tämä työryhmä käsittelisi asioita ensin "päissään" ja sitten kun olisi ryhmän yhteinen ja pitemmälle valmisteltu esitys valmiina esiteltäisiin täällä. Tämä siis sääntöjen osalta. Nythän voi olla että nämä ehdotukset on parin henkilön tekemiä joita osa on vastustanut ja osa kannattanut. Vältyttäisiin myös väärin käsityksiltä
ym. kun ei kesken eräisiä asioita tänne tuotaisi.
Plus ja miinus lista on tietysti mielenkiintoinen mutta pitäisi olla sitten kaikki listattu "meille" näkyviin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 15.09.2009 20:40 Viestin aihe: |
|
|
Kahdeksan ihmistä ( tai oikeastaan 5-6 ) on keskustellut myös moottoreista, tuuppareista, etuvetokardaaneista. Keskustelu kahdeksankaan ihmisen välillä ei ole tuonut yksimielisyyttä, suuntaan jos toiseen, tekniikan osalta. Asia on siis vaikea.
Keskustelua ryhmässä on käyty joskus jopa vilkkaastikkin. Pidän sitä tarpeellisena.
Jos keskusteluun tulisi arviolta viisisataa muuta mielipidettä - lopputulos tuskin olisi ainakaan parempi
"Tuon" ja monet muutkin mielipiteet me olemme osanneet jo lukea täältäkin...
Jos moottorit ja tekniikka vaati muutosta, esitys ja päätös, että yksimielisyys syntyy jossain aivan muualla. Vielä pienemmän populaation toimesta
Joten:
Ko. ryhmä on tehnyt esityksen ostotarjouksista ja vastustanut samassa esityksessä kaavailtua ajovarustestandardia. Ryhmä on lukenut tätä foorumia ja ottanut kantoja huomioon.
Ostotarjouksissa mielestämme pitäisi palata vanhaan, jo käytössä toimivaksi todettuun käytäntöön.
Lähtökohtana se että yksi "äijä" ja yksi tarjous.
Huomioiden myös kilpailjat ja toimitsijat. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mika Heikkilä
Liittynyt: 23 Mar 2008 Viestejä: 27 Paikkakunta: Hartola
|
Lähetetty: 15.09.2009 21:57 Viestin aihe: |
|
|
kyllä tarjous asia on nyt hyvin. ei muutoksia. voi suojata kohtuudella omaa, ilman mukana vedettäviä tarjouksen tekijöitä. siihen ei oo kaikilla mahdollisuuksia.. rakentajia on nyt jo liian vähän... järkkäreiden tarjouksista en tiedä riittääkö tekijät..? ja tarjousten suuri määrä tekee tulosta järjestäjille... edellinen vuosi oli aivan hullu kun kuka vaan sai tehdä ja parhaat silloinkin useamman...
ajovaruste sääntö ennallaan. kyllä kalsari sääntö menee yli prrrkle! ennemmin hans:it tuo turvallisuutta kuin alusasut. ja kuka niitä järven jäälläkin valvoo.. ja entä talvella monetko kerrastot tarvit että tarkenet.
tää pitäis pitää harraste luokkana kaikille. Joku reaaliteetti turvallisuus vaatimuksiin.. varsinkin radalla kun siellä on kaikki pelastus valmiudet alta minuutin paikalla.AKK ei muista ketkä on suurimmat maksajat heidänkin puljussa. suuri määrä lisensejä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pive
Liittynyt: 22 Tam 2008 Viestejä: 236 Paikkakunta: Juuka
|
Lähetetty: 17.09.2009 19:18 Viestin aihe: |
|
|
Viimeinen muokkaaja, pive pvm 19.07.2010 14:33, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jouni ylitervo
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 303 Paikkakunta: jämsänkoski city
|
Lähetetty: 17.09.2009 19:30 Viestin aihe: |
|
|
ei nyt hyvänen aika evk luokkaa saa poistaa..otakaas maalais järki käteen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pive
Liittynyt: 22 Tam 2008 Viestejä: 236 Paikkakunta: Juuka
|
Lähetetty: 17.09.2009 19:34 Viestin aihe: |
|
|
Viimeinen muokkaaja, pive pvm 19.07.2010 13:06, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|